Соціальний проект: «Кібермалюк. Повернення в дитинство»

Про матеріал
Автор:Омельченко Юлія Сергіївна Тема:« Кібермалюк. Повернення в дитинство» Задачі проекту: дослідити причини масової кіберзалежності в сучасному суспільстві серед дітей та дорослих. Подолання кіберзалежності дітей дошкільного віку шляхом терапевтичних казок. На базі дошкільного закладу створення платформи для батьківського лекторію , щодо подолання кіберзалежності в умовах сучасності. Цільовою аудиторією є вихованці молодшої групи та їх батьки. Строки реалізації проекту: серпень-грудень 2018 року.
Перегляд файлу

 

Дошкільний  навчальний заклад №1 «Зірочка»

Мирноградської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

МАТЕРІАЛ ДО МІСЬКОГО КОНКУРСУ

«Кращий педагог  міста Мирноград -2018»

за номінацією

«Кращий вихователь ДНЗ зі стажем роботи до 10 років»

 

 

 

 

 

 

Вихователя

Дошкільного навчального закладу №1 «Зірочка»

Омельченко Юлії Сергіївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Мирноград  - 2018

 

Дошкільний  навчальний заклад №1 «Зірочка»

Мирноградської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціальний  проект:

«Кібермалюк.

 Повернення в дитинство»

 

 

 

 

 

 

Вихователь

Дошкільного навчального закладу № 1«Зірочка»

Омельченко Юлія Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Мирноград  - 2018

 

1.Пояснювальна записка

 

 Автор:Омельченко Юлія Сергіївна

 Тема:« Кібермалюк. Повернення в дитинство»

Задачі проекту: дослідити причини масової кіберзалежності в сучасному суспільстві серед дітей та дорослих. Подолання кіберзалежності дітей дошкільного віку шляхом терапевтичних казок.

На базі дошкільного закладу створення  платформи  для батьківського лекторію , щодо подолання кіберзалежності в умовах сучасності.

Цільовою аудиторією є вихованці молодшої групи та їх батьки.

Строки реалізації проекту: серпень-грудень 2018 року.

 

2.Аплікаційна форма проекту:

2.1.Назва проекту :«Кібермалюк. Повернення в дитинство»

2.2 Менеджер проекту:

Ім’я прізвище

Освітній заклад/

організація

місто/район/громада,

посада

Адреса електронної пошти

Омельченко

Юлія

Сергіївна

Дошкільний навчальний заклад №1 «Зірочка»

Мирноградської міської ради Донецької області,

           вихователь

omel8031986@gmail.com

 

2.3.Мета проекту:

- ознайомити  батьків з негативними наслідками  та шляхами подолання кіберзалежності у дітей дошкільного віку шляхом  терапевтичних казок;

- дослідити причини масової кіберзалежності серед дітей дошкільного віку;

- створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей за допомогою терапевтичної казки;

- залучити батьків до створення батьківського  лекторію щодо профілактики та подолання кіберзалежності дітей дошкільного віку;

- поглибити знання  батьків про терапевтичні  казки; 

- розвивати уміння визначати власну позицію.

 

 

 

 

2.4 Організатори проекту :

Роль

Контактна особа+

контактні дані

Роль у проекті

Організатор

Горбунова О.В.

В.о. зав. ДНЗ №1 «Зірочка» Мирноградської міської ради Донецької області

 

Організація взаємодії між структурними підрозділами проекту

Партнер

Відділ освіти Мирноградської міської ради

 

Співфінансування проекту

  Фахівці  ДНЗ №1:

Практичний психолог

Музичний керівник

Виявлення причин кіберзалежності учасників проекту.

Організації театралізації терапевтичних казок.

 

Батьки вихованців групи молодшого віку ДНЗ №1 «Зірочка»

 

 

 Співфінансування  проекту: благодійні внески на реалізацію проекту ( виготовлення атрибутів до казок, роздрукування казок, буклетів)

 

2.5. Залучені сторони і цільова аудиторія проекту:

Цільовою аудиторією являються діти молодшого дошкільного віку,батьки дітей, громада. Залученими  сторонами є  педагогічні працівники ДНЗ № 1 та батьки вихованців, мешканці громади.

2.6 Поточна ситуація в галузі на яку спрямований проект:

В сучасному суспільстві діти опановують електронні пристрої швидше, ніж починають читати і говорити. Віртуалізація життя починається мало не з перших кроків і впливає на розвиток дитини.

Головні причини виникнення комп’ютерної залежності у дітей дошкільного віку: недостатнє спілкування з рідними, однолітками, неувага батьків до активного проведення часу зі своїми дітьми. Дитина замикається в собі, шукає , нових емоцій та вражень поза сім’єю. В такій ситуації віртуальний світ видається найближчим, ріднішим, зрозумілішим.

Потрібно дуже обережно знайомити дітей із гаджетами. Чим раніше дитина почне ними користуватися, тим  швидше до них звикне. Діти у трирічному віці хочуть пізнавати світ, але якщо батьки підсовують їм планшет, щоб не заважали, то діти до нього звикають. У такому віці малюки не можуть зрозуміти всю інформацію, яку отримують. Вони фантазують і вибудовують свою систему стосунків із гаджетом.

             Відбувається аутизація малюка. Він не висловлює почуттів, говорить не за пропонованою темою, а те, що хоче сам. Дитина у два-три роки має пізнавати світ за смаками, запахами та дотиками, а не через віртуальний світ.
Діткам дошкільного віку потрібна компанія їхнього віку. З однолітками діти можуть порівнювати свої можливості, вчитися та пізнавати світ. Якщо цього не буде, то дитина не розвиватиметься, а застрягне у трирічному віці.

Вивчаючи цю проблему,  я звернула увагу на проект«Казка  рятує  від  спокус» , який  розробили  дитячі психологи та педагоги.. Цей проект  був запроваджений  у Львівських дитсадках  та спрямований на профілактику нарко- і комп’ютерної залежності та виховання почуття міри.  Це не просто казки, а терапевтичні заняття, мета яких – профілактика комп’ютерної та наркотичної залежностей, виховання почуття міри в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Саме за цими казками у рамках проекту “Незалежна країна” з дітьми у 2016-ому почали працювати  Роман Лобай, президент ГО “Принцип свідомості”, керівник опікунської ради Львівської обласної дитячої клінічної лікарні “ОХМАТДИТ”, Назар Корман, президент БФ “Шлях любові”, а також педагоги та психологи Львівських дошкільних закладів.

 

 

2.7. Яким чином даний проект змінить поточну ситуацію:

 

Проект спрямований на привернення уваги батьків,  суспільства та громади до профілактики  кіберзалежності у дітей за допомогою терапевтичних казок.

Казка супроводжує людину впродовж усього життя, допомагає її успішній соціалізації й ефективному засвоєнню життєвих уроків. Казка для дитини – це не просто вигадка, фантазія, це особлива реальність світу почуттів. Вона  розсуває рамки звичайного життя,  тільки в казковий формі діти стикаються з такими складними явищами і почуттями, як життя і смерть, любов і ненависть, гнів і співчуття, зрада і підступність. Казка – це стародавній спосіб підтримати людину за допомогою слова.

Казкотерапія як профілактика певних залежностей дуже важлива, адже коли виникає проблема, то з нею треба  боротися. Потрібно працювати не тільки з дитиною, але й з батьками, дорослими, які поруч. На її переконання, дуже правильним є те, що таку профілактику проводять з раннього віку, адже це допоможе дітям підготуватися до випробувань дорослого життя.

 

2.8. Очікувані результати проекту:

 на локальному рівні:

- ознайомити батьків з проблемою кіберзалежності дітей дошкільного віку.

Акцентувати їх увагу на  живе спілкування  з дитиною за допомогою казок, не використовуючи електронні пристрої;

- впровадити в освітній процес терапевтичну  казку, яка  має сформувати емоційно-пізнавальну активність, комунікативні навички  дітей  і  розвити уміння одержувати задоволення від процесу та результатів своєї діяльності.Терапевтична казка допоможе дітям долати негативні емоції, які завжди присутні у  її житті;

-порадити  батькам вихованців показати на власному  прикладі критичне відношення до електронних пристроїв. Запропонувати батькам  разом з дитиною створити книжку власноруч;

- залучати  батьків вихованців до співпраці з освітнім закладом.

на глобальному рівні:

- підняти проблему  профілактики  кіберзалежності дітей дошкільного віку на рівні  суспільства та громади .

2.9. Заплановані заходи, які приведуть до досягнення результатів проекту:

Я вважаю, що для реалізації  даного проекту  найбільш дієвими є використання різноманітних заходів, а саме: складання терапевтичних казок з дітьми та батьками, драматизація казок, психогімнастика, пальчиковий театр, ляльковий театр з сучасними героями, батьківські збори, анкетування батьків, поради та пам’ятки , тренінги. Для реалізації даного проекту ефективно залучати всіх учасників освітнього процесу, а саме: діти, батьки вихованців, педагоги закладу.

Структура проекту

2.10. Заплановані заходи:

Назва заходу

Мета заходу

Форма проведення

Категорія учасників

Дата та місце проведення

Відповідальний

Підготовчий

«Чи  залеж ні ви від інтернету ?»

Виявити проблему інтернет-залежності батьків вихованців.

Анкетування

Батьки  вихованців

Серпень

ДНЗ №1

Практичний психолог Михайлова Н.М.

Вихователь Омельченко Ю.С.

Ознайомлення з проектами , які запроваджені в галузі

Збір інформації по даній проблемі

Самоосвіта

 

 

------

 Серпень

ДНЗ №1

Вихователь Омельченко Ю.С.

 «Кіберзалежніс ть – важлива проблема сучасності»

Ознайомити педагогів з виявленою проблемою та залучення  фахівців закладу до реалізації проекту

Педагогічна година

 

 

 

Педагоги закладу

 

Серпень ДНЗ№1

 

Вихователь Омельченко Ю.С.

Організаційний

 

 «Кібердитина»

 Ознайомити батьків з проблемою кіберзалежності дітей.

Інд. Консуль-тація

Батьки вихованців

Серпень

ДНЗ№1

Вихователь Омельченко Ю.С.

«Місце гаджетів  у розвитку дитини»

Ознайомити батьків із функцією гаджетів , пояснити значення  розвивальних програм для всебічного розвитку дитини , охарактеризувати наслідки нехтування правил користування гаджетами.

Нетради-ційні батьків-ські збори з елементами тренінгу

Батьки вихованців

Вересень

ДНЗ№1

Вихователь Омельченко Ю.С.

Виготовлення атрибутів для проведення казок.

Залучити батьків вихованців  для виготовлення та поповнення атрибутів.

 

Творчі групи

Батьки вихованців

Вересень

ДНЗ№1

Вихователь Омельченко Ю.С.

Основний

 

«Зелена повітряна кулька»

Розвивати навички взаємодії з однолітками; виховання доброзичливості. Вчити цінувати те , що маємо.

Розігру-вання лялькової вистави

Діти

Жовтень

 

 

 

 

 

 

Вихователь Омельченко Ю.С.

«Казка про ключі від скрині здоров’я»

Дати дітям поняття «добро та зло» вчити дітей бути добрими, не обра-жати інших, дружно проводити час разом з дітьми.

Драма-тизація

Діти групи молодшо-го віку

Вересень

Вихователь Омельченко Ю.С.

«Різно-кольорові подарунки»

Познайомити дітей з поняттям та відчуттям дружби, виховувати бажання дружити. Вчити вірити в свої сили.

Слухання аудіо-казки

Діти групи молодшо-го віку

Вересень

 

Вихователь Омельченко Ю.С.

«Пригадай казку»

Ввести батьків у світ дитячої казки, розвивати творчі  здібності батьків.

Семінар- практи-кум

 

Батьки вихованців

Вересень

Вихователь Омельченко Ю.С.

«Придумай казку»

Запропонувати дітям разом з батьками вигадати новий сюжет знайомої казки.

Інтегроване заняття

 

 

Діти разом з батьками

Жовтень

Вихователь Омельченко Ю.С.

 «Розвиток мовленнєвої творчості дітей

у сім'ї під час роботи з казкою»

 

Залучати батьків до активного «живого» спілкування зі своєю дитиною.

Консультація

 

Батьки  вихованців

Листопад

Вихователь Омельченко Ю.С.

«Щасливе перетворення»

 

Розвивати здібності відчувати емоційний стан іншої людини; знайомити з поняттям та почуттям дружби.

Драматизація казки

Діти  групи молодшо-го віку

Листопад

Вихователь Омельченко Ю.С. Муз.ке-рівник Кузнецова Н.Г.

«Дитина і комп’ютер»

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу батьків на глобаль-ну проблему комп’ютерізаціїї сучасних дітей та дорослих, вчити знаходити спільні заняття дитині в альтернативу пере-буванню у віртуаль-ному світі.

Тренінг

Батьки вихованців

Листопад

Психолог Михайлова Н.М.

«Вплив гаджетів на свідомість дитини»

 

 

Надання корисних порад батькам вихованців у профілактиці кіберзалежності

Пам’ятки

 

 

 

Батьки вихованців

 

 

 

Листопад

Психолог Михайлова Н.М.

«Квіти доброти»

 

 

 

 

Вчити дітей розрізнювати емоції, помічати  красу в навко-лишньому світі

Цикл психогімнастич-них вправ

 

Вихованці

Жовтень-листопад

Психолог Михайлова Н.М.

«Толя і айпад»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Федя і комп’ютер»

Познайомити дітей з наслідками , які можуть виникнути під час гри за комп’ютером.

 

 

 

 

Познайомити дітей з казкою, яка може допомогти знайти заняття крім перебування у віртуальному світі.

Заняття

 

 

 

 

 

Лялько-вий театр

Вихованці

 

 

 

 

 

Вихованці

Грудень

 

 

 

 

 

Грудень

Психолог Михайлова Н.М.

Вихователь Омельченко Ю.С.

Психолог Михайлова Н.М.,

Муз. керівник Кузнецова Н.Г.

 

Заключний

 

Презентація проекту та просування в медіа

Просування суспільство з проблемою кіберзалежності

Викладання проекту в інтернет мережу

Для користувачів інтернету

Грудень

Вихователь Омельченко Ю.С.

«Казкарі»

Створення та поповнення  куточку терапевтичних казок

Система-тична робота творчих груп

Батьки вихованців

Грудень

Вихователь Омельченко Ю.С.

«Казка рятує від спокус»

Продемонструвати власноруч вироблені книжки, відчути гордість за свою роботу

Демон-страція виставки книжок вироб-лених влас-норуч родинами вихова-ців

Діти та батьки вихованців

Грудень

Вихователь Омельченко Ю.С.

 Соціальний вплив проекту

2.11. Вплив проекту на розвиток НЗ, громади:

 У дошкільному навчальному закладі буде створено  майданчик  героїв, колекція атрибутів терапевтичних казок, а також бібліотека саморобних  книжок з терапевтичними казками. На базі дошкільного навчального закладу буде організована платформа для батьківського  лекторію  щодо профілактики та  подолання кіберзалежності у дітей.

  Це питання буде підійматися і на рівні громади, а саме створення  батьківського лекторію на рівні місті щодо профілактики та подолання кіберзалежності дітей дошкільного віку.

2.12.  Вплив проекту після його завершення:

Забезпечити просування інформації про проект, його переваги. Продовжувати збір та аналіз інформації стосовно матеріалів проекту з метою визначення відповідності заходів.

Просування,моніторинг і звітність проекту

2.13. Просування проекту:

- пости в соціальних мережах : facebook;

-на сайті дошкільного навчального закладу: dnz-zirochka.jimdo.com;

-ділитися досвідом з колегами ДНЗ та міста.

 

Бюджет проекту та фінансування

 2.15. Бюджет проекту:

 

Назва категорії

Вартість одиниці,грн.

Кількість одиниць

Фінансування від партнерів

Всього

грн.

Папір  кольоровий для принтера Микс А4 80г/м 100л. SPECTRA 

 

 

56,34 грн.

2 одн.

За рахунок благодійних внесків батьків  вихованців групи молодшого віку.

112,68 грн.

Папір  для принтера А5 80г/м 500л. Офисна Клас С

 

66,54 грн.

1 одн.

За рахунок благодійних внесків батьків  вихованців групи молодшого віку.

66,54 грн.

  Набір фетру

«Легкий старт»

 

330 грн.

1 одн.

За рахунок власних витрат

330,50 грн.

Ватман

 

10 грн.

15 шт.

За рахунок власних витрат

150 грн.

Ноутбук Acer Aspire ES1-533-C7N4 (NX.GFTEU.042) Black

 

7 888 грн.

1 одн.

Відділ освіти міської ради

( за згодою)

 7 888 грн.

 Принтер CANON PIXMA G1410 для роздруківки інформаційних буклетів,книжок

4 599 грн.

1 одн.

Відділ освіти міської ради

( за згодою)

4 599 грн.

Запрошення фахівців з інклюзивно- ресурсного  центру м. Мирнограда

----

---

безкоштовно

безкоштовно

Всього:

 

 

12666,22 грн.

13146,72 грн.

3. Висновки:

Завдяки цьому проекту наш дошкільний заклад  привертає увагу суспільства до однієї з глобальних проблем сучасності, а саме кіберзалежність дітей , починаючи з найменшого віку. Йдеться про виникнення принципово нового типу залежності, що стає все більше масовим явищем. До того ж з огляду на значне збільшення й розширення потоку інформації та її легкодоступності для дітей, ці питання вже давно виведені в розряд важливих напрямів роботи педагогів, дитячих психологів й інших фахівців, які розуміються на тому, як подолати дітям схильність до залежності від кіберпростору, пояснювати їм негативні наслідки для здоров’я й указувати на причини, що породжують психічні розлади чи схильність до насильства в молоді.

Нині проблеми кіберзалежності в дітей повинні вирішувати не лише психологи, а й батьки. Останні, своєю чергою, повинні бути обізнаними в цій сфері, щоб уміти розрізняти симптоматику залежності дітей від комп’ютера та проводити корекційну роботу з ними, звісно, якщо симптоматика залежності дитини від комп’ютера вже не вийшла за допустимі межі, коли виникає потреба в залученні професійних психологів.

 Завдяки проведеним заходам, батьки зрозуміють, які проблеми можуть виникнути в психічному та фізичному розвитку дитини. Головним досягненням проекту ми вважаємо те, що батьки разом з дітьми  власними силами створювали терапевтичну казку, співпереживали разом з героями та шукали вихід з конкретної ситуації, тобто відбудеться гармонізація відносин в родині.

docx
Додано
12 квітня 2022
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку