«Сила вогню»
Мета: Уточнювати та закріплювати уявлення учнів про причини виникнення пожеж, пов’язані з вчинками людей. Вчити дітей поведінки під час пожежі у природі чи в оселі людини, як можна запобігти виникненню пожеж. Виховувати поважне ставлення до правил пожежної безпеки, бажання їх знати і виконувати.
Обладнання: фотографії та слайди, правила та інструкції для учнів, таблиці.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Що таке цивільна оборона? (ЦО – державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій.)
2. Що таке індивідуальні засоби захисту? (протигази, ватно-марлеві пов’язки, респіратори, захисні костюми.)
3. Що таке надзвичайна ситуація? (Надзвичайна ситуація - це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків.
Надзвичайні ситуації - стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна.
Стихійне лихо - це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер. Це, зокрема, землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха.)
ІІІ. Повідомлення теми уроку
Вивчіть правила пожежні,
Будьте завжди обережні,
Знає хай дитина кожна:
Жартувати з вогнем не можна.
Тема уроку – «Квітка вогню».
ІV. Вивчення нового матеріалу
Причинами стихійного лиха є дії сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).
Висновок: щоб бути завжди готовими і правильно діяти в різних ситуаціях і проводиться День ЦО.
Про те, що вогонь може приносити добро і зло і як поводити себе у небезпечній ситуації, ми поговоримо сьогодні.
Перегляд мультимедійної презентації «Стихійні лиха»
а) Бесіда за відеороликом
Подивіться уважно відеоролик і запам’ятайте як діяли його герої.
(Перегляд відеоролику «Пожежа у лісі»)
в) Правила розведення вогню у лісі чи на природі.
Правила розведення багаття у лісі чи на природі:
Учень розповідає, використовуючи власний малюнок.
а) Правила користування електроприладами
- А чи можна зустріти квітку вогню у наших оселях?
Послухайте як про це розказують наші учні.
Загадки:
Дерев’яний я, маленький,
В капелюшику сіренькім.
До роботи завжди звик.
Упізнали? Я – … (сірник)
- Сірник прийшов до нас не один, а зі своїми друзями електроприладами.
Плита
Якщо прилад вже горить,
Із мережі вимкни вмить.
З плитою ти будь обережний,
Швидко ковдрою накрий –
Так повітря перекрий.
пожежний, Чайник
Якщо йдете в гості, з дому
Надовго до своїх знайомих,
Про чайник ви не забувайте,
Його з мережі вимикайте.
- Що може відбутися, якщо не вимкнути чайник? (пожежа)
А тепер пригадаємо як потрібно діяти, якщо загориться електроприлад.
Сценка-задача
(На столі іграшковий електроприлад, тканина, склянка з написом «Вода»)
Вчитель ставить перед іграшкою паперовий вогонь і просить учнів загасити пожежу.
Викликаний учень повинен:
Але пожежу легше не ліквідувати, а попередити: потрібно слідкувати за справністю електроприладів, дротів, розеток. Не залишати ввімкнені прилади без нагляду.
б) Пожежа у квартирі
- Перегляньте сюжет і назвіть яких помилок припустилися мешканці квартири.
(Учні переглядають відеосюжет «Фокс»
коментують помилки мешканців)
Бім – бом, бом – бім,
Загорівся кицьки дім.
Біжимо ми на пожежу,
Будемо всі обережні.
Заливали ми водою,
Засипали ми землею,
Вогнегасники взяли
І пожежу залили.
Тут пожежні приїздили
І пожежу загасили.
Пам’ятайте дочка й син –
Порятунок – 101.
Дії, які робити не треба в жодному разі:
не слід лякатися і ховатися;
не слід користуватися ліфтом;
не слід намагатися загасити полум’я самостійно;
не слід лити воду на електроприлади.
Натомість дитина повинна:
не гаючи часу, повідомити про пожежу комусь із дорослих;
якщо поблизу немає дорослих, то сама повинна набрати "101", повідомити місце пожежі, назвати своє ім’я, вулицю, номер будинку, квартири, іншого об’єкту;
якщо з’явилось багато диму, то намочити тканину, притулити її до рота та пробиратись до виходу повзучи;
якщо загорівся одяг, то впасти на підлогу та котитися, щоб його загасити;
якщо до виходу не можна дібратися, то вийти на балкон та кликати на допомогу.
потрібно допомагати вийти з приміщення зовсім маленьким та тваринам.
Учень 1 З сірниками ти не грайся, Запалить не намагайся, Бо з вогнем біда спішить, І пожежа буде вмить. Учень 3 Ти під ліжко не ховайся, А швиденько одягайся, Й до сусідів поспішай, І пожежних викликай. Учень 5 Якщо повен дім димком, Вибирайся ти повзком. Крізь вологу хустку дихай І на допомогу клич.
|
Учень 2 Якщо вже пожежа поряд, Не губися ти від горя, Марно час не витрачай І пожежних викликай. Учень 4 Вікна ти не відчиняй, Доступ кисню припиняй, Він вогонь лише розпалить І тобі пастки розставить. Учень 6 Телефон не забувай І пожежних викликай. Називай ім’я ти чітко І кажи адресу швидко.
|
Учні переглядають відеосюжет «Корисні підказки»
V. Підсумок
Гра «Підкажи словечко»
Знати повинен учень кожний:
Щоб похід був до ладу,
Жартувати з вогнем не можна –
Ліс потрапить у … (біду)
Розгорілась праска дуже,
Що робити будеш, друже?
За гаряче не хапай,
А з розетки … (вимикай)
Вивчіть правила пожежні:
Будьте завжди… (обережні)
Знає хай дитина кожна:
Жартувати з вогнем … (не можна)
1