Тема: УРЗМ 4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом
Мета: вчити учнів складати художній текст за початком, серією сюжетних малюнків і планом; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до прекрасного.
Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.
Обладнання: підручник, зошит.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 53, впр. 113)
— Прочитайте складену за малюнками розповідь.
2. Робота в парах
— Прочитайте слова. Виділіть в них закінчення й основу.
Весна, весняний, з весною, веснонька.
Стіна, настінний, під стіною, у стіні.
Книжка, книжковий, у книжці, книжкою.
Сестра, сестрі, сестрою, сестру.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми будемо складати художній текст за початком, серією сюжетних малюнків і планом.
IV. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником (с. 54, впр. 114)
— Прочитайте початок розповіді.
Загублена рукавичк
— Коли і де відбувалася подія?
Робота в парах
— Розгляньте малюнки у підручнику (стор. 54, впр.114). Розкажіть, що було спочатку, що — потім, що — на останку.
— Складіть речення.
— Прочитайте план.
1. Екскурсія до парку.
2. Загублена рукавичка.
3. Знайомство з польовою мишкою.
4. Довгі зимові вечори.
5. Весняне сонечко.
6. Зернятко яблуньки проросло.
7. Відкриття і радість хлопчика.
— Складіть продовження розповіді.
— Доберіть до слів назви ознак.
Мишка (яка?)...
Хатка (яка?)...
Зернятко (яке?)...
Паросток (який?)...
Хлопчик (який?)...
Якось повз рукавичку бігла польова мишка. Рукавичка попросила її пожити у ній. Разом завжди краще і не так сумно взимку. Мишка погодилася і перенесла свої запаси у рукавичку.
Пухнастий сніг накрив нову хатку мишки товстим шаром, щоб їм було тепло і затишно довгими зимовими вечорами.
Пригріло весняне сонечко. Радісна мишка повернулася на поле. А в рукавичці із її запасів лишилося зернятко яблуньки.
Сніг розтанув, рукавичка намокла, а зернятко під теплим сонячним промінням пустило тоненький паросток. Поступово він зміцнів, і незабаром у парку з’явилася нова яблунька.
Сашко пішов погуляти після уроків до парку. Раптом він помітив молоденьку яблуньку, яка росла із його рукавички. Хлопчик зрадів і з легким серцем повернувся додому.
2. Самостійна робота. Складання художнього тексту
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Перевірка виконаної роботи. Редагування.