Складові комп’ютерів та їх призначення.

Про матеріал
Складові комп’ютерів та їх призначення. 5 кл інформатика підручник Ривкінд
Перегляд файлу

Тема: Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

Мета:

  • Навчальна: сформувати поняття про інформаційні процеси;
  • Розвивальна: формувати вміння узагальнювати;
  • Виховна: виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру учнів.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручники, комп’ютери, дошка.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • перевірка присутніх
  • перевірка домашнього завдання

ІІ. Актуалізація опорних знань

Інформаційне лото

Складіть речення з двох частин картки.

Інформація — це…

дані про оточення, необхідні для

розв’язання проблеми

Інформацію передають…

за допомогою повідомлень

 

Інформація сприймається людиною…

через органи чуття

 

Текстова інформація…

відображається у вигляді текстів

 

Графічна інформація — це…

картинки, рисунки, графіки, діаграм,

схеми тощо

Звукова інформація — це…

усне мовлення, музичні композиції,

мелодії, шумові ефекти

Умовні жести та сигнали — це…

міміка, сигнали регулювальника на

перехресті

 

Комбінована, або мультимедійна

інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Інформаційні процеси — обмін відомостями між людьми, людиною та пристроєм, пристроєм та пристроєм, обмін сигналами між живою та неживою природою, у тваринному і рослинному світі.

Перелічимо інформаційні процеси, побудувавши в зошитах схему «Інформаційні процеси».

Інформацíйна систéма (англ. Information system) — сукупність організаційних і технічних засобів для збереження та обробки інформації з метою забезпечення інформаційних потреб користувачів.

Інформаційна система – це система, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси.

 

Найдавнішими і найпоширенішими інформаційними системами слід вважати бібліотеки. І, дійсно, здавна в бібліотеках збирають книжки (або їх аналоги), зберігають їх, дотримуючись певних правил, створюють каталоги різного призначення для полегшення доступу до книжкового фонду. Видаються спеціальні журнали та довідники, що інформують про нові надходження, ведеться облік видачі.

Найстаріші (у моральному і у фізичному розумінні) інформаційні системи повністю базувалися на ручній праці. Пізніше їм на зміну прийшли різні механічні пристрої для обробки даних (наприклад, для сортування, копіювання, асоціативного пошуку тощо). Наступним кроком стало впровадження автоматизованих інформаційних систем (АІС), тобто систем, де для забезпечення інформаційних потреб користувачів використовується ЕОМ зі своїми носіями інформації. В наш час — епоху інформаційної революції — розробляється і впроваджується велика кількість найрізноманітніших АІСів з дуже широким спектром використання.

 

Передавання інформації

Інформація передається через канали зв’язку від джерела до споживача (одержувача).

За канали зв’язку можуть правити комп’ютерні мережі (локальні, інтернет), засоби телекомунікації (телефонні лінії, радіотелефони, мобільний зв’язок), а також зовнішні накопичувачі інформації.

Розглянемо це схематично та на прикладі.

— Як ви вважаєте, що ще може бути джерелом інформації, а що споживачем? (Відповіді учнів.)

Учитель схематично на дошці проводить узагальнення відповідей учнів.

— Розглянемо способи передавання інформації за допомогою схеми та прикладів.

Від людини до людини

 

Від людини до пристрою

Від пристрою до людини

Від пристрою до пристрою

Для інформації важлива форма її подання. Звичніше виражати інформацію природною мовою спілкування. Одна й та сама інформація може мати різні форми, наприклад відомості про погоду можуть бути висловлені російською або українською мовою, надруковані в газеті чи передані по радіо.

IV. Підсумки уроку

Фронтальне опитування

1. Як ви розумієте поняття «інформаційні процеси»?

2. Які ви знаєте інформаційні процеси?

3. Які є способи передавання інформації?

Рефлекія

Наприклад, учням пропонують закінчити речення: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…».

V. Домашнє завдання

Опрацювати п. 1.2, стр. 16-24

 

docx
Додано
24 серпня 2021
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку