Урок "Комплексне обслуговування та перевірка дії пристроїв АПС з автошлагбаумами ПАШ-1 і ША"

Про матеріал
Мета уроку: навчальна: ознайомити учнів з будовою та обслуговуванням АПС, закріплення теоретичних знань, вдосконалення професійних знань та навичок. розвивальна: розвивати професійні навички, логічне мислення, професійне мовлення пам’ять; виховна: виховання почуття відповідальності за виконану роботу та бажання стати справніми професіоналами.
Перегляд файлу

                 Погоджено

старший майстер

_________В.П. Хомюк

 

 

ПЛАН

відкритого уроку

 

Тема №19:Будова переїзної сигналізації та автоматичні шлагбауми.

Тема уроку №2: Комплексне обслуговування та перевірка дії пристроїв АПС з автошлагбаумами ПАШ-1 і ША

Тип уроку: комбінований.

Мета уроку:

навчальна: ознайомити учнів з будовою та обслуговуванням АПС, закріплення теоретичних знань, вдосконалення професійних знань та навичок.

розвивальна: розвивати професійні навички, логічне мислення, професійне мовлення пам’ять;

виховна: виховання почуття відповідальності за виконану роботу та бажання стати справніми професіоналами.

Тип уроку: урок формування первинних умінь.

Методи проведення: словесні, пояснювальний, пояснювально-ілюстративний, наочний, практичний;

Тип уроку: урок формування первинних умінь;

Вид уроку: вправи, виконання індивідуальних занять

Дидактичне  забезпечення: роздатковий матеріал по темі, критерії оцінювання, пам’ятка з охорони праці, інтерактивні карти.

Матеріально – технічні забезпечення: комбінований прилад Ц4380 чи аналогічний, секундомір, шунт ШУ-ОІм опором (0,06±0,003) Ом, шаблон з ізоляційного матеріалу товщиною 5 мм, гайкові торцеві ключі 9 мм х 140 мм; 10 мм х 140 мм; 11 мм х 140 мм, гайкові двосторонні ключі 17 мм х 19 мм, 19 мм х 22 мм, 27 мм х 30 мм, 32 мм х 36 мм, кикрутки із ізолюючими рукоятками 0,8 мм х 5,5 мм х 200 мм і 1,2 мм х 8,0 мм х 200 мм, пломби, пломбувальні лещата, щіточка-флейц, нитки, шліфувальне полотно (шліфувальний папір), гас, бензин, мастила солідол УС і ЦИАТИМ-203, обіиральний матеріал.

Місце проведення: навчальний кабінет базового підприємства ШЧ-3 ст. Козятин.

Хід уроку:

 

І. Організаційна частина 800-805.

Перевірка готовності учнів до виробничого навчання

Перевірка присутності учнів;

Зовнішній вигляд учнів;

Перевірка готовності робочих місць до навчальних занять

II. Вступний інструктаж 805-850.

  1. Актуалізація знань
    • Повідомлення теми програми і уроку;
    • Ознайомлення учнів з задачами уроку.

Перевірка опорних знань, умінь, навиків учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці

2). Викладання нового навчального матеріалу

Комплексне обслуговування та перевірка до автоматичних шлагбаумів

 

План:

  1. Для чого призначенні засоби сигналізації, централізації та блокування?
  1. .Як забезпечити   безпечні умови праці при обслуговуванні пристроїв СЦБ?
  2. Охарактеризувати складові частини.
  3. Призначення маршрутних.
  4. Як виконується перевірка видимості?
  5. Як виконується обслуговування світлофора?
  6. Які ви знаєте види електроприводів?
  7. Що таке рейкове коло?
  8. Як виконується живлення рейкового кола змінного струму?
  9. Як виконується перевірка станційних рейкових кіл на шунтову чутливість?
  10. Як виконується перевірка стикових зєднувачів ?
  11. Як виконується перевірка ізолюючих стиків?
  12. Причини хибної зайнятості рейкових кіл?
  13. Призначення автоматичної переїзної сигналізації?
  14. Як виконати перевірку дії пристроїв переїзної сигналізації?
  15. АЛСН і принцип її дії?
  16. Як виконується кодування рейкових ланцюгів
  17. Основні і резервні джерела електроживлення  ?

 

Роботи, пов’язані з обслуговуванням і перевіркою дії автоматичних шлагбаумів ПАШ-1 і ША, як правило, слід виконувати без припинення дії пристроїв автоматичної переїзної сигналізації, при вимкнутій напрузі живлення на шлагбаумі з додержанням вимог Інструкції з забезпечення безпеки руху поїздів при виконанні робіт з технічного обслуговування та ремонту пристроїв сигналізації, централізації та блокування(СЦБ) на залізницях України ЦШЕОТ/0018 та Правил безпечної експлуатації пристроїв автоматики, телемеханіки та зв’язку на залізницях України.

 Роботи з комплексного обслуговування автоматичних шлагбаумів ПАШ-1 і ША виконують з оформленням запису в Книзі форми ПУ-67

  1.       Перевірка електропривода

Внутрішню перевірку електропривода з чищенням і змащенням деталей та вузлів необхідно виконувати в закритому, (горизонтальному) положенні загороджувального бруса шлагбаума. З метою попередження підйому загороджувального бруса, перевірку електропривода необхідно виконувати при розімкнутих контактах безпеки.

Під час огляду електропривода перевірити стан кріплення редуктора, електромагнітної муфти, гідрогасителя, кінцевих мікроперемикачів, клемних колодок, електродвигуна, монтажного джгута, контактів безпеки, замка кришки електропривода, резинового ущільнювача, відсутність патьоків мастила, вологи, пилу, снігу тощо. У разі виявлення недоліків визначити й усунути причину їх виникнення.

 Під час перевірки електропривода, при необхідності, затягнути болти та гайки закріплення клемних колодок, хомутів, кріплення монтажного джгута, наконечників проводів джгута. При перевірці джгута звернути особливого на його гнучку частину, що підводить електричне живлення до електромагнітні муфти, на стан кабеля, його кріплення і обробку.

Перевірку надійності кріплення вузлів і деталей електропривода слід проводити спробою зсуву та легким постукуванням слюсарним молотком. Болтові з'єднання вузлів кріплення електродвигуна, редуктора, підшипникових вузлів повинні мати стопорні шайби, краї яких, з метою попередження самовідгвинчу-вання, загинають на бокову грань гайки чи головки болта Усі болтові кріплення в електроприводі повинні бути затягнуті й надійно зафіксовані. Усі болтові кріплення в електроприводі повинні бути затягнуті та надійно зафіксовані від самовідгвинчування стопорними шайбами чи стопорними планками. Під час перевірки стану кріплення ослаблені болтові з'єднання підтягують, а краї стопорних шайб (планок) щільно підгинають до головок гвинтів чи гайок зубилом і слюсарним молотком.

Стан монтажу перевіряють оглядом. Монтажні проводи повинні бути цілими, мати справну ізоляцію, ув'язані в джгут, кінці проводів повинні мати наконечники, які повинні бути надійно закріпленими. Міцність кріплення наконечників перевіряють за відсутністю зсуву щодо штиря та підтягуванням кріпильних гайок. На штирях контактів повиііні бути встановлені контргайки. Місця переходу монтажного джгута через металеві грані (стінки, отвори) повинні бути додатково ізольовані. Кінці монтажних проводів повинні мати бірки з позначенням на них номерів згідно з монтажною схемою. На кінці монтажних проводів (на наконечники) повинні бути одягнуті хлорвінілові трубки (кембрики).

 Після перевірки електропривода й приведення його в робочий стан змащують тертьові поверхні згідно з картою змащення шлагбаума

  1.       Перевірка та регулювання загороджувального бруса

Електромеханік візуально перевіряє стан загороджувального бруса автошлагбаума на відсутність слідів ушкодження автотранспортом, корозії, стан кріплення бруса до рами, відсутність його прогинів і вигинів, стан і наявність світловідбивачів (катафотів).

 Перевіряє стан та елементи кріплення рами загороджувального бруса, противаг, електропривода й тумбочки-підставки, видимість вогнів світлофорів, роботу звукового сигналу. При необхідності болти кріплення слід підтягти гайковими ключами.

