Повторення та узагальнення вивченого. Словосполучення і речення.
Варіант 1
1. Позначте речення з дієприслівниковим зворотом.
а) Вони, притулившись шапкою до шапки, про щось радились.
б) У кожного народу є свої правила та традиції, зумовлені національною історією та психологією.
в) Безперечно,ми хочемо бачити себе бездоганними, приємними, товариськими.
г) Билися запорожці завзято, у бранці не давалися, на рани свої не зважали.
2.Позначте рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс.
а) у/ночі, з/не/силено, по/перше;
б) коли/сь, на/завжди, на/опашки;
в) по/нашому, де/не/де, неждано/негадано;
г) на/скрізь, по/братерськи, чому/сь.
3. Позначте речення, у якому вжито сполучник підрядності.
а) Тихо в дрімучому віковому лісі, тільки десь плигає білка чи злетить самотній зимовий птах.
б) Проте видобути ножа було не так легко.
в) Життя і творчість Марусі Чурай оповиті ореолом загадковості.
г) Наші предки вірили, що лелека приносить людям щастя.
4. Вкажіть рядок, у якому частка НЕ пишеться окремо
а) не/приязнь, не/правда, не/допечений;
б) не/кричати, не/тільки, не/потрібно;
в) не/вагомість, не/добачати, не/можна;
г) не/бачений, не/залежність, не/вміння.
5.Вкажіть, у якому рядку є словосполучення
а) буду читати, батько і мати; Велика Ведмедиця;
б) накивати п’ятами, весела пісня, перед будинком;
в) новий ноутбук, багато запитань, говорити голосно;
г) найбільш чемний, діти співають; пояснення вчителя.
6.Вкажіть, у якому рядку є іменні словосполучення
а) спів пташок , малювати квіти, перша ластівка;
б) знайомство з учнем, любити Вітчизну, на високій березі;
в) щира посмішка, троє козенят, оспіваний у пісні;
г) щедрий душею, домівка для козака, два товариші.
7. Вкажіть, у якому рядку є дієслівні словосполучення
а) прийти до лісу, лісовий дзвін, подякував сестрі;
б) відповідати на запитання, вдячний учителеві, розповідати цікаво;
в) сумно за домівкою; боротися за щастя, вивчення історії;
г) цікавитись літературою, зовсім недавно, особливо весело.
8.Вкажіть правильно записані словосполучення
а) дякувати сусіда, екзамен по історії, звернутися по адресу;
б) йти на гриби, старший мене; турбуватися за батьків;
в) пропустити через хворобу; сміятися з невдахи; гуляти вулицями;
г) приїхати на автобусі, ходити по селі, йти за хлібом.
9.Вкажіть складне речення
а) Красива осінь вишиває клени червоним, жовтим, срібним, золотим.
б) Лунко гриміли громи, і злі блискавиці змигували.
в) Вклоніться, люди, майстрові старому, володареві слова й ремесла!
г) Розлився Дніпро, дочекавшись приходу весни.
10.Вкажіть спонукальне окличне речення
а) Візьміть мене, лелеченьки, на свої крилята.
б) Так он воно що!
в) О люди, люди, свою душу не замикайте на замки!
г) Весно, ох, довго ж на тебе чекати!
11. Установіть відповідність між словосполученням та його видом
1. Захований під снігом |
а) прислівникове, просте |
2. Мільйон троянд |
б) дієслівне, складне |
3. Надзвичайно енергійно |
в) іменне, просте |
|
г) дієслівне, просте |
12. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою
1.Послухаю цей дощ. |
а) розповідне, просте, двоскладне, непоширене |
2. Посипав сніжок. |
б) спонукальне, просте, односкладне, поширене |
3. Не бійтесь заглядати у словник. |
в) розповідне, просте, односкладне, поширене |
|
г) спонукальне, просте, двоскладне, поширене |
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Середина серпня. (2) Надвечір вертаю з лісу. (3) Тягне димом. (4) Хтось розвів вогнище і палив цьогорічний дубовий лист. (5)Хто ж то так рано насмілився?
(6) Тим листям ще дерева вбрані, ще й сухого його нема і палити не час.
13. Запишіть номери односкладних речень.
14.Запишіть шосте речення, над кожним словом надпишіть частину мови.
15. Зробіть синтаксичний розбір четвертого речення.