Дошкільний навчальний заклад №1 «Зірочка»
Мирноградської міської ради
МАТЕРІАЛ ДО МІСЬКОГО КОНКУРСУ
«Кращий педагог міста Мирноград -2018»
за номінацією
«Кращий вихователь ДНЗ зі стажем роботи до 10 років»
Вихователя
Дошкільного навчального закладу №1 «Зірочка»
Омельченко Юлії Сергіївни
м.Мирноград - 2018
Дошкільний навчальний заклад №1 «Зірочка»
Мирноградської міської ради
Соціальний проект:
«Кібермалюк.
Повернення в дитинство»
Вихователь
Дошкільного навчального закладу № 1«Зірочка»
Омельченко Юлія Сергіївна
м. Мирноград - 2018
1.Пояснювальна записка
Автор:Омельченко Юлія Сергіївна
Тема:« Кібермалюк. Повернення в дитинство»
Задачі проекту: дослідити причини масової кіберзалежності в сучасному суспільстві серед дітей та дорослих. Подолання кіберзалежності дітей дошкільного віку шляхом терапевтичних казок.
На базі дошкільного закладу створення платформи для батьківського лекторію , щодо подолання кіберзалежності в умовах сучасності.
Цільовою аудиторією є вихованці молодшої групи та їх батьки.
Строки реалізації проекту: серпень-грудень 2018 року.
2.Аплікаційна форма проекту:
2.1.Назва проекту :«Кібермалюк. Повернення в дитинство»
2.2 Менеджер проекту:
Ім’я прізвище |
Освітній заклад/ організація місто/район/громада, посада |
Адреса електронної пошти |
Омельченко Юлія Сергіївна |
Дошкільний навчальний заклад №1 «Зірочка» Мирноградської міської ради Донецької області, вихователь |
omel8031986@gmail.com |
2.3.Мета проекту:
- ознайомити батьків з негативними наслідками та шляхами подолання кіберзалежності у дітей дошкільного віку шляхом терапевтичних казок;
- дослідити причини масової кіберзалежності серед дітей дошкільного віку;
- створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей за допомогою терапевтичної казки;
- залучити батьків до створення батьківського лекторію щодо профілактики та подолання кіберзалежності дітей дошкільного віку;
- поглибити знання батьків про терапевтичні казки;
- розвивати уміння визначати власну позицію.
2.4 Організатори проекту :
Роль |
Контактна особа+ контактні дані |
Роль у проекті |
Організатор |
Горбунова О.В. В.о. зав. ДНЗ №1 «Зірочка» Мирноградської міської ради Донецької області
|
Організація взаємодії між структурними підрозділами проекту |
Партнер |
Відділ освіти Мирноградської міської ради
|
Співфінансування проекту |
Фахівці ДНЗ №1: Практичний психолог Музичний керівник |
Виявлення причин кіберзалежності учасників проекту. Організації театралізації терапевтичних казок.
|
|
Батьки вихованців групи молодшого віку ДНЗ №1 «Зірочка»
|
Співфінансування проекту: благодійні внески на реалізацію проекту ( виготовлення атрибутів до казок, роздрукування казок, буклетів) |
2.5. Залучені сторони і цільова аудиторія проекту:
Цільовою аудиторією являються діти молодшого дошкільного віку,батьки дітей, громада. Залученими сторонами є педагогічні працівники ДНЗ № 1 та батьки вихованців, мешканці громади.
2.6 Поточна ситуація в галузі на яку спрямований проект:
В сучасному суспільстві діти опановують електронні пристрої швидше, ніж починають читати і говорити. Віртуалізація життя починається мало не з перших кроків і впливає на розвиток дитини.
Головні причини виникнення комп’ютерної залежності у дітей дошкільного віку: недостатнє спілкування з рідними, однолітками, неувага батьків до активного проведення часу зі своїми дітьми. Дитина замикається в собі, шукає , нових емоцій та вражень поза сім’єю. В такій ситуації віртуальний світ видається найближчим, ріднішим, зрозумілішим.
Потрібно дуже обережно знайомити дітей із гаджетами. Чим раніше дитина почне ними користуватися, тим швидше до них звикне. Діти у трирічному віці хочуть пізнавати світ, але якщо батьки підсовують їм планшет, щоб не заважали, то діти до нього звикають. У такому віці малюки не можуть зрозуміти всю інформацію, яку отримують. Вони фантазують і вибудовують свою систему стосунків із гаджетом.
Відбувається аутизація малюка. Він не висловлює почуттів, говорить не за пропонованою темою, а те, що хоче сам. Дитина у два-три роки має пізнавати світ за смаками, запахами та дотиками, а не через віртуальний світ.
Діткам дошкільного віку потрібна компанія їхнього віку. З однолітками діти можуть порівнювати свої можливості, вчитися та пізнавати світ. Якщо цього не буде, то дитина не розвиватиметься, а застрягне у трирічному віці.
Вивчаючи цю проблему, я звернула увагу на проект«Казка рятує від спокус» , який розробили дитячі психологи та педагоги.. Цей проект був запроваджений у Львівських дитсадках та спрямований на профілактику нарко- і комп’ютерної залежності та виховання почуття міри. Це не просто казки, а терапевтичні заняття, мета яких – профілактика комп’ютерної та наркотичної залежностей, виховання почуття міри в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Саме за цими казками у рамках проекту “Незалежна країна” з дітьми у 2016-ому почали працювати Роман Лобай, президент ГО “Принцип свідомості”, керівник опікунської ради Львівської обласної дитячої клінічної лікарні “ОХМАТДИТ”, Назар Корман, президент БФ “Шлях любові”, а також педагоги та психологи Львівських дошкільних закладів.
Проект спрямований на привернення уваги батьків, суспільства та громади до профілактики кіберзалежності у дітей за допомогою терапевтичних казок.
Казка супроводжує людину впродовж усього життя, допомагає її успішній соціалізації й ефективному засвоєнню життєвих уроків. Казка для дитини – це не просто вигадка, фантазія, це особлива реальність світу почуттів. Вона розсуває рамки звичайного життя, тільки в казковий формі діти стикаються з такими складними явищами і почуттями, як життя і смерть, любов і ненависть, гнів і співчуття, зрада і підступність. Казка – це стародавній спосіб підтримати людину за допомогою слова.
Казкотерапія як профілактика певних залежностей дуже важлива, адже коли виникає проблема, то з нею треба боротися. Потрібно працювати не тільки з дитиною, але й з батьками, дорослими, які поруч. На її переконання, дуже правильним є те, що таку профілактику проводять з раннього віку, адже це допоможе дітям підготуватися до випробувань дорослого життя.
2.8. Очікувані результати проекту:
на локальному рівні:
- ознайомити батьків з проблемою кіберзалежності дітей дошкільного віку.
Акцентувати їх увагу на живе спілкування з дитиною за допомогою казок, не використовуючи електронні пристрої;
- впровадити в освітній процес терапевтичну казку, яка має сформувати емоційно-пізнавальну активність, комунікативні навички дітей і розвити уміння одержувати задоволення від процесу та результатів своєї діяльності.Терапевтична казка допоможе дітям долати негативні емоції, які завжди присутні у її житті;
-порадити батькам вихованців показати на власному прикладі критичне відношення до електронних пристроїв. Запропонувати батькам разом з дитиною створити книжку власноруч;
- залучати батьків вихованців до співпраці з освітнім закладом.
на глобальному рівні:
- підняти проблему профілактики кіберзалежності дітей дошкільного віку на рівні суспільства та громади .
2.9. Заплановані заходи, які приведуть до досягнення результатів проекту:
Я вважаю, що для реалізації даного проекту найбільш дієвими є використання різноманітних заходів, а саме: складання терапевтичних казок з дітьми та батьками, драматизація казок, психогімнастика, пальчиковий театр, ляльковий театр з сучасними героями, батьківські збори, анкетування батьків, поради та пам’ятки , тренінги. Для реалізації даного проекту ефективно залучати всіх учасників освітнього процесу, а саме: діти, батьки вихованців, педагоги закладу.
Структура проекту
2.10. Заплановані заходи:
Назва заходу |
Мета заходу |
Форма проведення |
Категорія учасників |
Дата та місце проведення |
Відповідальний |
|
Підготовчий |
||||||
«Чи залеж ні ви від інтернету ?» |
Виявити проблему інтернет-залежності батьків вихованців. |
Анкетування |
Батьки вихованців |
Серпень ДНЗ №1 |
Практичний психолог Михайлова Н.М. Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
Ознайомлення з проектами , які запроваджені в галузі |
Збір інформації по даній проблемі |
Самоосвіта
|
------ |
Серпень ДНЗ №1 |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Кіберзалежніс ть – важлива проблема сучасності» |
Ознайомити педагогів з виявленою проблемою та залучення фахівців закладу до реалізації проекту |
Педагогічна година
|
Педагоги закладу
|
Серпень ДНЗ№1
|
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
Організаційний
|
||||||
«Кібердитина» |
Ознайомити батьків з проблемою кіберзалежності дітей. |
Інд. Консуль-тація |
Батьки вихованців |
Серпень ДНЗ№1 |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Місце гаджетів у розвитку дитини» |
Ознайомити батьків із функцією гаджетів , пояснити значення розвивальних програм для всебічного розвитку дитини , охарактеризувати наслідки нехтування правил користування гаджетами. |
Нетради-ційні батьків-ські збори з елементами тренінгу |
Батьки вихованців |
Вересень ДНЗ№1 |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
Виготовлення атрибутів для проведення казок. |
Залучити батьків вихованців для виготовлення та поповнення атрибутів.
|
Творчі групи |
Батьки вихованців |
Вересень ДНЗ№1 |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
Основний
|
||||||
«Зелена повітряна кулька» |
Розвивати навички взаємодії з однолітками; виховання доброзичливості. Вчити цінувати те , що маємо. |
Розігру-вання лялькової вистави |
Діти |
Жовтень
|
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Казка про ключі від скрині здоров’я» |
Дати дітям поняття «добро та зло» вчити дітей бути добрими, не обра-жати інших, дружно проводити час разом з дітьми. |
Драма-тизація |
Діти групи молодшо-го віку |
Вересень |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Різно-кольорові подарунки» |
Познайомити дітей з поняттям та відчуттям дружби, виховувати бажання дружити. Вчити вірити в свої сили. |
Слухання аудіо-казки |
Діти групи молодшо-го віку |
Вересень
|
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Пригадай казку» |
Ввести батьків у світ дитячої казки, розвивати творчі здібності батьків. |
Семінар- практи-кум
|
Батьки вихованців |
Вересень |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Придумай казку» |
Запропонувати дітям разом з батьками вигадати новий сюжет знайомої казки. |
Інтегроване заняття
|
Діти разом з батьками |
Жовтень |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Розвиток мовленнєвої творчості дітей у сім'ї під час роботи з казкою»
|
Залучати батьків до активного «живого» спілкування зі своєю дитиною. |
Консультація
|
Батьки вихованців |
Листопад |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Щасливе перетворення»
|
Розвивати здібності відчувати емоційний стан іншої людини; знайомити з поняттям та почуттям дружби. |
Драматизація казки |
Діти групи молодшо-го віку |
Листопад |
Вихователь Омельченко Ю.С. Муз.ке-рівник Кузнецова Н.Г. |
|
«Дитина і комп’ютер»
|
Звернути увагу батьків на глобаль-ну проблему комп’ютерізаціїї сучасних дітей та дорослих, вчити знаходити спільні заняття дитині в альтернативу пере-буванню у віртуаль-ному світі. |
Тренінг |
Батьки вихованців |
Листопад |
Психолог Михайлова Н.М. |
|
«Вплив гаджетів на свідомість дитини»
|
Надання корисних порад батькам вихованців у профілактиці кіберзалежності |
Пам’ятки
|
Батьки вихованців
|
Листопад |
Психолог Михайлова Н.М. |
|
«Квіти доброти»
|
Вчити дітей розрізнювати емоції, помічати красу в навко-лишньому світі |
Цикл психогімнастич-них вправ
|
Вихованці |
Жовтень-листопад |
Психолог Михайлова Н.М. |
|
«Толя і айпад»
«Федя і комп’ютер» |
Познайомити дітей з наслідками , які можуть виникнути під час гри за комп’ютером.
Познайомити дітей з казкою, яка може допомогти знайти заняття крім перебування у віртуальному світі. |
Заняття
Лялько-вий театр |
Вихованці
Вихованці |
Грудень
Грудень |
Психолог Михайлова Н.М. Вихователь Омельченко Ю.С. Психолог Михайлова Н.М., Муз. керівник Кузнецова Н.Г.
|
|
Заключний
|
||||||
Презентація проекту та просування в медіа |
Просування суспільство з проблемою кіберзалежності |
Викладання проекту в інтернет мережу |
Для користувачів інтернету |
Грудень |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Казкарі» |
Створення та поповнення куточку терапевтичних казок |
Система-тична робота творчих груп |
Батьки вихованців |
Грудень |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
«Казка рятує від спокус» |
Продемонструвати власноруч вироблені книжки, відчути гордість за свою роботу |
Демон-страція виставки книжок вироб-лених влас-норуч родинами вихова-ців |
Діти та батьки вихованців |
Грудень |
Вихователь Омельченко Ю.С. |
|
Соціальний вплив проекту
2.11. Вплив проекту на розвиток НЗ, громади:
У дошкільному навчальному закладі буде створено майданчик героїв, колекція атрибутів терапевтичних казок, а також бібліотека саморобних книжок з терапевтичними казками. На базі дошкільного навчального закладу буде організована платформа для батьківського лекторію щодо профілактики та подолання кіберзалежності у дітей.
Це питання буде підійматися і на рівні громади, а саме створення батьківського лекторію на рівні місті щодо профілактики та подолання кіберзалежності дітей дошкільного віку.
2.12. Вплив проекту після його завершення:
Забезпечити просування інформації про проект, його переваги. Продовжувати збір та аналіз інформації стосовно матеріалів проекту з метою визначення відповідності заходів.
Просування,моніторинг і звітність проекту
2.13. Просування проекту:
- пости в соціальних мережах : facebook;
-на сайті дошкільного навчального закладу: dnz-zirochka.jimdo.com;
-ділитися досвідом з колегами ДНЗ та міста.
Бюджет проекту та фінансування
2.15. Бюджет проекту:
Назва категорії |
Вартість одиниці,грн. |
Кількість одиниць |
Фінансування від партнерів |
Всього грн. |
Папір кольоровий для принтера Микс А4 80г/м 100л. SPECTRA
|
56,34 грн. |
2 одн. |
За рахунок благодійних внесків батьків вихованців групи молодшого віку. |
112,68 грн. |
Папір для принтера А5 80г/м 500л. Офисна Клас С
|
66,54 грн. |
1 одн. |
За рахунок благодійних внесків батьків вихованців групи молодшого віку. |
66,54 грн. |
Набір фетру «Легкий старт»
|
330 грн. |
1 одн. |
За рахунок власних витрат |
330,50 грн. |
Ватман
|
10 грн. |
15 шт. |
За рахунок власних витрат |
150 грн. |
Ноутбук Acer Aspire ES1-533-C7N4 (NX.GFTEU.042) Black
|
7 888 грн. |
1 одн. |
Відділ освіти міської ради ( за згодою) |
7 888 грн. |
Принтер CANON PIXMA G1410 для роздруківки інформаційних буклетів,книжок |
4 599 грн. |
1 одн. |
Відділ освіти міської ради ( за згодою) |
4 599 грн. |
Запрошення фахівців з інклюзивно- ресурсного центру м. Мирнограда |
---- |
--- |
безкоштовно |
безкоштовно |
Всього: |
|
|
12666,22 грн. |
13146,72 грн. |
3. Висновки:
Завдяки цьому проекту наш дошкільний заклад привертає увагу суспільства до однієї з глобальних проблем сучасності, а саме кіберзалежність дітей , починаючи з найменшого віку. Йдеться про виникнення принципово нового типу залежності, що стає все більше масовим явищем. До того ж з огляду на значне збільшення й розширення потоку інформації та її легкодоступності для дітей, ці питання вже давно виведені в розряд важливих напрямів роботи педагогів, дитячих психологів й інших фахівців, які розуміються на тому, як подолати дітям схильність до залежності від кіберпростору, пояснювати їм негативні наслідки для здоров’я й указувати на причини, що породжують психічні розлади чи схильність до насильства в молоді.
Нині проблеми кіберзалежності в дітей повинні вирішувати не лише психологи, а й батьки. Останні, своєю чергою, повинні бути обізнаними в цій сфері, щоб уміти розрізняти симптоматику залежності дітей від комп’ютера та проводити корекційну роботу з ними, звісно, якщо симптоматика залежності дитини від комп’ютера вже не вийшла за допустимі межі, коли виникає потреба в залученні професійних психологів.
Завдяки проведеним заходам, батьки зрозуміють, які проблеми можуть виникнути в психічному та фізичному розвитку дитини. Головним досягненням проекту ми вважаємо те, що батьки разом з дітьми власними силами створювали терапевтичну казку, співпереживали разом з героями та шукали вихід з конкретної ситуації, тобто відбудеться гармонізація відносин в родині.