Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом

Про матеріал
Урок розвитку зв`язного мовлення №4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом
Перегляд файлу

Тема: УРЗМ 4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом

Мета: вчити учнів складати художній текст за початком, серією сюжетних малюнків і планом; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до прекрасного.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Холодно в полі, в саду, на городі,

Осінь мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 53, впр. 113)

— Прочитайте складену за малюнками розповідь.

2. Робота в парах

— Прочитайте слова. Виділіть в них закінчення й основу.

Весна, весняний, з весною, веснонька.

Стіна, настінний, під стіною, у стіні.

Книжка, книжковий, у книжці, книжкою.

Сестра, сестрі, сестрою, сестру.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо складати художній текст за початком, серією сюжетних малюнків і планом.

IV. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником (с. 54, впр. 114)

— Прочитайте початок розповіді.

Загублена рукавичк

— Коли і де відбувалася подія?

Робота в парах

— Розгляньте малюнки у підручнику (стор. 54, впр.114). Розкажіть, що було спочатку, що — потім, що — на останку.

— Складіть речення.

— Прочитайте план.

1.   Екскурсія до парку.

2.   Загублена рукавичка.

3.   Знайомство з польовою мишкою.

4.   Довгі зимові вечори.

5.   Весняне сонечко.

6.   Зернятко яблуньки проросло.

7.   Відкриття і радість хлопчика.                                                

— Складіть продовження розповіді.

— Доберіть до слів назви ознак.

Мишка (яка?)...

Хатка (яка?)...

Зернятко (яке?)...

Паросток (який?)...

Хлопчик (який?)...

Якось повз рукавичку бігла польова мишка. Рукавичка попросила її пожити у ній. Разом завжди краще і не так сумно взимку. Мишка погодилася і перенесла свої запаси у рукавичку.

Пухнастий сніг накрив нову хатку мишки товстим шаром, щоб їм було тепло і затишно довгими зимовими вечорами.

Пригріло весняне сонечко. Радісна мишка повернулася на поле. А в рукавичці із її запасів лишилося зернятко яблуньки.

Сніг розтанув, рукавичка намокла, а зернятко під теплим сонячним промінням пустило тоненький паросток. Поступово він зміцнів, і незабаром у парку з’явилася нова яблунька. 

Сашко пішов погуляти після уроків до парку. Раптом він помітив молоденьку яблуньку, яка росла із його рукавички. Хлопчик зрадів  і з легким серцем повернувся додому.   

2. Самостійна робота. Складання художнього тексту

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Перевірка виконаної роботи. Редагування.

docx
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
1279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку