Скульптура – рельєф дивовижних рослин

Про матеріал
засвоєння поняття скульптури як виду візуального мистецтва; розглянути художні засоби скульптури, її види; визначити призначення скульптури та її взаємозв’язок з іншими видами мистецтва; засвоєння знань про рельєф як різновид скульптури; розвиток дрібної моторики руки та навиків роботи з пластичним матеріалом; виховання естетичного сприйняття навколишнього світу, зацікавленості образотворчим мистецтвом та охайності. Формування ключових компетентностей: уміння вчитися, комунікативної, інформативної, культурологічної.
Перегляд файлу

 5 клас  урок № 20

Тема уроку:  Скульптура – рельєф дивовижних рослин

 

Мета уроку: засвоєння поняття скульптури як виду візуального мистецтва; розглянути художні засоби скульптури, її види; визначити призначення скульптури та її взаємозв’язок з іншими видами мистецтва; засвоєння знань про рельєф як різновид скульптури; розвиток дрібної моторики руки та навиків роботи з пластичним матеріалом; виховання естетичного сприйняття навколишнього світу, зацікавленості образотворчим мистецтвом та охайності. Формування ключових компетентностей: уміння вчитися, комунікативної, інформативної, культурологічної.

Тип уроку: узагальнення  знань, умінь та навиків

Форма проведення:  комбінований

Матеріали та обладнання: підручник 5 клас  Масол Л., Калініченко О.  2013 рік, комп’ютер, стеки (для демонстрації інструментів скульптора), зразки скульптури малих форм та фото скульптури (круглої та рельєфу), схема «Різновиди скульптури» - роздруковані картки

Хід уроку

Організаційний момент

Організація робочих місць. (Спрямування уваги учнів на підготовку матеріалів до уроку).

 Для того, щоб роботи ваші були вдалими, а настрій чудовим і контрастним пропоную вам зробити вправу  «Скриння відмінного настрою».

Піднімаємося із стільчиків та імітуємо: відкриваємо кришку скрині і кладемо туди позитивні емоції: радість, посмішку, творчість, пустощі, жарти, добро, додаймо небесної синяви та пару сонячних зайчиків, покладемо ще свої кращі сни та лагідний голос мами. Закриваємо кришку, тримаємо  обома руками, підтрушуємо його, щоб усе перемішалося.

  1. - Усе настрій готовий, але куштувати його ми будемо в кінці уроку.
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь  ХМАРА СЛІВ
  1. Який  вид образотворчого мистецтва ми  вивчаємо?  (Скульптура)
  2. Які види скульптури бувають?  (кругла та рельєф)
  3. Назвіть види круглої скульптури (станкова, монументальна, садово-паркова, дрібна пластика)
  4. Що ми знаєм про рельєф? Які його види? (горельєф, барельєф, контррельєф)

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми з вами узагальним знання з теми скульптура. Створим власноруч рельєфну композицію, а також створимо інтелект-карти з тем: види скульптури, рельєф.

  1. Мотивація

Зараз дуже популярний хенд мейд. Багато людей шиють, вирізають, клеють, створюють ікебани, працююють з фооміраном та ізолоном, варять мило. І майстри часто своє хобі трансформують в прибутковий бізнес. Хочете також  спробувати свій лай хак? Давайте спробуємо розібратися разом з таким поняттям, як карлінг на милі. Ознайомимось з правилами композиції та технікою виконання карлінг.

  1.  Виклад нового матеріалу
  1. Особливості рельєфів: барельєф, горельєф та контррельєф.
  2. Аналіз рельєфів на с. 126-128.
  • Із яких матеріалів виготовлено? Які правила композиції дотримано? (Рівновага, симетричність, асиметрія)
  1. Показ та аналіз зображень рослин, квітів.

(С. 130-131, зразки робіт вчителя та учнів з мила)

V. Настанова на творчу працю.

     1. Правила роботи з милом.

   Мило обирати для роботи свіже, термін виготовлення не більше трьох місяців. З  гарним ароматом та кольором.

   Воно повинно легко розрізуватись, а не кришитися.

  Пилочкою чи стекою працювати обережно, щоб не поранитись.

   Обрізки мила струшувати на серветку.

2. Ознайомлення з презентацією: Рельєф на милі «Чарівна квітка»

VІ. Практична робота.

Вчитель показує послідовно всі етапи виготовлення рельєфу (відповідно до презентації), учні за ним виготовляють.

VІІ. Рефлексія. Підбиття  підсумків, оцінювання результатів уроку.

Учні презентують виготовлені рельєфи( звучить звукозапис «Вальс квітів»). Діляться враженнями від роботи та результату.

Вчитель. Як швидко час уроку пролетів.

 А зараз, діти, скажіть, що ви виготовили під час  уроку?

Як можна використати цю роботу? (Як подарунок, прикраса інтер’єру)

Учні приводять в порядок робочі місця.

Дякую всім за співпрацю на уроці.  До побачення!

Острова

Ми ділимо світ (ватман) на острови:

  • острів Радості
  • Інтересу
  • Незадоволення
  • Задоволення
  • Здивування
  • Розчарувань

 

 

docx
Додано
29 березня 2022
Переглядів
393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку