УРОК-ТРЕНІНГ 14
Тема: Психічна і духовна складова здоров’я. Смаки і захоплення людини, їхній вплив на здоров’я. Практична робота: «Презентація «Захоплення нашого класу»
Мета: показати, що кожна людина унікальна, має свої смаки та захоплення; дати зрозуміти, що відмінність смаків-не причина для суперечок; учити учнів розкривати позитивний образ «Я»; пояснити учням вплив смаків і захоплень на здоров’я людини; формувати вміння розрізняти здорові і шкідливі захоплення; вчити обирати смаки і захоплення, що позитивно впливають на здоров’я; формувати корисні звички; розвивати вміння співвідносити свої наміри і здібності; розвивати увагу, пам’ять, мислення; виховувати бажання розкривати власні можливості, гуманне ставлення, повагу до людей; виховувати потребу в творчій самореалізації на основі захоплень і інтересів.
Результати навчання:
Наприкінці заняття учні мають уміти:
Обладнання і матеріали:
Підготовча робота: взяти інтерв’ю у батьків
Форма проведення: тренінг
Орієнтовний план проведення тренінгу:
Стартові завдання |
5 хв. |
Робота в парах |
4 хв. |
Практична робота |
10 хв. |
Інформаційне повідомлення |
3 хв. |
Руханка |
2 хв. |
Робота в групах |
8 хв. |
Пантоміма |
5 хв. |
Підсумкові завдання |
5 хв. |
І. СТАРТОВІ ЗАВДАННЯ.
1. Привітання. «Я люблю» (створення атмосфери психологічного комфорту).
Діти під керівництвом вчителя утворюють коло.
Учасники встають у коло. Один з учасників, наприклад, Валера, говорить: «Я – Валера, люблю бігати (і імітує біг)».
Всі інші учасники одночасно повторюють рух хлопця і говорять: «Валера любить бігати».
Учасник, який стоїть біля Валери, продовжує далі: «Я – Оля, люблю танцювати» – і виконує певний танцювальний рух.
Інші учасники промовляють: «Оля любить танцювати» – і одночасно з реплікою повторюють її рух.
Потім знову починають від Валери, говорячи: «Валера любить бігати, Оля любить танцювати», - і підтверджують свої слова рухами.
Далі, учасник, який стоїть біля Олі, повідомляє: «Я – Олена, люблю вишивати»,-і імітує рухами вишивання.
Всі учасники: «Олена любить вишивати» + повтор руху.
Знову повертаються до Валери: «Валера любить бігати, Оля любить танцювати, Олена любить вишивати» і т. д.
Вправа проводиться у швидкому темпі. Тому учасників, якщо їх більше двадцяти, об’єднують у дві групи.
2. Повторення правил проведення тренінгу.
2.1. Гра «Показуха»
- За допомогою нашої улюбленої гри «Показуха», ми з вами зараз повторимо правила роботи у групі. Бажаючі, виходять на середину і за допомогою пантоміми показують правила роботи у групі, а всі інші озвучують ці правила.
1. Слухати і чути;
2. Встигати все вчасно;
3. Правило толерантності;
4. Правило «Стоп»;
5. Сприйняття кожної думки.
3. Зворотний зв’язок (перевірка домашнього завдання).
3.1. Групова робота. Перевірка домашнього завдання.
Мета: згадати правила надання першої медичної допомоги при забиттях, порізах, укусах комах.
- Назвіть по-черзі слова: голка, ножиці, комаха. Розподіліться на три групи. Оберіть дитину, яка буде слідкувати за часом і дитину, яка буде презентувати роботу вашої групи. Ваша робота буде тривати 3 хвилини.
1 група-має презентувати нам правила користування голкою;
2 група-розповість нам, що потрібно робити, коли отримали невеличку рану;
3 група-презентує нам порядок дій, якщо вас укусила комаха.
- Поверніться у коло. Зараз ми послухаємо презентації груп.
Висновок: Треба вміти надати собі першу медичну допомогу.
4. Очікування. Вправа «Кошик очікувань»
- Сьогодні на уроці ми будемо говорити про смаки та захоплення людей, вплив смаків та захоплень на здоров’я людини, вміння обирати смаки і захоплення, що позитивно впливають на здоров’я людини.
Багато людей захоплюються збором ягід у лісі. Зараз я передам вам кошик. А ви положите у нього стікер із зображенням ягоди, на зворотній стороні якого, ви напишете, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.
5. Аналіз анкетування батьків.
- Кожен із вас брав інтерв’ю у своїх батьків. Давайте ми з вами розглянемо ці анкети. Скажіть, чим захоплювалися ваші батьки у дитячому віці? А які захоплення вони мають зараз?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
1. Робота в парах (з’ясувати, що відмінності в смаках-це цілком природно)
- Зараз ми з вами прочитаємо текст на ст.98-100 вашого підручника.
Як відомо, не існує двох однакових людей. У кожного-свої погляди на одне й те саме явище, подію, річ. Комусь подобається картина художника і він може довго стояти і милуватися нею. Інший зовсім байдужий до цієї картини. Хтось із великим задоволенням слухає класичну музику, а хтось надає перевагу сучасній. Одна людина любить відвідувати театр, а інша-ні.
Інколи кажуть, що кожна людина має свій смак. Смак свідчить про те, як людина ставиться до чогось красивого: живопису, музики, літератури, скульптури тощо. Людина з гарним смаком любить і цінує прекрасне.
Поміркуйте, що означає прислів’я: «Про смаки не сперечаються».
- У кожного-свої захоплення. Захоплення-це те, чим людина любить займатися. Наприклад, ти захоплюєшся спортом, туризмом, колекціонуванням марок, а твій сусід цілими днями грає в комп’ютерні ігри, потайки від батьків пробує курити сигарети. У вас різні захоплення. Твої заслуговують на схвалення, а сусіда-ні.
Кожна людина-це неповторна особистість, у якої свої погляди, смаки і захоплення. У вільний час кожен старається займатися тим, що йому подобається, від чого одержує задоволення.
Довідка:
Смак-це розвинуте почуття прекрасного, здатність до естетичної оцінки.
Захоплення-це те, чим любиш займатися у вільний від навчання час.
Давайте ми з вами об’єднаємося у пари. Поверніться один до одного лицем і розкажіть своєму товаришеві про свої смаки та захоплення. У цьому вам допоможуть запитання анкети.
Висновок: Усі люди мають різні смаки і захоплення. Людям подобаються різні речі і тому захоплення у учнів нашого класу різні, але це не заважає нам дружити і спілкуватися.
2. Практична робота. (колективне створення плаката-презентації «Захоплення нашого класу»).
Кожній дитині роздається аркуш паперу, на якій вони малюють своє захоплення.
На дошці вивішений плакат із назвою «Захоплення нашого класу». Діти по-черзі виходять до дошки і прикріплюють до плакату свої малюнки із коментарями. (Наприклад: мені подобається…, я захоплююся…).
3. Інформаційне повідомлення. (вчити розрізняти корисні та шкідливі звички)
3.1. Робота з віршем «Складний експеримент»
- Послухайте, будь ласка, вірш.
Складний експеримент
Хтось галактики вивчає
у потужний телескоп.
Хтось мікроби розглядає
в електронний мікроскоп.
Я погодився б охоче
на складний експеримент:
їсти шоколад досхочу
замість супу і котлет.
У дослідженнях існує
прикрий лиш один момент, —
«Тато-банк» не фінансує
цей складний експеримент.
Леся Вознюк
- Як ви вважаєте, чому тато не погоджується на такий експеримент? (Тому що вживання великої кількості солодкого шкодить здоров’ю людини).
3.2. Робота з ілюстраціями на ст.98-100 підручника.
Назвіть захоплення, які є корисними для здоров’я(їсти фрукти та овочі, грати в рухливі ігри, відпочивати на свіжому повітрі, колекціонувати, відвідувати театри, музеї, виставки), які є шкідливими для здоров’я(їсти їжу швидкого приготування, засиджуватися за комп’ютером, або коло телевізора, вживати алкоголь та палити)
3.3. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
- Назвіть, які у вас є корисні смаки та захоплення
Висновок:
- Корисні смаки та захоплення, переходячи у звички, зміцнюють організм людини, а шкідливі-руйнують його.
4. Руханка «Йдемо, як…». (відпочити, виконати рухливі вправи).
Учасники рухаються по колу, під музику.
- Йдіть, так, як ходите звичайно.
- Йдіть як:
5. Групова робота. (вчити вибирати для себе корисні смаки та захоплення).
5.1. Розподіл дітей на групи
- На столі лежать зображення фруктів, які корисні для вашого здоров’я. підійдіть і оберіть фрукт, який ви найбільше полюбляєте.(яблуко, груша, апельсин, ківі). Розподіліться у групи: ті, що полюбляють яблука, груші, апельсини, ківі.
5.2. Вибір у групах хронометриста(нехай ним буде найвища дитина у групі), секретаря(ним буде дитина, яка має самі світлі очі), доповідача(ним буде дитина із самим темним волоссям)
5.3. Постанова завдань для груп. У кожної групи є ватман та маркери, 1 та 2 групи мають стікери із надписами «СПОРТ», «ПРОГУЛЯНКИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ», «КУРІННЯ СИГАРЕТ», «РУХЛИВІ ІГРИ», «ФІЗИЧНА ПРАЦЯ», «ВЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ», «ЗАГАРТОВУВАННЯ», «КОМП’ЮТЕРНІ ІГРИ», «ПЕРЕГЛЯД ТЕРЕПЕРЕДАЧ», «ЗАЙМАТИСЯ ТАНЦЯМИ», «ГРАТИ У ФУТБОЛ», «ЇСТИ ОВОЧІ ТА ФРУКТИ», «КАТАТИСЯ НА РОЛИКАХ», «ГРАТИ В СНІЖКИ», «КУПАТИСЯ В РІЧЦІ», «ЗАЙМАТИСЯ МАЛЮВАННЯМ», «ЗАЙМАТИСЯ У МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ»
- Ваша робота буде тривати протягом 8 хв. По закінченню цього часу, групи нададуть нам свої презентації
1 група-презентує смаки і захоплення, які корисні для здоров’я дитини;
2 група-презентує смаки і захоплення, які шкодять здоров’ю;
3 група-малює і презентує предмети(речі), які потрібні для зміцнення здоров’я;
4 група-малює і презентує предмети(речі), які шкодять здоров’ю
Висновок: Кожна людина має навчитися обирати для себе корисні смаки та захоплення і віти відмовлятися від шкідливих звичок.
6. Пантоміма. (за допомогою пантоміми показати корисне заняття).
- Об’єднайтеся, будь ласка, у пари. Кожна пара має обрати певне корисне заняття і за допомогою пантоміми показати нам це заняття. А ми маємо відгадати, що це за заняття.
ІІІ. ПІДСУМКОВІ ЗАВДАННЯ.
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Мета: систематизувати знання учнів про різноманіття смаків і захоплень.
Висновок: Слід обирати лише корисні смаки та безпечні захоплення.
2. Зворотний зв’язок.
- Сьогодні ми дуже гарно попрацювали, створили презентацію «Захоплення нашого класу», навчилися розрізняти захоплення, корисні та шкідливі для нашого здоров’я. У «Кошику очікувань» лежать ягоди, на яких написані ваші очікування, щодо сьогоднішнього уроку. Якщо ваші сподівання здійснилися, то я прошу вас підійти до кошика і забрати свою ягідку напам’ять про урок.
3. Вправа «Закінчи речення»
- Закінчіть речення:
«Якщо у мене і мого товариша смаки не співпадають, то…»
4. Прощання. Гра з м’ячем «Мені подобається»
Учні утворюють коло. Ведучий кидає м’яч довільно вибраному гравцеві. Той повинен упіймати його і назвати одне зі своїх улюблених занять, починаючи зі слів «Мені подобається...» (наприклад, грати у футбол або плести з бісеру).
- Отже, у вас дуже багато цікавих захоплень, а це означає, що корисним відпочинком може бути заняття спортом або іншою улюбленою справою (малювання, вишивання, гра в шахи). Займаючись улюбленою справою, людина відпочиває