Дубровицький НВК «Ліцей – школа»
Конспект уроку
основи здоров’я
6 клас
Кренько Вікторія Іванівна,
вчитель основ здоров’я
Тема: Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі.
Мета: формувати нетерпимість до проявів агресії; розвивати навички надання і отримання допомоги, співчутливе ставлення до жертв насилля, вміння протидіяти виявам насильства й агресії; виховувати самоповагу та повагу до оточуючих.
Форма проведення: Соціально-просвітницький тренінг
Хід уроку
Діти стають в коло.
Вчитель буре яблуко і, звертаючись до нього, каже: «Ти таке погане, огидне яблуко!» - і кинула його на підлогу.
Піднявши яблуко вчитель пропонує одному з учнів: «Знайди в цьому яблуці щось погане, скажи про це і теж кинь його на підлогу».
Потім це роблять інші діти. Коли фрукт повернувся до вчителя, він ще раз запитав, чи бачать діти якусь різницю між цим яблуком і тим, що увесь цей час лежало на столі.
Не зважаючи на те, що ми добряче «познущалися» над яблуком, значних зовнішніх ушкоджень у нього не було. Тоді розрізаються обидва яблука. Те, що лежало на столі, всередині було білим, а друге – коричневим, вкритим «синцями» від ударів об підлогу.
Поділити клас на 3 групи (за кольорами світлофора)
Опрацювати матеріал з підручника «Види насилля»
Вчитель: Найпоширенішими проявами насилля у дитячому та підлітковому середовищі є бійки, штовхання, підніжки, а також прізвиська, обзивання, кривляння. Псують чиїсь речі — це насилля. Як і тоді, коли не приймають у гру чи виганяють з неї. Одним із найнебезпечніших видів насилля є вимагання грошей або речей.
Кожен із вас може стати свідком і жертвою насилля. Тому дуже важливо навчитися активно протидіяти йому.
Сьогодні великий вплив на психіку й поведінку дітей мають засоби масової інформації. Експериментально доведено, що діти, які часто переглядають передачі з елементами насильства, стають більш неврівноваженими й агресивними. Більше того, вони починають сприймати насильство як нормальне явище.
Також не можна залишити поза увагою дію на поведінку людини алкоголю й наркотиків. Численні експерименти і статистика довели, що більшість злочинів скоюється в стані алкогольного сп’яніння.
Завдання. Стати посередині лінії і показати, як можна пройти по містку, не звалившись униз.
Обговорення:
- Хто був лідером у цій ситуації?
- Учасники намагалися досягти лише своєї мети чи допомагали партнеру?
- Які способи розв’язання конфлікту є найдоречнішими в цій ситуації?
Висновок: Іноді для того, щоб розв’язати конфлікт, потрібно поступитися
Розповідь учителя з елементами бесіди
Агресія може виникнути й у спокійної, зваженої людини, якщо вона опиниться в небезпечній для себе ситуації або буде вважати, що їй загрожує якась неприємність або хтось намагається її образити. У таких ситуаціях краще за все допомагає добре слово, дружня розмова, у ході якої долаються непорозуміння.
Для того, щоб уникнути виявів агресії, ретельніше обирайте коло друзів, не спілкуйтесь з небезпечними та недружніми компаніями.
Якщо ви потрапили в ситуацію, коли не можете подолати виявів агресії з боку інших підлітків самотужки, коли вас принижують, не поважають вашого відчуття гідності, порушують ваші права, образники не хочуть йти на конструктивний діалог, то ви можете звернутися по допомогу до компетентних дорослих (учителів, шкільного психолога, батьків). Адже ви маєте невід’ємне право на повагу, піклування та захист.
Руханка «Броунівський рух»
Всі ходять із заплющеними очима. Після оплеску вчителя кожен учасник бере за руку того, хто стоїть поруч і називає його ім’я. На два оплески – вправа продовжується.
Причини агресії:
• невихованість;
• хизування своїми можливостями;
• невміння спілкуватися;
• жорстокість;
• неадекватна самооцінка;
• відсутність порозуміння в колективі;
• неуважність або поблажливість дорослих;
• досвід одержання користі від агресивної поведінки;
• заздрощі.
Агресія — модель поведінки, що загрожує життю і здоров’ю оточуючих, або коли людину виставляють на посміховище
АГРЕСІЯ
|
|
ФІЗИЧНА |
ПСИХОЛОГІЧНА
|
Бійка |
Шантаж |
Забирання речей |
Ігнорування |
Вимагання грошей |
Моббінг (кібертритирування) |
Погрози |
Помста |
Агресія небезпечна, тому треба навчитися протидіяти їй.
Можливості протидії виявам агресії і насилля:
1. У жодному разі не підтримувати вияви агресії і насилля.
2. Голосно висловити свою думку, підтримати потерпілого.
3. Не погоджуватися брати участь у негативних діях.
4. Не боятися розповісти про вияви агресії або насилля до себе та інших людей батькам, учителям, іншим дорослим (яким ти довіряєш).
5. Зателефонувати до «Служби довіри» (реквізити є на стендах у кожній школі).
Всеукраїнська дитяча лінія "Телефон довіри" - 0 800 500 21
Учитель:
- Згорніть цей папірець - він ваш і залишиться у вас; коли ви будете наодинці, то зможете знову прочитати їх й вони підтримають вас.
15. « Зворотний зв'язок». Вправа «Очікування».
16.Ритуал прощання Всі стоять у колі обнявшись. По черзі діти говорять – Пробачте всі, кого я образив!
Вчитель: Сказав мудрець:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай в серці оживає істина стара:
Людина починається з добра!
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ .
1.Опрацювати параграф підручника 22
2. виготовити пам’ятку «Закон дружби і добра»
1