Скретч-проект "Поле бою". Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.

Про матеріал
Це гра, в якій гравець керує танком і повинен знищити якомога більше ворожих танків, стріляючи з гармати. Гра використовує блоки коду для перевірки зіткнень спрайтів, зміни змінних, створення клонів та інших функцій. Ця гра дуже добре підходить для вивчення теми "Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження", оскільки вона демонструє, як можна використовувати цикли та умовні оператори для створення складних та інтерактивних програм. Наприклад, в грі використовуються цикли “завжди” та “повторювати до” для руху та взаємодії спрайтів, а також умовні оператори “якщо” та “якщо-то” для перевірки зіткнень та зміни змінних. Таким чином, гра допомагає розвивати логічне мислення, аналіз та розв’язання проблем за допомогою вкладених алгоритмічних структур повторення та розгалуження.
Поде бою.jpg
Перегляд файлу

Скретч проект «Поле бою»

1.Програмуємо танк.  

Додаємо готовий спрайт танку з папки «Поле бою», так як гра триває постійно, додаємо відповідний блок «зажди». Керування танком буде здійснюватися за допомогою вказівника, тому додаємо до скрипта блок «слідувати за…» і обераємо параметр вказівник.

                                             

                                    2.Програмуємо снаряд.

  1.                    Створюємо скрипт взаємодії снаряду з танком. Обераємо готовий спрайт снаряду з папки «Поле бою».
  2.                    Додайте блок “коли натиснуто” з категорії “Події” до робочої області.
  3.                    Додайте до цього блоку команду “сховати”, яка зробить головний спрайт невидимим на мить. Для цього перетягніть фіолетовий блок “сховати” з категорії “Вигляд” 
  4.                    Додайте до цього блоку команду “створити клон з мене”, яка створить новий спрайт снаряду в тому ж місці.
  5.                    Додайте до цього блоку команду “чекати”, яка зробить паузу в виконанні коду на певний час. Введіть у поле величину часу, наприклад, 0.5 секунди.
  6.                    Додайте блок завжди, щоб цикл виконувася постійно.

 

 

  1. Додайте новий блок коду для спрайту снаряду, який буде виконуватися, коли створено клон з цього спрайта. Для цього перетягніть помаранчевий блок “коли я починаю як клон” з категорії “Контроль” до робочої області.
  2. Додайте до цього блоку команду “перейти до”, яка переміщує спрайт снаряду в те ж місце, де знаходиться головний спрайт гри, який є танком захисником. Для цього перетягніть синій блок “перейти до” з категорії “Рух” та приєднайте його до помаранчевого блоку. Виберіть з випадаючого списку опцію “танк захисник”.
  3. Додайте до цього блоку команду “повернути в напрямку”, яка встановлює спрайту снаряду той самий кут повороту, що й у головного спрайта гри. Для цього перетягніть синій блок “повернути в напрямку” з категорії “Рух” та приєднайте його до синього блоку. Виберіть з випадаючого списку опцію “напрям” та виберіть зі списку спрайтів опцію “танк захисник”.
  4. Додайте до цього блоку команду “перемістити на”, яка змусить спрайт снаряду рухатися вперед на певну кількість кроків, наприклад, 60. Для цього перетягніть синій блок “перемістити на” з категорії “Рух” та приєднайте його до синього блоку. Введіть у поле величину кроків, наприклад, 60.
  5. Додайте до цього блоку команду “показати”, яка зробить спрайт снаряду видимим на екрані. Для цього перетягніть фіолетовий блок “показати” з категорії “Вигляд” та приєднайте його до синього блоку.
  6. Додайте до цього блоку команду “повторювати до”, яка створить цикл, який буде виконуватися, поки спрайт снаряду не торкнеться меча, який є ворожим спрайтом. Для цього перетягніть помаранчевий блок “повторювати до” з категорії “Контроль” та приєднайте його до фіолетового блоку. Виберіть з випадаючого списку опцію “торкатися” та виберіть зі списку спрайтів опцію “межа”.
  7. Додайте до цього блоку команду “перемістити на”, яка змусить спрайт снаряду рухатися вперед на певну кількість кроків, наприклад, 10. Для цього перетягніть синій блок “перемістити на” з категорії “Рух” та приєднайте його до помаранчевого блоку. Введіть у поле величину кроків, наприклад, 10.
  8. Додайте до цього блоку команду “вилучити цей клон”, яка видаляє спрайт снаряду зі сцени, коли він зіткнувся з межею. Для цього перетягніть синій блок “вимкнути цей клон” з категорії “Контроль” та приєднайте його до синього блоку.

 

  1. Додайте новий блок коду для спрайту снаряду, який буде виконуватися, коли створено клон з цього спрайта. Для цього перетягніть помаранчевий блок “коли я починаю як клон” з категорії “Контроль” до робочої області.
  2. Додайте до цього блоку команду “завжди”, яка створить цикл, який буде виконуватися безперервно.
  3. Додайте до цього блоку команду “якщо”, яка перевірить, чи спрайт снаряду торкнувся ворожого танка. Перетягніть білий блок “логічне запитання” з категорії “Оператори” до порожнього місця в блоку “якщо”. Виберіть з випадаючого списку опцію “торкатися” та виберіть зі списку спрайтів опцію “ворожий танк”.
  4. Створи свою змінну, «Підбиті танки», потім додай дос крипта блок «змінити….на…», обери команду “ значення змінної “Підбити танки”, введіть у поле величину зміни,  1.
  5. Додайте до цього блоку команду “чекати”, яка зробить паузу в виконанні коду на певний час.
  6. Введіть у поле величину часу, наприклад, 0.05 секунди.
  7. Додайте до цього блоку команду “вилучити цей клон”, яка видаляє спрайт снаряду зі сцени, коли він торкнувся ворожого танка. 

 

3.Програмуємо ворожий танк.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Тло обираємо у папці «Поле бою».

Танк.png
ворожий танк.png
снаряд.png
zip
Додано
24 лютого
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку