Система графічних задач до теми "Виконання та читання креслень"

Про матеріал

Просторовою уявою називають уявне відтворення форми, величини і розміщення в просторі предметів та їх частин. Ці уявлення можуть виникати як на основі складеного образу предмета, так і на основі зображення його на кресленні.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Система графічних задач

до теми

«Виконання та читання

креслень предметів»

 

 

Похожее изображение

Підготувала

Шевчук Ольга Дмитрівна

вчитель технологій

Шепетівського МНВК

 

 

 

 

Шепетівка – 2018 рік
Задачі на зміну просторового положення предмета

Задача 1. На рис. 1 умова задачі представлена аксонометричним зображенням деталі, яку необхідно уявно перевернути, так щоб заштрихована площина деталі змістилася з її відбитком на горизонтальній площині. Необхідно виконати креслення, яке має три види деталі.

Рис. 1

 

Задача 2 (рис. 2). Деталь необхідно повернути, так щоб заштриховані грані стали паралельними горизонтальній площині проекції, а потім виконати креслення деталі.

Рис. 2

Задача 3. Особливість цієї задачі (рис. 3) полягає в тому, що зміна положення предмета в просторі здійснюється шляхом його обернення в одній площині. Предмет необхідно уявно повернути, так щоб за головний вигляд можна було взяти напрям, вказаний стрілкою, і виконати ескіз деталі, який буде містити три вигляди.

Рис. 3

 

Задача 4. Умова задачі (рис. 4) представлена аксонометричним зображенням деталі в трьохгранному куті та її кресленням. Необхідно уявно повернути деталь таким чином, щоб вісь циліндричного отвору стала перпендикулярна профільній площині проекції, та виконати креслення деталі в новому положенні. Більш сильним учням можна видавати в якості умови лише креслення деталі, менш сильним – аксонометричне зображення, слабким – одне та друге.

Рис. 4

Задача 5 (рис. 5) представлена кресленням деталі. Необхідно уявно змінити положення деталі, вибравши за головний вигляд напрямок, вказаний стрілкою, та виконати креслення.

 

Рис. 5


Задачі на зміну взаємного розміщення частин предмета

Задача 6 (рис. 6) полягає у зміні взаємного розміщення частин деталі в результаті їх переміщення. Елемент І необхідно перемістити, поставивши його на основу ІІ. Місце, куди повинен переміститися елемент, виведено штриховкою. Після уявної перестановки учням треба виконати креслення, яке містить три вигляди деталі. Отриману форму деталі при виконанні креслення та нанесення розмірів слід вважати як одне ціле.

Рис. 6

 

Задача 7 (рис. 7) передбачає зміну розміщення частин деталей шляхом її обернення. Задача полягає в тому, щоб уявно повернути та поставити елемент І вертикально на місце, відмічене штриховкою. Отриману форму предмета вважати як єдине ціле. Учням необхідно виконати креслення предмета з необхідною кількістю виглядів.

Рис. 7

 

Задача 8 (рис. 8) представлена аксонометричним зображенням предмета. Елемент І можна уявно переставити на місце, відмічене штриховкою. Учні мають виконати ескіз деталі, який містить два вигляди.

Рис. 8

 

Задача 9 (рис. 9). На місце елемента І повинен переміститися елемент ІІ. Після уявного перетворення учні повинні виконати креслення деталі.

 

Рис. 9

 

Задача 10 (рис. 10, а). Необхідно поміняти місцями елементи, позначені цифрою І. Перестановку можна почати з деталі А в напрямку, вказаному стрілкою (елемент І переставляється на основу деталі Б, а елемент І деталі Б в свою чергу переставляється на деталь В і т.д.). Положення елементів І відносно площин проекції мінятися не повинно. Після уявного перетворення форми деталей (рис. 10, б) учням пропонується виконати ескізи деталей, які містять необхідну кількість виглядів.

 

Рис. 10


Задачі на доповнення креслення

1. Керуючись наочним зображенням предмета, доповніть креслення пропущеними лініями та нанесіть розміри з урахуванням форми предмета.

 

  1. Доповніть вигляд зліва відсутніми лініями та нанесіть розміри з урахуванням форми предмета.


3. Користуючись наочним зображенням предмета, добудуйте вигляд зверху та побудуйте вигляд зліва та нанесіть розміри з урахуванням форми предмета.

 

  1. Використовуючи наочне зображення, побудуйте горизонтальну проекцію. Нанесіть розміри.

Задачі 5-10. Доповніть креслення пропущеними на ньому лініями, визначте вигляд зліва, нанесіть розміри з урахуванням форми предмета.

 

5.                                                                       6.

                                          

 

7.                                                                          8.

                                    


9.                                                                           10.

                             

 


Моделювання зображень за описом

Задача 1-10. Виконати ескіз деталі за описом:

  1.               В прямокутному паралелепіпеді розмірами 60х40х30 мм є наскрізний циліндричний отвір радіусом 15 мм. В середині великої основи паралелепіпеда розміщений виріз шириною 20 мм і глибиною 10 мм, який виходить у циліндричний отвір.
  2.               Трикутна призма з стороною основи 30 мм і висотою 40 мм покладена на бічною гранню на прямокутний паралелепіпед розмірами 60х40х20 мм. Перпендикулярно до трикутної основи призми наскрізь та частково через паралелепіпед проходить циліндричний отвір діаметром 20 мм.
  3.               На прямокутний паралелепіпед розмірами 60х40х10 мм поставлено циліндр діаметром і висотою 30 мм. В середині верхньої основи циліндра є прямокутний виріз шириною і глибиною 20 мм. Зі сторони, протилежної циліндру, в паралелепіпеді є циліндричний отвір радіусом 15 мм.
  4.               Циліндр радіусом і висотою 30 мм розміщений по середині великої основи прямокутного паралелепіпеда розмірами 80х40х10 мм. На рівних відрізках від циліндра в паралелепіпеді просвердлені наскрізні отвори діаметром 10 мм.
  5.               До циліндра висотою і діаметром 60 мм співвісно прилягає циліндр висотою та діаметром 40 мм. Через обидва циліндри проходить наскрізний прямокутний отвір з розмірами 20х30 мм.
  6.               Чотирикутна призма зі сторонами основи 30 мм та висотою 45 мм покладена боковою гранню на прямокутний паралелепіпед розмірами 60х45х20 мм. Перпендикулярно до чотирикутної основи призми наскрізь неї та частково через паралелепіпед проходить циліндричний отвір діаметром 20 мм.
  7.               Конус радіусом і висотою 30 мм розміщений по середині великої основи прямокутного паралелепіпеда розмірами 75х40х15 мм. На рівних відстанях від конуса в паралелепіпеді просвердлені наскрізні отвори діаметром 10 мм.
  8.               До трикутної призми зі стороною основи 30 мм і висотою 40 мм співвісно прилягає циліндр висотою і діаметром 40 мм. Через призму та циліндр проходить наскрізний циліндричний отвір діаметром 20 мм.
  9.               У прямокутному паралелепіпеді розмірами 55х40х35 мм міститься наскрізний циліндричний отвір радіусом 15 мм. В середині великої основи паралелепіпеда розміщений прямокутний виріз шириною20 мм і глибиною 10 мм, який виходить у циліндричний отвір.
  10.          Напівциліндр радіусом 30 мм та висотою 45 мм розміщений посередині великої основи прямокутного паралелепіпеда розмірами 85х45х15 мм. На рівних відстанях від напівциліндра в паралелепіпеді просвердлені наскрізні отвори радіусом 5 мм.


Моделювання форми за виглядами та габаритами інших зображень

Виконати креслення предмета в трьох проекціях, якщо відомі його головний вигляд та габарити інших зображень.

 

1.                                                                           2.

                                             

 

3.                                                                           4.

                                            

 

5.                                                                            6.

                                        


7.                                                                            8.

                                         

 

9.                                                                            10.

                                  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кравчук Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. ШЕВЕРЯ Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Креслення (профільний рівень) 11 клас (Сидоренко В.К.)
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
6607
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку