Д А В И Д О В А Н А Д І ЯОГЛЯД БУДОВИ СКЕЛЕТА ЛЮДИНИ
Номер слайду 2
Питання до графıчного диктанту. Якщо твердження вıрне учень ставить "+", якщо нı - "-". Кожна вıрна вıдповıдь оцıнюється в 1 бал. До складу кıсток входять неорганıчнı речовини ( жири, бıлки). Найбıльше у кıстках є солей Кальцıю. Органıчнı речовини надають кıстцı твердостı ı мıцностı. При прожарюваннı кıстка розсиплеться , бо в нıй згоряють неорганıчнı речовини. Хıмıчний склад кıсток постıйний ı незмıнний протягомжиття людини. У кıстках дıтей бıльше органıчних речовин , нıж неорганıчних. Довгı кıстки - це кıстки плеча, стегна, гомıлки. Компактна речовина розташована всерединı кıстки. Головки кıстки утворенı губчастою речовиною , а її тıло -компактною. Плоскı та короткı кıстки складаються здебıльшого з компактної речовини. Розрıзняють два типи з’єднання кıсток. Кıстки черепної коробки з’єднанı за допомогою напıврухомого з’єднання.
Номер слайду 3
З яких вıддıлıв складається скелет ссавця?Якı функцıї виконує кожен ıз вıддıлıв?Якı вıддıли скелета розрıзняютьу людини?Про що свıдчить схожıсть скелетıв людини ı тварини?СКЛАДИ ДІАГРАММУ ВЕННА
Номер слайду 4
Завдання. Уважно прочитайте текст пıдручника ı з’ясуйте особливостı будови скелета людини. Запишıть таблицю «Скелет людини». с. 133 РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ С. 133-135
Номер слайду 5
1. Що ви маєте на увазı, коли подıляєте кıстки черепа на двı частини ? Який приклад ви можете навести кıсток запястя?Якı припущення ви робите?Чи є твоя точка зору щодо наявностı у людей куприку ?Якı твої докази для цього?Що є твоїм висновком?ОПИТУВАННЯ
Номер слайду 6
Вади опорно - рухової системи. Запропонуйте шляхи розв’язання проблеми та запишıть їх таким чином: голова - питання теми, верхнı кıсточки –основнı поняття теми, нижнı – змıст понять, хвıст – вıдповıдь на питання. ФІШБОУНкıфоз або " кругла спина " - викривлення у грудному вıддıлı хребта;лордоз або " сıдлоподıбна спина " - викривлення в поперековому вıддıлı хребта ;сколıоз - дугоподıбне викривлення хребта вбıк вıд осı хребетного стовпа.
Номер слайду 7
Складання меню. Меню для опорно - рухової системи школяра. Молоко й молочнı продукти (краще знежиренı). У них оптимальне спıввıдношення кальцıю й фосфору. Крıм того, жир ускладнює засвоєннякальцıю, тому краще вживати молочнı продукти зı зниженою жирнıстю. Свıжı овочı й фрукти, особливо всı види капусти (бıлокачанна, брокколı, цвıтна), морква,рıпа. Крıм кальцıю вони мıстять всю «групу пıдтримки» мıкроелементıв, необхıдних для повноцıнного засвоєння кальцıю. Бобовı, волоськı горıхи, гарбузове й соняшникове насıння, рослиннı масла. Всı вони мıстять бıлки й жири, необхıднı для змıцненнякıсткової тканини й засвоєння вıтамıну D.
Номер слайду 8
Що таке опорно-рухова система?Яка будова скелету людини?Розкрийте взаємозв’язок мıж будовою ı функцıями кıсток. Якщо кıстка матиме тıльки органıчнı або тıльки неорганıчнı сполуки, як це вıдобразиться на роботı опорно-рухової системи?Доведıть значення структур опорно-рухової системи системи для забезпечення її функцıй. Обгрунтуйте основнı заходи профıлактики викривлень хребта. ПИТАННЯ РОМАШКИ БЛУМА
Номер слайду 9
Прикладскелетскладний мıцний пıдтримує захищає тримаєфундамент який тримає людину Фундамент. СЕНКАН
Номер слайду 10
Задача 1. Яка вага вашого скелету, якщо вıн становить 18 % маси вашого тıла ?Задача 2. Рıзнı вıддıли хребта ростуть в довжину нерıвномıрно . До старостı хребет укорочується , ıнодı на 10 %. З чим це пов’язано?Задача 3. Знаючи будову кıстки, пояснıть , чому стегнова кıстка людини у вертикальному положеннı може витримувати навантаження до 1 тонни?РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Номер слайду 11
Домашнє завдання. Скласти кросворд" Скелет людини "