Тема. Склад числа 3. Прямі й криві лінії. Трикутник
Мета: на основі об’єднання двох груп предметів розглянути склад числа 3; познайомити з кривими лініями, трикутником; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення вивченого.
• Гра «Хто уважніший?»
Учитель показує картку, учні плескають у долоні відповідну кількість разів.
Далі робота відбувається навпаки: учитель стукає паличкою по столу, діти, сприйнявши на слух кількість ударів, виймають зі свого набору картку з відповідним числом.
• Гра «Що змінилось?»
Учитель показує дітям табличку, на якій виставлено декілька чисел у певному порядку. Потім учитель просить дітей заплющити очі, а сам міняє табличку на іншу, в якій переставлено одну чи дві цифри на інше місце. Далі діти розглядають табличку і говорять, що змінилось.
• Гра «Де дзвонить дзвіночок?»
Одному учневі зав’язують хустиною очі. Учень стоїть біля дошки. Вчитель ходить по класу й дзвонить у дзвіночок. Перший відгадує, де дзвонили по відношенню від нього: ліворуч від мене, праворуч, переді мною, позаду.
• Порівняти групи предметів, вставити у вирази знак.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з геометричними фігурами. Склад числа 3
— Візьміть по одному: трикутник, квадрат, круг. Покладіть їх разом. Скільки всього вийшло? Як ми зібрали число 3? По скільки різних фігур брали?
— Тепер візьміть 2 круги й 1 трикутник. Скільки всього? Як утворили 3, скількома різними фігурами?
— Візьміть 1 квадрат і 2 круги. Скільки всього? Як утворили 3, по скільки фігур брали різної форми?
На дошці з’являються таблички:
Висновок: число 3 можна утворити по-різному: 1, 1, 1; 1 і 2; 2 і 1.
2. Робота з підручником
Порівняння груп предметів. (С. 15, № 3, 4).
3. Розгляд трикутника. Бесіда про трикутник
Як складемо ми квадрат протилежними кутами,
Дві фігури вийдуть в нас — можна звати їх братами.
А чому — ти доведи, як назвати їх — скажи. (Трикутник)
4. Практична самостійна робота учнів з картками
Розфарбувати фігури, у яких три кути. Як вони називаються?
5. Фізкультхвилинка
Один, два — руки вище, вище голова.
Три, чотири — руки тихо опустили.
П’ять, шість, сім — сісти тихо усім.
6. Ознайомлення з кривою та прямою лініями
7. Практична робота з паличками (палички для лічби)
Завдання: побудувати з паличок трикутник.
8. Повторення
Письмо в зошитах одного рядку цифр 1, 2, 3, 1, 2, 3, 1, 2, 3.
III. Підсумки уроку