Презентація до уроку етики у 5 класі за темою "Спілкування без слів або невербальне спілкування" за підручником "Етика" для учнів 5 класу, автор Т.Мелещенко.
Як спілкуватися без слів Підготувала вчитель етики ліцею №5 Худенко В. П.
Номер слайду 2
Ключові поняття: невербальне спілкування, міміка, жести, манери спілкування. Алана: Ти мене не слухаєш. Назар: Слухаю. Алана: Твій вираз обличчя та постава говорять, що не слухаєш. Назар: Не махай руками, я зрозумів, що ти хочеш сказати. Прочитай діалог. Чому виникла така ситуація? Поясни кожну дію, що супроводжувала діалог. Невербальне спілкування – це спілкування за допомогою міміки, жестів, постави тіла.
Номер слайду 3
1. Чому безсловесне спілкування давніше за словесне?2. Чи доводилося тобі спілкуватися невербально? Яка причина цього? Як вдалося порозумітися?3. Чому невербальну мову інколи називають «мовою почуттів»?Міміка — рухи м’язів обличчя, що виражають почуття і психічний стан людини.
Номер слайду 4
1.2. Розглянь малюнки. Що означає міміка на обличчях дітей?Покажіть по черзі одне одному такі емоції: щастя, сум, гнів, сюрприз,страх, розгубленість, хвилювання, бажання, презирство.
Номер слайду 5
Очі часто називають «вікнами в душу», оскільки вони здатні багато чого розкрити про те, що людина відчуває чи думає. Так, коли під час розмови людина дивиться прямо в очі, це означає, що вона зацікавлена та підтримує розмову. Однак тривалий погляд може означати загрозу. Що означає, коли людина не дивиться іншому/іншій в очі? Чому тривалий погляд вважається загрозливим?
Номер слайду 6
01. Вираз і рухи рота також можуть бути важливими під час читання мови тіла. Наприклад, посмішка може бути справжньою або її можна використати для вираження вдаваного щастя, сарказму чи навіть цинізму. Жування нижньої губи може свідчити про те, що людина відчуває тривогу, страх чи невпевненість. Стискання губ може бути показником огиди, несхвалення чи недовіри. Коли люди хочуть приховати емоційну реакцію, вони можуть закрити рот, щоб уникнути усмішки.
Номер слайду 7
Розгляньмо кілька поширених жестів та їхніх можливих значень:стиснутий кулак — гнів в одних ситуаціях чи підтримка в інших;великий палець угору — схвалення;великий палець униз — несхвалення;знак V, створений вказівним і середнім пальцями — мир або перемога;показування долонь — символ відкритості;закладені за спину руки — відмова від предметної активності;схрещені на грудях руки — прояв захисту;закриття вух руками — небажання слухати;руки на колінах — прагнення припинити бесіду;рука біля щоки — поринання в роздуми.
Номер слайду 8
Перейди за QR-кодом і первір свої знання жестової абетки
Номер слайду 9
Ситуація для роздумів. За теорією антрополога Едварда Хола, простір навколо людей складається із чотирьох зон різного розміру. До цих зон допускаються інші люди, залежно від близькості стосунків. До інтимної зони (до 45 см) можуть увійти лише близькі люди: члени родини й найближчі друзі. Більш тісні стосунки означають обійми, шепіт, дотик. Особистий простір (46-120 см) — для друзів і близьких знайомих. Що ближче люди можуть стояти одне навпроти одного під час взаємодії, то сильнішою є близькість їхніх стосунків. Соціальна відстань (120-260 см) охоплює контакти зі знайомими людьми. Решта — публічна зона, яка доступна майже для всіх.
Номер слайду 10
Уявіть ситуацію, що ви їдете в повному автобусі й раптом в іншому кінці бачите знайомого/знайому. Ви маєте жестами домовитися про зустріч у певному місці (у вашому місті, селі) і в певний час. На це у вас одна хвилина. Обговоріть, як ви зрозуміли одне одного. Запропонуйте каталог жестової мови для сучасних п’ятикласників і п’ятикласниць.
Номер слайду 11
На сьогоднішньому уроці …Я зрозумів/зрозуміла… Я запам’ятав/запам’ятала…. Я навчивсь/навчилась…
Номер слайду 12
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал у підручнику стор.175-182. Склади фотокаталог власної міміки у вигляді презентації чи плакату