Самореалізація у підлітковому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистостіОдеська обл. Б-Дністровський р-н Новоселівський ЗЗСО Вчитель поч. кл. та основи здоров’я. Бузган Анжела Андріївна
Номер слайду 2
Пригадайте визначення здоров’я прийняте Всесвітньою організацією охорони здоров’я (ВООЗ ).
Номер слайду 3
«Здоров’я — це стан повного фізичного, психологічного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб та фізичних вад».
Номер слайду 4
«У людях я найбільше ціную…»«Я пишаюся тим, що…»«Моє життєве кредо – це…»Вправа «Продовжте речення»
Номер слайду 5
ВИСЛОВІТЬ СВОЮ ДУМКУГрецький філософ Ксенократ писав :«Народитися мало – потрібно ще реалізуватися»
Номер слайду 6
На межі між дитинством і юністю«Хто я?», «Що для мене є головним у житті?»,«Що я вмію, можу й чого мені потрібно навчитися?»,«Що я хочу від себе, близьких людей, від усього світу?»
Номер слайду 7
Підлітковий вік — це період, коли людина може й повинна пройти шлях від непослідовного у вчинках підлітка до впевненої в собі людини, готової до дорослого життя. Юнацький вік — етап формування самосвідомості й власного світогляду, прийняття відповідальних рішень і завершальний етап формування особистості.
Номер слайду 8
Цінність підліткового віку. Як і кожен етап людського життя, юність має самостійну цінність і виконує особливу місію. У цей відносно невеликий період формуються життєві очікування і світогляд людини, система її цінностей і характер, відбуваються процеси самопізнання і самовизначення.
Номер слайду 9
Поняття самореалізаціїСамореалізація — це максимальне розкриття своїх творчих здібностей і талантів, відчуття повноти й осмисленості життя. Самореалізація — це виявлення й розвиток своїх здібностей в усіх сферах діяльності.
Номер слайду 10
Можливість легко задовольняти свої потреби, необхідні для підтримання фізичного існування. (Пригадайте потреби людини). • Наявність вільного часу.• Визнання за кожною людиною певних прав і свобод і їхнє забезпечення. • Адекватна оцінка людиною своїх здібностей і того, як вона може або повинна розвиватися та їх реалізовувати. Умови самореалізації
Номер слайду 11
Складові самореалізаціїсамореалізація відбувається в таких сферах: у побутовому житті, у соціальних взаємозв’язках і стосунках, у процесі саморозвитку. Складовими самореалізації і життєвого самовизначення є: професійна самореалізація; соціальна самореалізація;творча самореалізація.
Номер слайду 12
Готовність до самореалізації
Номер слайду 13
Здійснити Набути Відчути«Мої очікування від життя»
Номер слайду 14
Руханка. Вчитель плескає в долоні 1 раз – піднімаєм руки вгору2 рази- присідаєм3 рази – тупаєм ногами
Номер слайду 15
Самореалізація — це здатність людини пізнати себе і здійснити своє покликання. Кожна людина має потребу в самореалізації, однак не всі усвідомлюють її значення. Автор теорії потреб А. Маслоу вважав, що люди часто відмовляються від можливостей самореалізації й тому не такі щасливі, якими могли б бути, адже якість нашого життя безпосередньо пов’язана із задоволенням вищих потреб, у тому числі й потреби у самореалізації.
Номер слайду 16
Самореалізація можлива, коли людина визначила її стратегію — шляхи особистісного розвитку і самовдосконалення. Стратегія самореалізації має п’ять складових: 1) самопізнання і самооцінка; 2) самовизначення; 3)саморегуляція;4) самоосвіта; 5) самовиховання.
Номер слайду 17
Самопізнання — це своєрідний механізм пізнавальної діяльності людини, в основі якого лежить процес рефлексії. Саморегуляція (від лат. regulare — приводити до порядку, налагоджувати) – це управління своїм психоемоційним станом, який досягається шляхом впливу людини на саму себе за допомогою слів, уявних образів, управління м’язовим тонусом і диханням.... Самоосвіта — самостійний спосіб отримання знань в певній галузі науки, мистецтва, техніки, політичного життя, культури, ремесла.
Номер слайду 18
Самовиховання – це цілеспрямована свідома, систематична діяльність особистості з метою вироблення в собі бажаних духовних, інтелектуальних, моральних, естетичних, фізичних та інших позитивних рис й усунення негативних. Самоосвіта — самостійний спосіб отримання знань в певній галузі науки, мистецтва, техніки, політичного життя, культури, ремесла.
Номер слайду 19
Самовизначення особистості - це свідомий самостійний вибір людиною життєвого шляху і позицій, яких він дотримується в різних ситуаціях.
Номер слайду 20
Самооцінка – це те, як людина ставиться до себе й оцінює себе у різних сферах життя. Самооцінка буває завищеною, заниженою та адекватною(здоровою). Адекватна самооцінка сприяє розвитку особистості. Один зі способів підвищити самооцінку це ведення щоденника досягнень. Щодня записуйте в щоденник ваші досягнення, навіть незначні. Приміром отримання позитивної оцінки, допомога батькам у побуті, участь у змаганні, дали слушну пораду, зробили комплімент.
Номер слайду 21
Концептуальна карта своєї особистості (цілі, цінності, здібності, інтереси, риси характеру, можливості та обмеження, досягнення)
Номер слайду 22
Висновки Підлітковий вік відіграє важливу роль у житті людини. У цей період формується світогляд, система цінностей і характер, відбуваються процеси самопізнання і самовизначення, у тому числі й вибір майбутньої професії. Рівень благополуччя людини пов’язаний із можливістю її самореалізації у різних сферах життя. У наш час кожен має можливості для самореалізації. Важливими компонентами стратегії самореалізації є самопізнання і формування позитивної самооцінки, самовизначення, саморегуляція, самоосвіта і самовиховання.
Номер слайду 23
Домашнє завдання Опрацювати параграф 10, Зробити оцінку психологічного потенціалу (с.93 підручника)Користуючись різними джерелами інформації, віднайти способи покращення самооцінки.