"Сонячний камінь" Урок 106 Українська мова, 3 клас за підручником Ганни Остапенко

Про матеріал
В матеріалі подано костпект уроку та презентація за темою "Сонячний камінь" (за твором Лани Ра"Моя країна - Україна"). Відмінювання іменників.
Перегляд файлу

Тиждень 22. Хто шукає, той знайде.

Тема. «Сонячний камінь» (уривок з твору Лани Ра «Моя країни – Україна. Щоденник котячих   мандрів»). Відмінювання іменників.

Мета: закріплювати знання учнів про іменник, вчити змінювати іменники за відмінками; удосконалювати навички каліграфічного письма та виразного свідомого читання тексту; розвивати усне зв’язне мовлення; активізовувати пізнавальну діяльність, уміння аналізувати, співставляти ; виховувати любов до рідного краю, бажання захищати Україну від ворогів.

  Обладнання: презентація «Сонячний камінь», картки для індивідуальної роботи,    адміністративна мапа України, цеглинки «Лего», речі для гри «Костюмери», малюнки кота, крота.

Хід уроку:

І. Орг. момент

- Сьогодні, діти, на уроці мови  ми будемо виконувати багато завдань та  збиратимемо башточки із цеглинок «Лего». Важливо  зібрати їх всі , бо кожна ваша цеглинка буде необхідна наприкінці уроку для важливої справи. Тож закликаю вас:

Працюйте наполегливо, швидко, старанно,

Щоб жодна хвилинка не втратилась марно.

ІІ. Перевірка дом. завдання.

  • Обміняйтеся зошитами, оцініть охайність роботи товариша по парті. Хто вибрав однакові іменники для відмінювання? Скільки відмінків є?       ЦЕГЛИНКА
  • Попрацюйте в парі, перевірте один одного на знання відмінків української мови.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми закріпимо вміння змінювати іменники за відмінками, прочитаємо уривок із книжки Лани Ра «Моя країна – Україна. Щоденник котячих мандрів», дізнаємося, який камінь називають в Україні «Сонячним каменем».

ІІІ.  Актуалізація знань учнів.

 1. Каліграфічна хвилинка

Он     ня    ам     яч  

«Сонячний камінь»                                            ЦЕГЛИНКА

               

  1.  Знайомство із гостем уроку. Відгадування загадки.

Ця тварина вже від ранку

Нам співає колисанку.

Нявкає, муркоче,

Бо сметанки хоче.

Що то, діти, за Воркотик?

Це рудий пухнастий ….. (Котик) (слайд)                                       

  • Спишіть питальне речення. Підкресліть іменник, що стоїть у кличному відмінку.                                                             ЦЕГЛИНКА
  1. Гра « Хто кого?» (двоє учнів працюють на  дошці, решта дітей – у зошитах)

   (слайд)        кіт

  • Частина мови?
  • На яке питання відповідає?
  • Назва істот чи неістот?
  • Загальна чи власна назва?
  • Число (однина чи множина)
  • Рід (чоловічий, жіночий, середній)                                      ЦЕГЛИНКА

- Нашого гостя звати Воркіт.Чому в словосполученні кіт Воркіт слово кіт пишемо з малої літери, а Воркіт з великої?

  1. .Відмінювання іменника КІТ ( на дошці і в зошитиах)              (слайд)

 

  • Н. в.
  • Р. в.
  • Д. в.
  • Зн. В.
  • Ор. В.
  • М. в.
  • Кл. в.

4.Гра «Утвори слово»                                                                               

- Діти, назва якої тварини утвориться, якщо до слова КІТ добавити одну букву, яка позначає приголосний звук? ( КІТ – КРІТ)                                        ( слайд )

5. Самостійна робота із взаємоперевіркою в парах.

- Самостійно провідміняйте іменник КРІТ за зразком відмінювання попереднього слова   (Слайд)                                                                                         ЦЕГЛИНКА

ІV. Фізкультхвилинка   (під пісеньку «Відмінки»)

https://www.youtube.com/watch?v=VmRMdU9ZCUU

V. Робота з підручником

1. Коротке знайомство із авторкою  (слайд)

2. Вправа «Занурення в книгу». Знайомство із головним героєм оповідки (відео з початком тексту).

3 Читання тексту вчителем (до слів «…може й тобі вдасться почути»)

- Який камінь називають «сонячним каменем»?

 3. Словникова робота   (слайд)

БУРШТИН

ФАРАОН

  • Знайдіть значення слів у тлумачних словничках.
  • Підберіть слово-синонім, яким можна замінити такі вислови:

 

Нотувати все у щоденник   (записувати)

З давніх-давен                              (давно)

Розумітися на істині                  ( тямити, розбиратись, петрити, розуміти)

 

  1. Гра «Костюмери»  (слайд)

-Підберемо відповідний одяг і речі кожному актору.

  1. Гра «Актори, на сцену!» («Щоденні 5» Читання для друзів)
  2. Бесіда за прочитаним
  • Що шукав кріт? (бурштин)
  • Як називають бурштин? (сльози сонця)
  • Для чого колись бурштин клали під подушку? (щоб відганяти злу силу)
  • Що було оздоблене бурштином у єгипетського фараона Тутатхамона? (корона)
  • Як ще називають бурштин в нашому краї? ( співочий камінь)            

  7.   Читання мовчки (до кінця тексту)   («Щоденні 5». Читання для себе)

- Який висновок для себе зробив кіт?  

- На основі чого він так вирішив?

8. Гра «Впіймай слово»

- Перегляньте текст, «впіймайте» слово БУРШТИН. Скільки разів воно зустрічається в тексті?  ( 6 разів)

- Поставте питання та вкажіть, у якому відмінку вжито це слово в кожному із випадків.

  • Шукав бурштин.
  • Зібрати намисто з бурштину.
  • Бурштин клали під подушку.
  • Мав корону, оздоблену бурштином.
  • Бурштин називали співочим каменем.

             Заспівав разом з бурштином.                              ЦЕГЛИНКА

VІ. Підсумок уроку.

  1. Домашнє завдання
  •         В. 5, ст. 47 (Провідміняти іменник бурштин).
  • Знайти в тексті і списати у зошит речення, яке є доказом того, що історію розказав саме кіт.
  • Дізнайтесь, де в Україні є місто, яке називається Бурштин

 

  1. Хвилинка для допитливих    (читання тексту на ст. 47)

- Цікаво, а де в Україні видобувають «сонячний камінь»?

- Рівненська область  займає перше місце в Україні по видобутку бурштину, до війни там добували його близько 3 т щороку.

3. Робота з адміністративною мапою України

- Сьогодні ми з вами ще раз переконались в тому, який  (слайд)  

Красивий, щедрий, рідний край,

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

(І. Січовик)

    - Зараз, коли триває війна, нам, як ніколи, треба пам’ятати ці слова,  оберігати  і захищати рідну землю від ворогів.

-  Використайте свої цеглинки, які ви зібрали на уроці, і побудуйте на кордоні з ворожою країною стіну, яка буде захистом для України.

(діти працюють колективно)

  1. Вправа «Загадай бажання» (слайд)

-  Якщо до бурштину торкнеться людина з чесною совістю і чистими думками, і почується мелодія пісні, то обов’язково збудеться  її найзаповітніша мрія. Зараз у нашого народу одна мрія і одне бажання на всіх. Діти, торкніться долоньками до сонячного каменю, загадаймо це бажання, і нехай всі ми почуємо мелодію ПЕРЕМОГИ.

Звучить мелодія сопілки «Ой у лузі червона калина»:

https://www.youtube.com/watch?v=qyaGxaXaz9Y

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Хто шукає, той знайде. Урок української мови 3 клас«Сонячний камінь» (за твором Лани Ра «Моя країна – Україна. Щоденник котячих мандрів»)

Номер слайду 2

Каліграфічна хвилинка. Он ня ам яч «Сонячний камінь»

Номер слайду 3

Ця тварина вже від ранку. Нам співає колисанку,Нявкає, муркоче,Бо сметанки хоче. Що це, діти, за воркотик?Це рудий пухнастий ……

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Що це, діти, за воркотик?

Номер слайду 6

кіт. Частина мови? На яке питання відповідає?Назва істот чи неістот?Загальна чи власна назва?Число (однина чи множина)Рід (чоловічий, жіночий, середній)

Номер слайду 7

кіт. Частина мови? іменник. На яке питання відповідає? хто?Назва істот чи неістот? назва істоти. Загальна чи власна назва? загальна назва. Число однина чи множина? однина. Рід (чоловічий, жіночий, середній) чоловічий рід

Номер слайду 8

кіт Воркіт

Номер слайду 9

Н. в. Р. в. Д. в. Зн. В. Ор. В. М. в. Кл. в.

Номер слайду 10

кіт. Н. в. (хто? що?)Р. в. (кого? чого?)Д. в. (кому? чому?)Зн. В.(кого? що?)Ор. В. ( ким? чим?)М. в.( на кому? на чому?)Кл. в.( - )

Номер слайду 11

Н. в. (хто? що?) кіт. Р. в. (кого? чого?) кота. Д. в. (кому? чому?) коту. Зн. В.(кого? що?) кота. Ор. В. ( ким? чим?) котом. М. в.( на кому? на котові на чому?)Кл. в.( - ) котекіт

Номер слайду 12

кіт - кріт

Номер слайду 13

Н. в. (хто? що?) кіт кріт. Р. в. (кого? чого?) кота крота. Д. в. (кому? чому?) коту кроту. Зн. В.(кого? що?) кота крота Ор. В. ( ким? чим?) котом кротом М. в.( на кому? на котові на кротові на чому?)Кл. в.( - ) коте кротекіт кріт

Номер слайду 14

Фізкультхвилинкаhttps://www.youtube.com/watch?v=Vm. RMd. U9 ZCUU

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

2016рік

Номер слайду 18

Відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=r. MCa9 RTyrks

Номер слайду 19

Який камінь називають «сонячним каменем»? Як ви думаєте, чому?бурштин

Номер слайду 20

Словникова робота. Бурштин – скам’яніла смола прадавніх хвойних дерев. Фараон – правитель у Стародавньому ЄгиптіПідберіть слово-синонім до словосполучень. Нотувати все у щоденник З давніх-давен. Розумітися на істині

Номер слайду 21

Гра «Актори на сцену»

Номер слайду 22

Гра «Костюмери»

Номер слайду 23

Хвилинка цікавинка Задаючись питанням: кроти сліпі чи ні, виникає інша загадка – чи є необхідність наявності зору у цих таємничих мешканців нір. Пробираючись по підземних ходах в повній темряві звірятко повністю покладається на слух і нюх. Цього цілком достатньо, щоб виявити улюблені ласощі у вигляді комахи.

Номер слайду 24

«Щоденні 5» Читання для себе

Номер слайду 25

Гра «Шукачі слів»Шукав бурштин. Зібрати намисто з бурштину. Бурштин клали під подушку. Мав корону, оздоблену бурштином. Бурштин називали співочим каменем. Заспівав разом з бурштином.

Номер слайду 26

Домашнє завдання: В. 5, ст. 47 (Провідміняти іменник бурштин). Знайти в тексті і списати у зошит речення, яке є доказом того, що історію розказав саме кіт. Дізнайтесь, де в Україні є місто, яке називається Бурштин

Номер слайду 27

Україна – багата на корисні копалини земля

Номер слайду 28

Красивий, щедрий рідний край і мова наша солов’їна. Люби, шануй, оберігай усе, що зветься Україна.(І. Січовик)

Номер слайду 29

Звучить мелодія сопілки «Ой у лузі червона калина»:https://www.youtube.com/watch?v=qya. Gxa. Xaz9 Y

Номер слайду 30

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fnaurok.com.https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kotahttps://www.youtube.com/watch?v=r. MCa9 RTyrks&t=123shttps://www.google.com/search?q=%D0%B1%D1%83%D1%80%D1%88%D1%82%D0%B8%D0%BD+%D1%81%D0%BE%D0%BD%D1%8 F%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D1%96%D0%BD%D1%8 C&sxsrf=AJOqlz. U-y. VUYY1 RUHVC-Cfkv8f2gq. AH2 Ww:1676815432938&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ah. UKEwj5uu-h4 KH9 Ah. Uhhv0 HHXGXC14 Q_AUo. Ano. ECAIQBA&biw=1343&bih=640&dpr=https://www.google.com/search?q=%D0

zip
Додав(-ла)
Чоп Тетяна
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку