Спадщина Сухомлинського

Про матеріал
Доповідь "Спадщина Сухомлинського" цікава та корисна для роботи вчителя. Рекомендую. переглянути та ознайомитися.
Перегляд файлу

                                                                          C:\Users\Fast\Desktop\images (3).jpg

          В.О. Сухомлинський  питання  виховання  та  навчання  дітей  розглядав  крізь  призму   педагогічної  етики  - науки  по  формування  моральних  основ  людської  особистості ,  де  образному  та  художньому  мисленню  належить  провідне  місце .. До казки Василь  Олександрович   звертався  ще  на  початку  свого  творчого  шляху  і  тому  не  випадково  ,  що   всій  його  педагогічній  діяльності  властиве бачення  проблем  виховання.

      Серед  численних народних та авторських  казок особ­ливо виділяю  коротенькі казкові оповідки Василя Сухомлинського. Високоморальні, сповнені любові до природи, до всіх і до всього живого, вони є тим благодатним засобом, за допомогою якого можна забезпечити комплексну реалізацію завдань фізичного розумового, мовленнєвого, естетичного, трудового, громадянського виховання дитини...

       Читаючи дітям текст, їх навчаю слухати й ро­зуміти усне мовлення; фіксувати початок та кінець опо­віді; усвідомлювати елементи фактичного змісту (хто, де, коли, як),логічні зв'язки між ними; уявляти те, про що йдеться у творі, який прослуховується; співпереживати з дійовими особами. У дітей формують елементарні аналітико-синтетичні вміння в роботі над текстом, речен­ням, словом, звуками мовлення. На основі казки можна також розробити сюжетне заняття з фізичного виховання, а ще — подати знання про при­родне, людське і предметне довкілля. Спонукатимуть дітей відтворити зміст казки в малюнку, ліпленні, аплі­кації, конструюванні творчі завдання з розділів програ­ми: "Трудове навчання", "Образотворче мистецтво", "Ху­дожня праця" та ін.  Я  заохочую  дітей  до   складання  казок , творів – мініатюр .  Адже ,  вважаю, що  казка  робить  дитину  розумнішою та  спостережливішою.

                                                                   


 

                               Система  роботи  над  складанням  казки.  C:\Users\Fast\Desktop\images (2).jpg

                                  І.  Підготовка  вчителя  до  роботи.                                                                                                                   На своїх  уроках часто  використовую  авторські  казки  В.О. Сухомлинського.  Дуже  важливо  визначити  тип  тексту  майбутньої  казки ,  чи  вона  буде  складатися   у  формі  опису  чи  розповіді.

 1.Необхідно  підібрати  тему  до  казки. Бажано, щоб  вона  була  конкретною і  виходила  із  безпосередніх  спостережень  за  природою.

 2.Формулювання  плану. Підбір  опорних  слів ,  образних  виразів  для словникової  роботи. Вибір  форм, методів  та прийомів  роботи  на  уроці.

                                              ІІ.  Підготовка  учнів.                               C:\Users\Fast\Desktop\images (8).jpg_

  1. Мотивація  уроку. Наука  рекомендує  створювати  з  цією  метою  проблемні  ситуації.

2.Спостереження  за об’єктами  природи, які мають  стати  дійовими  особами  казки. Необхідно вчити  помічати  найменші  деталі ,  активізуючи  всі  органи  чуття  дітей.

3. Активізувати образну  уяву  дітей( необхідно  використати  класичну музику ,  твори  живопису, поезію  за  темою  уроку).

                                 ІІІ.  Робота  над  складанням  казки.                C:\Users\Fast\Desktop\images (7).jpg

Ця  робота  теж  має  певну  систему. У  ході  спостереження  за  природою  казка  складається  усно. Спочатку  необхідно  дати  можливість  вільно  висловлюватися учням . на  даному  етапі  роль  вчителя – спрямовуюча – звернути  увагу  школярів на  деталі , допомогти  знайти влучний  вираз , зробити  висновок.  А от  на  другому  уроці  ,  коли  проводиться  оформлення казки ,  учні  пригадують типи  текстів  та  їх  структуру,  підбирають  заголовок,  складають  план. Словникова  робота  пов’язується  з роботою  над  реченням. Чітке  формулювання  мого  запитання  викликає  у  дітей  чітке  формулювання  відповіді. І  ось настає  кульмінаційний  момент уроку -  процес  творення  казки. Завжди в  класі в цей  момент тиша, кожен  заглибився  у  свою  казку. І  кожен  такий  урок закінчується  святом -  презентацією  складених  казок.

                             ІV.Застосування  складених  казок. C:\Users\Fast\Desktop\images (5).jpg

       Жоден  твір  учня  не  повинен  залишатися  без  уваги ,  кожен  має  знайти  застосування.  Казки  поки що зачитуються  у  класі. Далі  одні  з них пропонуються  для  виготовлення  книжок – саморобок , інші  для  загальношкільного  збірника. Слід  сказати , про  особливість  учнівських  казок.  Тут  немає  специфічних  для  українських  казок   примовок типу  « Жили собі, були собі…». Авторські  казки  учнів – це  мініатюри ,  що  за  структурою  нагадують  тексти – описи, тексти – розповіді, але  діючими  особами  є об’єкти  природи - сонце , хмари,  рослини,  тварини. Фактично ,  кожен  твір – це  фрагмент   реального життя , переданого  через  природу  і дитячі  відчуття.

      

   


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 жовтня 2022
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку