Соціальні платформи для роботи з вихованцями та батьками. Нетипові форми взаємодії.

Про матеріал
Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Але Україна не виняток — жодна держава, жодна освітня система у світі не була готова до цього.
Перегляд файлу

Соціальні платформи для роботи з вихованцями та батьками. Нетипові форми взаємодії.

Сьогодні світ вступив в епоху глибоких системних змін і перетворень. Той загальний світовий порядок, що існував кілька століть поспіль, руйнується і на його місце приходить новий. Це окреслює низку проблем у багатьох сферах суспільного життя, зокрема -  у здобутті освітньої інформації.

Сучасні трансформації та перетворення вимагають від кожного педагога зосередитись на ефективних інструментах і засобах накопичення та зберігання, пошуку, видобування і використання знань в усіх напрямках освіти. Принципово важливим стає вивчення змісту освітніх програм у взаємозв’язку з дистанційним навчанням, яке раніше існувало більше на папері, ніж у практиці педагога.

Коли з весни цього року у закладах освіти почали використовувати дистанційні освітні технології, більшість українських освітян не знали, які інструменти використовувати для навчання, як готуватися до занять, як перевіряти знання дітей? У цьому випадку стрижнем педагогічного, технологічного та методичного забезпечення організації навчання став пошук педагогом віртуального середовища(мережева сукупність електронних ресурсів і засобів комунікації), яке було б призначене для дистанційної взаємодії з вихованцями. Тобто, такого, де б кожний учасник освітнього процесу в зазначеному середовищі мав би можливість створити власний кабінет і свій віртуальний простір призначений для персонального та командного навчання, з конкретним рядом освітніх можливостей: навчатись, виконувати завдання, комунікувати з педагогом, консультуватись та інше.

Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Але Україна не виняток — жодна держава, жодна освітня система у світі не була готова до цього.

Відеоконференція — це конференція в режимі реального часу онлайн. Вона проводиться у визначений день і час. Відеоконференція — один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у перебувають на відстані. Педагог має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом.

Форум — найпоширеніша форма спілкування у дистанційному навчанні. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. За допомогою форуму можна провести батьківські збори.

Чат — спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативної комунікації людей через інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-,відеочат.

Блог — це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Автор розміщує на сайті свого мережевого щоденника (блогу) допис (і надає можливість прочитати й прокоментувати розміщений матеріал.

Електронна пошта — це стандартний сервіс інтернету, що забезпечує передавання повідомлень як у формі звичайних текстів, так і в інших формах.

Анкетування — для поточного контролю в ході дистанційного навчання зручно використовувати різноманітні анкети. Анкета є достатньо гнучким інструментом, оскільки питання можна ставити безліччю різних способів.

Що обирала значна частина педагогів і які у них були можливості?

Найперший вибір педагогів – прості і знайомі форми роботи через електронну пошту та створення груп у Viber, рідше у Telegram.

Соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями та мобільні застосунки на кшталт Viber дозволяють створювати закриті групи, спільноти, чати, вести обговорення тем, завдань, проблем, інформації.

Viber-безкоштовний додаток-месенджер, який дозволяє відправляти повідомлення, здійснювати відео і голосові дзвінки. Формат «Спільнота»- дає можливість організовувати групові чати. Він допомагає зібрати в групі необмежену кількість учасників та можливості для адміністрування і спілкування. «Групові дзвінки»- можна зібрати для аудіо спілкування до 20 осіб.

Telegram - багатоплатформовий

Платформа Moodle (https://moodle.org/) — безкоштовна відкрита система управління дистанційним навчанням. Дозволяє використовувати широкий набір інструментів для освітньої взаємодії вчителя/вчительки, учнів та адміністрації закладу освіти. Зокрема, надає можливість подавати навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, веб-сторінка;

Платформа Google Classroom (https://classroom.google. com) — це сервіс, що пов’язує Google Docs, Google Drive і Gmail, дозволяє організувати онлайн-навчання, використовуючи відео-, текстову та графічну інформацію. Педагог має змогу проводити тестування, контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання, коментувати й організовувати ефективне спілкування з вихованцями в режимі реального часу. Основним елементом Google Classroom є групи. Така трансляція автоматично публікуватиметься на YouTube-каналі.

Zoom (zoom.us/download) — сервіс для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей. Для цього потрібно створити обліковий запис. Безкоштовна версія програми дозволяє проводити відеоконференцію тривалістю 40 хвилин, однак на період пандемії сервіс зняв це обмеження. Zoom підходить для індивідуальних та групових занять. Користувачі можуть використовувати додаток як на комп’ютері, так і на планшеті чи смартфоні. До відеоконференції може підключитися будь-який(а) користувач/ка за посиланням або ідентифікатором конференції. Заняття можна запланувати заздалегідь, а також зробити посилання для постійних зустрічей у певний час. Під час карантину на сервіс Zoom були нарікання через низький рівень безпеки й захищеності, випадки підключення до конференцій сторонніх осіб. Для уникнення цього рекомендуємо дозволяти приєднання лише зареєстрованим користувачам, користуватися налаштуванням “кімната очікування” (тоді організатор конференції підтверджує кожного учасника для приєднання), не розміщувати посилання на zoom-конференції на загальнодоступних ресурсах.

Відеоконференції можна проводити також за допомогою Microsoft Teams, Google Meet, Skype тощо.

ClassDojo (https://www.classdojo.com/uk-ua/signup/) — простий інструмент для оцінювання роботи групи в режимі реального часу. Тут створена комфортна система заохочення з різними ролями та рівнями доступу. У ClassDojo реєструється педагог й реєструє вихованців. Персональний код для доступу до власного профілю висилається дітям/батькам;

Classtime (https://www.classtime.com/uk/) — платформа для створення інтерактивних навчальних додатків, яка дозволяє вести аналітику навчального процесу і реалізовувати стратегії індивідуального підходу. Принцип роботи такий: педагог розробляє інтерактивний навчальний матеріал з певної теми (можна використовувати матеріали з бібліотеки), вихованці отримують доступ до навчального матеріалу і розпочинають роботу, педагог у режимі реального часу відслідковує прогрес кожної дитини.

Специфіка дистанційного навчання, що базується на телекомунікаційних технологіях, інтернет-ресурсах і послугах, впливає на способи відбору і структуризації змісту, способи реалізації тих чи інших методів і організаційних форм навчання, що суттєво впливає на функціонування всієї системи.

LearningApps.org (LearningApps.org) — онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою або як індивідуальні вправи для дітей. Дозволяє створювати вправи різних типів на різні теми.

 

 

docx
Додано
12 жовтня 2020
Переглядів
1567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку