29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

"Смаки і захоплення" Тренінг з основ здоров'я

Про матеріал
Під час проведення даної форми роботи, учитель може показати, що кожна людина унікальна, має свої смаки та захоплення; дати зрозуміти, що відмінність смаків-не причина для суперечок; учити учнів розкривати позитивний образ «Я»; пояснити учням вплив смаків і захоплень на здоров’я людини; формувати вміння розрізняти здорові і шкідливі захоплення; вчити обирати смаки і захоплення, що позитивно впливають на здоров’я; формувати корисні звички; розвивати вміння співвідносити свої наміри і здібності; розвивати увагу, пам’ять, мислення; виховувати бажання розкривати власні можливості, гуманне ставлення, повагу до людей; виховувати потребу в творчій самореалізації на основі захоплень і інтересів.
Перегляд файлу

УРОК-ТРЕНІНГ 14

Тема: Психічна і духовна складова здоровя. Смаки і захоплення людини, їхній вплив на здоровя. Практична робота: «Презентація «Захоплення нашого класу»

Мета: показати, що кожна людина унікальна, має свої смаки та захоплення; дати зрозуміти, що відмінність смаків-не причина для суперечок; учити учнів розкривати позитивний образ «Я»; пояснити учням вплив смаків і захоплень на здоров’я людини; формувати вміння розрізняти здорові і шкідливі захоплення; вчити обирати смаки і захоплення, що позитивно впливають на здоров’я; формувати корисні звички; розвивати вміння співвідносити свої наміри і здібності; розвивати увагу, пам’ять, мислення; виховувати бажання розкривати власні можливості, гуманне ставлення, повагу до людей; виховувати потребу в творчій самореалізації на основі захоплень і інтересів.

Результати навчання:

Наприкінці заняття учні мають уміти:

  •                 пояснити терміни «смаки» та «захоплення»;
  •                 назвати свої захоплення та членів своєї родини;
  •                 розрізняти корисні та шкідливі смаки та захоплення;
  •                 пояснити, чому слід вибирати захоплення з користю для здоров’я;
  •                 учні повинні вміти відмовлятися від шкідливих смаків і небезпечних захоплень.

Обладнання і матеріали:

  •                 підручник «Основи здоровя» для 2 класу/О. В. Гнатюк – К.: «Генеза», 2012. - 112 с;
  •                 аркуші паперу;
  •                 анкети;
  •                 ватман для плакату «Захоплення нашого класу»;
  •                 кошик очікувань;
  •                 стікери із зображенням ягід;
  •                 стікери із надписами «СПОРТ», «ПРОГУЛЯНКИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ», «КУРІННЯ СИГАРЕТ», «РУХЛИВІ ІГРИ», «ФІЗИЧНА ПРАЦЯ», «ВЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ», «ЗАГАРТОВУВАННЯ», «КОМП’ЮТЕРНІ ІГРИ», «ПЕРЕГЛЯД ТЕРЕПЕРЕДАЧ», «ЗАЙМАТИСЯ ТАНЦЯМИ», «ГРАТИ У ФУТБОЛ», «ЇСТИ ОВОЧІ ТА ФРУКТИ», «КАТАТИСЯ НА РОЛИКАХ», «ГРАТИ В СНІЖКИ», «КУПАТИСЯ В РІЧЦІ», «ЗАЙМАТИСЯ МАЛЮВАННЯМ», «ЗАЙМАТИСЯ У МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ»;
  •                 мяч.

Підготовча робота: взяти інтервю у батьків

  •                   Чим захоплювалися у дитячому віці?
  •                   Які захоплення мають зараз?

Форма проведення: тренінг

Орієнтовний план проведення тренінгу:

Стартові завдання

5 хв.

Робота в парах

4 хв.

Практична робота

10 хв.

Інформаційне повідомлення

3 хв.

Руханка

2 хв.

Робота в групах

8 хв.

Пантоміма

5 хв.

Підсумкові завдання

5 хв.

Хід тренінгу:

І. СТАРТОВІ ЗАВДАННЯ.

1. Привітання. «Я люблю» (створення атмосфери психологічного комфорту).

Діти під керівництвом вчителя утворюють коло.

Учасники встають у коло. Один з учасників, наприклад, Валера, говорить: «Я – Валера, люблю бігати (і імітує біг)».

Всі інші учасники одночасно повторюють рух хлопця і говорять: «Валера любить бігати».

Учасник, який стоїть біля Валери, продовжує далі: «Я – Оля, люблю танцювати» – і виконує певний танцювальний рух.

Інші учасники промовляють: «Оля любить танцювати» – і одночасно з реплікою повторюють її рух.

Потім знову починають від Валери, говорячи: «Валера любить бігати, Оля любить танцювати», - і підтверджують свої слова рухами.

Далі, учасник, який стоїть біля Олі, повідомляє: «Я – Олена, люблю вишивати»,-і імітує рухами вишивання.

Всі учасники: «Олена любить вишивати» + повтор руху.

Знову повертаються до Валери: «Валера любить бігати, Оля любить танцювати, Олена любить вишивати» і т. д.

Вправа проводиться у швидкому темпі. Тому учасників, якщо їх більше двадцяти, об’єднують у дві групи.

2. Повторення правил проведення тренінгу.

2.1. Гра «Показуха»

- За допомогою нашої улюбленої гри «Показуха», ми з вами зараз повторимо правила роботи у групі. Бажаючі, виходять на середину і за допомогою пантоміми показують правила роботи у групі, а всі інші озвучують ці правила.

1. Слухати і чути;

2. Встигати все вчасно;

3. Правило толерантності;

4. Правило «Стоп»;

5. Сприйняття кожної думки.

3. Зворотний звязок (перевірка домашнього завдання).

3.1. Групова робота. Перевірка домашнього завдання.

Мета: згадати правила надання першої медичної допомоги при забиттях, порізах, укусах комах.

- Назвіть по-черзі слова: голка, ножиці, комаха. Розподіліться на три групи. Оберіть дитину, яка буде слідкувати за часом і дитину, яка буде презентувати роботу вашої групи. Ваша робота буде тривати 3 хвилини.

1 група-має презентувати нам правила користування голкою;

2 група-розповість нам, що потрібно робити, коли отримали невеличку рану;

3 група-презентує нам порядок дій, якщо вас укусила комаха.

- Поверніться у коло. Зараз ми послухаємо презентації груп.

Висновок: Треба вміти надати собі першу медичну допомогу.

4. Очікування. Вправа «Кошик очікувань»

- Сьогодні на уроці ми будемо говорити про смаки та захоплення людей, вплив смаків та захоплень на здоровя людини, вміння обирати смаки і захоплення, що позитивно впливають на здоровя людини.

Багато людей захоплюються збором ягід у лісі. Зараз я передам вам кошик. А ви положите у нього стікер із зображенням ягоди, на зворотній стороні якого, ви напишете, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

5. Аналіз анкетування батьків.

- Кожен із вас брав інтервю у своїх батьків. Давайте ми з вами розглянемо ці анкети. Скажіть, чим захоплювалися ваші батьки у дитячому віці? А які захоплення вони мають зараз?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

1. Робота в парах ясувати, що відмінності в смаках-це цілком природно)

- Зараз ми з вами прочитаємо текст на ст.98-100 вашого підручника.

Як відомо, не існує двох однакових людей. У кожного-свої погляди на одне й те саме явище, подію, річ. Комусь подобається картина художника і він може довго стояти і милуватися нею. Інший зовсім байдужий до цієї картини. Хтось із великим задоволенням слухає класичну музику, а хтось надає перевагу сучасній. Одна людина любить відвідувати театр, а інша-ні.

Інколи кажуть, що кожна людина має свій смак. Смак свідчить про те, як людина ставиться до чогось красивого: живопису, музики, літератури, скульптури тощо. Людина з гарним смаком любить і цінує прекрасне.

Поміркуйте, що означає прислів’я: «Про смаки не сперечаються».

- У кожного-свої захоплення. Захоплення-це те, чим людина любить займатися. Наприклад, ти захоплюєшся спортом, туризмом, колекціонуванням марок, а твій сусід цілими днями грає в комп’ютерні ігри, потайки від батьків пробує курити сигарети. У вас різні захоплення. Твої заслуговують на схвалення, а сусіда-ні.

Кожна людина-це неповторна особистість, у якої свої погляди, смаки і захоплення. У вільний час кожен старається займатися тим, що йому подобається, від чого одержує задоволення.

Довідка:

Смак-це розвинуте почуття прекрасного, здатність до естетичної оцінки.

Захоплення-це те, чим любиш займатися у вільний від навчання час.

Давайте ми з вами обєднаємося у пари. Поверніться один до одного лицем і розкажіть своєму товаришеві про свої смаки та захоплення. У цьому вам допоможуть запитання анкети.

  1. Мене звуть…, мені…років.
  2. Моя улюблена їжа…
  3. Моя улюблена іграшка…
  4. Моя улюблена гра…
  5. Мій улюблений вид спорту…
  6. Моя улюблена казка…
  7. Мій улюблений мультфільм…
  8. Мій улюблений колір…

Висновок: Усі люди мають різні смаки і захоплення. Людям подобаються різні речі і тому захоплення у учнів нашого класу різні, але це не заважає нам дружити і спілкуватися.

2. Практична робота. (колективне створення плаката-презентації «Захоплення нашого класу»).

Кожній дитині роздається аркуш паперу, на якій вони малюють своє захоплення.

На дошці вивішений плакат із назвою «Захоплення нашого класу». Діти по-черзі виходять до дошки і прикріплюють до плакату свої малюнки із коментарями. (Наприклад: мені подобається…, я захоплююся…).

3. Інформаційне повідомлення. (вчити розрізняти корисні та шкідливі звички)

3.1. Робота з віршем «Складний експеримент»

- Послухайте, будь ласка, вірш.

Складний експеримент

Хтось галактики вивчає

у потужний телескоп.

Хтось мікроби розглядає

в електронний мікроскоп.

Я погодився б охоче

на складний експеримент:

їсти шоколад досхочу

замість супу і котлет.

У дослідженнях існує

прикрий лиш один момент, —

«Тато-банк» не фінансує

цей складний експеримент.

Леся Вознюк

- Як ви вважаєте, чому тато не погоджується на такий експеримент? (Тому що вживання великої кількості солодкого шкодить здоровю людини).

3.2. Робота з ілюстраціями на ст.98-100 підручника.

Назвіть захоплення, які є корисними для здоров’я(їсти фрукти та овочі, грати в рухливі ігри, відпочивати на свіжому повітрі, колекціонувати, відвідувати театри, музеї, виставки), які є шкідливими для здоров’я(їсти їжу швидкого приготування, засиджуватися за комп’ютером, або коло телевізора, вживати алкоголь та палити)

3.3. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

- Назвіть, які у вас є корисні смаки та захоплення

Висновок:

- Корисні смаки та захоплення, переходячи у звички, зміцнюють організм людини, а шкідливі-руйнують його.

4. Руханка «Йдемо, як…». (відпочити, виконати рухливі вправи).

Учасники рухаються по колу, під музику.

- Йдіть, так, як ходите звичайно.

- Йдіть як:

  • старенькі бабусі;
  • поважні особи;
  • учні, що запізнюються до школи;
  • люди, що попали під дощ без парасольки;
  • люди, впевнені у собі;
  • балерини;
  • військові;
  • надзвичайно щасливі люди;
  • малюки, які тільки що навчилися ходити;
  • йдіть, як звичайно.

5. Групова робота. (вчити вибирати для себе корисні смаки та захоплення).

5.1. Розподіл дітей на групи

- На столі лежать зображення фруктів, які корисні для вашого здоров’я. підійдіть і оберіть фрукт, який ви найбільше полюбляєте.(яблуко, груша, апельсин, ківі). Розподіліться у групи: ті, що полюбляють яблука, груші, апельсини, ківі.

5.2. Вибір у групах хронометриста(нехай ним буде найвища дитина у групі), секретаря(ним буде дитина, яка має самі світлі очі), доповідача(ним буде дитина із самим темним волоссям)

5.3. Постанова завдань для груп. У кожної групи є ватман та маркери, 1 та 2 групи мають стікери із надписами «СПОРТ», «ПРОГУЛЯНКИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ», «КУРІННЯ СИГАРЕТ», «РУХЛИВІ ІГРИ», «ФІЗИЧНА ПРАЦЯ», «ВЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ», «ЗАГАРТОВУВАННЯ», «КОМП’ЮТЕРНІ ІГРИ», «ПЕРЕГЛЯД ТЕРЕПЕРЕДАЧ», «ЗАЙМАТИСЯ ТАНЦЯМИ», «ГРАТИ У ФУТБОЛ», «ЇСТИ ОВОЧІ ТА ФРУКТИ», «КАТАТИСЯ НА РОЛИКАХ», «ГРАТИ В СНІЖКИ», «КУПАТИСЯ В РІЧЦІ», «ЗАЙМАТИСЯ МАЛЮВАННЯМ», «ЗАЙМАТИСЯ У МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ»

- Ваша робота буде тривати протягом 8 хв. По закінченню цього часу, групи нададуть нам свої презентації

1 група-презентує смаки і захоплення, які корисні для здоровя дитини;

2 група-презентує смаки і захоплення, які шкодять здоровю;

3 група-малює і презентує предмети(речі), які потрібні для зміцнення здоровя;

4 група-малює і презентує предмети(речі), які шкодять здоровю

Висновок: Кожна людина має навчитися обирати для себе корисні смаки та захоплення і віти відмовлятися від шкідливих звичок.

6. Пантоміма. (за допомогою пантоміми показати корисне заняття).

- Об’єднайтеся, будь ласка, у пари. Кожна пара має обрати певне корисне заняття і за допомогою пантоміми показати нам це заняття. А ми маємо відгадати, що це за заняття.

ІІІ. ПІДСУМКОВІ ЗАВДАННЯ.

1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Мета: систематизувати знання учнів про різноманіття смаків і захоплень.

  • Що таке смак?
  • Що таке захоплення?
  • Чи всі захоплення корисні для здоровя?

Висновок: Слід обирати лише корисні смаки та безпечні захоплення.

2. Зворотний звязок.

- Сьогодні ми дуже гарно попрацювали, створили презентацію «Захоплення нашого класу», навчилися розрізняти захоплення, корисні та шкідливі для нашого здоров’я. У «Кошику очікувань» лежать ягоди, на яких написані ваші очікування, щодо сьогоднішнього уроку. Якщо ваші сподівання здійснилися, то я прошу вас підійти до кошика і забрати свою ягідку напамять про урок.

3. Вправа «Закінчи речення»

- Закінчіть речення:

«Якщо у мене і мого товариша смаки не співпадають, то…»

4. Прощання. Гра з мячем «Мені подобається»

Учні утворюють коло. Ведучий кидає м’яч довільно вибраному гравцеві. Той повинен упіймати його і назвати одне зі своїх улюблених занять, починаючи зі слів «Мені подобається...» (наприклад, грати у футбол або плести з бісеру).

- Отже, у вас дуже багато цікавих захоплень, а це означає, що корисним відпочинком може бути заняття спортом або іншою улюбленою справою (малювання, вишивання, гра в шахи). Займаючись улюбленою справою, людина відпочиває

doc
Додано
22 березня 2020
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку