Конспект інтегрованого заняття для дітей старшої групи ДНЗ Тема . «Моя країна Україна»

Про матеріал
Інтегроване заняття «Моя країна Україна» є заняття на закріплення та уточнення знань дітей про Україну (природа, рідна мова, символи України), найбільші міста, річки, гори України, національного вбрання та формування по-няття належності до українського народу.
Перегляд файлу

        Конспект інтегрованого заняття для дітей старшої групи ДНЗ 

                         Тема .   «Моя країна Україна»

 

Мета: уточнювати і закріплювати  уявлення дітей про Україну (природа, рідна мова, символи України), найбільші міста, річки, гори України; розширювати знання про державні та національні символи. Удосконалювати вміння розрізняти і називати елементи чоловічого та жіночого національного вбрання. Формувати поняття належності до українського народу. Поглибити уявлення про мапу України, її географічне положення.  Заохочувати дітей підтримувати традиції українського народу, гратися в народні ігри і забави. Розвивати мовленнєву та пізнавальну активність, творчу уяву, пам’ять, логічне мислення, увагу, естетичні почуття.

Виховувати почуття патріотизму та любові до рідної України.

 

Обладнання: мапа України; прапор України та прапори інших держав; заготовки для українського віночка; коректурні таблиці; фішки;  комп’ютер, проектор, екран, диск з презентацією.

 

                                             Хід заняття

Вступ. (Слайд 2)

Вихователь. Діти, сьогодні до нас у садок прийшло багато гостей. Ви раді гостям? (Так) Привітаймося з нашими гостями (Доброго дня, ми раді вас бачити)

                                      Здраствуй, рідна Батьківщина,

                                                Сонце й небо 

                                                Море й річка

                                                Скелі й гори,

                                                Ліси й моря

                                                Поле й рілля

                                                Луг і долина

                                         Добрий ранок, моя Україна.

                                            Я посміхаюсь тобі!                                                                                                                       

Організаційна частина. 

Сюрпризний  момент. (Слайд 3)

   З’являється Котигорошко.

Котигорошко. Чую гостям тут раді! А чи приймете ще одного гостя?

Вихователь. Звичайно приймемо. А хто ви шановний будете? 

Котигорошко. Звичайний собі хлопець, та не знаю як мене звати. Зайшов до вас я неспроста, біда привела. Часто в житті трапляються добрі і злі чарівники! Мені не поталанило, бо зустрів злого. Він мене і мою пам’ять зачаклував, і я забув дорогу до рідного дому. З тих пір я блукаю по світу і не знаю, де моє коріння, не знаю як знайти свою Батьківщину, навіть її назву забув.Допоможіть мені!

Вихователь. Звичайно ми тобі допоможемо, адже  нас багато, і не можна залишати одну людину в біді.  

«Мозковий штурм».  (Слайд 4)                                                                                                         - Та як же нам дізнатись, в якій країні народився наш гість? (За зовнішнім виглядом, одягом, мовою)

Вихователь.

-Де народилися і живете ви? (Ми народилися і живемо в Україні)

-Як називається наш народ? (Наш народ зветься українці)

-Тепер поміркуймо, який вигляд мають українці? Опишіть українця . (Світла шкіра, високого або середнього зросту, пряме волосся)

-Наш гість схожий на українця? (Так)

-А на якій мові він розмовляє? (На українській)

- Який у нього  одяг? ( Національний одяг нашої країни- шаровари і вишиванка)

-То в якій країні він живе? (В Україні)

Котигорошко. Справді?  

 Гра «Я-українець»

Вихователь  Так, і ви є діти-українці

Хлопці та дівчата.

Рідний край ваш-Україна,

Красна і багата!

Діти.(ходять по колу)

У своїй любимій Україні

Ранок зустрічаєм

(виконують рухи, грають на сопілці)

На сопілці-перепілці

Співаючи, граєм!

(показують на себе)

«я-україненць» «я-українка» «ми-українці»

(розводять руки в сторони)

Наша мова-українська,

А наша Батьківщина-Україна!                                                                                                                                                   Котигорошко. Діти, розкажіть мені, будь-ласка, про Україну.

Вихователь. Ми не тільки розкажемо, а й запропонуємо екскурсію Україною. Ми впевнені, що ти все пригадаєш і чари твої розсіються легеньким рідним україн-ським вітерцем.

Основна частина. Вихователь.  Пропоную почати з мапи України.                                                                 

Робота з мапою України.  (Слайд 5)

-Погляньте, ось зазначені межі нашої української землі, де з давніх давен жив і зараз живе український народ. Величезні простори займає наша земля. 

-Які ви знаєте гори, що розташовані на території України? (Карпати)

-Які моря омивають береги нашої держави? (Чорне море і Азовське море) 

-Назвіть найбільші річки України. (Дніпро, Дністер, Південний Буг, Черемош, Десна)

-Які ви знаєте найбільші міста України? (Львів, Одесса, Дніпропетровськ, Донецьк, Харьків і Чернігів)

-Україна, як і кожна держава має свою столицю, головне місто. Як воно називається? (Столиця України –Київ)

- У столиці  знаходиться парламент, у якому працюють народні депутати України.  Підкажіть, як він називається? (Верховна Рада України)

- Чи знаєте ви прізвище президента України? (Зеленський)

Національні символи. (Слайд 6)

Вихователь. Україна, як і кожна держава має свої символи . Що це за символи? (Прапор, герб, гімн) 

Вихователь. Про них склали легенду. Ось послухайте її.

Колись давно жила жінка. І було у неї три сина. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ прославляти свою матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали першому синові ім’я Тризуб.

   Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославив матір. Одержав середній син ім’я Прапор.

А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому сину подарувала соловейків спів. І одержав син за свій джерельний голос і великий спів ім’я Гімн. І з того часу ідуть поруч три брати-Тризуб, Прапор і Гімн –прославляють свою неньку. 

Вихователь. Так діти, Герб, Прапор і Гімн- це три основні національні символи України. Золотий тризуб на блакитному тлі –символ влади. Герб-це частина корони, яку носив київський Князь.

-А чому саме тризуб вважають гербом? (Тому що число три завжди вважалось казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя –це Батько,Мати і дитина, які сивмолізують Силу, Мудрість, Любов)

Вихователь. Якщо ви були уважні, то напевно помітили, що у нас з’явилося багато прапорів. Чи можете ви знайти прапор нашої країни? (Запропонувати підійти до куточка і відшукати прапор нашої країни)

Котигорошко. Що означають кольори нашого прапора? (Синій- високе просторе небо, а жовтий-  лан золотої пшениці)  

Вихователь. Що за пісня стала гімном України? (Гімном України стала пісня «Ще не вмерла Україна»)

 

Виконання гімну України.

 

 

Народні символи.  (Слайд 7)

Вихователь. Діти, крім державних,  які ще є символи у нашої країни? (Народні) 

-Назвіть їх. (Калина, верба, рушник, вишиванка, віночок)

Звичаї і традиції українського народу.  (Слайд 8-12)

Вихователь. Коли ви згадували про народні символи, я пригадала відзначення народних свят у своєму дитинстві. Кожне свято відрізнялося своїми традиціями, було дуже весело і цікаво.  Назвіть народні свята, які ви знаєте. (Святий вечір, Різдво, Щедрий вечір, Водохреща, Пасха, Івана Купала, Обжинки, Стрітення, Масляна)

Котигорошко. Нічого не пам’ятаю, мабуть це дуже цікаво?

Вихователь.Звичайно, цікаво. А яке свято найближчим часом ми будемо святкувати? (Пасху) Діти, а що ви знаєте про традиції пов’язані з цим святом?  (Спочатку готуються, печуть пасхи, фарбують крашанки, розмальовують писанки, потім ідуть до церкви і святять їх, розгавляються і йдуть водити хороводи та гаївки)

 Вихователь. Я запрошую вас погратися в гру- хоровод «За Василем», можливо наш гість пригадає гарні традиції українського народу.

Народна гра-хоровод «За Василем»

Український національний одяг.  (Слайд 13)

Вихователь. Діти, а  ще українці завжди прибираються на свято, одягають святкове вбрання. Пригадайте національний одяг українців (Сорочка-вишиванка, плахта, пояс, папаха, фартух,  віночок, намисто, чоботи, шаровари)

«Віночок вити -життя любити».

Вихователь. Український віночок здавна вважається дівочою красою,  оберегом кожної дівчини. 

 

 

 

Дидактична гра «Сплети вінок»  (Слайд 14)

 

 

Вихователь. Сьогодні я пропоную вам зробити свій чарівний український віночок. Завдання дівчатам- вплести квітку у наш вінок  та назвати, що вона символізує. (Діти по черзі прикріплюють квіти і розповідають про них)

Ромашка- символ дівочої краси і ніжності.

Волошка- символ людяності.

Цвіт яблуні- символ материнської любові.

Мак вплітали у вінок, щоб він оберігав сон.

Барвінок- символ життя.

Чорнобривець- символ пам’яті.

Вихователь. Чого не вистачає у нашому віночку? (Стрічок) Я пропоную нашим хлопцям прикрасити віночок стрічками. Кожна стрічка- це прислів’я чи приказка про Україну.

Народні перлини.  (Слайд 15)

Без верби і калини нема України.

Рідна земля мов колиска золота.

Грудка рідної землі дорожча за золото.

Наша слава- Українська держава.

Тільки в ріднім краю солов’ї співають.

Що країна- то родина. 

Любиш Україну -посади калину.

Вихователь. Та як відомо, кожне свято супроводжується  веселощами та іграми. Тож і нам  час пограти.

Народна гра «Чий віночок найкращий»  (Слайд 16)

Котигорошко. Ви знаєте, я все пригадав, хто я і звідки. Справді, народився і виріс я на Україні. І звати мене Котигорошко.

Вихователь.  Ми дуже раді, що тобі допомогли і ти все пригадав. І я пропоную вам діти і тобі Котигорошко закріпити ці знання про Україну у грі «Веселі та кмітливі»  (Слайд 17)

                      

Робота з використанням коректурних таблиць.  (Слайд 18-20)

- Вправа  «Назви і покажи картинку»

   1. Національний одяг для дівчат. 

   2. Кущ з червоним кетягом ягід.

   3. Видатний український поет.

   4. Народні ремесла, якими займались чоловіки та жінки.

 

-  Вправа « Розкажи»

   1. Що зображують на Петриківському розписі?

   2. Які страви називаються українськими?

   3. Які найулюбленіші кольори в українській вишивці на Чернігівщині?

   4. Яким посудом користувалися українці в давнину?

 

- Вправа «Добери слово»

   1. Поле з пшеницею називається ... .

   2. Українці полюбляли їсти... .

   3. В Україні красиво вишивають ... .

   4. У Запорізькій Січі жили... .

 

-Вправа «Раніше і тепер»

    1.Зараз жінки носять сукні, а колись носили... .

    2. У дівчат на голові тепер бантик, а колись дівчата носили... .

    3. Раніше їздили на ..., а тепер на автомобілі.

    4. У давнину чоловіки носили шаровари, а тепер... .

 

- Вправа «Я знаю»

    1. Які тварини мешкають на території України?

    2.  Які рослини ростуть на території України?

 

Підсумок заняття.

Вихователь. Україна – велика і багата країна. Але ці багатства треба примножу-вати. Уявіть, що ви дорослі, щоб ви хотіли зробити для України?  (Слайд 21)

-Діти, то яка вона,  наша Україна? (Могутня, калинова, квітуча, співуча, мила, дружня, дорога, гарна, рідна, барвиста, мальовнича) (Слайд 22)

Котигорошко. Дякую вам за допомогу. Я пишаюся і гордий тим, що живу в такій чудовій, багатій, мальовничій країні і що наша країна має таких гарних діточок, які багато знають про неї і люблять її.

 

 

 

 

                                               Анатоція до заняття 

 

Інтегроване заняття «Моя країна Україна» є заняття на закріплення  та уточнення знань дітей про Україну (природа, рідна мова, символи України), найбільші міста, річки, гори України, національного вбрання та формування  по-няття належності до українського народу. Все це супроводжується слайдами презентації.

Увесь матеріал презентації несе змістовне навантаження. Матеріал різноманіт-ний, яскравий, емоційно привабливий. 

Структурні компоненти заняття пов’язані між собою однією метою, хоча й належать до різних розділів програми. Всі запропоновані дітям види роботи є цікавими, доступними для виконання дітьми.

Використання показу презентації позитивно впливає на розширення та закріп-лення матеріалу: розвиває зорову пам’ять, творчу уяву, логічне мислення, увагу і естетичні почуття, виховує  почуття патріотизму та любові до рідної України.

Заняття проходить в атмосфері тісної співпраці, де діти мають можливість вільно спілкуватися як із вихователем так і між собою. Це дозволяє розвивати мовленнєву та пізнавальну активність дітей на найвищому рівні.

 

 

doc
Додано
9 грудня 2020
Переглядів
8577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку