Прочитати речення. До якого стилю мовлення воно належить? Накреслити схему речення. Українські скаути-пластуни не зраджують загальносвітової традиції, і сьогодні шістнадцять із них у Віденському кафедральному соборі переймуть вогник із Вифлеєма – місця, де народився Ісус Христос, аби на Святвечір кожна українська родина мала в себе на столі цю живу святу реліквію.
Номер слайду 2
Те, що клітини будуть прилипати – цілком очевидно, і, якби не одна незвичайна обставина, явище біологічного діелектрофорезу знайшло б своє застосування хіба що як інструмент маніпулювання клітинами, як своєрідний клітинний пінцет.
Номер слайду 3
Сучасники повідомляли, що сарана вкривала землю Одещини в ХІХ сторіччі таким товстим шаром, що доводилося спиняти диліжанси, і основним методом боротьби з нею були шумові ефекти: крики, удари в дзвони, барабанний бій, дзенькання лопат, стрілянина із рушниць.
Номер слайду 4
Створити умови невагомості на Землі можливо тільки в експериментах вільного падіння, коли біологічний об’єкт падає з високої вежі, у шахті або разом з літаком, але така невагомість триває всього кілька секунд.
Номер слайду 5
Данило стояв біля глибокого, витиснутого кладкою сліду; широкі парубочі плечі трепетливим гіллям обгорнула яворина, а біля ніг плюскотіла пахуча вода , дрібними зорями засіяна.
Номер слайду 6
Використання складних речень із різними видами зв’язку в текстах різних стилів9 клас Красновид О. О.
Номер слайду 7
Яким стилям мовлення, на вашу думку, складні речення з різними видами зв’язку не властиві?Чому?
Номер слайду 8
Дослідження – відновлення. Відновіть складні речення з різними видами зв’язку, упослідовнивши частини їх. Якщо її не навчати. Найголосніший барабан стає беззвучним. Найрозумніша людина стає неуком.. Якщо в нього не бити (Монгольська мудрість). Він не віднімає ні життя, ні маєтку. Сміх велике діло. Але перед ним винуватець – як зв’язаний заєць (М. Гоголь). Що блазні при дворі. Сміятися над розумними людьми – це привілей дурнів. З них ніхто не бере прикладу. Вони у світі те ж саме (Жан Лабрюйєр).
Номер слайду 9
Запишіть речення. З’ясуйте, до яких жанрів художньої літератури вони належать. Підкреслити граматичні основи. Побудувати схеми. 1. Пішли рясні весняні дощі, на прогалині зазеленіла яра пшениця, і кожне її стебельце мерехтіло на сонці, мов дивна квітка.2. Сонях вії примикає, щоб не змились медоцвіти, й біля самої веселки щось ворожить тихе літо.3. У долині трави аж до пахви затисли річку з обох боків, медами червень спілий пахне, і я простую до полів.
Номер слайду 10
4. Чорний дим зливався з обрієм, і здавалося, що верхів’я дерев пливли по самому небу, вириваючись із потемнілих сувоїв хмар.5. Шарудить під ногами перестояна трава, часом скрипне розчавлений гриб, а десь далеко-далеко, наче з потойсвіту, долітають чіткі, стишені слова.6. Коли задзвонить сон-трава в діброві і обізвуться в небі лебеді, земля святкову одягне обнову, веснянки закружляють по воді.
Номер слайду 11
Лінгвостилістичний аналіз художнього тексту. Прочитайте. Назвіть складні речення з різними видами зв’язку. Визначте будову їх та накресліть схеми. Ви дивитесь і дивуєтеся; вам здається, що ви їдете не по вбитій дорозі зеленого степу, а якимсь невідомим краєм краси та вільного пахучого повітря. Вам легко дишеться, легко живеться. Усе, що вас колись давило та смуток будило, зникло; знову любі та милі почування почали вас огортати, сни якісь душу колишуть; із самого глибу серця виринають думки непримітні, гадки легкокрилі самі мчаться і вас мчать за собою… Куди? Не питайте! Не шукайте! (Панас Мирний)