 Після перевірки стану елементів кріплення автошлагбаума принеобхідності проводить регулювання положення загороджувального бруса. Кут підйому загороджувального бруса шлагбаума повинний складати від 85° до 90е від його горизонтального положення.

Регулювання вертикального положення загороджувального бруса здійснюють зсувом кінцевого мікроперемикача, що відключає живлення електродвигуна Для регулювання вертикального положення загороджувального бруса послаблюють затягування кронштейна мікроперемикача вигвинчуючи на два-три оберти гвинти його кріплення до корпусу електропривода, зміщають мікроперемикач на необхідну величину. Закінчивши регулювання загороджувального бруса гвинти кріплення кронштейна мікроперемикача затягують.

 Горизонтальне положення загороджувального бруса регулюють угвинчуючи (вигвинчуючи) вилки в шток гідрогасителя. У шлагбаумахПАШ-1 на корпусі електропривода із зовнішньої сторони встановлюються регульовані упори, що дозволяють додатково обмежити кут підйому та опускання загороджувального бруса Регулювання горизонтального положення загороджувального бруса можна робити за допомогою цих упорів.

 Загороджувальний брус з'єднується з рамою віссю та роликовим підпружиненим фіксатором (пристрій повороту загороджувального бруса), що допускає поворот бруса відносно рами на кут 90° у горизонтальній площині в обидва боки. При проведенні робіт із перевірки та регулювання положення загороджувального бруса автоматичних шлагбаумів ПАПІ-1 і ША перевіряють працездатність пристрою повороту загороджувального бруса, при необхідності змащують напрямні та ролик вузла фіксації й проводять регулювання пристрою повороту загороджувального бруса затягуванням або ослабленням пружини регулювальної гайки.

 При ушкодженні чи відсутності світловідбивачів (катафотів) на загороджувальному брусі працівники господарства колії встановлюють нові. Загороджувальний брус повинен мати не менше трьох світловідбивачів червоного кольору, установлених рівномірно по всій довжині

загороджувального бруса з боку виїзду автотранспорту на переїзд та один світловідбивач білого кольору, установлений на кінці загороджувального бруса з боку виїзду автотранспорту з переїзду. У разі покриття брусі шлагбаумів світ-лоповертальною фарбою світловідбивачі (катафоти) дозволяється не встановлювати.

  1. Перевірка параметрів і дії автоматичної переїзної сигналізації, обладнаної автоматичними шлагбаумами ПАШ-1 і ША
    1. Вимірювання електричних характеристик шлагбаума

 На залізничних переїздах, обладнаних шлагбаумами з двигунами змінного струму, номінальна напруга кіл керування складає 12 В, а з електродвигунами постійного струму - 24 В.

 Величини напруг постійного струму вимірюють на клемах електромагнітної муфти кожного шлагбаума окремо. Напруга на клемах електромагнітної муфти у включеному стані повинна бути при живленні 12В не менше 11В, при живленні 24 В - не менше 23 В. Допускається виконувати вимірювання на клемній колодці шлагбаума.

 Вимірити величину напруги на клемах електродвигуна для кожного шлагбаума окремо.

 Напруга живлення на клемах електродвигуна змінного струму повинна бути не нижче 210 В, постійного струму - не нижче 22 В. Допускається вимірювати напругу на клемах контактів безпеки або на клемній колодці шлагбаума.

 Вимірити опір ізоляції між корпусом та електричним монтажем, величина повинна бути не менше 25 МОм.

 

  1.       Вимірювання часових характеристик шлагбаума

Вимірити час підйому й опускання загороджувального бруса. Час підйому або опускання загороджувального бруса повинен бути в межах від 8 с до 12с

  Вимірити час сповільнення на вимикання електродвигуна при недоході загороджувального бруса до свого контрольного верхнього положення (робота електродвигуна при примусовому утриманні загороджувального бруса у горизонтальному положенні), який повинен складати від 18 с до 25 с

 Часові характеристики шлагбаума вимірюють ручним секундоміром. Допускається вимірювати часові характеристики шлагбаумів ручним годинником із секундною стрілкою.

 Недоліки, виявлені при комплексному обслуговуванні та перевірці дії пристроїв автоматичної переїзної сигналізації на переїздах із автошлагбаунами ПАШ-1 і ША, повинні бути усунуті на місці.

 

 

Демонстрація прийомів роботи майстром в/н та відпрацювання даних прийомів учнями

 

Вирішення проблеми ситуацій:

Які дії електромонтера СЦБ та чергового по переїзду при виході з ладу електроприводу шлагбауму?

Повторення правил техніки безпеки та охорони праці у формі «Бліц опитування»

 

Підведення підсумків вступного інструктажу

 

III. Поточний інструктаж. 900-13.30

 

Розподіл учнів за робочими місцями

 

Повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт(згідно критеріїв оцінювання)

 

Видача завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання:(індивідуальна робота)

--------

Укрзалізниця
ЦШ

ТК 45   (п. 13.1 ЦШЕОТ/0012)

Автоматична переїзна сигналізація
і автоматичні шлагбауми

Найменування
робіт

Періодичність

Вико­навець

Пункти, що виконуються

Комплексне обслуговування і пере­вірка дії пристроїв СЦБ на переїздах

 

На переїздах, що не обслуговуються черговим працівником, справність пристроїв СЦБ яких не контролюється у чергового по станції – 1 раз у 2 тижні;

на переїздах, що обслуговуються черговим працівником, і на переїздах, що не обслуговуються черговим працівником, справність пристроїв яких контро­люється у чергового по станції (у тому числі і стан акумуляторної батареї при умові наявності автоматичного підзаряду) – 1 раз
у 4 тижні

Електро­механік
учень
Електро­монтер

учень

1.1  1.5, 1.7, 2, 3

1.1, 1.3, 1.4, 1.6, 1.8, 2, 3

Примітка 1.  Комплексне обслуговування та перевірка дії пристроїв автоматики на переїздах, що розташовані на маршруті прямування швидкісних поїздів, виконується електромеханіком і електромонтером з періодичністю 1 раз у 2 тижні незалежно від наявності чергового працівника та контролю справності переїзних пристроїв СЦБ у чергового по станції.

  1.            Примітка 2.  Комплексне обслуговування і перевірка дії пристроїв автоматики на переїздах з маршрутним автобусним рухом виконується електромеханіком і електромонтером з періодичністю:
  2.            –  на переїздах, що не обслуговуються черговим працівником, справність пристроїв яких не контролюється у чергового по станції (у тому числі і стан акумуляторної батареї незалежно від типу випрямляча) 1 раз у тиждень;
  3.              на переїздах, що обслуговуються черговим працівником і на переїздах, що не обслуговуються черговим працівником, справність пристроїв яких контролюється у чергового по станції (у тому числі і стан акумуляторної батареї незалежно від типу випрямляча) 1 раз у 2 тижні.

Укрзалізниця
ЦШ

ТК 45а   (п. 13.1 ЦШЕОТ/0012)

Автоматична переїзна сигналізація
і автоматичні шлагбауми

Найменування
робіт

Періодичність

Виконавець

Комплексне обслуговування і перевірка дії пристроїв автоматичної переїзної сигналізації з автошлагбаумами ПАШ-1 і ША

1 раз у квартал

Електромеханік
Електромонтер та учень

 

Контроль знань та умінь учнів

Цілеспрямований обхід робочих місць учнів з метою контролю за дотриманням правил:

Безпеки праці;

Організації робочого місця:

Технології виконання робіт;

Спостереження за роботою учнів, надання їм практичної допомоги, виправлення помилок;

Прийом майстром виконаних робіт.

 

V. Заключний інструктаж: 1330-1350

Підведення підсумків роботи групи за виробниче навчання

Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

Оцінка роботи учнів, її об’єктивне обґрунтування;

Аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення;

Повідомлення та обґрунтування оцінок;

 

Домашнє завдання: ЦШ Пристрої СЦБ. Технологія обслуговування.

0042(ст.280-285).

 

 

 

 

 

 

Майстер виробничого навчання      Ю.М. Опанович

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото звіт

docx
Додав(-ла)
Опанович Юлія
Додано
9 грудня 2020
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку