Соціально-побутове орієнтування для дітей з ООП(вади зору та незрячі) Тема уроку: « Правила особистої гігієни»

Про матеріал
Продовжувати формувати в учнів поняття про необхідність дотримання правил особистої гігієни тіла, волосся, зубів; закріпити та доповнити знання і вміння учнів про послідовність виконання ранкового та вечірнього туалету, застосування його щоденно.
Перегляд файлу

Соціально-побутове орієнтування

для дітей з ООП(вади зору та незрячі)

Тема уроку: « Правила  особистої  гігієни»

       Мета уроку:

  • Продовжувати формувати в  учнів  поняття  про необхідність  дотримання  правил  особистої  гігієни тіла, волосся, зубів;
  • закріпити  та  доповнити  знання  і вміння  учнів  про  послідовність  виконання ранкового  та  вечірнього  туалету, застосування його  щоденно.
  • розвивати   вміння  вибирати головне з почутого, зв’язно висловлювати  свою  думку;
  • порівнювати  предмети  за  суттєвими  ознаками, вилучати  зайві  предмети, групувати.
  • виховувати  бажання бути охайним.
  • під час виконання завдань - слідкувати  за  зоровим  навантаженням  учнів. 

Дидактичний  матеріал: кімната СПО (предмети особистої  гігієни) , фрагмент мультфільму «Мийдодир», ручні  лупи.

  Словник  термінів : гігієнічні  навички, особиста  гігієна, мочалка, мило, шампунь.

                                              Хід  уроку.

  1. Організація  учнів:

 В цьому класі друзі всі: (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)

Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три клацання пальцями)

Я і ти, і ми, і ви. ( три клацання пальцями)

Не лякайся, той, хто зліва. (торкнутися плеча сусіда зліва)

Не лякайся, той, хто справа.(торкнутися плеча сусіда справа)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три плескання по грудях)

Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по грудях)

Пожалій того, хто зліва. (погладити по голові сусіда зліва)

Пожалій того, хто справа.( погладити по голові сусіда справа)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три плескання по колінах)

Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по колінах)

Помирися з тим, хто зліва. (взяти за руку сусіда зліва)

Помирися з тим, хто справа. ( взяти за руку сусіда справа)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три притопи ногами)

Я і ти, і ми, і ви. ( три притопи ногами)

Посміхнись, тому, хто зліва. (посміхнутися сусідові зліва)

Посміхнись, тому, хто справа. ( посміхнутися сусідові справа)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви. (три хлопки)

Любі гості, вчителі, ( повернутися до гостей уроку, вчителів)

Вас вітаєм щиро всі.

Ми - одна сім'я

Офтальмологічна хвилинка

«Будиночок з долоньок»

Вправа спрямована на поліпшення кровопостачання. Лікарі-офтальмологи рекомендують виконувати цю вправу через кожні півгодини .
Складіть долоні навхрест так, щоб перехрещувалися тільки пальці. Одержаний «будиночок» з долонь «надіньте» на перенісся.Таким чином, очі повинні опинитися під виїмками в долонях, а схрещені пальці - на лобі. Руки повинні щільно прилягати до обличчя, не пропускаючи світла.

Тепер, коли очі перебувають в абсолютній темряві, починайте «малювати» очними яблуками цифри і букви. Для різноманітності можна зробити базові рухи: часте моргання, рухи вліво-вправо, вгору-вниз.
Час цієї розминки становить від однієї до двох хвилин.

II. Актуалізація  знань: загадки про  предмети особистої  гігієни.

  • Що  завжди  правду  каже?  ( Дзеркало )
  • Зуби є, а  рота  нема. ( Гребінець )

III.Мотивація  навчальної  діяльності  учнів:  «Мозковий  штурм».

Перегляд   двох  фрагментів   мультфільму « Мийдодир » про охайного хлопчика та неохайного. (обговорення  і підведення  до  теми  «Правила  особистої  гігієни»; їх  значення  для  здоров’я  )

 VI. Вивчення нового матеріалу.

Вправа: «Охайні дітки».  

  • Що можна  сказати  про  цього  хлопчика?
  • Чим  відрізняється його зовнішній вигляд в першому та  другому  фрагментах?
  • Чи хотіли б на нього бути схожим?Чому?
  • А що для  цього  потрібно  робити?
  • Як  кожного з  них  можна   назвати?
  • Що  таке   особиста  гігієна?
  • Як  ви  розумієте  ці  слова?   ( метод   мікрофону -  відповіді  учнів)
  • А ви дотримуєтесь правил гігієни? Як саме?

Слово вчителя.

Великий  вплив  на здоров'я  людини ,ще   в   дитинстві, має  дотримання правил  особистої  гігієни. Організм  дитини не  може достатньо  опиратися    впливу   зовнішнього  середовища, на  відміну  від  організму  дорослого. І  тому  важливо  ще  в  дитячому  віці  дотримуватись правил  особистої  гігієни.

   Особиста  гігієна — це догляд  за своїм тілом та  підтримання  його в чистоті. ( записати  на  дошці)       

     Велике значення в  профілактиці  різних  захворювань  має  особиста  гігієна.   

 Згадайте, за  допомогою яких предметів хлопчик  дотримувався  правил  особистої  гігієни?   ( відповіді)

  Ще наш  організм захищає  від  хвороб шкіра. Але тільки в тому  випадку  якщо  вона  чиста. Коли  дитина  бігає, стрибає  і їй  стає  гаряче , то на її  шкірі  з’являються  крапельки поту. Крім того, на   шкірі  є  тонкий шар жиру, підшкіряного  сала. Якщо  шкіру  довго не мити , то на ній збирається  жир і піт, на яких  затримуються частинки  пилу. Від  цього шкіра  стає  брудною, грубою  і  перестає  захищати  тіло.

Отже , можна   зробити    висновок , що   брудні,  неохайні   люди   завжди   неприємні   всім  оточуючим. Тому  шкіру  потрібно  мити   і  за  нею  необхідно   доглядати. Кожний   ранок   всі    діти     повинні  вмиватися:  мити   обличчя,  руки,  шию,  вуха   з  милом. Вмиватися  також  потрібно  після  прогулянок   ввечері.

Діти разом з вчителем запам’ятовують правила для школяра

  • Правила особистої гігієни школяра: пам'ятка (коротко)
  • Починати і закінчувати день необхідно з чищення зубів.
  • Виконавши зарядку, необхідно заправити ліжко і відсунути штори, розкривши вікно.
  • Підстригати нігті на руках і ногах потрібно щотижня. Найкраще робити це ввечері в неділю перед початком навчального тижня, а потім йти в душ.
  • Щовечора необхідно підмиватися, як дівчаткам, так і хлопчикам - про це свідчать правила особистої гігієни школяра.
  • Пам'ятка нагадує, що кілька разів на тиждень потрібно терти тіло намиленою мочалкою. Ця процедура змиє бруд і мікроби з поверхні епідермісу, а також видалить частинки ороговілої шкіри.
  • Дітям мити голову покладено не більше 2 разів на тиждень. При частих простудних захворюваннях дозволяється зменшити кількість процедур.
  • Щоранку дитина зобов'язаний надягати чисті відпрасовані трусики і шкарпетки (панчохи).
  • У шкільній їдальні не можна пити з чужого склянки, а також не можна користуватися чужими столовими приладами.
  • Не слід ділитися змінним взуттям.
  • Відомо, що школярі на уроках люблять гризти ковпачки на ручках, а також стірательние гумки на маківці олівця. Робити цього категорично не можна.
  • Наявність власної гребінця у школяра допоможе уникнути зараження педикульозом.

Слово вчителя.

Все тіло необхідно мити  не рідше одного разу  в день . Для того, щоб  зняти з шкіри  жир і  бруд, митися треба обов’язково  теплою  водою, натирати  тіло мочалкою  з  милом. Після  миття слід вдягнути чисту білизну.   Щоб  завжди  мати  охайний  вигляд колготки  та шкарпетки потрібно  змінювати  кожен день.
       Також  велике значення  для  здоров’я  людини  має  ранкова  гімнастика.  Кожного ранку ви всі  разом  робите  зарядку. Для  чого  це  потрібно?                         ( відповіді )

Фізкультхвилинка.

Проводить незряча дитина в парі з вчителем

Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.

    Дидактична вправа.  «Зроби свій вибір»   ( робота  в трійках)

Об’єднати  учнів    в три   команди -  дівчаток , хлопчиків та незрячі діти( в парі з вчителем)   для  виконання  вправи.

Завдання. На  столі  знаходяться  різні  предмети. Подивіться  на  ці  предмети, які  знаходяться  на  столі    та  виберіть  з них  тільки  ті, які  допомагають  доглядати  за  чистотою  тіла (рушник, мило, шампунь, щітка ,гель для душу,мочалка, рушник, лейкопластир, крем, засоби  для  очищення  шкіри та  ін.)  З'ясуй, які предмети особистої гігієни належать тільки тобі, а якими можна поділитися з товаришем.

Незрячі діти обстежують предмети, називають , коментують  їх призначення.

Практична робота з незрячими дітьми «Миття рук»(Самообсуговування)

Слово  вчителя.

Як  доглядати  за  тілом  ви  вже  знаєте. А  ще  ретельно потрібно  мити   волосся   тому , що   на  ньому   та   між   ним   накопичується    багато  підшкіряного  жиру , бруду  та   пилу. Легше доглядати  за коротким   волоссям: воно  краще  промивається. Тому   бажано, щоб хлопчики  підстригались коротко, особливо в літній  час. Дівчаткам   з довгим волоссям   потрібно мити  голову не рідше двох разів  на  тиждень, після   миття   їх  треба   ретельно   розчісувати  тільки  своїм   і  обов'язково  чистим гребінцем.

Потребують  також  догляду  нігті  на пальцях    рук та  ніг. Один   раз   в  тиждень ї х    необхідно    охайно  обрізати , щоб під   довгими   нігтями   не    збирався    бруд,  видалити   який  важко. Брудні нігті  — ознака   неохайної   людини , яка  не дотримується  правил   особистої   гігієни.  

V. Самостійна  робота  учнів.

Вправа « Здорові  зуби »

Клас об'єднується у дві групи. Завдання для  груп:

Група 1. Скласти правила догляду за зубами.

Група 2. На  готових  карточках  із  зображенням  зуба  підписати  назви  його  елементів.

 Завершується робота обговоренням виконаних завдань.

 «Мозковий штурм».

Які правила чищення зубів  вам  відомі?  (відповіді учнів).

На дошці вісить плакат  послідовності  чищення зубів  (розповідь за плакатом)

Чистка зубів виконується так:спочатку потрібно вимити руки з милом і добре промити зубну щітку під струменем води; ретельно прополоскати рот водою кімнатної температури, потім на змочену водою зубну щітку взяти трішки зубної пасти і чистити при зімкнутих зубах передні і бокові поверхні зубів, при цьому зубна щітка повинна рухатися знизу вверх і навпаки. Після цього потрібно чистити жувальну і внутрішню поверхню зубів. Закінчують чистку зубів ретельним полосканням водою. Далі ретельно промити зубну щітку , стряхнути і поставити в склянку ручкою вниз, щоб щітка добре просохла. Зберігати зубну щітку, пасту слід у визначеному місці. ( на поличці, на підставці)

 

Дидактична  гра   «Так-Ні» . 

Називаю  різні  правила  та  порушення   особистої  гігієни. Учні , якщо це  можливо  імітують  рухи. Якщо  не  дозволяється – то  не  виконують  ніяких  рухів, наприклад:

Так

Ні

Чистити  зуби

Гризти  нігті

Мити  волосся

Читати  лежачи

Користуватися  носовою хустинкою

Ковиряти  в носі пальцем

Мити  руки

Жувати  на  уроці

Приймати  душ

Не  мити  ноги

 

Підсумок уроку

VI. Оцінювання. 

VII. Д / з: Намалювати  малюнки  до  вивченої  теми.

 

docx
Додано
11 травня 2020
Переглядів
2183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку