«Сонячний вітер. Моделюємо цикли природи.»

Про матеріал
Конспек уроку ЯДС, 4 клас, «Сонячний вітер. Моделюємо цикли природи.» за підручником Воронцової.
Перегляд файлу

ВСП «Сарненський фаховий педагогічний коледж РДГУ»

 

 

 

 

 

До виховного заходу готували:

Карпець Ольга Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

пробного уроку

 

 на тему: «Сонячний вітер. Моделюємо цикли природи.»

проведеного студенкою: Павлович  Марією  Петрівною

відділення шкільне

освітньо-кваліфікаційний рівень молодший бакалавр

напрям підготовки 01 педагогічна освіта

спеціальність 013 початкова освіта

курс ІІІ, група А- 32

дата 10.10.23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект затвердили:

Керівник педпрактики_______

 

 

Тема: Сонячний вітер. Моделюємо цикли природи.

Мета: продовжувати ознайомлення учнів з природними циклами, їх видами та властивостями; формувати в учнів знання щодо природних явищ, пов’язаних із Сонцем;виховувати пізнавальний інтерес до дослідження природи.

Очікувані результати:

Наприкінці заняття учні:

-         пояснюють, що таке сонячний вітер, полярне сяйво, геомагнітні бурі, сонячне затемнення;

-         моделюють сонячне затемнення

-         наводять приклади циклів у природі;

-         пояснюють добовий і річний цикл.

Матеріали та обладнання: презентація, роздаткові матеріали, кульки великого і маленького розміру, ліхтарик.

Хід уроку

  1. Організаційна частина

-         Нумо, діти, підведіться!

     Всі приємно посміхніться.

     Продзвенів уже дзвінок,

     Починаємо урок!

Добрий день! Мене звати Марія Петрівна.  Зараз ми з створимо схему фенологічних спостережень.

- Яка зараз пора року? (Осінь)

- Який місяць року? (Жовтень)

- Який сьогодні день тижня?(Вівторок)

- Яке число?(10.10)

- Яка сьогодні погода? (похмуро, ясно, хмарно)

- Чи були сьогодні зранку опади, якщо так то які? (туман, дощ, сніг ,не було опадів)

 - Молодці діти! Ви дуже активні.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Фронтальна бесіда за змістом попереднього уроку

-         Про що ми говорили на минулому уроці?

(відповіді дітей)

На минулому занятті ми говорили про те, як утворилася Сонячна система.

 2. Знайомство.

Роздайте учням малюнки сонечка (Додаток 1). Запропонуйте дітям по черзі назвати своє ім’я, підібрати малюнок, який відповідає їх настрою, і показати це зображення іншим учням зі словами: «Зараз у мене ось такий настрій».

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Щоб у нас був сонячний та радісний настрій, сьогодні поговоримо про тепло, яке Сонце дарує нашій планеті і кожному та кожній з нас, також, сьогодні ми будемо досліджувати та моделювати цикли природи, які пов’язані з обертанням Землі навколо свої осі й навколо Сонця.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником

-         Діти, розгорніть свої підручники на сторінці 62 та розгляньте малюнок Сонця у підручнику.

  1. Запитання для обговорення

-         Скажіть, будь ласка, що таке сонячні плями? (темні ділянки на поверхні Сонця)

-         Звідки розпочинає свій рух сонячний вітер? (із сонячної корони)

-         Отже, Сонце є найближчою до нас зорею, а також джерелом тепла, світла та життя. Зміни, що відбуваються на поверхні Сонця викликають зміни в атмосфері та магнітному полі Землі.

3.Робота з підручником

-         А зараз розгорніть свої підручники на с.64  - прочитайте текст «Сонячний вітер» і розгляньте малюнки.

4. Запитання для обговорення:

- З якої частини Сонця постійно вилітають частинки розпеченої плазми? (його поверхні, корони)

- Що захищає Землю від сонячного вітру? (магнітне поле Землі)

-У якій частині Землі частинки сонячного вітру проникають до атмосфери планети? (на полюсах)

- Яку назву має природне явище, за якого частинки сонячного вітру, зіштовхуючись з атомами газів атмосфери, починають світитися? (полярне сяйво, Аврора)

- Через що виникають геомагнітні бурі? (підвищену активність Сонця, коли у космос потрапляє більше частинок сонячного вітру, ніж звичайно)

- До яких наслідків вони можуть призводити? (можуть ненадійно працювати засоби зв’язку, птахи — втрачати орієнтацію, а деякі люди у ці дні відчувають погіршення самопочуття)

- Розгляньте схематичне зображення взаємодії сонячного вітру з магнітним полем Землі (слайд).

- Отже, магнітне поле допомагає захистити життя на Землі від сонячного вітру — потоку розпечених газів, які відриваються від сонячної корони і розсіюються в космосі.

5. Перегляд відео «Сонячне затемнення»

- Зараз ми з вами переглянемо відео про сонячне затемнення.Увага на екран.

Запитання для обговорення:

-         Що таке сонячне затемнення? (явище, коли Місяць перебуває між Землею і Сонцем та частково чи повністю закриває його)

-         Якими бувають сонячні затемнення? (повні, кільцеподібні, часткові)

-         Як правильно та безпечно спостерігати сонячне затемнення? (у спеціальних окулярах)

-         Які незнайомі слова ви записали до бланку «Кінокритика»? Чи все тепер зрозуміло?

 «Ми настільки звикли до того, що наша зірка настільки сліпуче яскрава, тому часто не звертаємо на неї особливої уваги. Але під час затемнення ми можемо – якщо будемо обережні – спостерігати, як Місяць повністю або частково затуляє собою Сонце».

6. Робота в групах «Моделюємо сонячне затемнення»

1. Об’єднайте учнів у три групи за допомогою карток із Додатка 4. 2. Роздайте групам по дві кульки (велику та маленьку) й ліхтарик для виконання завдання. 3. Попросіть учнів у групах змоделювати відповідне сонячне затемнення. 4. Попросіть дітей описати результати своїх спостережень за тим, як змінюється затемнення на великій кульці після того, як вони змінюють положення маленької кульки. Підсумуйте: «Затемнення Сонця на Землі відбувається, коли Місяць розташовується між спостерігачем і Сонцем та закриває його своєю тінню. Під час сонячного затемнення космонавти, що перебувають на орбіті, можуть спостерігати на поверхні Землі тінь від М

6. Фізкультхвилинка

7. Робота з підручником

Прочитайте текст і розгляньте малюнок в підручнику на с. 65.

 Запитання для обговорення:

-         З яким циклом у природі пов’язана зміна дня і ночі? (обертання Землі навколо свої осі)

-         А зміна пір року? (обертання Землі навколо Сонця)

8. Робота зі схемою.

 Запропонуйте учням переглянути схему добових і сезонних змін (Додаток 1) та дати відповіді на запитання:

-         Де буває полярний день і полярна ніч: на полюсах чи екваторі?

-         У яку пору року день довгий, а ніч — коротка?

-         У якій півкулі Землі розташована територія України?

-         Яка пора року в Австралії, коли в Україні літо?

 Підсумуйте: «У природі багато процесів повторюються, утворюючи циклічність, наприклад, зміна дня та ночі, пір року»

V.Закріплення вивченого матеріалу

1.Робота з інтерактивним зошитом

1. Роздайте кожному роздрукований Додаток 2, ножиці, клей та різнокольорові олівці чи фломастери.

 2. Запропонуйте вирізати заголовок «Рух Землі», приклеїти його до верхньої частини сторінки і розфарбувати.

3. Після того, як учні впораються із цим завданням, їм потрібно заповнити пропуски в інформації про обертання Землі, розфарбувати, вирізати і вклеїти до інтерактивного зошита.

Примітка: за нестачі часу роботу із зошитом можна закінчити вдома. 2.Робота в групах «Обертання Землі»

1. Об’єднайте учнів у 2 групи за допомогою карток (Додаток 3).

 2. Запропонуйте групам уявити, що вони мають пояснити молодшому братикові чи сестричці, чому буває день і ніч або чому змінюються пори року.

3. Попросіть учнів інсценувати ці бесіди.

 VI.Підсумкові завдання

 1. За наявності часу запропонуйте учням виконати завдання (Додаток 4).

2. Вправа «Відкритий мікрофон». Запропонуйте учням по черзі поділитися враженнями від уроку, розказати, що їм найбільше сподобалося.

 VII. Домашнє завдання:

 • подивитись відео про фази Місяця (урок «Моделюємо фази Місяця») і заповнити бланк «Кінокритика» (тиждень «Як досягти успіху», урок «Як ставити досяжні цілі», Додаток 1). • роздайте слова пісні «If you feel it» і запропонуйте вдома послухати її (урок «Моделюємо фази Місяця», Додаток 5).

4.Вправа «Хай щастить!». Попросіть дітей стати боком у тісне коло. Покласти праві руки одна на одну в центрі. Підняти ліву ногу і, стрибаючи на правій, разом сказати: «Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди усім щастить! Будьмо!

- До побачення!

 

docx
Додано
28 січня
Переглядів
483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку