Складання і обчислення значень виразів, що містять дію додавання

Про матеріал

Урок-казка для учнів 1 класу з використанням казкових персонажів. Є графічний диктант та робота з геометричним матеріалом

Перегляд файлу

Клас: 1-А

Тема. Складання і обчислення значень виразів, що містять дію додавання

Ключові компетентності:

Вміння вчитися: включатися в роботу одразу після вказівки вчителя;

Загальнокультурні: діяти згідно з прийнятими правилами на уроці;

Громадянська: прагнути бути культурними у спілкуванні з вчителем та однокласниками;

Здоров'язбережувальна: використовувати фізкультхвилинки, зорову гімнастику, соляні мішечки;

Інформаційно-комунікативна: вчити висловлювати свою думку, знаходити потрібну інформацію в підручнику;

Соціальна: продуктивно працювати в колективі, парі, групі.

Предметні компетентності: повторити нумерацію чисел першого десятка; вчити складати приклади на додавання за малюнками, записувати їх і розв'язувати; розвивати мислення, увагу, математичне мовлення, зоровий аналізатор, каліграфічні навички; виховувати уважність, інтерес до предмета, турботливе ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: презентація, картки для групової та парної роботи, малюнки казкових героїв, предметні малюнки для складання прикладів, цифрові віяла, сигнали для оберненого зв'язку.

Тип уроку: урок-казка

Хід уроку:

І. Організація класу

Наш урок математичний

І цікавий, і незвичний.

Ледарів у нас немає?

Руку кожен підіймає?

1, 2, 3, 4, 5 –

Починаєм працювать!

II. Казковий зачин. Повідомлення завдань заняття.

- З казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала до нас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю,

Що їх для кмітливих дітей не буває.

- У лісі, лісі темному Баба Яга жила,

Стара і дуже немічна бабуся та була.

Нею всіх дітей лякають, та самі її не знають.

В неї родичів немає по усьому світі,

То, можливо, бабцю ту треба пожаліти?!

В неї хатка вже стара, дах ось протікає. (слайд 2)

Ну, а куряча нога вже давно кульгає.

  •          А ви, діти, хотіли б потрапити до цієї казки?
  •          Щоб потрапити до казки, потрібно тричі проказати чарівне заклинання. Всі ви добре знаєте, що найчарівнішим словом в усьому світі є... яке слово? ("Будь ласка"). Тому запам'ятайте і давайте повторимо їх тричі:

«Будь ласка, будь ласка, будь ласка.

Ми хочемо стати героями казки.»

Сьогодні в Бабусі Ягусі День Народження. Та ви вже знаєте, що родичів у неї немає. Ось і вирішила вона запросити гостей з казок. А вони у відповідь прислали листа з різними завданнями. Мовляв, розв'яже їх, порозгадує - будуть гості! Але ж не встигне вона, та й у школу бабця не ходила. Діти, а ви хочете допомогти бабусі? Згодні розв'язати математичні завдання? Добре.

III. Повторення вивченого матеріалу.

1. Завдання від Журавлика : Казкова математика.

Хто буде першим із гостей дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

   Довгі ноги, довгий ніс,

   Прилетів, обід приніс.

   Смачних жабеняток

   Для своїх маляток. (Журавель)+малюнок

1).Назвати казки, в назвах яких зустрічаються числа.(Діти називають казки)

2). Самостійна робота для учнів І варіанта (червоні яблучка)

Прийшов Дід-Буквоїд

Поїв цифри на обід.

Вставити пропущені цифри.

1

 

 

4

 

6

 

 

 

10

 

9

 

 

6

 

 

 

 

1

Математичний диктант для учнів ІІ варіанта (зелені вишеньки)

- Перелік казок ми продовжимо під час математичного диктанту. У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і позначте їх у зошиті відповідними цифрами. Уважно слухайте.

"Один палець", "Дві кізочки", "Троє поросят", " Чотири рясні дощі", "П'ять бажань", "Про змія , у якого шість голів", "Білосніжка і сім гномів", «Вісім пекарів»,"Дев'ять братів", "Десять робітників".

  •   У якому порядку - зростання чи спадання - записані цифри?(зростання)
  •   Назвіть цей ряд у порядку спадання від 10 до 1.

2. Завдання від Зайчика.

1). Графічний диктант (слайд 3)

А другий із гостей попросив його спочатку намалювати.

Поставте олівець на крапочку і починай малювати: 1 клітинка вправо, 3 клітинки вниз, 2 клітинки вправо, 2 клітинки вниз, 1 клітинка вліво, 2 клітинки вниз, 3 клітинки вправо, 3 клітинки вниз, 1 клітинка вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вліво, 2 клітинки вниз, 1 клітинка вправо, 2 клітинка вниз, 2 клітинки вправо, 1 клітинка вниз, 6 клітинок вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 12 клітинок вверх.

 

 

 

                                                                                     +малюнок

 

2). Усний рахунок з віялами.

(Презентація, слайди 4-11)

 Скільки зайчиків?(5)   Скільки лисичок і вовчиків разом? (6)

 Скільки мишок? (7)   Скільки півників і курочок разом? (8)

 Скільки їжачків? (3)   Скільки рибок і жабок разом? (10)

 Скільки черв'яків? (4)

3). Фізкультхвилинка

Забавлялись зайченята,

Виглядали маму й тата.

Ось так: лапку до лапки.

Ось так: шапку до шапки.

Ось так: вусом потрусим.

Так, так, так!

3. Завдання від Лисички.

Послухайте уважно загадку і скажіть: від якого гостя це завдання?

Живу я глибоко норі,

Руденька шубка на мені,

Сліди я вправно замітаю,

Як полювати – добре знаю. (Лисичка) + малюнок

1) Робота з підручником (с.48, завд.2)

- Коли елементи множин об'єднують, яку дію виконують ?

- Який приклад до якого малюнка підходить?

- Що корисніше їсти? А потрібно їсти в меншій кількості?

2). Складання прикладів на додавання за малюнками, запис в зошити.

2+3=5   3+5=8

4+2=6   6+4=10

1+3=4   4+3=7

4. Завдання від Котика. «Веселі задачі» (робота в групах)

Хто з хвостиком і з вушками?

В кого лапки з подушками?

Як ступа - ніхто не чує,

тихо, крадучись, полює. (Кіт) + малюнок

 

Котик не хоче у гості рушати:

Він грався - задачі забув розв'язати.

Хоче, щоб Баба Яга це зробила,

Бо Баба Яга комп'ютер купила.

Швиденько ми їм допоможемо,

Розв'яжемо дружно - знання всіх примножимо.

Якщо правильно розв'яжете завдання, то зможете дізнатися в якому році було винайдено перший комп'ютер.

1) Веселі задачі

1 група

Чотири цукерки лисичка мала.

Три цукерки - Ягусі подарувала.

Скільки цукерок в Лисички лишилось ? 1

2група

У Ягусі чотири копійки,

А Горинич має п'ять.

Допоможемо, малята, гроші їм порахувати ? 9

3 група

Жили в Ягусі у дворі

Один горобець та двоє снігурів.

Хто може скласти лік птахам –

Всім горобцям і снігурам ? 3

4 група

Котик й Півник в ліс пішли,

І по чотири гриби знайшли.

Скільки разом наші друзі

Там грибочків назбирали? 8

1938- викладають на дошці

У 1938 році було винайдено перший комп'ютер німецьким політехніком Конрадом Цузе. (слайд 12)

-А зараз учениця розкаже Ягусі і Котикові, скільки хвилин можна діткам працювати за комп'ютером, щоб не зіпсувати свій зір.

Дітям до 6 років-10-15 хв

Від 7 до 8 років – 35-40 хв

2) Зорова гімнастика

Сплять маленькі кошенята.
Раз! – розкрили оченята.
Подивилися навколо,
Потім вгору і додолу.
Оченята – блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята повертали кошенята.
Кошенятка будуть спати,
А ми будемо працювати!

5. Завдання від Півника. "Цікава геометрія"

Був старанний, працьовитий,

І пекти вмів, і варити.

Добрий, чемний був в житті,

Колосок знайшов в смітті. (Півник) + малюнок

Наш Півник - Голосисте Горлечко дружить з геометрією. Тому й надіслав Ягусі загадки про геометричні фігури.

1). Загадки про геометричні фігури.

  1. Ось вам загадка непроста:  (слайди 13-15)

 Не маю жодного кута!

 Фігура я геометрична,

Така кругленька, симпатична. (Круг)

  1. Чотири в мене сторони,

 Усі однакові вони.

Всі четверо кутів прямі, ім'я моє назвіть самі. (Квадрат)

  1. Три у мене сторони,

Міцно з'єднані вони.

А між ними три кути.

Хто я? Чи вгадаєш ти? (Трикутник)

2). Гра «Червоне – зелене» (сигналики)

  •           Якщо фігура синього кольору, то вона п'ятикутник.
  •           Між двома п'ятикутниками знаходиться чотирикутник.
  •           На таблиці всі многокутники.
  •           Якщо фігура зеленого кольору, вона не є п'ятикутником.

2) Гра «Знайди зайву фігуру» (в парах)

 Ми виконали всі завдання гостей, і нарешті Баба Яга зможе відсвяткувати свій ювілей. А хочете побачити, чим закінчується наша казка?

Тоді закрийте очі і тричі повторіть заклинання:

"Будь ласка, будь ласка, будь ласка,

Ми хочемо побачити кінець своєї казки."

Всі гості прийшли і привітали Ягусю. Вони принесли також подарунок.

Знімете пазли з зайвими фігурами і побачите, що гості принесли для Баби Яги.

Гра «Пазли» (Торт)

IV. Повторення вивченого матеріалу.

От і закінчилася  наша  казка.

Були  ви  усі:  «Молодці!»

За  те,  що  ви всі  міркували,

Слухали  й відповідали, –

Бабуся  Ягуся  дякує вам усім.

А найактивнішим вручає бонуси.

  •           Чи сподобався урок?
  •           Що найбільше сподобалось?
  •           В яку гру ви б хотіли ще зіграти?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку