Тиждень 22. Хто шукає, той знайде.
Тема. «Сонячний камінь» (уривок з твору Лани Ра «Моя країни – Україна. Щоденник котячих мандрів»). Відмінювання іменників.
Мета: закріплювати знання учнів про іменник, вчити змінювати іменники за відмінками; удосконалювати навички каліграфічного письма та виразного свідомого читання тексту; розвивати усне зв’язне мовлення; активізовувати пізнавальну діяльність, уміння аналізувати, співставляти ; виховувати любов до рідного краю, бажання захищати Україну від ворогів.
Обладнання: презентація «Сонячний камінь», картки для індивідуальної роботи, адміністративна мапа України, цеглинки «Лего», речі для гри «Костюмери», малюнки кота, крота.
Хід уроку:
І. Орг. момент
- Сьогодні, діти, на уроці мови ми будемо виконувати багато завдань та збиратимемо башточки із цеглинок «Лего». Важливо зібрати їх всі , бо кожна ваша цеглинка буде необхідна наприкінці уроку для важливої справи. Тож закликаю вас:
Працюйте наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилинка не втратилась марно.
ІІ. Перевірка дом. завдання.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
1. Каліграфічна хвилинка
Он ня ам яч
«Сонячний камінь» ЦЕГЛИНКА
Ця тварина вже від ранку
Нам співає колисанку.
Нявкає, муркоче,
Бо сметанки хоче.
Що то, діти, за Воркотик?
Це рудий пухнастий ….. (Котик) (слайд)
(слайд) кіт
- Нашого гостя звати Воркіт.Чому в словосполученні кіт Воркіт слово кіт пишемо з малої літери, а Воркіт з великої?
4.Гра «Утвори слово»
- Діти, назва якої тварини утвориться, якщо до слова КІТ добавити одну букву, яка позначає приголосний звук? ( КІТ – КРІТ) ( слайд )
5. Самостійна робота із взаємоперевіркою в парах.
- Самостійно провідміняйте іменник КРІТ за зразком відмінювання попереднього слова (Слайд) ЦЕГЛИНКА
ІV. Фізкультхвилинка (під пісеньку «Відмінки»)
https://www.youtube.com/watch?v=VmRMdU9ZCUU
V. Робота з підручником
1. Коротке знайомство із авторкою (слайд)
2. Вправа «Занурення в книгу». Знайомство із головним героєм оповідки (відео з початком тексту).
3 Читання тексту вчителем (до слів «…може й тобі вдасться почути»)
- Який камінь називають «сонячним каменем»?
3. Словникова робота (слайд)
БУРШТИН
ФАРАОН
Нотувати все у щоденник (записувати)
З давніх-давен (давно)
Розумітися на істині ( тямити, розбиратись, петрити, розуміти)
-Підберемо відповідний одяг і речі кожному актору.
7. Читання мовчки (до кінця тексту) («Щоденні 5». Читання для себе)
- Який висновок для себе зробив кіт?
- На основі чого він так вирішив?
8. Гра «Впіймай слово»
- Перегляньте текст, «впіймайте» слово БУРШТИН. Скільки разів воно зустрічається в тексті? ( 6 разів)
- Поставте питання та вкажіть, у якому відмінку вжито це слово в кожному із випадків.
Заспівав разом з бурштином. ЦЕГЛИНКА
VІ. Підсумок уроку.
- Цікаво, а де в Україні видобувають «сонячний камінь»?
- Рівненська область займає перше місце в Україні по видобутку бурштину, до війни там добували його близько 3 т щороку.
3. Робота з адміністративною мапою України
- Сьогодні ми з вами ще раз переконались в тому, який (слайд)
Красивий, щедрий, рідний край,
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
(І. Січовик)
- Зараз, коли триває війна, нам, як ніколи, треба пам’ятати ці слова, оберігати і захищати рідну землю від ворогів.
- Використайте свої цеглинки, які ви зібрали на уроці, і побудуйте на кордоні з ворожою країною стіну, яка буде захистом для України.
(діти працюють колективно)
- Якщо до бурштину торкнеться людина з чесною совістю і чистими думками, і почується мелодія пісні, то обов’язково збудеться її найзаповітніша мрія. Зараз у нашого народу одна мрія і одне бажання на всіх. Діти, торкніться долоньками до сонячного каменю, загадаймо це бажання, і нехай всі ми почуємо мелодію ПЕРЕМОГИ.
Звучить мелодія сопілки «Ой у лузі червона калина»: