Урок-казка для учнів 1 класу з використанням казкових персонажів. Є графічний диктант та робота з геометричним матеріалом
Клас: 1-А
Тема. Складання і обчислення значень виразів, що містять дію додавання
Ключові компетентності:
Вміння вчитися: включатися в роботу одразу після вказівки вчителя;
Загальнокультурні: діяти згідно з прийнятими правилами на уроці;
Громадянська: прагнути бути культурними у спілкуванні з вчителем та однокласниками;
Здоров'язбережувальна: використовувати фізкультхвилинки, зорову гімнастику, соляні мішечки;
Інформаційно-комунікативна: вчити висловлювати свою думку, знаходити потрібну інформацію в підручнику;
Соціальна: продуктивно працювати в колективі, парі, групі.
Предметні компетентності: повторити нумерацію чисел першого десятка; вчити складати приклади на додавання за малюнками, записувати їх і розв'язувати; розвивати мислення, увагу, математичне мовлення, зоровий аналізатор, каліграфічні навички; виховувати уважність, інтерес до предмета, турботливе ставлення до свого здоров'я.
Обладнання: презентація, картки для групової та парної роботи, малюнки казкових героїв, предметні малюнки для складання прикладів, цифрові віяла, сигнали для оберненого зв'язку.
Тип уроку: урок-казка
Хід уроку:
І. Організація класу
Наш урок математичний
І цікавий, і незвичний.
Ледарів у нас немає?
Руку кожен підіймає?
1, 2, 3, 4, 5 –
Починаєм працювать!
II. Казковий зачин. Повідомлення завдань заняття.
- З казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
В казках є завжди перешкоди, та знаю,
Що їх для кмітливих дітей не буває.
- У лісі, лісі темному Баба Яга жила,
Стара і дуже немічна бабуся та була.
Нею всіх дітей лякають, та самі її не знають.
В неї родичів немає по усьому світі,
То, можливо, бабцю ту треба пожаліти?!
В неї хатка вже стара, дах ось протікає. (слайд 2)
Ну, а куряча нога вже давно кульгає.
«Будь ласка, будь ласка, будь ласка.
Ми хочемо стати героями казки.»
Сьогодні в Бабусі Ягусі День Народження. Та ви вже знаєте, що родичів у неї немає. Ось і вирішила вона запросити гостей з казок. А вони у відповідь прислали листа з різними завданнями. Мовляв, розв'яже їх, порозгадує - будуть гості! Але ж не встигне вона, та й у школу бабця не ходила. Діти, а ви хочете допомогти бабусі? Згодні розв'язати математичні завдання? Добре.
III. Повторення вивченого матеріалу.
1. Завдання від Журавлика : Казкова математика.
Хто буде першим із гостей дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Довгі ноги, довгий ніс,
Прилетів, обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток. (Журавель)+малюнок
1).Назвати казки, в назвах яких зустрічаються числа.(Діти називають казки)
2). Самостійна робота для учнів І варіанта (червоні яблучка)
Прийшов Дід-Буквоїд
Поїв цифри на обід.
Вставити пропущені цифри.
1 |
|
|
4 |
|
6 |
|
|
|
10 |
|
9 |
|
|
6 |
|
|
|
|
1 |
Математичний диктант для учнів ІІ варіанта (зелені вишеньки)
- Перелік казок ми продовжимо під час математичного диктанту. У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і позначте їх у зошиті відповідними цифрами. Уважно слухайте.
"Один палець", "Дві кізочки", "Троє поросят", " Чотири рясні дощі", "П'ять бажань", "Про змія , у якого шість голів", "Білосніжка і сім гномів", «Вісім пекарів»,"Дев'ять братів", "Десять робітників".
2. Завдання від Зайчика.
1). Графічний диктант (слайд 3)
А другий із гостей попросив його спочатку намалювати.
Поставте олівець на крапочку і починай малювати: 1 клітинка вправо, 3 клітинки вниз, 2 клітинки вправо, 2 клітинки вниз, 1 клітинка вліво, 2 клітинки вниз, 3 клітинки вправо, 3 клітинки вниз, 1 клітинка вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вліво, 2 клітинки вниз, 1 клітинка вправо, 2 клітинка вниз, 2 клітинки вправо, 1 клітинка вниз, 6 клітинок вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 12 клітинок вверх.
+малюнок
2). Усний рахунок з віялами.
(Презентація, слайди 4-11)
Скільки зайчиків?(5) Скільки лисичок і вовчиків разом? (6)
Скільки мишок? (7) Скільки півників і курочок разом? (8)
Скільки їжачків? (3) Скільки рибок і жабок разом? (10)
Скільки черв'яків? (4)
3). Фізкультхвилинка
Забавлялись зайченята,
Виглядали маму й тата.
Ось так: лапку до лапки.
Ось так: шапку до шапки.
Ось так: вусом потрусим.
Так, так, так!
3. Завдання від Лисички.
Послухайте уважно загадку і скажіть: від якого гостя це завдання?
Живу я глибоко норі,
Руденька шубка на мені,
Сліди я вправно замітаю,
Як полювати – добре знаю. (Лисичка) + малюнок
1) Робота з підручником (с.48, завд.2)
- Коли елементи множин об'єднують, яку дію виконують ?
- Який приклад до якого малюнка підходить?
- Що корисніше їсти? А потрібно їсти в меншій кількості?
2). Складання прикладів на додавання за малюнками, запис в зошити.
2+3=5 3+5=8
4+2=6 6+4=10
1+3=4 4+3=7
4. Завдання від Котика. «Веселі задачі» (робота в групах)
Хто з хвостиком і з вушками?
В кого лапки з подушками?
Як ступа - ніхто не чує,
тихо, крадучись, полює. (Кіт) + малюнок
Котик не хоче у гості рушати:
Він грався - задачі забув розв'язати.
Хоче, щоб Баба Яга це зробила,
Бо Баба Яга комп'ютер купила.
Швиденько ми їм допоможемо,
Розв'яжемо дружно - знання всіх примножимо.
Якщо правильно розв'яжете завдання, то зможете дізнатися в якому році було винайдено перший комп'ютер.
1) Веселі задачі
1 група
Чотири цукерки лисичка мала.
Три цукерки - Ягусі подарувала.
Скільки цукерок в Лисички лишилось ? 1
2група
У Ягусі чотири копійки,
А Горинич має п'ять.
Допоможемо, малята, гроші їм порахувати ? 9
3 група
Жили в Ягусі у дворі
Один горобець та двоє снігурів.
Хто може скласти лік птахам –
Всім горобцям і снігурам ? 3
4 група
Котик й Півник в ліс пішли,
І по чотири гриби знайшли.
Скільки разом наші друзі
Там грибочків назбирали? 8
1938- викладають на дошці
У 1938 році було винайдено перший комп'ютер німецьким політехніком Конрадом Цузе. (слайд 12)
-А зараз учениця розкаже Ягусі і Котикові, скільки хвилин можна діткам працювати за комп'ютером, щоб не зіпсувати свій зір.
Дітям до 6 років-10-15 хв
Від 7 до 8 років – 35-40 хв
2) Зорова гімнастика
Сплять маленькі кошенята.
Раз! – розкрили оченята.
Подивилися навколо,
Потім вгору і додолу.
Оченята – блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята повертали кошенята.
Кошенятка будуть спати,
А ми будемо працювати!
5. Завдання від Півника. "Цікава геометрія"
Був старанний, працьовитий,
І пекти вмів, і варити.
Добрий, чемний був в житті,
Колосок знайшов в смітті. (Півник) + малюнок
Наш Півник - Голосисте Горлечко дружить з геометрією. Тому й надіслав Ягусі загадки про геометричні фігури.
1). Загадки про геометричні фігури.
Не маю жодного кута!
Фігура я геометрична,
Така кругленька, симпатична. (Круг)
Усі однакові вони.
Всі четверо кутів прямі, ім'я моє назвіть самі. (Квадрат)
Міцно з'єднані вони.
А між ними три кути.
Хто я? Чи вгадаєш ти? (Трикутник)
2). Гра «Червоне – зелене» (сигналики)
2) Гра «Знайди зайву фігуру» (в парах)
Ми виконали всі завдання гостей, і нарешті Баба Яга зможе відсвяткувати свій ювілей. А хочете побачити, чим закінчується наша казка?
Тоді закрийте очі і тричі повторіть заклинання:
"Будь ласка, будь ласка, будь ласка,
Ми хочемо побачити кінець своєї казки."
Всі гості прийшли і привітали Ягусю. Вони принесли також подарунок.
Знімете пазли з зайвими фігурами і побачите, що гості принесли для Баби Яги.
Гра «Пазли» (Торт)
IV. Повторення вивченого матеріалу.
От і закінчилася наша казка.
Були ви усі: «Молодці!»
За те, що ви всі міркували,
Слухали й відповідали, –
Бабуся Ягуся дякує вам усім.
А найактивнішим вручає бонуси.