Складання казки за методикою ТРВЗ-технологій

Про матеріал
Урок розвитку мовлення проведений у 3 класі . Інтерактивні вправи за методикою ТРВЗ,активізували та розширювали знання учнів про розмаїття квітів;спонукали дітей складати розповіді,казки на основі творчої уяви. Учні вчилися презентувати свої спостереження,оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників.
Перегляд файлу

Рамка с цветами для текста красивая - фото и картинки abrakadabra.fun

Тема.Фантазія,творчість,добро і милосердя

Складання казки «Чарівна квітка»

Формувати  компетентності.

Предметні:активізувати та розширювати знання учнів про розмаїття квітів;

спонукати дітей складати  розповіді,казки на основі творчої уяви, стиму-

лювати творчу активність шляхом використання ТРВЗ-методів.

Ключові:

уміння вчитися:розвивати вміння під керівництвом учителя визначатимету роботиі план її виконання,презентувати свої спостереження оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників;

комунікативну:удосконалювати вміння робити висновок-узагальнення за допомогою вчителя;зв язно і послідовно описувати побачене;

загальнокультурну:бажання милуватися красою квітів,прагнення їх охороняти;

здоров язбережувальну:удосконалювати вміння розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальну:формувати навички продуктивної співпраці в парах,пізнавальний інтерес до предмета.

 

Обладнання:картки із зображенням квітів,опорні схеми для складання діалогів;аудіозаписмузичного твору Д.Шестаковича «Вальс квітів»;ілюстрації картин українських художниць К.Білокур та В.Міленко.

 

 

 

 

 

 

 

 Хід   уроку

І. Вступна частина

Організаційний  момент

Наш урок цікавим буде

Казку люблять усі  люди:

І дорослі,і малі,

Й наші мудрі школярі.

Будемо ми працювати

Йруку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх,

Починаємо мерщій.

(Звучить спокійна музика)

-Девіз нашого уроку «Вигадуй,пробуй,твори,розум і фантазію прояви»

ІІ. Актуалізація опорних знань

-Сьогодні  на уроці ми будемо говорити про вічних супутників людського життя.

(Відгадування загадки)

-Яскраві пелюстки і запах пречудовий,

І хочеться усім побачити їх знову.(Квіти)

-Так,це –квіти.Ми побуваємо вгостях у квітів:дізнаємось про їх життя-буття,помилуємось їх красою.

Побудова  діалогів «Розмова квітів»

-Щоб відгадати назву квітів,у розмові обов язково вкажіть:

*форму та колір пелюсток;

*схожість квітки з іншими предметами;

*де росте квітка;

*коли зацвітає.

Наприклад

-У тебе такі гарні білі пелюстки й жовта серединка.Ти,неначе сніжинка,біла-біла.

-Дякую за такі приємні слова.Ти також дуже гарна і схожа палке велике серце.

-Дякую! А де ти живеш?

-Мій дім-у гаю або в лузі.А де твоя хатка?

-У полі.

-Коли ж ти цвітеш?

-На жаль,закінчую цвісти в червні.А ти коли?
_А я в липні.(Ромашка та мак)

Слово вчителя
-А зараз позначимо ,що у квітах «добре» , що «погане».

Яким чином можна розв язати ці суперечності?
(Інтерактивна вправа «Метод ПРЕС» за методикою ТРВЗ)

Учні висловлюють свою думку за алгоритмом:
-Я вважаю…

-Тому що…

-Наприклад…

-Отже…

(Гра «Добре-погано»)

Добре:дарують радість,прикрашають землю,мають лікувальні властивості,важлива роль у житті людини(дають кисень),складова частина природи…

Погано:з часом відмирають, можуть призвести до погіршення стану здоров я людини…

-Незважаючи на існування суперечностейу квітах. Безперечнимє те.що без

них життя на Землі неможливе.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда

-Дивовижною красою квітів захоплюються письменники і поети,художники і композитори.Ось послухайте твір Д. Шестаковича «Вальс квітів».

(Прослуховування твору)

-Яку картину намалювала ваша уява ,коли ви слухали цей твір?

-Який настрій викликає у вас?

Квіти є окрасою життя.Вони вражають своїми пахощами,милують кольорами.На душі стає весело,коли ми їх бачимо.

Відома українська художниця К.Білокур,коли була такою як ви,бігала у поле,сад,гай,щоб порозмовляти з квітами.Вона плакала,коли вони перецвітали.Щоб увіковічити їхню красу, К.Білокур малювала різноманітні квіти.На полотнах художниці химерне розмаїття квітів,якого  в природі не існує.Цеказкове плетево кручених паничів,рож, маків. Півоній,чорнобривців.Тут квіти розмовляють,посміхаються,милуються,танцюють, співають,як у казці.

(Виставка ілюстрацій картин В. Маленко та К. Білокур.

-Який настрій викликає ця кольорова гама?

-За допомогою яких кольорів створює цей чарівний образ квітів?

Розповідь

-Я хочу вам розповісти про одного художника,який любив малювати  квіти.Та взимку все навколо замітав сніг,і він дуже сумував за ними.Гріючись біля грубки,художник часто заплющував очі і згадував квіти: ніжні блакитні дзвоники,горді жоржини і веселі  айстри. Одного разу увісні майстер побачив дивовжну квітку.Він пачав працювати,але чарівний образ зник.

-Допоможіть художнику  і створіть у своїй уяві Країну чарівних квітів.

ІV.Повідомлення теми і мети уроку

-Отже,сьогодні на уроці ми будемо створювати образи казкових квітів і складати творчі розповіді про них.

 

1. Вправа «Метод фокальних об єктів»

-Створити чарівні квіти нам допоможуть слова-помічники.

(Учні добирають 2 допоміжні слова :цукерка,синиця.Потім до них добирають 5визначень.)

зимуюча                                                    солодка

вертлява                                                     барвиста

корисна                                                       шоколадна

турботлива                                                  льодова

з крилами                                                     запашна

      Дібрані ознаки прикладають до слова у фокусі  «квітка»,  розглядають

отримані словосполучення.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

-Як квітка може бути зимуючою?

(Взимку її підгодовують,і вона росте.Пелюстки-сніжинки.Це –поцілунки  зими.)
-Вертлява квітка (Жодної хвилини вона не була уважною ,спокійною.Квітка-пустунка).

Квітка корисна;квітка турботлива;квітка з крилами;квітка солодка;квітка барвиста;квітка шоколадна;квітка льодова; квітка  запашна…

Завдання

-Скласти  казку про чарівну квітку ,використовуючи утворені словосполучення.

 

 

 

-Пригадайте,з яких частин складається текст?(Зачин,основна частина,кінцівка)

-Яких вимогви повинні дотримуватись під час складання розповіді?(Послідов-

ність викладу думок,вживання художніх засобів,обрання місця дії,визначення                      

головної думки, виховна спрямованість  твору).

(Диференційований підхід  під час складання казки)

Група «Бджілки» працюють  самостійно.

Група  «Ластівки» працюють за планом.

-Де росте квітка?

-Якою вона є : на що схожа,які у неї пелюстки,листки?

-У чому чарівність квіточки?Кому вона допомогла?

--Чим мене вона захоплює?

Самостійне складання тексту та іі запис.

Читання 2-3 розповідей.

VI.Підсумок уроку. Рефлексія

-Ви допомогли художнику.На основі творчих розповідей, у нього виникло дуже багато образів чарівних квітів.

Бережіть природу, любі діти,

Я до цього вас завжди закликаю.

Хто байдуже ставиться до неї,

Той у грудях  серденька не має.

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 серпня 2023
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку