Конспект уроку з етики 5 клас

Про матеріал
Конспект уроку з етики у 5 класі допоможе вчителю якісно та цікаво побудувати свій урок
Перегляд файлу

Конспект з етики 5 клас

Унікальність людини. Повага та толерантне ставлення до інших людей

        Мета уроку: розглянути людину як унікальну живу істоту;вчити дітей розуміти індивідуальність людини не тільки як фізичної особи, а й як об’єкта соціального оточення;  розвивати поняття учнів про самоповагу та її формування; виховувати толерантне ставлення до людей

Очікувані результати: учні мають пояснювати цінність і неповторність життя людини; учні мають уміти виявляти повагу до однолітків і дорослихі ; протидіяти виявам неповаги у своєму середовищі.

Обладнання: підручник, зошит

Тип уроку: засвоєння нових знань

  • 1. Організаційний момент

1 Привітання:

                 Ось дзвінок нам дав сигнал

                 Починати час настав

                 Тож і ми часу не гаймо –

                Урок здоров’я починаймо.

2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

3. Перевірка готовності учнів до уроку.

4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

5 Повтор правил роботи групи.

  • 2. Актуалізація опорних знань

    Вірш В.Симоненка “Ти знаєш що ти людина…”, робота над епіграфом до уроку.

 Опорне запитання до учнів : ”Як ви думаєте, що люди цінують найбільше?

Найчастіше те, що існує лише в одному екземплярі. Наприклад, ми з вами. Зверніть увагу, ще раз на епіграф до уроку. Дійсно, кожен з нас не такий, як всі. І ми всі унікальні, особливі й неповторні. А на скільки – давайте переконаємось, вислухавши ваші презентації.(Індивідуальне домашнє завдання, презентація міні-проектів”Я пишаюсь тим, що я… ). Обговорення.

 «Зворотній зв’язок».

— На минулому уроці я дізнався…

— На минулому уроці я зрозумів…

—З минулого уроку я запам’ятав…

Отже, сьогодні ми познайомилися з вами ближче. А давайте визначимо, хто вважає себе доброю людиною (діти піднімають руки), хто вважає себе розумною людиною, хто злою і недоброзичливою? Те, що ви зробили, називається самооцінкою. Самооцінка – це ставлення людини до самої себе.  І ті, хто сумнівається у собі -  має занижену самооцінку. А даремно, адже, у кожного з нас є багато доброго. Пам’ятайте, що таких як ви немає, ніколи не було і не буде в цілому світі.

 Із самооцінки починається самоповага. Завжди ставтеся до себе як до обдарованої, доброї і порядної людини, Тоді й інші люди будуть так само до вас ставитись, поважати вас, цінувати й любити.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми, мети й завдань уроку. (То ж яка тема нашого уроку?)

          Проблемні запитання.

— Чому кожна людина є унікальною?

— Чи потрібна толерантність учням 5 класу?

  • 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

Інтерактивна технологія «Мандрівка в країну Зірок».( Намистинки-асоціації, розповідь казкової пригоди із одночасним  демонструванням фанелеографії .) ДОДАТОК 1

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 Обговорення казкової історії, формулювання висновку

 Унікальність людини як живої істоти. ( Перегляд  презентації. Бесіда.)

— Чим людина відрізняється від тварин?

Унікальність і неповторність кожної людини. Повага та самоповага.  Толерантність (Пояснення термінів на основі  перегляду слайдів, запис визначення у зошити,  формулювання висновку.)

Учні  відповідають на запитання:

1) Що таке повага?

2) Що таке самоповага?

 Наводять самостійно приклади

  • 5. Узагальнення й закріплення знань

 Виконання вправ для розвитку самоповаги й поваги до інших людей.

1) Вправа «Комплімент». (Робота в парах.)

Учні записують на маленьких аркушах паперу 2–3 побажання для себе.

2) Вправа «Дзеркало». (Продовження роботи в парах.)

Запитання до учнів:

— Що спільного у ваших двох стовпчиках?

— Які відмінності?

— Які якості сусіда ви обов’язково будете розвивати у собі?

— Чи можуть відмінності заважати добрим стосункам?

 Метод «Намисто» А тепер візьміть намистинку в ліву долоню, стисніть її в кулачку,закрийте очі, прикладіть намистинку до серця й подумайте, який досвід кожен із вас візьме з собою з цього уроку. Нехай цей досвід допомагає вам у житті бути добрішими і терпиміше ставитись один до одного, допомагає знаходити щось добре і гарне, що є у душі кожної людини. Хто готовий, відкрийте очі. Намистинки ми зараз нанизаємо на одну загальну нитку і потім зв’яжемо її кінці. Подивіться, яке чудове намисто у нас вийшло. Які різні намистинки. Так і ми з вами всі різні. Але кожна намистинка пов’язана з іншими, і в той же час вона існує окремо. Так і людині деколи хочеться бути разом з усіма, а деколи хочеться побути на самоті. Подивіться, як намистинки щільно прилягають одна до одної, ніби вони дуже дружні між собою. Я хочу , щоб ви теж були згуртованими та дружними, щоб завжди проявляли взаєморозуміння і підтримку один одному. Тоді, я впевнена, що кожен день у вашому житті буде світлим та затишним.

  6. Підбиття підсумків уроку

 Оцінювання. Висновки

 Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

П.12, ст. 61 – 65.  Індивідуальні завдання

Теми для міні-проектів:

1. Ким ти бажаєш стати? Що для цього потрібно?

2. У чому полягає унікальність мого друга. (Виготовлення різнокольорових  промінчиків доброго і хорошого, що  є в душі у кожного із вас).

    3. Прийом «Одним словом» - Що сьогодні ви покладете у свій «Кошик    здоров'я»? Чому?

Учні  висловлюють свої враження від уроку.

4. Ритуал прощання

Вчитель: Памятайте, любі друзі, милі

               Як буде на душі, так буде і на тілі.

              Тому з хорошим дружіть

            Веселими, добрими й здоровими ростіть.

Діти беруться за руки та промовляють: Будьмо здорові, будьмо щасливі.

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Розробки уроків
До підручника
Етика 5 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
25 травня 2023
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку