«Спеціальні засоби індивідуального захисту шкіри. Призначення, склад, правила користування»

Про матеріал
Поглибити знання учнів про пристрій засобів індивідуального захисту шкіри, удосконалювати практичні навички в користуванні засобами індивідуального захисту; Розвиваюча: розвивати в учнів логічне мислення, кращі морально-психологічні якості, опрацювати нормативи з надягання засобів індивідуального захисту шкіри; Виховна: виховувати в учнів спостережливість, відвагу та сміливість.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Донецька обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки

 

Державний професійно-технічний навчальний заклад

«КРАМАТОРСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ»

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ:

 

Методист

 

________Л.А Мірошниченко

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ

 

з предмета «Захист Вітчизни»

 

на тему: «Спеціальні засоби індивідуального захисту шкіри. Призначення, склад, правила користування»

 

 

 

 

 

Розробив викладач

Смирнов Олександр Михайлович

 

РОЗГЛЯНУТО І СХВАЛЕНО

на засіданні МК «Захисту Вітчизни та фізичної культури і здоров'я»

 

Протокол № 6 від 31.01.2019 р.

Голова МК_______О.М. Смирнов

 

м. Краматорськ, 2019р.


Тема уроку: Спеціальні засоби індивідуального захисту шкіри. Призначення, склад, правила користування.

 

Мета уроку:

навчальна: поглибити знання учнів про пристрій засобів індивідуального захисту шкіри, удосконалювати практичні навички в користуванні засобами індивідуального захисту;

розвиваюча: розвивати в учнів логічне мислення, кращі морально-психологічні якості, опрацювати нормативи з надягання засобів індивідуального захисту шкіри;

виховна: виховувати в учнів спостережливість, відвагу та сміливість.

 

Місце проведення: кабінет № 32.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Міжпредметні зв'язки: предмет «Охорона праці», предмет «Історія України».

 

Матеріальне забезпечення: плакати, спеціальне обладнане: ЗЗК, протигази; підручник «Захист Вітчизни».

Хід урок

І. Організаційна частина - 3хв.

Привітання.

Гімн України.

Прийняття рапорту про наявність і відсутність учнів.

II. Актуалізація знань - 7 хв.

Зробити фронтальне опитування учнів з попередньої теми: "Засоби індивідуального захисту органів подиху. Їх призначення та будова".

Питання попередньої теми:

  1. Назвіть найпростіші засоби захисту органів дихання, їх призначення.
  2. Пристрій і робота респіратора, визначення розмірів маски.
  3. Виготовлення й застосування ватна-марлевих пов'язок.

4. Пристрій протигазу ЦП-5.

5. Як правильно підібрати протигаз, визначення розміру шолому маски?

III. Виклад нового матеріалу - 27 хв.

Засоби індивідуального захисту шкіри підрозділяться за принципом захисної дії на фільтруючі та ізолюючі.

1. Захисний фільтруючий одяг забезпечує надійний захист шкірних покривів від радіоактивних речовин і бактеріологічних засобів. При просоченні водним розчином спеціальної пасти вона забезпечує і захист від отруйних речовин.

Захисно-фільтруючий одяг (ЗФО) складається з бавовняного комбінезону особливого покрою, натільної білизни і двох пар бавовняних онуч. Комбінезон шиють трьох розмірів: перший - при зрості до 160 см , другий - від 160 до 170 см , третій — вище 170 см .

Підручні засоби захисту шкіри. Підручні засоби захисту шкіри в комплекті з засобами захисту органів подиху з успіхом можуть бути використані і звичайні непромокальні накидки й плащі, а також пальто з щільного товстого матеріалу, ватяні


куртки після їхньої герметизації. Голову захищають каптуром, шарфом або звичайною головною хусткою. Одяг повинен бути застебнутий на всі ґудзики, гачки або кнопки, комір піднятий і поверх нього шия щільно обв’язана шарфом, рукави обв'язані навколо зап'ясть тасьмами, низ куртки, піджак заправлений у штани, штани випущені поверх чобіт (бот). Щоб одяг захищав від пар отруйних речовин (ОВ), її просочують спеціальною пастою (ДО-4) або мильно-масляною емульсією. Мильно-масляну емульсію готують із розрахунку 250-300 гр. здрібненого господарського мила на 2 л води, підігрітої до 60-70 С. 0,5 л мінеральної або рослинної олії  додають після повного розчинення мила й енергійно перемішують. Костюм поміщають у таз (цебро) із розчином, потім злегка віджимають і сушать на відкритому повітрі. Для захисту ніг можна використовувати гумові чоботи, боти, калоші. При їхній відсутності взуття варто обернути щільним папером, а зверху обмотати тканиною. Для захисту рук можна використовувати усі види гумових або шкіряних рукавичок і рукавиць. Трикотажні, вовняні і бавовняні рукавички захищають тільки від радіоактивного пилу і біологічних засобів .

2. Ізолюючі засоби захисту шкіри: Ізолюючі засоби захисту шкіри виготовляються з повітронепроникних матеріалів, звичайно спеціальної еластичної і морозостійкої прогумованої тканини. Поряд із захистом від радіоактивних і бактеріологічних засобів охороняють шкірні покриви й обмундирування від зараження отруйними речовинами. До ізолюючих засобів захисту шкіри відносяться легкий захисний костюм Л-1, загальновійськовий захисний комплект ЗЗК.

Легкий захисний костюм Л-1 складається із сорочки з каптуром, штанів, що зшитих разом з панчохами, двопалих рукавичок і підшоломника. Розміри Л-1 у залежності від росту людини випускаються трьох розмірів: 1-й - для людей ростом до165 см , 2-й від 165 до172 см , 3-й –вище 172 см. Л-1 використовується в розвідувальних підрозділах ЦЗ і збройних сил.

Загальновійськовий захисний комплект (ЗЗК) складається з захисного плаща ОП-1 і захисних панчіх, рукавичок. Захисні рукавички гумові, зимові — трьох, літні - п'ятипалі. Захисний плащ має рукава й каптур. Плащ випускається п'яти розмірів: 1-й - для людей ростом до 165 см , 2-й - від 165 до 170 см , 3-й - від 171 до 175 см , 4-й - від 176 до 180 см , 5-й - вище 180 см . Підошва захисних панчіх має гумову основу. Панчохи надягають поверх звичайного взуття і кріпляться до ніг за допомогою хлястиків, а до поясного ременя - за допомогою тасьм. Панчохи випускаються трьох розмірів: 1-й - для взуття № 37 - 40, 2-й - № 41 - 42, 3-й - № 43 і більш. Рукавички випускаються двох розмірів.

Загальновійськовий захисний комплект у залежності від того, для яких цілей його використовують, може бути застосований у виді накидки (при захисті від отруйних речовин і бактеріологічних засобів (ОВ і БС)), надягнутим у рукава (при діях на місцевості, зараженої радіоактивними речовинами і бактеріологічними засобами (РВ і БС)) і у виді комбінезона (при діях у осередках ураження, проведення рятувально-євакуаційних робіт)

З.  Практичне відпрацювання в надяганні засобів індивідуального захисту шкіри.

Норматив № 3а надягання ЗЗК у вигляді плащу .

А. При надяганні ЗЗК у вигляді плащу подається команда: «Плащ у рукава, панчохи, рукавички надягнуть – Гази» .

Час виконання: відмінно - 3 хв.; добре  - 3хв.20сек.; задовільно - 4 хв.

Можливі помилки:

1. При надяганні протигазу допущені помилки:

- При надяганні протигазу учасник не зупинив подих і не закрив очі.

- Після надягання протигазу не зробив різкий видих в маску.

  1. Плащ не застебнутий на всі шпелькі.
  2. Не прив'язані панчохи, або не закріплені під рукава плаща рукавиці.

Норматив № 3б надягання ЗЗК у вигляді комбінезону .

Б. При надяганні ЗЗК у вигляді комбінезону подається команда: «Захисний комплект надягнути - Гази ».

Час виконання: відмінно - 4 хв. 40 сек.; добре - 5 хв.; задовільно - 6 хв.

Можливі помилки:

1.  При надяганні протигазу допущені помилки:

- При надяганні протигазу учасник не зупинив подих і не закрив очі.

- Після надягання протигазу не зробив різкий видих в маску.

2. Плащ не застебнутий на всі шпелькі.

3. Не прив'язані панчохи, або не закріплені під рукава плаща рукавиці.

IV. Питання для закріплення:  4 хв.

  1. Класифікація засобів захисту шкіри ,
  2. Порядок надягання ЗЗК у вигляді плащу,
  3. Порядок надягання ЗЗК у вигляді комбінезону.

V. Підсумки уроку - 2 хв.

Аналіз діяльності учнів на уроці, оцінювання відповідей.

VI Домашнє завдання - 2 хв

Підручник «Захист Вітчизни», сторінки 265-268

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Розглянутий і схвалений на засіданні МК

протокол № 6 від 31.01.2019р.  Голова МК

____________О.М. Смирнов


ЗАТВЕРЖДУЮ:

 В.о. директора ДПТНЗ «Краматорський центр професійно-технічної освіти»

__________Д.С. Александрова


 

План відкритого уроку
в групі СШП-16 «Верстатник широкого профілю»
з предмета: «Захист Вітчизни»
Дата проведення уроку:_______

Тема уроку: Спеціальні засоби індивідуального захисту шкіри. Призначення, склад, правила користування.

 

Мета уроку:

навчальна: поглибити знання учнів про пристрій засобів індивідуального захисту шкіри, удосконалювати практичні навички в користуванні засобами індивідуального захисту;

розвиваюча: розвивати в учнів логічне мислення, кращі морально-психологічні якості, опрацювати нормативи з надягання засобів індивідуального захисту шкіри;

виховна: виховувати в учнів спостережливість, відвагу та сміливість.

 

Місце проведення: кабінет № 32.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Міжпредметні зв'язки: предмет «Охорона праці», предмет «Історія України».

 

Матеріальне забезпечення: плакати, спеціальне обладнане: ЗЗК, протигази; підручник «Захист Вітчизни».

Хід уроку:

 

Етапи уроку

Час

Засоби

Діяльність викладача

Діяльність учнів

 

 

(хв.)

навчання

 

 

 

Організаційний

 

Журнал

Вітає учнів.

Вітають викладача.

1

момент

3

обліку

Визначає відсутніх.

 

 

 

 

теоретичного навчання

Оголошує тему уроку.

Командир    групи доповідає         про відсутніх.

2

Актуалізація опорних  знань учнів

 

7

Запитання   по матеріалу пройденої раніше теми.

Зачитує питання:

1. Назвіть найпростіші засоби захисту органів дихання їх призначення.

2. Пристрій і робота респіратора, визначення розмірів маски.

3. Виготовлення застосування ватно-

марлевих пов'язок. 4.Пристрій   протигаза ЦП-5.

5. Як правильно підібрати
протигаз, визначення розміру шолом маски?
Коментує відповіді.

Відповідають на

питання,

сприймають

коментарі

викладача, доповнюють відповіді.

 

3

Закріплення матеріалу пройденої теми

27

Плакати,

протигази,

ЗЗК,

підручник

«Захист

Вітчизни».

Викладає новий матеріал:

1 .Захисний фільтруючий одяг.

2.Ізолюючі засоби захисту шкіри

3.Практичне

відпрацювання в надяганні засобів індивідуального захисту шкіри.

Конспектують новий матеріал, відповідають на питання

 

 

 

 

4

Закріплення матеріалу пройденої теми

 

 

 

 

4

Запитання для закріплення матеріалу    по пройденій темі

 

Видає запитання, завдання. Пояснює їх.

  1. Класифікація засобів захисту шкіри .
  2. Порядок надягання ЗЗК у вигляді плащу.
  3. Порядок надягання ЗЗК у вигляді комбінезону

Відповідають на

питання,

сприймають

коментарі

викладача,

доповнюють

відповіді.

 

 

 

5

Підведення

підсумків

уроку

 

 

 

2

Журнал обліку

теоретичного навчання

 

Підводить підсумки уроку,
виставляє оцінки за усні
відповіді та результати
практичних занять,

виставляє оцінки в журнал.

Сприймають інформацію, роблять висновки.

6

Домашнє завдання

 

2

М.М. «Захист Вітчизни» 11 клас. Сторінки

265-268

Оголошує і коментує домашнє завдання.

 

Записують

домашнє

завдання.

 

 

 

Викладач          О.М. Смирнов

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для хлопців) 11 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
4 квітня
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку