10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок " Подорож у країну безпеки"

Про матеріал
За допомогою гри повторити та закріпити правила поведінки у складних ситуаціях; поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; виховувати почуття відповідальності за своє життя та інших.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Тема: « Подорож у Країну безпеки»

Мета: за допомогою гри повторити та закріпити правила поведінки у складних ситуаціях; поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; виховувати почуття відповідальності за своє життя та інших.

Обладнання: проектор, казкова квітка з назвами видів небезпеки, роздатковий матеріал із зобра­женням ягід і грибів,дорожні знаки,два кошики, презентація.

Хід уроку

  1. Бесіда вчителя.

Наше життя не завжди протікає спокійно. Кожного дня можна почути про нещасні випадки. Як важливо у таких ситуаціях не розгубитися, пригадати як врятуватися самому та допомогти іншим.

Сьогодні ми помандруємо в Країну безпеки. А допоможе нам мандрувати чарівна квіточка. Кожна її пелюс­точка стане зупинкою із завданням для нас. Щоб отри­мати пелюстку потрібно промовляти такі слова:

Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай. Нам завдання загадай!

Отож часу не гаймо у подорож вирушаймо!

І зупинка

Юні пожежники (перегляд 2 слайду презентації)

 Учень.           Вогонь нам служить з тих часів,

Коли первісні люди

Чекали блискавки з небес

Й вогню, аби він був усюди

І кожен раз, як дерево горіло

Збирались біля нього гурти люду

І часу вони там не марнували

Грілись по черзі, їжу готували

Та з часом все ж навчились люди

          Добувати вогонь без великих пожеж

          З тих пір вогонь нам добре служить

          І обійтись без нього ми не можем, друже.

 Вчитель. Вогонь дійсно приносить людям велику користь. Та коли з ним поводитися необережно,вогонь з друга перетворюється на ворога

Перегляд мультфільму  « Приборкувач вогню» (3 слайд презентації)

Обговорення мультфільму

  • Хто із звірят вчинив неправильно?
  • А чиї дії заслуговують похвали?
  • Чи можна пустувати з вогнем?

Перегляд порад пожежного (4 слайд презентації).

  • Бліц-вікторина
  • Що може стати причиною пожежі?
  • Як можна погасити пожежу?
  • Як діяти коли це зробити неможливо самотужки?
  • Як викликати пожежних?
  • Чому не можна ховатися під час пожежі?

Підсумок  І зупинки.

Учень. Вивчіть правила пожежні

Будьте завжди обережні

Знає хай дитина кожна

Жартувать з вогнем не можна!


Зупинка ІІ

Небезпечні речовини та ліки ( 5слайд презентації)

               Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай,

нам завдання загадай!

Вірш про лисичку

« У зеленому лісочку, на високому горбочку,

Там хатиночка стояла, в ній лисичка проживала.

Була прудка і хитрюща та до всього завидюща.

Все тягла вона у дім,  все було у домі тім:

Ацетон та лаки й фарби - на всі смаки, на всі барви.

Ще й каністри з керосином, різні ємкості з бензином.

Усього було доволі і в коморі,  в коридорі.

Раптом вогник - стриб із печі, результат ясний малечі:

Хатка миттю вся згоріла, лиш лисичка уціліла.

Тож дамо ми їй пораду - ви послухайте теж радо:

Всьому треба дати лад, дім -  не база і не склад.

Вихід вільний слід тримати і всім добре пам’ятати:

Легкозаймисті речовини не заносьте у хатини.

Чи у місті чи в селі знати мають це малі.

Правила протипожежні добре ти вивчай

І будь завжди обережний та усіх навчай

Обговорення вірша

                - Про що розповідається у вірші, який ми почули?

- Які речовини,що зберігаються у нас можна назвати небезпечними?

(фарби,лак,бензин,ацетон,оцет,дезодорант)

  • Що може трапитися якщо поводитися з ними необережно?

Відповіді дітей

- Деякими речовинами можна обпекти шкіру та очі.

- Якщо довго вдихати випари фарби, лаку,  клею можна отруїтися.

- Балончики з аерозолем від удару та тепла можуть вибухнути і  загорітися.

- Бензин, гас, розчинник, можуть стати причиною пожежі, якщо їх зберігати близько біля вогню.

Вчитель

- Як ви думаєте, а ліки корисні чи шкідливі?

Читання правил користування небезпечними речовинами (6слайд презентації)

1. Хімічні препарати не можна відкривати, нюхати, самостійно користуватися ними.

  1. Легкозаймисті речовини зберігати якнайдалі від вогню.

3. Ліки приймати лише за призначенням лікаря та з дозволу дорослих.

Вчитель.

-А найкраще дотримуватися одного, найголовнішого правила. Його ви прочитаєте,коли складете літери на етикетках пляшок ( діти складають речення із слів, які надруковані на етикетках пляшок)

НЕВІДОМІ РЕЧОВИНИ НЕ ЧІПАЙ!

Підсумок ІІ зупинки

Друже, добре пам'ятай:

Невідомі речовини, ліки, різні хімікати

               Вдома сам не зачіпай

               Щоб,бува, не постраждати!

Зупинка ІІІ

Дорожня абетка ( 7 слайд презентації)

 Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай, нам завдання загадай!

 (Входить Незнайко і плаче)

Учень І - Чого ти плачеш?

Незнайко - Велике місто - просто горе!

Я розгубився ой і ай.

Не знаю знаків світлофора.

 Ледь не потрапив під трамвай!

Признаюсь чесно - я не знаю

Де ж дорогу перейти

Ви мені допоможіть

 Розкажіть і покажіть!

Учень ІІ Місто в якому з тобою живем

Можна по праву зрівнять з букварем.

Азбуку вулиць розкривши для нас,

Місто уроки дає повсякчас.

Незнайко Як правильно перейти дорогу?

Учень ІІІ  Знає навіть кошеня, де не ходять навмання

Шлях перетинати слід тільки там, де перехід.

Щоб дорогу перейти, маєш зебру ти знайти.

Незнайко А коли знаків нема?

Учень IV Шлях перетнути не боюсь

 Ліворуч спершу подивлюсь.

Й коли нема машини

 Дійду до середини.

Відтак я гострим зором

Огляну все праворуч.

Нема машин-сама іду, і друзів я веду.

( Виходить хлопчик у костюмі світлофора)

Незнайко. А це що таке у нас?


Учень І. Це світлофор, наш добрий друг,

  Він про безпеку дбає.

Погляне пильно навкруги -

Пускає чи спиняє

Світлофор. В мене на 4 боки, є по З кругленькі ока.

 Зелений світить - ми йдемо.

 Коли жовтий -стоїмо.

 Як червоний - зачекай,

Трансторту не заважай!

Незнайко. А як обходити грансторт?

Учень І. Рушив трамвай - у розпачі миша:

Як мені йти, хто підкаже скоріше?

Спереду тільки, повчає папужка

 Й гав не ловіть, наша люба, норушко!

А тролейбус і автобус, жабка вчить ропата

 Слід обходити позаду,  пішоходенята!

Учень ІІ .Місто дає нам щоденний урок

Тож пам’ятайте про кожен свій крок

Азбуку міста вивчайте завжди

Щоб не траплялось ніколи біди!

Бліц - турнір

  • Як називається частина дороги для переходу пішоходів?
  • Який транспорт перевозить людей?
  • Як називається частина дороги, якою ходять пішоходи?
  • В яку сторону слід подивитися, коли переходимо дорогу?
  • Який транспорт може не дотримуватися правил?
  • Які види знаків ви знаєте?

Гра « Дорожні знаки»

( На дошці розміщені ілюстрації дорожніх знаків.Один учень збирає попереджувальні знаки, другий - заборонні).

Підсумок ІІІ зупинки

Щоб не трапилось біди, шанувати треба знаки.

На дорозі - небезпечно, уважним бути доречно!

ЗупинкаIV

Гриби та ягоди (8- 9 слайд презентації)

Вчитель. Усі ми любимо відпочивати у лісі, збирати гриби та ягоди. Та слід пам’ятати, що між їстівними грибами ростуть і отруйні. Вони можуть завдати шкоди здоров’ю.

  • Назвіть їстівні гриби, отруйні.
  • Які ягоди ви знаєте?

Лікарі не рекомендують дітям вживати гриби. Та коли трапиться біда не забудьте зателефонувати «103».

Гра «Назбирай гриби» ( На дошці малюнки їстівних та отруйних грибів, ягід. 1 учень збирає їстівні гриби у кошик, а 2 - ягоди )

Підсумок IV зупинки

Пам’ятаймо  разом з вами, добре правило моє:

Поміж добрими грибами 1 отруйні також є.

Та без дозволу дорослих не збирайте ви грибів,

 Щоб ніхто з вас і ніколи від грибів не захворів!

Зупинка V

Надзвичайні ситуації (10 слайд презентації)


Учень. Є в світі різні небезпеки: пожежі, повені і селі,

Цунамі, шквали мчать здалеку і катастрофи невеселі.

Є землетруси і вулкани, ще й оповзні у горах різні

 І смерчі й бурі й урагани - всі явища природні грізні.

А ми лиш люди в цьому світі, для нас багато є загрози

Весною, восени і влітку, а ще, узимку,  у морози.

Крім того, винайшла людина ще різну зброю і ракети,

Щоб нищити, вбивать природу і не давати живому жити.

Тому навчайтеся любити красу земну, довкілля рідне

 Навчайтеся в безпеці жити і щоб життя було в нас плідне.

Перегляд мультфільму «Тривога в лісі» (11-12  слайд презентації)

Обговорення мультфільму

  • Що почули звірі? (сигнал тривоги)
  • Звідки може лунати цей сигнал у разі небезпеки?

( підприємства, фабрики, заводи)

  • Що потрібно зробити почувши цей сигнал?(увімкнути телевізор, радіо і послухати як діяти)
  • Звірі так вчинили? (ні, тому кожен придумав собі небезпеку)
  •  Кінь ховався від землетрусу. Чи правильно він вчинив? (не можна стояти під ел. дротами)
  • У разі землетрусу потрібно вийти з приміщення на відритий простір.
  • Зайці рятувалися від повені у підвалі (це не правильно. Треба підніматися якомога вище. В разі сильних повеней людям допомагають рятувальники)
  • Бегемот на дереві ховався від урагану.(це не так)
  • Які ще надзвичайні ситуації вам відомі? (гроза,снігопад)
  • Як потрібно діяти?
  • Під час аварій на підприємствах в повітря попадають шкідливі викиди. Вони швидко поширюються і вражають слизову оболонку і внутрішні органи людини, шкіру.
  • Як захиститися від цього?(одягнути засоби індивідуального захисту)
  • Це і буде останньою нашою зупинкою.

Зупинка VI

Засоби індивідуального захисту (13  слайд презентації)

Які ЗІЗ ви знаєте? (протигаз, респіратор, ватно - марлева пов’язка, протипилова маска)             

Практична робота ( одягнути ватно- марлеву пов’язку )

Підсумок подорожі

Учень І .Діти повинні вміти і знати

Як допомогу собі викликати

Пожежа,вогонь,як ти вдома один

Швиденько дзвони й викликай «101».

Пожежників треба тоді вам гукати

Адресу назви,що горить і як звати.

Учень ІІ.Злодюга у хату хоче пробратись,

Як діять? Як буть? Як рятуватись?

В міліцію треба дзвонити негайно

Ти номер «102» хутчіш набирай-но.

Учень ІІІ.Хворіє хтось дуже й не може вже встати

 Людину потрібно скоріш рятувати!

Ти медиків виклич, « Швидку допомогу»

 «103 « набирай і гукай на підмогу.

Учень IV В квартирі ти раптом почув запах газу

Не гайся, дзвони «104» відразу.

Ці служби нас виручать завжди з біди

Про них пам’ятаймо всюди й завжди!

Вчитель.Молодці, діти. Всі ці знання допоможуть вам у разі небезпеки. Пам’ятайте все та інших навчайте!

 

docx
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку