15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

Слова-ознаки предметів. Розрізнення слів за запитаннями Який? Яка? Яке?

Про матеріал

Конспект уроку письма. 1 клас

Тема. Слова-ознаки предметів. Розрізнення слів за запитаннями Який? Яка? Яке?

Мета: ознайомити дітей зі словами, що називають ознаки предметів і відповідають на питання який? яка? яке?. Формувати вміння ставити питання до поданих слів (без уживання терміна), вчити описувати предмети; розширювати лексичний запас учнів словами, що називають ознаки предметів; розвивати увагу, спостережливість, образне, творче мислення, уміння описувати предмети, творчі здібності, навички каліграфічного письма, культуру мовлення, вміння давати правильні відповіді на поставлені запитання.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку письма. 1 клас

Тема. Слова-ознаки предметів. Розрізнення слів за запитаннями Який? Яка? Яке?

Мета: ознайомити дітей зі словами, що називають ознаки предметів і відповідають на питання який? яка? яке?. Формувати вміння ставити питання до поданих слів (без уживання терміна), вчити описувати предмети; розширювати лексичний запас учнів словами, що називають ознаки предметів; розвивати увагу, спостережливість, образне, творче мислення, уміння описувати предмети, творчі здібності, навички каліграфічного письма, культуру мовлення, вміння давати правильні відповіді на поставлені запитання.

Обладнання: підручник «Українська мова. Післябукварна частина» М.Д. Захарійчук, зошит в косу лінію, письмове приладдя, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

ІІ. Актуалізації опорних знань учнів.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Вч.: Діти, відкрийте свої зошити, візьміть ручки в ту руку якою вам зручно писати. Покажіть як правильно тримати ручки. Сядьте рівно. Молодці. Запишемо число, класна робота. Відкрийте підручники на сторінці 54. Запишіть у свої зошити верхній рядок.

  1. Повторення знань учнів про слова-назви предметів.

Вч.: Діти, пригадайте що ми вчили на минулому уроці.

Уч.: Слова-назви предметів.

Вч.: На які запитання відповідають ці слова?

Уч.: Хто? Що?

Вч.: В яких випадках слова-назви предметів відповідають на запитання хто?

Уч.: Якщо істоти живі.

Вч.: А в якому випадку слова відповідають на запитання що?

Уч.: Якщо не живі істоти.

Вч.: Наведіть приклади живих і не живих істот.

Уч.: Живі істоти – лелека, заєць, кіт. Не живі істоти – камінь, дерево, сонце.

  1. Вибірковий диктант.

Вч.: Відкрийте зошити, візьміть ручки в руку якою вам зручно писати. Розділіть свої зошити умовно на два стовпчики. У перший стовпчик запишіть слова-назви предметів, у другий стовпчик запишіть інші слова. Слухайте уважно: айстра, добра, мама, смачний, стигле, кактус.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Вч.: Подивіться уважно на слова з другої колонки. На які запитання вони відповідають?

Уч.: Стигле відповідає на запитання яке? Смачний – який? Добра – яка?

Вч.: Вірно. Сьогодні ми вивчатимемо слова що відповідають на запитання як? яка? які? Це слова-назви ознак предметів.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником.

Вч.: Відкрийте свої підручники на сторінці 54. Прочитайте що потрібно зробити у вправі 1. (Читає один з учнів) Які слова записано в першому рядку?

Уч.: Солодкий, соковитий, спілий.

Вч.: Отже, яке запитання ми можемо поставити до слова виноград?

Уч.: Який?

Вч.: Якими ще словами ми можемо описати виноград?

Уч.: Синій, смачний, великий.

Вч.: Які слова у другому рядочку?

Уч.: Солодка, соковита, сміла.

Вч.: Яке запитання ми можемо поставити до цих слів?

Уч.: Яка?

Вч.: Якими ще словами ми можемо описати грушу?

Уч.: Жовта, стигла, велика.

Вч.: А що записано в третьому рядочку?

Уч.: Солодке, соковите, спіле.

Вч.: Отже, яке запитання можна поставити до цих слів?

Уч.: Яке?

Вч.:  Якими словами можна ще описати яблуко?

Уч.: Червоне, зелене, маленьке.

Вч.: Чудово, ви гарно справилися із завданням. А зараз відкрийте свої зошити. Запишіть слова якими ми описали фрукти. Але запишемо лише деякі слова: смачний, стигла, червоне.

Вч.: А тепер прочитайте завдання до вправи 2 на сторінці 54. (Один учень зачитує завдання вправи). Прочитайте загадку (Один з учнів читає загадку). Чи здогадалися ви що це за ягігідки?

Уч.: Вишні.

Вч.: Знайдіть в загадкі слова які описують вишні, як показано на зразку.

Уч.: Дрібні, смачненькі.

Вч.: Випишіть ці слова до своїх зошитів.

Вч.: Молодці, ви гарно справилися із завданням. А хто назве

звуки у виділеному слові?

Уч.: [й а г і д к и].

Вч.: Добре, а зараз запишемо звукову модель цього слова у свої зошити. Один з вас буде працювати біля дошки.

[= • | - • - | - •]

Фізкультхвилинка

Трава низенька-низенька. (Присідають.)
Дерева високі-високі. (Піднімають руки вгору.)
Вітер дерева колише-гойдає. (Обертаються.)
То направо, то наліво нахиляє.
{Нахиляються праворуч, ліворуч.)
То вгору, то назад. (Потягуються вгору, назад.)
То вниз нагинає. (Нахиляються вперед.)
Птахи летять-відлітають.
(Махають руками-«крильми».)
А учні тихенько за парти сідають.
(Сідають за парти.)

  1. Робота з картками.

Вч.: Діти, я роздам вам картки на яких в одній колонці записані слова – назви предметів, а в іншій колонці слова-назви ознак предметів. Прочитайте їх уважно, та об’єднайте у пари. Наприклад: чорна борода. На виконання завдання у вас 3 хвилини. Як справитися запитайте що у вас вийшло.

Золотий

Дівчинка

Спляча

Королева

Чорна

Ключик

Розумна

Каченя

Червона

Красуня

Снігова

Шапочка

Гидке

Борода

Уч.: Золотий ключик, Спляча Красуня, чорна борода, розумна дівчинка, Червона Шапочка, Снігова Королева, гидке каченя.

  1. Робота з підручником.

Вч.: Прочитайте завдання до вправи 3 на сторінці 55. (Один з учнів зачитує завдання) Назвіть слова що відповідають на питання який?, яка?, яке?, які?

Уч.: Яскравий, білокора, маленьке, цікаві.

Вч.: Випишіть ці слова до своїх зошитів. Не забувайте правильно сидіти і тримати зошити.

  1. Гра «Засели будинок»

Вч.: Діти, подивіться уважно на дошку. Ви бачите на ній три будиночки. Кожен з них має своє ім'я, а саме який?, яка?, яке? Зараз ви поділитися на три команди. Перший ряд буде заселяти слова у будинок що має назву «який?», другий ряд заселяє слова у будинок «яка?», а третій ряд – у будинок «яке?»

Зараз я зачитаю вам слова. Якщо слово буде відповідати на запитання який? Перший ряд хлопне, якщо на запитання яка? хлопає другий ряд, і якщо запитання яке? то хлопає третій ряд. Слухайте уважно: білий, похмура, раннє, пташиний, коротке, золота, швидке, березовий, весняний, пухнастий, яскрава, хитре, м’який, блискуча, ранкове, синій, лагідна, українське, рідний, солодке, сонне.

Вч.: Молодці, ви гарно справилися із завданням.

V. Підсумок уроку.

Вч.: Про які слова ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

Уч.: Слова-назви ознак предметів.

Вч.: На які запитання відповідають слова-назви ознак предметів?

Уч.: Який? Яка? Яке?

Вч.: Наведіть приклади цих слів.

Уч.: Солодка, високий, лагідна, гіркий, високе.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
2475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку