Тема 1. Подорожуємо і відкриваємо світ. 3 клас
Мандрівники та мандрівниці
Проблемні запитання
Очікувані результати:
Освітні галузі: мовно-літературна; математична;
Зміст занять протягом дня
І.Ранкова зустріч
1.Вітання.
Гра «Комплімент»
— Утворімо коло. Візьміться за руки. Скажіть комплімент товаришеві ліворуч та подаруйте гарний настрій, при цьому не забувайте дякувати одне одному.
— Що ви відчуваєте, коли вас оточують гарні слова та посмішки?
2. Обмін інформацією.
Вправа «Загадкова скринька»
У скриньці знаходиться компас. Діти, передаючи скриньку один одному, ставлячи запитання, мають здогадатися, що за предмет всередині. (Скриньку не можна відкривати.Її можна трусити. Кожен може поставити одне запитання про об’єкт усередині скриньки. )
Гра «Зіпсований телефон»
Зараз кожен з вас повинен бути дуже уважний. Я скажу(ім’я дитини) слово, а вона тихенько перекаже наступному однокласникові і т.д.
Мозковий штурм
Перегляд уривка мультфільму
(https://youtu.be/reZscaGIfGI)
3. Групове заняття
Створення порадника «Як спланувати подорож»
Діти у групах складають поради щодо планування подорожі.
Гра «Зберись у подорож»
1-ша група — подорожує до Києва;
2-га група — до Харкова;
3-тя група — до Одеси;
4-та група — до Львова.
Кожна група дітей отримує карту України. На ній потрібно відобразити маршрут їхньої мандрівки. Кольоровими олівцями позначити місця, у яких вони планують зробити зупинки.
Гра «Збери рюкзак»
Учні отримують картки із записами назв різних речей. Кожна група має впродовж 1 хв вибрати необхідні речі для мандрівки і скласти у «рюкзак».
Вправа «Мікрофон»
Учні презентують вибрані речі.
4. Щоденні новини
Робота з календарем спостережень
Хто сьогодні хоче поділитися своїми ранковими
спостереженнями? Яких тварин ви бачили дорогою до школи?
Учні обмінюються інформацією.
Вправа “Передбачення”.
• Як ви думаєте, чому ми з вами заговорили про тварин?
• Як тварини можуть бути пов’язані з подорожами?
II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ
Ми сьогодні продовжимо подорожувати. І це наше чудове місто Вінниця. Побуваємо на екскурсії в одному з цікавих місць, що є на території міста. А куди саме ми вирушимо, ви дізнаєтеся, якщо розставите числа в порядку зростання.
П |
Р |
О |
К |
А |
З |
О |
412 |
579 |
304 |
596 |
576 |
125 |
234 |
• Хто знає, що означає це слово?
Ми з вами були у нашому зоопарку. А сьогодні ми із жевжиками завітаємо до Подільського зоопарку нашого міста Вінниці ще раз, дослідимо, які тварини там мешкають.
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ
• Пригадайте, без чого нас не пускали до зоопарку?
Отже, щоб потрапити до Подільського зоопарку, подивитися на тварин, які там мешкають, дізнатися для себе щось нове, ми маємо придбати квитки.
А щоб пригадати ціну квитка, нам потрібно розв’язати задачу.
Робота з купюрами грошей
Визначення тривалості подій (підручник с. 23, завдання 1).
Жевжики вирішили відвідати Подільський зоопарк. Скільки часу
вони мають почекати, якщо відомо, що зоопарк відкривається
о 9-й годині, а годинник Блискавки показує 8 год 10 хв?
Обговорення правил поведінки в зоопарку.
Квитки ми отримали. Але перш ніж потрапити до зоопарку, перевіримо, чи знаєте ви правила поведінки в такому місці.
• Діти, в зоопарку над клітками висять таблички з написами:
“Тварин годувати заборонено!”. Як ви гадаєте, чому?
• Уявіть, що вам весь день пропонують їсти цукерки, печиво,
хліб, банани, яблука і багато іншого. Що трапиться?
Гра «Пантоміма»
Гратися- бавитися, розважатися….
Гра «Збери хмиз»
Учні об’єднуються у команди. Ви бачили, як маленькі ведмежата носили гілочки, підкидали їх. А нам потрібно зібрати розкиданий хмиз. Для цього доведеться пострибати по купинах, і розмістити слова ,записані на гілочках хмизу, парами
Вовчиця- вовченята;
лисиця-лисенята;
коза-козенята...
Підберіть і запишіть споріднені слова до даних. Позначте корінь.
Вовчиця-вовченя, вовк, вовчисько.
Гра «Впізнай тварину» підручник с.23, завдання 3
Відгадування загадки.
Спробуйте відгадати, про яку тварину моя загадка.
Непроста у нього роль —
Він між звірів як король.
Грива жовто-золота,
Має довгого хвоста.
Хоч і схожий він на кицю,
Кожен звір його боїться.
Хто сховався між дерев?
Це, звичайно, грізний … (лев)
Робота в групах
Вправа "Асоціативний кущ" Створення асоціативного куща до слова лев.
Спостереження за левом (зошит с. 11, завдання 1).
У Вінницькому зоопарку Артура зацікавив лев. Хлопчик стояв біля вольєра майже пів години, а цар звірів весь час спав. Хлопчик вирішив довідатися, чому. Виберіть, яким способом дослідження Артур може скористатися безпосередньо в зоопарку.
Поміркуйте й допишіть свій варіант.
Визначення часу за годинником (зошит с. 11, завдання 2).
Гра «В сувенірній лавці»
Отже, наша подорож до зоопарку закінчується
Рефлексія.
Вправа “Незакінчене речення”.
Сьогодні на уроці я …
Тепер я знаю …
Вдома розкажу …
Робота з термометром "Градус успіху"
1. Мотивація навчальної діяльності.
На дошці картки з числами, у стороні — тин, схожий на замкнуту криву лінію, над ним надпис «ZOO».
2. Актуалізація знань та фіксація утруднення в пробній дії.
1) Тренування навичок усних обчислень, здатність до символьного запису речень, тренінг розумових операцій.
Учні записують : 25 ∙ 10; 72 - 34; х ∙ 5 = 55.
Виконання завдання перевіряється фронтально.
Узгоджений варіант виноситься вчителем на дошку.
25 ∙ 10;
72 - 34;
х ∙ 5 = 55
Вчитель пропонує одному з учнів вийти до дошки та вибрати картку з цим числом.
Учень поміщає картку із зображенням мавпи на частину дошки, обмежену парканчиком. Аналогічно проводиться робота з виразом 72 – 34 та з рівнянням х ∙ 5 = 55.
Таким чином зоопарк «заселяється» тваринами: мавпою, жирафом та тигром. На дошці залишається картка із числом 357.
Вчитель знімає з дошки картку та демонструє класу картинку із зображенням Чебурашки.
Вчитель картку із зображенням Чебурашки поміщає на колишнє місце (поза зоопарком).
2) Повторення способу задання множини перерахуванням елементів.
Діти працюють у зошитах.
Вчитель відкриває на додатковій дошці один із можливих варіантів запису:
Z = {ж, т, м}
3) Повторення основних властивостей множин.
На додаткову дошку виставляється відповідний еталон.
Замість напису ZOO на дошку розміщуються картки:
4) Уточнення уявлень про замкнені та незамкнені лінії.
Хтось із дітей виходить до дошки та доповнює макет зоопарку, прикріплюючи всередині замкнутої лінії дерево та стежки:
4) Завдання для пробної дії:
Зобразіть схематично множину мешканців зоопарку Z. Для цього елементи множини, позначені малими літерами, вам потрібно розташувати на вашому малюнку. Порядок розташування має значення? (Ні.)
Подумайте, як показати, що тварин зібрали разом – вони утворюють множину.
Це завдання потрібно виконати за 1 хвилину.
Діти намагаються виконати завдання.
3. Виявлення місця та причини утруднення.
4. Побудова проекту виходу з утруднення.
1) Використовуємо замкнену лінію для зображення схеми.
2) Розташуємо елементи множини всередині замкнутої лінії.
3) Відповімо на запитання: 1. Чи є т елементом множини Z?
2. Чи є ж елементом множини Z?
3. Чи є м елементом множини Z?
4) Виділимо у питаннях загальну частину (?) і замінимо одним словом (?).
5) Замінимо це слово математичним символом.
5. Реалізація побудованого проекту.
Графічне зображення множин, з яким ви щойно познайомилися, вигадав англійський вчений-математик Джон Вен, тому їх називають діаграмами Вена.
Вчитель прикріплює картку:
У цьому випадку замість слів «є елементом» кажуть «належить». Так, наприклад, замість пропозиції «Мавпа є елементом множини Z» прийнято говорити «Мавпа належить множині Z».
Отже, тема уроку: «Діаграма Вена. Знаки »
Запишіть за допомогою нового знака , що мавпа, тигр і жираф належать множині Z.
Діти малюють схему в зошитах, записують математичною мовою твердження «Чебурашка не належить множині Z».
6. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
№ 5, стор. 11
Учні виконують завдання із коментуванням фронтально.
№ 4, стор. 11
7. Самостійна робота з самоперевіркою за зразком.
стор. 10. Успішної роботи!
Учні працюють самостійно. На самостійну роботу приділяється 2–3 хвилини.
Вчитель поміщає на дошку стандарт для самоперевірки.
Діти виконують самоперевірку та фіксують її результат.
8. Включення в систему знань та повторення.
№ 7, стор. 11.
Учні працюють у зошитах із друкованою основою.
На дошці у схемі вчитель сам відзначає точкою загальний елемент множин A і B:
№ 9, стор. 12.
Це завдання виконується усно.
№ 10, стор. 12.
Діти працюють самостійно. Перевірка виконується фронтально з фіксацією на дошці відповідних виразів:
а) а ∙ 2; б) b + (b + c); в) n – k – k ∙ 3; г) (x + y): 5.
9. Рефлексія навчальної діяльності.
Вправа «Чудовий день»
Який сьогодні чудовий день! Сонечко усміхається, легенькі хмаринки пливуть по безмежному небу.
Усе навколо радіє, веселиться.
Усміхніться і ви сьогоднішньому дню, що принесе радість усім. У такий гарний день чи готові ваші оченята до уроку?
Підморгніть мені.
Чи готові ваші вушка мене слухати?
Покажіть, як ви ними слухаєте.
Чи готові ваші руки писати у зошиті? Поплескайте.
Чи готові ваші ніжки вас слухати? Потупайте.
Яку тему ми сьогодні розглядаємо?
Як ви гадаєте, чи здійснюють подорожі тварини? Для чого?
Методика «Джигсоу»
Самостійне читання тексту.
Робота в групах
Робота в парах
Знайомство з автором
Гра «Слідопит»
Перегляд буктрейлера до книжок Кріса Пакхема.
Вправа «Продовж речення»
Гра «Редактори».
Пригадали, що текст складається з речень. Тепер ви станете редакторами, яким треба відредагувати текст. Працювати будете в парах.
Перевірка текстів на слайдах.
Складання казки за даним зачином.
Ви тепер казкарі й будете складати казку про ведмедика. Підказки будуть на слайді.
Я казку починаю .
(Йшов і побачив пташеня, яке випало з гнізда. Взяв він пташеня й посадив у гніздечко. Пташки подякували ведмедику й подарували йому квітку. Гарний вчинок зробив ведмедик. Ведмедик Непосидько – молодець! )
IV. ПІДСУМОК ДНЯ
Рефлексія.
• З яким настроєм закінчуєте день?
• Де сьогодні побували жевжики?
• Чи сподобалося вам сьогодні досліджувати світ разом із жевжиками?
• Чи потрібні будуть вам у житті знання, які ви сьогодні отримали? Де і коли?
Самооцінювання