Засвоїти таблицю додавання і віднімання числа 7. Формувати в учнів уміння користуватися табличними випадками додавання і віднімання чисел, закріплювати вміння і розв'язувати задачі; Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; Виховувати товариськість, формувати інтерес до математичних знань.
Математика
1 кл
Урок-казка
В гостях у колобка
Конспект уроку склала
вчитель Залізницькоїзш І ст
Корецького р-ну
Рівненської обл.
Якимчук Катерина Василівна
Тема. Складання таблиць додавання і віднімання числа 7. Розв’язування задач. Робота з геометричним матеріалом.
Мета. Засвоїти таблицю додавання і віднімання числа 7. Формувати в учнів уміння користуватися табличними випадками додавання і віднімання чисел, закріплювати вміння і розв’язувати задачі; Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; Виховувати товариськість, формувати інтерес до математичних знань.
Обладнання. Підручник, ілюстрації казкових героїв, таблиці для усних обчислень, плакат «Лісова галявина», математичне доміно.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Чути дзвоник голосистий,
Він дзвенить, немов намисто.
Намистинки розсипає
Й весело нас всіх скликає.
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий?.. Молодці!
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно.
Не базікать на уроках,
Як папуга чи сорока.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні ми складемо таблицю додавання та віднімання числа 7. Продовжимо вчитися розв’язувати задачі та рахувати, відгадуватимемо загадки та працювати із геометричним матеріалом.
Сьогодні у нас незвичайний урок,
У казку сьогодні ми зробимо крок,
Із казкою ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітає до нас.
В казках є завжди перешкода, та знаю -
Для творчих дітей їх ніколи немає.
- Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-казка. Казка математична. Ми зможемо лише тоді її побачити, коли виконаємо математичні завдання.
Розповідь учителя.
Сьогодні ми помандруємо по математичній лісовій галявині . Перед нами росте казковий ліс. Нам потрібно пройти через нього. Тут на нас чекає багато цікавих пригод. Ми зустрінемось із казковими героями, які принесуть нам математичні завдання .Після кожного виконаного завдання ми будемо на один крок ближче до сюрпризу.
- Для того, щоб дізнатися з якими казковими героями ви зустрінетесь, потрібно розгадати загадки.
- В кінці уроку нас чекає сюрприз. Отож, ви готові? Розпочинається казка.
Круглий, свіжий і румяний,
Я тільки що з печі.
Втік від діда,
Втік від баби,
Втечу я й від малечі.
- Хто прийшов до нас у гості?
( Колобок)
1.Усна лічба від колобка:
Порахувати палички на набірному полотні;
Назвати числа в порядку спадання;
Назвати сусідів чисел 2, 4, 6;
2. Математичний диктант
Запишіть число, яке передує числу 7.
Запишіть число, яке утвориться, коли 6 збільшити на 1 ;
Перший доданок 1, другий – 5, знайти суму;
3. Робота з таблицею «Додавання і віднімання числа 7».
- Діти, Колобок просить нас з вами, щоб ми допомогли йому скласти таблицю додавання і віднімання. Допоможемо? На основі малюнків учні пояснюють як складено таблицю додавання і віднімання числа 7.
(Показую таблицю з предметами, а учні піднімають цифри, що відповідають їх кількості).
ІІІ.Каліграфічна хвилинка
-Пригадайте, скільки дійових осіб в казці? (7)
Згадаємо, як правильно писати цифру 7 і напишемо один рядочок цієї цифри в зошиті.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
- Послухайте загадку і спробуйте відгадати, хто до нас знову вийде з казкового лісу.
Влітку ходить без дороги
Біля сосен і беріз,
А взимку спить він у барлозі,
Від морозу ховає ніс.
(Ведмідь)
- Давайте допоможемо ведмедю позбирати гриби у кошик.
(Робота біля дошки - вирази з випадками табличного додавання і віднімання числа 7)
Отож із завданнями від другого казкового героя ми справилися.
Зустрічаємо ще одного гостя відгадавши загадку :
Хто взимку холодну
Ходить злий, голодний?
(Вовк)
1. Розв’яжи задачу від вовчика (задача на картці )
- Якою дією слід розв’язати задачу?
- Викладіть за допомогою паличок розв’язання задачі.
- Скільки олівців в другій коробці?Молодці!
ІVФізкультхвилинка з казковими героями
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз - притупнули ногою,
Руки вгору піднесли
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз
Раз - присіли, піднялись
Головою похитали
Й працювати знов почали.
Зустріч із зайчиком .
1.Розв’язують вирази від зайчика :
10 – 6 + 4 8 – 6 + 5
8 – 6 + 2 7 – 5 + 6
9 – 5 + 6 7 – 6 + 5
Отож із завданнями ви справилися.
Відгадайте наступну загадку :
Хвіст пухнастий,
Хутро золотисте,
В лісі живе,
В селі курей краде.
(Лисиця)
Приходить лисиця із завданнями
1.Парна робота в зошитах із математичним доміно.
V. Пальчикова гімнастика
Вчитель. Зробимо декілька вправ для пальчиків.
1. Привіталися пальчики.
2. Обнялися.
3. Розім’ялися.
4. Попрощалися.
VI. Підсумок уроку.
Які казкові герої завітали до нас у гості?
З якої вони казки ?
А кого не вистачає?
Щоб всі герої зустрілися, потрібно скласти будиночок діда і баби тим самим ми врятуємо колобка від гострих зубів лисички.
1. Колективна робота з геометричним матеріалом.
Молодці! Гарний будиночок. Всі герої подружилися і дуже вдячні вам.Бо таке може бути тільки у казці.
Бо відомо всім давно,
Що чудес ніде не стріти,
Крім казок і крім кіно.
Скільки героїв у казці ?
Таблицю додавання і віднімання якого числа ми вивчили?
1.Гра «Мікрофон».
Сьогодні за урок ви усі одержите бублик від колобка .
Смачного!