Предмет: Громадянська освіта
Клас: 10
Тема уроку: Соціокультурна багатоманітність
Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових громадянської компетентності.
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: розуміти соціальну цінність; дає характеристику соціальної відповідальності; проявляє відкритість до міжкультурного діалогу.
Обладнання уроку: підручник.
Тип уроку: розвиток громадянської компетентності
Перебіг уроку
1. Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності учнів.
2. Актуалізація опорних знань:
Бесіда з класом: Що для вас означає поняття «культура»?
3. Вивчення нового матеріалу:
3.1 Культура.
Культура – історично визначений рівень розвитку суспільства, визначений у типах і формах організації людського життя , а також у створюваних ними матеріальних та духовних цінностей.
3.2 Соціум.
Стратифікація – процес і результат диференціації суспільства на різні соціальні групи, що відрізняються за своїм суспільним статусом. Стратифікація відображає соціальну неоднорідність, розшарування суспільства, неоднаковість соціального становища його членів і соціальних груп, їхню соціальну нерівність.
3.3 Соціальна диференціація.
Первісне суспільство. Рабовласницьке суспільство. Феодальний соціум. Капіталістичний соціум.
3.4 Гендер.
Гендер – змодельована суспільством та підтримувана соціальними інститутами система цінностей, норм і характеристик чоловічої та жіночої поведінки набутих ними як особистостями в процесі соціалізації.
Глобальні проблеми соціокультурного простору призвели до зростання соціальної взаємодії. Люди різних культур пізнають і вчаться розуміти загальні символи, створюючи тим самим загальний простір розуміння. І цей простір розкриває широкі можливості для особистої реалізації.
4. Рефлексія:
Бесіда:
5. Підсумок уроку.
6. Домашнє завдання:§10, підготувати міні-есе за темою «Гендерна ситуація в Україні».