Урок "Система кровообігу. Серце: будова, фунуції, робота"

Про матеріал

Даний конспект уроку розкриває значення кровообігу у життєдіяльності організму людини, розглядає особливості будови серця та його зв'язок з виконуваними функціями ,формує навички здорового способу життя.

Перегляд файлу

8 клас _____________                                                                                                       Біологія 

Тема: Система кровообігу. Серце: будова, фунуції, робота

Мета освітня : розкрити значення кровообігу у життєдіяльності організму людини, розглянути особливості будови серця та його зв’язок з виконуваними функціями ;

розвиваюча : розвивати вміння аналізувати, критично мислити, робити висновки,встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою та функціями;

виховна : формувати навички здорового способу життя.

Обладнання і матеріали : таблиця «Серцево-судинна система» ,мультимедійний проектор,інтерактивна дошка,комп’ютер,презентація,відео,модель серця.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід  уроку

I. Організаційний момент

Добрий день. Нехай посмішка зігріє ваші серця.

 

II. Актуалізація опорних знань.

    Прийом «Асоціативний кущ».

      1.Які асоціації у вас виникають зі словом серце?

      2.Які функції виконує кров?

      3.За яких умов кров може виконувати свої функції? (Постійний рух по судинах)

      4.Як здійснюється рух крові?  (Ритмічне скорочення серця)

      5.Що називається кровообігом? (Рух крові по судинах)

У 7 класі ви розглядали тему «Еволюційний розвиток кровоносної системи у тварин», наприклад, хордових. Давайте разом згадаємо.

 

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

Тема уроку: Система кровообігу, будова та функції серця.Наше завдання сьогоднішнього уроку ознайомитися з будовою серця, визначити, як будова пов’язана з функціями, встановити, як регулюється робота серця.

Інтерактивний прийом «Зацікав».

Серце – орган, який починає працювати першим ще в організмі зародка, а вмирає останнім. Давньогрецький мислитель Аристотель вивчав розвиток курячого зародка. У яйці, що лише одну добу пролежало під квочкою, він побачив пульсуючу точку. Учений вигукнув: «Живе в живому!». Він зрозумів, що це зачаток пульсуючого серця.

Проблемне питання: Чи дійсно висловлювання вченого «Живе в живому» було вірним?

 

IV.  Вивчення нового матеріалу

Розповідь :будова серця, оболонки серця, відділи, клапани серця, рух крові в серці.

(Використання малюнків підручника, таблиці,презентація,відео).

Висновок: рух крові в серці відбувається тільки в одному напрямку. Клапани перешкоджають зворотному руху крові.

Питання:

    1.Чому стінка лівого шлуночка товща від стінки правого?

Робота учнів з текстом підручника, с.68: «Властивості міокарда».

(Кров з лівого шлуночка виштовхується у велике коло кровообігу до всіх органів та виконує більшу роботу)

  Динамічна хвилинка.

         Прийом «Зацікав»

В 1903 році голандський фізіолог Ейнтховен створив спеціальний пристрій для запису електричних сигналів у серце – електрокардіограф. Запис сигналів називається електрокардіограма. Вона є показником роботи серцевого м’яза – здатність до скорочення.

Фази серцевого циклу (С.69).

 

Шлуночки

Передсердя

Тривалість

(в секундах)

Напрямок крові

розслаблення

скорочення

0,1

У шлуночки з передсердь

скорочення

розслаблення

0,3

В легеневу артерію і аорту з шлуночків

розслаблення

розслаблення

0,4

Часткове надходження в шлуночки з передсердь

Загальна тривалість циклу                                        0,8

Інтерактивний прийом «Зацікав».

    Розв’язання задачі (робота учнів у зошитах).

Серце людини скорочується у середньому 70 разів за хвилину, при кожному скороченні виштовхується 50 мл крові. Який об’єм крові перекачує ваше серце за 6 уроків.

      1.70*45 хв = 3150 разів скорочується серце за 1 урок

      2.3150*50 мл = 157500 мл або 157,5 л за 1 урок

      3.157,5 л * 6 = 945 л за 6 уроків

 

V. Рефлексія уроку .Тестове опитування (вірна одна або декілька відповідей)

    1. Укажіть м’язову оболонку серця:

  1. ендокард
  2. міокард
  3. епікард
  4. перикард

    2. Позначте складові серця

  1. одне передсердя, один шлуночок
  2. два передсердя, два шлуночка
  3. два передсердя, один шлуночок

    3. Виберіть клапани, які розташовані між передсердями і шлуночками.

  1. півмісецеві
  2. двостулковий
  3. тристулковий

    4. Вкаіть кровоносні судини, які постачають серце киснем і поживними речовинами.

  1. аорта
  2. легеневі артерії
  3. коронарні артерії
  4. верхня порожниста вена

VI.  Узагальнення та систематизація знань учнів

    1.Відкритий мікрофон .1.Було поставлене проблемне питання: Чи дійсно висловлювання вченого «Живе в живому» було вірним?

    2.Складіть сенкан до слова «Серце».

 

VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 17,18 .Завдання 2,4*,С. 67

Дослідницький практикум. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. Інструктаж з БЖД

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
11 лютого
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку