Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Складові Особистої гігієни. Догляд за шкірою. Особиста гігієна під час занять фізкультурою та спортом

Про матеріал
Урок з основи здоровя 6 клас Тема : Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Особиста гігієна під час занять фізкультурою та спортом Мета: навчати учнів усвідомлювати чинники, що вплива¬ють на організм людини; розглянути основні складові особистої гігієни, сформувати знання про гігієну шкіри та її похідних. Розвивати навички догляду за шкірою, волоссям та нігтями. Виховувати охайність та акуратність, компетентне ставлення до свого здоров'я.
Перегляд файлу

Урок з основи здоровя 6 клас

Тема : Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Особиста гігієна під час занять фізкультурою та спортом

Мета: навчати учнів усвідомлювати чинники, що вплива­ють на організм людини; розглянути основні складові особистої гігієни, сформувати знання про гігієну шкіри та її похідних. Розвивати навички догляду за шкірою, волоссям та нігтями. Виховувати охайність та акуратність, компетентне ставлення до свого здоров'я.

Завдання:

  •                 називати чинники, що впливають на організм людини;
  •                 називати індивідуальні засоби гігієни, якими не мо­жуть користуватися інші люди;
  •                 пояснювати наслідки недотримання навичок осо­бистої гігієни;
  •                 знати і дотримувати основних правил догляду за тілом.

Обладнання й матеріали:

  •                  підручники, зошити;
  •                  аркуші паперу формату А4;
  •                  зображення засобів і предметів особистої гі­гієни;
  •                  мультимедійне обладнання та презентація.

ХІД УРОКУ

 І. ВСТУПНА ЧАСТИНА   Привітання. Налаштування на роботу.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1.               Перевірка домашнього завдання. Що таке маркування? Які обов’язкові відомості зазначають на упаковці харчових продуктів?  Ви проводили аналіз маркування харчових продуктів. Чи всі основні відомості нанесені на ній? Чи можна вживати цей продукт?
  2.               Фронтальна бесіда

 Щоб перейти до нової теми уроку я попрошу вас дати відповідь на такі запитання:

  •                   Що ви відчуваєте, коли буваєте абсолютно чистими, щойно помилися та одягнули все чисте?
  •               І навпаки, що ви відчуваєте, коли буваєте справді брудними: після гри у футбол, роботи на городі, подорожі в потягу?

Учитель. Бути чистим набагато приємніше, чи не так? І не лише для самого себе, а й для твоїх рідних, друзів, учителів.  Адже тому, хто охайний, частіше роблять компліменти, з ним охочіше спілкуються. Це сприяє підвищенню самооцінки, робить попу­лярнішим серед однолітків. А ще це корисно для здоров’я.

    Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку Сьогодні на уроці ми поговоримо про значення особистої гігієни, догляд за тілом.

  1.               Очікування

Подумайте і скажіть, чого ви очі­куєте від вивчення нової теми (за бажанням де­кілька учнів озвучують свої очікування).

  1. Нагадування правил

Для того щоб продуктивно працюва­ти на уроці, ми будемо дотримувати правил, які роз­міщені біля дошки. Зверніть ще раз на них увагу.

ІІІ.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1.             Інформаційне повідомлення вчителя

Ви вже знаєте про те, що запору­кою здоров’я є нормальний фізичний розвиток, раціональне харчування, загартовування організ­му. Тепер ми ознайомимося ще з однією, не менш важливою складовою здорового способу життя — особистою гігієною. «Гігієна» - це галузь медицини, назва якої походить від імені грецької боги­ні здоров’я —  Гігієя, у давньогрецькій міфології, це донька Асклепія — бога лікування. Цю молоду жінку зображували зі змієм, якого вона годує з руки, як символ мудрості, святості та чистоти.

 Особиста гігієна - це додержання багатьох вимог і правил заради збереження власного здоров'я і працездатності.

  1.                Робота з підручником. Розгляньте схему складові особистої гігієни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мабуть, ви всі  не один раз звертали увагу на те, як твари­ни дбають про чистоту свого тіла?

 Людина так само має стежити за чистотою свого тіла та одягу, дотримувати пра­вил особистої гігієни. Адже на організм людини впливає багато чинників.

  Внутрішні чинники - погане харчування, недостатня кількість вітамінів, шкідливі звички.

Зовнішні чинники – температура довкілля, забрудненість повітря, хімічні речовини, мікроорганізми.

  1.                Розповідь учителя з елементами бесіди

Зовнішнім покривом тіла людини є шкіра, що здійснює взаємозв’язок із навколишнім середовищем. Сумарна площа шкірного покриву дорослої людини становить 1,6-2,3 м2, маса шкіри досягає 5 кг, а з підшкірною жировою клітковиною — 20 кг, що відповідно становить 4-6 % і 16-17 % від загальної маси тіла. За кількістю та щільністю клітин шкіра є найбільшим органом людини: на 1 см2 шкіри приходиться 6 млн клітин.

Шкіра — найбільший орган нашого тіла. Вона є дзеркалом загального стану організму. Якщо людина абсолютно здорова, шкіра в неї гладенька, пружна й чиста. Будь-які зміни в стані здоров’я обов’язково відбиваються на шкірі.

Крім цього, шкіра людини виконує безліч біологічних функцій:

  •               захисну — шкіра захищає наш організм від холоду й спеки, від шкідливого впливу різних предметів і речовин;
  •               видільну — через шкіру виділяються жир, піт, з яким виводяться продукти життєдіяльності клітин, а також шкідливі для організму речовини;
  •               чутливу — саме в шкірі розташовані нервові закінчення, які дозволяють нам відчути дотик, біль або приємні відчуття, сприймати дотиком різні предмети;
  •               дихальну — близько 1-2 % повітря людина поглинає через шкіру залежно від фізичного навантаження.
  •               терморегуляторну — за допомогою шкіри наш організм регулює свою температуру; у спеку пори розширюються, відбувається інтенсивне потовиділення й температура знижується, і навпаки у холод пори звужуються, потовиділення зменшується і в організмі зберігається максимальна кількість тепла.

Тому важливо правильно доглядати за шкірою. У першу чергу - регулярно очищати її від нагромадженого за день пилу та бруду.

Нігті та волосся — це похідні шкіри. Зверніть увагу на свої нігті. Це щільні зроговілі пластинки, що називаються нігтьовими пластинками. Нігтьова пластинка розташована в нігтьовому ложі й оточена шкірною складкою — нігтьовим валиком. У нігтя розрізняють передній вільний край, тіло та корінь.. Швидкість росту нігтя становить 0,1-0,2 мм за добу. На руках нігті повністю замінюються за 3-4 місяці. На ногах — за 6-8 місяців.

Отже систематичного догляду потребують і руки, і ноги людини. Чому це так важливо доглядати за своїм тілом?

  1.                 Інформаційне повідомлення учителя

Ви, напевно, чули про «хворо­би брудних рук» — розлади шлунку, дизенте­рію, гепатит А та інші. Їх так називають тому, що інфекція зазвичай потрапляє в організм че­рез руки. Адже наші руки за день торкаються багатьох речей, на яких можуть бути збудники хвороби. Якщо брудні руки подивитись під мі­кроскопом, то можна побачити безліч різних мікроорганізмів, які можуть нашкодити нашому здоров’ю.

  1.                 Робота в парах

Завдання в парах: описати один день із життя своїх рук. Записати ситуації, коли на них могла потрапити інфекція.

Групи по черзі називають по одній ситуації, намагаючись не повторюватися.

  1.                Розповідь учителя з елементами бесіди

Для того щоб тримати тіло в чистоті, люди користуються предметами особистої гігієни — зубною щіткою, гребінцем для волосся,; рушником, мочалкою, бритвою, ножицями, пилочкою для нігтів та іншими речами.

Крім предметів особистої гігієни, нам необхідні ще й засоби особистої гігієни — зубна паста, мило, креми, тоніки, гелі, шампуні, лосьйони, спеціальні маски для обличчя, присипки, косметичні серветки, вата й ватяні палички, туалетний папір та інші.

Предмети особистої гігієни мають бути індивідуальними й три­матися в чистоті. Необхідно регулярно прати нижню білизну й руш­ники, очищати від волосся гребінець і мити його з милом.

Предмети й засоби особистої гігієни підбираються з урахуванням особистих особливостей, залежно від віку й смаків. Наприклад, для кожного віку розроблені свої креми, лосьйони, шампуні й зубні пасти: для дітей, підлітків і дорослих.

Мікроби найкраще почуваються в теплому і вологому середовищі. На спітнілих ділянках тіла вони швидко розмножуються і, якщо їх вчасно не видалити, можуть спричинити запалення. Іноді на шкірі розмножуються мікроскопічні Грибки, ЩО призводить ДО і виникнення лупи та інших проблем. Щоб уникнути цього, треба навчитися правильно доглядати за шкірою.

 Для цього  розроблено правила, що суттєво зменшують поширення інфекційних хвороб, а також рекомендації, як захистити себе у щоденному житті. Це — правила особистої гігієни, які повинна знати і яких має дотримуватися кожна людина.

  1.                 Практична робота «Складання пам'ятки "Правила особистої гігієни"». Ро­бота в групах(учні об'єднуються в нові групи за допомогою руханки «Молекули»)

Хід роботи:

  1.                Опрацювати текст підручника та скласти пам’ятку:
  1.                  група: «Основні правила догляду за обличчям»;
  2.                  група: «Основні правила догляду за шкірою тіла»;
  3.                  група: «Основні правила догляду за шкірою рук»;
  4.                  група: «Основні правила догляду за ногами »;
  5.                  група: «Основні правила догляду за нігтями».
  6.                  група: «Основні правила догляду за волоссям».
  1.                Створити презентацію результатів роботи групи або про­ілюструвати результати роботи малюнками.
  1.                Інформаційне повідомлення вчителя

Однією з найважливіших складових гігієни тіла є догляд за статевими органами: він має бути щоденним і ретельним, щоб не допустити скупчення бактерій, які сприяють виникненню непри­ємного запаху, свербіння. Нижню білизну потрібно міняти щодня. Бажано, щоб вона була з натуральних тканин.

Для кожної людини важливо дотримуватися правил гігієни одягу та взуття. Нижню білизну, шкарпетки, колготки необхідно міняти щодня, інший одяг — у міру забруднення. Бажано носити одяг і взуття з натуральних тканин і матеріалів, тому що вони краще вбирають вологу й пропускають повітря, не травмуючи шкіру.

  1.                Евристична бесіда

Ми розглянули основні аспекти гігієни шкіри та її похідних. Зрозуміли, що для нормального функціонування ор­ганізму, особливо в період статевого дозрівання, необхідно не тільки дотримуватись гігієнічних стандартів, а й взагалі вес­ти здоровий спосіб життя, бувати на свіжому повітрі, активно займатися спортом. Під час фізичних вправ температура тіла підвищується, і організм через шкіру виділяє піт, щоб охолодитися. Щоб отримати максимальний ефект від спортивних занять та не нашкодити власному здоров’ю, треба додержуватись низки гігієнічних вимог.  

Робота в групах. Користуючись підручником ст..44  сформулюйте:  Яких гігієнічних правил слід додержуватися

1 група - при під­готовці до тренування,

2 група - під час активних фізичних наванта­жень

3 група -  після завершення спортивних занять.

  1.             Узагальнення вчителя

Правила особистої гігієни під час занять фізичною культурою

До заняття:

  • правильно обрати спортивний одяг та взуття, бажано з натуральних матеріалів;
  • урахувати погодні умови й температурний режим при заняттях на відкритому повітрі.

Під час тренування:

  • уживати достатньо води, щоб уникнути зневоднення;
  • витирати піт з обличчя не руками, а вологими серветка­ми або індивідуальним рушником.

Після тренування:

  • обов’язково прийняти душ та змінити одяг на чистий та сухий;
  • якщо немає можливості прийняти душ, можна тимчасово скористатися вологими серветками. Обирай ті, що призначені для всього тіла.
  • спортивний одяг слід прасувати після кожного тренуван­ня, взуття необхідно провітрювати, за необхідності ко­ристуватися спеціальними антисептичними спреями для взуття.

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 Зворотний зв'язок

Гра «Так чи ні» (учні плеск лють у долоні, якщо згодні із твердженням)

  1.                Бути чистим — це корисно для здоров’я? (Так)
  2.                Гігієна житла не є обов’язковою складовою особистої гігієни. (Ні)
  3.                Мікробів на шкірі немає, тому і мити її не обов’язково. (Ні)
  4.                Якщо в поїздці товариш забув свою зубну щіт­ку, ти із задоволенням запропонуєш свою. (Ні)
  5.                Зубну пасту, шампунь, вологі серветки можна запропонувати й другу. (Так)
  6.                Руки треба мити тільки після туалету та перед їжею. (Ні)
  7.                Руки треба мити якомога частіше. (Так)
  8.                Нігті нам потрібні, тому що вони захища­ють кінчики наших пальців на руках і ногах. (Так )
  9.                Носити одяг із натуральних тканин — це ко­рисно для здоров’я. (Так)
  10.             Волосся треба мити час від часу (під настрій). (Ні)
  11.             У підлітковому віці дітям слід витрачати достатньо часу на догляд за власним тілом, щоб зберегти власне здоров’я. (Так)
  12.             Здоровим бути — здорово! (Так)
  1.                 Очікування

Чи справдились очікування, які були на по­чатку уроку?

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати §8  Скласти разом с батьками пам’ятку «Правила особистої гігієни».

Виконати дослідницький проект «Обери правильну зуб­ну пасту та щітку».

План дослідження:

  1.                порівняти склад різноманітних зубних паст (із рос­линними компонентами, відбілюючі, з Флуором, лі­кувальні). Також можна ще порівняти однакові за складом пасти, але які належать до різних цінових категорій;
  2.                зробити порівняльний аналіз зубних щіток із різно­манітними додатковими функціями;
  3.                підготувати невеличке повідомлення.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Виставлення оцінок

Прийом «Одним словом»

Учні висловлюють свої враження від уроку за допомогою одного слова. Наприклад: сподобалося, цікаво, нудно, весело, інформативно, складно тощо.

Використана література

  1. Бутрім В. Основи здоровя у віршах, казках, загадках, тестах, кросвордах, байках. – Початкова освіта, 2006. – 24с.
  2. Білик Е.В. валеологія: Довідник школяра. – Донецьк: ТОВ ВКФ 2БАО2, 2005.
  3. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Репік І. А. Основи здоров’я: Підручник для 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Алатон, 2006.
  4. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. Основи здоров’я. 6 клас: Посібник для вчителя. – К.: Алатон, 2006.
  5. Основи здоровя. 6 клас: розробки уроків/ Г.В. Єльцина. – Х.: Видавництво «Ранок». 2014. – 320с. – (Серія «Сучасний майстер клас»). 
  6. Основи здоровя : підр. для 6 класу загальноосвіт. навч. закладів / Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко, С.В. Василенко та ін. – К. : Генеза, 2014. – 160 с. : іл.
  7. Основи здоровя. Робочий зошит. 6 клас / О.В. Тагліна, авт. дод. Є.О. Цуканова, - Х. : Вид-во «Ранок», 2011. – 64с. + дод. (16с.)
  8. Цимбал Н.М. Основи здоровя. 6 клас: Посібник для вчителя. - Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2006

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пугач Оксана
Додано
19 листопада 2020
Переглядів
1902
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку