Соціально-просвітницький тренінг з основ здоров'я 6 клас

Про матеріал
Соціально-просвітницький тренінг з основ здоров'я 6 клас. "Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі"
Перегляд файлу

C:\Users\user\Desktop\pngtree-minimalism-school-season-child-book-image_32864.jpg                

                

                  Дубровицький НВК «Ліцей – школа»

 

                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

основи здоров’я

6 клас

 

 

 

                                                         

                                                         Кренько Вікторія Іванівна,

                                                         вчитель основ здоров’я

                                           

 

 

 

 

 

 

Тема: Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі.

Мета: формувати нетерпимість до проявів агресії;  розвивати  навички надання і отримання допомоги, співчутливе ставлення до жертв насилля, вміння протидіяти виявам насильства й агресії; виховувати самоповагу та повагу до оточуючих.

Форма проведення: Соціально-просвітницький тренінг

 

Хід уроку

  1. Вправа «Вітання!»

  Діти стають  в коло. 

  • Протягніть  сусідові зліва праву руку, потисніть  її.  Не відпускаючи праву руку,  ліву руку протягніть  сусіду справа, потисніть її. А тепер давайте голосно скажемо один одному: «Привіт!»
  1. Вправа «Долоньки».
  • Покажіть свої долоньки. На одну покладіть уважність, наполегливість, творчість. На іншу я вам покладу цікавість, терпіння, результат. Зберіть все, що у вас є в долоньках і почнемо працювати.
  1. Знайомство:  Мене звати _____________. У мене є друг ___________.

 

  1. C:\Users\user\Desktop\img2.jpgВправа «Правила роботи». Щоб наша робота була плідною, треба погодити правила за якими ми виконуватимемо її,  ці правила обов’язкові для всіх.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

  1. Повідомлення теми та мети уроку:
  • Сьогодні ми з вами будемо вчитися знаходити вихід із конфліктних та протидіяти агресії

 

  1. Вправа «Яблунька очікування»  На листочках діти пишуть те, що вони очікують від уроку.

 

  1. Вправа «Яблука і агресія»     

 

  • Перед початком уроків я купила в магазині 2 яблука. (Вони були майже      однакові за кольором і розміром).
  • Чим відрізняються ці  яблука?     (суттєвої різниці між ними не було).

Вчитель буре яблуко і, звертаючись до нього, каже: «Ти таке погане, огидне яблуко!» - і кинула його на підлогу.

             Піднявши яблуко вчитель пропонує одному з учнів: «Знайди в цьому  яблуці щось погане, скажи про це і теж кинь його на підлогу».

            Потім це роблять інші діти. Коли фрукт повернувся до вчителя, він ще раз запитав, чи бачать діти якусь різницю між цим яблуком і тим, що  увесь цей час лежало на столі.

       Не зважаючи на те, що ми добряче «познущалися» над яблуком, значних зовнішніх ушкоджень у нього не було. Тоді розрізаються обидва яблука. Те, що лежало на столі, всередині було білим, а друге – коричневим, вкритим  «синцями» від ударів об підлогу.

  • Діти, але це ж ми його таким зробили! Це наша провина! Те саме відбувається і з людьми, яких ми ображаємо чи обзиваємо. Зовні не бачимо, як це на них позначається, але ми завдаємо їм величезну кількість внутрішніх ран!
  •  На попередніх уроках ми багато говорили про стосунки між людьми, особливості спілкування, яке не завжди буває позитивним. Іноді ми потрапляємо в конфліктні ситуації, шукаємо з них вихід, іноді знаходимо його, а іноді — ні. Ми спілкуємося з різними людьми. Це наш світ, і ми вчимося жити в ньому. Сьогодні ми підіб’ємо підсумки, ще раз пригадаємо, що таке агресія, як протидіяти виявам насильства, та дізнаємося як міжнародні організації регулюють взаємовідносини між людьми і сприяють поширенню мира та злагоди на всій планеті.
  1. Мозковий штурм Робота з підручником   (параграф 22)

Поділити клас на 3 групи (за кольорами світлофора)

Опрацювати матеріал з підручника «Види насилля»

  1. фізичне
  2. психологічне
  3. економічне

 

    Вчитель:  Найпоширенішими проявами насилля у дитячому та підлітковому середовищі є бійки, штовхання, підніжки, а також прізвиська, обзивання, кривляння. Псують чиїсь речі — це насилля. Як і тоді, коли не приймають у гру чи виганяють з неї. Одним із найнебезпечніших видів насилля є вимагання грошей або речей.

    Кожен із вас може стати свідком і жертвою насилля. Тому дуже важливо навчитися активно протидіяти йому.

Сьогодні великий вплив на психіку й поведінку дітей мають засоби масової інформації. Експериментально доведено, що діти, які часто переглядають передачі з елементами насильства, стають більш неврівноваженими й агресивними. Більше того, вони починають сприймати насильство як нормальне явище.

Також не можна залишити поза увагою дію на поведінку людини алкоголю й наркотиків. Численні експерименти і статистика довели, що більшість злочинів скоюється в стані алкогольного сп’яніння.

  1. Перегляд мультіфльму про булінг.
  • Які враження   від перегляду мультфільму?
  1. Вправа «На містку».  У  центрі  класу  крейдою накреслено лінію — «місток».
  • Уявіть, що ця лінія — навісний місток через глибоку ущелину. Його розгойдує  вітер, а внизу вирує гірський потік. Цей місток такий  вузький, що на ньому не можуть розминутися двоє людей. Але одного разу, коли  впав густий туман, на ньому зустрілися двоє перехожих…

Завдання. Стати посередині лінії і показати, як можна пройти по містку, не звалившись униз. 

Обговорення:

- Хто був лідером у цій ситуації?

- Учасники намагалися досягти лише своєї мети чи допомагали партнеру?

- Які способи розв’язання конфлікту є найдоречнішими в цій ситуації?

Висновок:  Іноді для того, щоб розв’язати конфлікт, потрібно поступитися

 

  1. Способи протидії агресії в підлітковому середовищі

 Розповідь учителя з елементами бесіди

  •    Кожна людина хоче відчувати себе в безпеці, прагне поваги з боку оточуючих. Особливо важливі ці відчуття безпеки й захищеності для підлітків, особистість яких формується. Негативні судження оточуючих у підлітковому віці можуть занизити самооцінку хлопчика чи дівчинки, завдати моральних страждань.

Агресія може виникнути й у спокійної, зваженої людини, якщо вона опиниться в небезпечній для себе ситуації або буде вважати, що їй загрожує якась неприємність або хтось намагається її образити. У таких ситуаціях краще за все допомагає добре слово, дружня розмова, у ході якої долаються непорозуміння.

 

Для того, щоб уникнути виявів агресії, ретельніше обирайте коло друзів, не спілкуйтесь з небезпечними та недружніми компаніями.

Якщо ви потрапили в ситуацію, коли не можете подолати виявів агресії з боку інших підлітків самотужки, коли вас принижують, не поважають вашого відчуття гідності, порушують ваші права, образники не хочуть йти на конструктивний діалог, то ви можете звернутися по допомогу до компетентних дорослих (учителів, шкільного психолога, батьків). Адже ви маєте невід’ємне право на повагу, піклування та захист.

 

Руханка «Броунівський рух»

Всі ходять із заплющеними очима. Після оплеску вчителя кожен учасник бере за руку того, хто стоїть поруч і називає його ім’я. На два оплески – вправа продовжується.

 

  1. Вправа «Яблуко і черв’як»
  •    Сядьте зручніше, закрийте очі і уявіть на хвилину, ніби ви -  яблуко. Стигле, соковите, красиве, ароматне, наливне яблучко, яке мальовничо висить на гілочці. Всі милуються вами, захоплююьтся. Раптом звідки не візьмись, підповзає до вас черв’як. І каже: «Зараз я тебе буду їсти!». Що б ви відповіли черв’яку.
  •     
  1.   Бесіда «Агресія». Складання опорної схеми.
  • А як ви розумієте дане поняття? Що таке агресія?
  •  Назвіть причини через які діти іноді поводяться агресивно.
  • Чи знаєте ви фільми, мультфільми, комп’ютерні ігри, які прямо чи опосередковано виховують у вас жорстокість і насилля?
  •  Як ви вважаєте, чи варто дивитися такі фільми та грати в такі ігри?
  •  А чому ж тоді багато дітей все одно ними захоплюється?

Причини агресії:

    невихованість;

    хизування своїми можливостями;

    невміння спілкуватися;

    жорстокість;

    неадекватна самооцінка;

    відсутність порозуміння в колективі;

    неуважність або поблажливість дорослих;

    досвід одержання користі від агресивної поведінки;

    заздрощі.

Агресія — модель поведінки, що загрожує життю і здоров’ю оточуючих, або коли людину виставляють на посміховище

 

АГРЕСІЯ

 

ФІЗИЧНА

ПСИХОЛОГІЧНА

 

Бійка

Шантаж

Забирання речей

Ігнорування

Вимагання грошей

Моббінг (кібертритирування)

Погрози

Помста

Агресія небезпечна, тому треба навчитися протидіяти їй.

 

Можливості протидії виявам агресії і насилля:

1.   У жодному разі не підтримувати вияви агресії і насилля.

2.   Голосно висловити свою думку, підтримати потерпілого.

3.   Не погоджуватися брати участь у негативних діях.

4.   Не боятися розповісти про вияви агресії або насилля до себе та інших людей батькам, учителям, іншим дорослим (яким ти довіряєш).

5.   Зателефонувати до «Служби довіри» (реквізити є на стендах у кожній школі).

 Всеукраїнська дитяча лінія "Телефон довіри" - 0 800 500 21 

 

  1.  Вправа «Прихована самодіагностика»
  • Любити себе - це означає поважати себе, приймати і усвідомлювати своє "я". Повагу до себе не треба плутати з егоїзмом. Будь то кар'єра чи особисте життя, вміння цінити себе визначає яким стане шлях до успіху. Крім цього, навчаючись любити себе, ми пізнаємо як любити інших, що, безумовно, теж сприяє успіху в житті. Давайте повчимося любити себе (звучить легка повільна музика).

Учитель:

  • сьогодні ви будете працювати кожен з собою;
  • ви знаходитесь самі з собою;
  • все, що ви писатиме на листочках, ніхто не побачить, ніхто не буде вас розпитувати;
  • все, що ви знаєте – ваше; все, з чим будете працювати - це тільки ваша робота з собою;
  • зручно сядьте, візьміть чистий листок паперу і ручку:
  1.   запишіть всі негативні слова, які ви чули в свою адресу від батьків, вчителів, ровесників -  їх ніхто не побачить, окрім вас;
  2. пригадайте образливі слова про вашу зовнішність - ви чули їх давно, вчора, можливо, сьогодні; пригадуємо ...;
  3. пригадуємо образливі слова при взаємовідносинах, пригадайте свої відчуття, яким тоном вони говорилися; 

 

  • Подумки повторюйте за мною: "Я гідний всього самого доброго. Я люблю себе, я люблю своїх батьків ... Я гідний всього найкращого в житті".

-  Згорніть цей папірець - він ваш і залишиться у вас; коли ви будете наодинці, то зможете знову прочитати їх й вони підтримають вас.       

          15. « Зворотний зв'язок». Вправа «Очікування».     

 

16.Ритуал прощання    Всі стоять у колі обнявшись. По черзі діти говорять – Пробачте всі, кого я образив!

Вчитель:    Сказав мудрець:

                               Живи, добро звершай!

                               Та нагород за це не вимагай.

                     Лише в добро і вищу правду віра

                     Людину відрізня від мавпи і від звіра.

                     Хай в серці оживає істина стара:

                    Людина починається з добра!

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ .

1.Опрацювати параграф  підручника  22

 2. виготовити пам’ятку «Закон дружби і добра»

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку