19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Систематизація та узагальнення вивченого по темі ”Література Просвітництва”

Про матеріал
підвести підсумки вивченого по темі ”Література Просвітництва”; розвивати навички ведення дискусії, вміння самостійно вибирати головне із всього обсягу опрацьованого матеріалу;закріпити поняття про вічні образи, драматична поема;виховувати повагу до високих моральних цінностей людини.
Перегляд файлу

ТЕМА. Систематизація та узагальнення вивченого по темі ”Література Просвітництва”

МЕТА: підвести підсумки вивченого по темі ”Література Просвітництва”; розвивати навички ведення дискусії, вміння самостійно вибирати головне із всього обсягу опрацьованого матеріалу;закріпити поняття про вічні образи, драматична поема;виховувати повагу до високих моральних цінностей людини.

ОБЛАДНАННЯ: ілюстративний матеріал ”Французька енциклопедія XVIII ст.”; портрети Й.В.Гете, К.Ф. Шиллера, Д.Дефо, Дж. Свіфта, Г.Філдінга; ілюстрація до першого видання ”Кларісси Гарлоу”  Т. Джоганнот ”Смерть Кларісси”, Ежен Делакруа ”Фауст, Маргарита і Мефістофель”

ТИП УРОКУ: узагальнення та систематизації знань.

 

ЕПІГРАФ:Але не згасла розуму зоря!

                                       …Одна душа і рук сто сот

 Досягнуть творчості висот!

                              …Ось верх премудрощів земних:

                                     Лиш той життя і волі гідний,

                                Що б’ється день у день за них…

«Фауст»

Й.В.Гете

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

   (Запис у зошити теми, епіграфа)

   (Повідомлення вчителем теми, мети та завдань уроку)

 

1.Вступне слово вчителя

   Діти! Сьогодні ми підводимо підсумок вивченого по темі ”Література Просвітництва”,це і є основна мета нашого уроку. Ми будемо удосконалювати свої навички ведення  дискусії, згадаємо літературні поняття «вічний образ», «драматична поема»,звернемо увагу на високі моральні якості людини.

   Завдання уроку – написати твір-мініатюру, «Прочитавши  сцени трагедії «Фауст», я зрозумів (зрозуміла)…»

 

II.Актуалізація опорних знань

1.Вікторина «так» чи «ні»

1.Драматична поема – віршовий твір з розповіддю про певні події, зміст якого розкривається засобами драматургії (через репліки та монологи персонажів) – (так)

2.XVII століття – епоха Просвітництва – (ні, це бароко, а Просвітництво – це XVIII ст.)

3.Просвітники : Даніель Дефо, Жан-Жак Руссо, Вольтер, Джонатан Світ – (так)

4.Енциклопедія – це «Біблія нового часу» - (так) 5.Толерантність – нетерпимість до інших думок і поглядів – (ні, це терпимість)

6.Автор твору «Фауст» - Вольтер – (ні) – (Гете)

7. «Вільшаний король» - це пісня Даніеля Дефо – (ні) – (це балада Гете)

8.В баладі «Вільшаний король» використовуються такі міфологічні образи-символи як верба ,вітер, туман, ніч, пан – (так)

9.Баладу «Вільшаний король» перекладали В. Жуковський, П. Куліш, Б. Грінченко – (так)

10.Трагедія «Фауст» об’єднує 2 сюжетні лінії: пошуки вченим справжнього сенсу буття і кохання до Маргарити – (так)

11.Часові рамки трагедії безмежно розширені у 1-й частині – доба Середньовіччя, у 2-й – подорож героїв твору  у просторі та часі (в епоху античності, зустріч з Прекрасною Єленою). Проте весь твір пройнятий ідеями Просвітництва. Це роздуми над таємницями Всесвіту, його влаштуванням та можливістю пізнання, над сенсом буття та силою розуму людини –(так)

12.Біля небесної брами душу Фауста зустрічає душа Маргарити. Вона вже простила йому і любить його, як і раніше – (так)

 

2.Впізнай автора за портретом, назви з якої країни

(Учні показують портрети поетів-просвітників і запитують у своїх однокласників).

 

III.Застосування учнями знань, умінь та навичок

1.Диспут на тему «Хто переміг у боротьбі за душу Фауста – Бог чи диявол?»

(Клас ділиться на 2 групи: I доводить, що у боротьбі за душу Фауста переміг Бог, а II –диявол. Учні підтверджують відповіді цитатами).

 

2.Вікторина «Лабораторія письменника»

- Просвітництво – це…(нова культурно-історична епоха XVIII ст.)

- Балада – це…(жанр літературної поезії фантастичного, історико-героїчного або соціально-побутового змісту з драматичним сюжетом)

- Драматична поема – це…(віршований твір з розповіддю про певні події, зміст якого розкривається засобами драматургії)

- Скептицизм – це…(критично-недовірливе ставлення до чогось)

- Толерантність – це…(терпимість до інших думок )

- Ідеї атеїзму – це…(пояснення світу природними причинами)

- Вічний образ – це…

 

3.Творче завдання

Прослухайте уривки віршів, творів і визначте їх автора ,назву, жанр:

- Хто пізно мчить у час нічний?

  То їде батько, з ним син малий.

  Чогось боїться і мерзне син –

  Малого тулить і гріє він.

               (Й. В. Гете, балада «Вільшаний король»)

 

- Пташині співи

  Дзвенять в полях.

  І мир, і радість

  В серцях у всіх.

  О світ, о сонце!

  О щастя сміх!

              (Й. В. Гете, вірш «Травнева пісня», переклад М. Лукаша)

 

- То зрозумій не в насолодах діло.

  В стражданнях радощі відчути я готов,

  Утіху – в розпачі, в ненависті – любов.

              (Й. В. Гете, трагедія «Фауст», говорить Фауст)

 

- І якщо в цім чутті знаєш щастя ти,

  То зви його, як хочеш:

  Любов! Блаженство! Серце! Бог!

              (Й. В. Гете, трагедія «Фауст», слова Фауста)

 

4.Гра «Далі, далі…(за трагедією Й. В. Гете «Фауст»,переклад М.Лукаша)

Учні повинні швидко знайти в тексті рядки та продовжити їх, потім пояснити зміст:

- «Пролог на небі»

Знай, сам ти осоромишся натомість!

В душі, що прагне потемки добра,..

- Сцена «Ніч»

Так мало хто пізнать хоч дещо зміг,

Та й ті провидці, серцем не обачні,

Несли свої думки юрбі невдячній;                                      

За те й палили, й розпинали їх…

- Сцена «Кабінет Фауста»

Коли, вспокоєний ,впаду на ліні ложе,

То буде мій останній час!

Коли тобі, лукавче, вдасться

Мене собою вдовольнить,…

- Сцена «Сад Марти»

Хіба ж над нами не склепіння неба?

Хіба ж під нами не земная твердь?

 

5.Письмовий твір-мініатюра «Прочитавши сцени трагедії «Фауст», я зрозумів(зрозуміла)…»

(Зачитує 2 – 3 учні)

 

                                                   «ФАУСТ»

 

IV. Підсумок уроку роблять учні, пов’язують з епіграфом уроку (Чого навчилися? Що зрозуміли?)

 

V. Виставлення оцінок

Метод «Своя система оцінювання»

 

VI. Домашнє завдання.

Індивідуальні  завдання по групах по темі «Романтизм».

 

docx
Додано
14 березня
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку