Словосполучення ,речення .Контрольна робота 8 клас

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для учнів 8 класу . Словосполучення та речення. Тестові завдання
Перегляд файлу

Повторення  та  узагальнення  вивченого. Словосполучення  і  речення.

                                                         Варіант  1

1. Позначте  речення  з  дієприслівниковим  зворотом.

   а) Вони, притулившись  шапкою  до  шапки, про  щось  радились.

   б) У  кожного  народу  є  свої  правила  та  традиції, зумовлені  національною  історією  та  психологією.

   в) Безперечно,ми  хочемо  бачити  себе  бездоганними, приємними, товариськими.

   г) Билися  запорожці  завзято, у  бранці  не  давалися, на  рани  свої  не  зважали.

2.Позначте  рядок, у  якому  всі  прислівники  пишуться  через  дефіс.

   а) у/ночі, з/не/силено, по/перше;

   б) коли/сь, на/завжди, на/опашки;

   в) по/нашому, де/не/де, неждано/негадано;

   г) на/скрізь, по/братерськи, чому/сь.

3. Позначте  речення, у  якому  вжито  сполучник  підрядності.

   а) Тихо  в  дрімучому  віковому  лісі, тільки  десь  плигає  білка  чи  злетить  самотній  зимовий  птах.

   б) Проте  видобути  ножа  було  не  так  легко.

   в) Життя  і  творчість  Марусі  Чурай  оповиті  ореолом  загадковості.

   г) Наші  предки  вірили, що  лелека  приносить  людям  щастя.

4. Вкажіть  рядок, у  якому  частка  НЕ пишеться окремо

    а) не/приязнь, не/правда, не/допечений;

    б) не/кричати, не/тільки, не/потрібно;

    в) не/вагомість, не/добачати, не/можна;

    г) не/бачений, не/залежність, не/вміння.

5.Вкажіть, у  якому  рядку  є  словосполучення

   а) буду  читати, батько  і  мати; Велика  Ведмедиця;

   б) накивати  п’ятами, весела  пісня, перед  будинком;

   в) новий  ноутбук, багато  запитань, говорити  голосно;

   г) найбільш  чемний, діти  співають; пояснення  вчителя.

6.Вкажіть, у  якому  рядку  є  іменні  словосполучення

   а) спів  пташок , малювати  квіти, перша  ластівка;

   б) знайомство  з  учнем, любити  Вітчизну, на  високій  березі;

   в) щира  посмішка, троє  козенят, оспіваний  у  пісні;

   г) щедрий  душею, домівка  для  козака, два  товариші.

7. Вкажіть, у  якому  рядку  є  дієслівні  словосполучення

   а) прийти  до  лісу, лісовий  дзвін, подякував  сестрі;

   б) відповідати  на  запитання, вдячний  учителеві, розповідати  цікаво;

   в) сумно  за  домівкою; боротися  за  щастя, вивчення  історії;

   г) цікавитись  літературою, зовсім  недавно, особливо  весело.

8.Вкажіть  правильно  записані  словосполучення

   а) дякувати  сусіда, екзамен  по  історії, звернутися  по  адресу;

   б) йти  на  гриби, старший  мене; турбуватися  за  батьків;

   в) пропустити  через  хворобу; сміятися  з  невдахи; гуляти  вулицями;

   г) приїхати  на  автобусі, ходити  по  селі, йти  за  хлібом.

9.Вкажіть  складне  речення

   а) Красива  осінь  вишиває  клени  червоним, жовтим, срібним, золотим.

   б) Лунко гриміли  громи, і  злі  блискавиці  змигували.

   в) Вклоніться, люди, майстрові  старому, володареві  слова  й  ремесла!

   г) Розлився  Дніпро, дочекавшись  приходу  весни.

10.Вкажіть  спонукальне  окличне  речення

   а) Візьміть  мене, лелеченьки, на  свої  крилята.

   б) Так  он  воно що!

   в) О люди, люди, свою  душу  не  замикайте  на  замки!

   г) Весно, ох, довго  ж  на  тебе  чекати!

11. Установіть  відповідність  між  словосполученням  та  його  видом

1. Захований  під  снігом

а) прислівникове, просте

2. Мільйон  троянд

б) дієслівне, складне

3. Надзвичайно  енергійно

в) іменне, просте

 

г) дієслівне, просте

 

 12. Установіть  відповідність  між  реченням  та  його  характеристикою

1.Послухаю  цей  дощ.

а) розповідне, просте, двоскладне, непоширене

2. Посипав  сніжок.

б) спонукальне, просте, односкладне, поширене

3. Не  бійтесь  заглядати  у  словник.

в) розповідне, просте, односкладне, поширене

 

г) спонукальне, просте, двоскладне, поширене

 

        Прочитайте  текст  і  виконайте  завдання

(1) Середина  серпня. (2) Надвечір  вертаю  з  лісу. (3) Тягне  димом. (4) Хтось  розвів  вогнище  і  палив  цьогорічний  дубовий  лист. (5)Хто  ж  то  так  рано  насмілився?

(6) Тим  листям  ще  дерева  вбрані, ще  й  сухого  його  нема  і  палити  не  час.

 

13. Запишіть  номери  односкладних  речень.

14.Запишіть  шосте  речення, над  кожним  словом  надпишіть  частину  мови.

15. Зробіть  синтаксичний  розбір  четвертого  речення. 

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
6895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку