Складання діалогу на задану тему

Про матеріал
вчити будувати діалог; формувати культуру мовлення; розвивати зв’язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до мови, до співрозмовника, любов до тварин
Перегляд файлу

Дата _______ Номер уроку _______         Розвиток мовлення  3 клас

 

Тема. Складання діалогу на задану тему

Мета: вчити будувати діалог; формувати культуру мовлення; розвивати зв’язне

мовлення; виховувати шанобливе ставлення до мови, до співрозмовника, любов до тварин.

Обладнання: зошит, роздатковий та ілюстративний матеріал.

Тип уроку: урок формування практичних знань, вмінь та навичок.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Будем все з тобою знати.

 

2. Нервово-психологічна підготовка

Перегляд мультфільму «Як говорять тварини»

 

3. Перевірка домашнього завдання.

 

4. Актуалізація опорних знань

Гра «Посміхнись!»

— Мамо, дай мені свою ручку, я уроки робитиму.

— А чому ти не хочеш писати своєю?

— Та моя ж помилки робить!

Обговорення почутого.

— Зрозуміла, хто розмовляє?

  • Чому ця розмова викликала у тебе посмішку?

Гра «Моя тварина»

Розкажи про тваринку, яка є у тебе вдома або яка тобі подобається.

Гра-пазл  «Нагодуй тваринку»

Картинки по запросу хто що їстьКартинки по запросу хто що їсть

 

5. Мотивація учбової діяльності.

 Сьогодні ми будемо вчитися розпитувати, дізнаватися, спілкуватися, тобто будувати діалоги.

6. Повідомлення теми уроку

 

7. Пояснення нового матеріалу

Вправа «Мозковий штурм»

— Як ти розумієш значення слова діалог? (Обмін думками між двома або кількома особами чи сторонами; частина літературного твору, в якій відбувається розмова двох осіб.)

Ознайомлення із пам’яткою «Так звертайся!»

— Які слова використовують під час спілкування, діалогу?

Друже                 сестричко            добродію

подруго              братику               шановна

тату                     Сергійку             пані

мамо                    Маріє                  юначе

бабусю                Олено Василівно

дідусю                 Богдане Петровичу

Складання речень з окремими звертаннями (за вибором)

— Склади речення з одним зі звертань.

— Як відокремлюємо звертання на письмі? А в усному мовленні?

Доповнення діалогу

Телефонна розмова

— Добрий день, Маріє Петрівно! Це говорить Надійка Приходько.

— Доброго дня, Надійко.

— Покличте, будь ласка, до телефону Юру.

— Юри немає вдома. Він пішов до бібліотеки.

— Прочитайте діалог.

— Назвіть учасників діалогу.

— Прочитайте репліки кожного співрозмовника.

— Визначте звертання та «чарівні» слова.

— Доповніть діалог.

Інсценізація діалогу

Робота над прислів’ями

— Складіть прислів’я.

говорити, Як, то, краще, дурниці, помовчати.

— Поясніть значення даного прислів’я.

 

8. Фізхвилинка.

 

9. Закріплення знань. 

Складання діалогу.

 

10. Рефлексія.

— Чого навчилася на цьому уроці?

— Як потрібно поводитися під час розмови?

— Чого треба уникати?

— Які «чарівні» слова ти використовуєш у мовленні?

 

11. Домашнє завдання.

docx
Додано
13 липня
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку