Конспект з етики 5 клас
Унікальність людини. Повага та толерантне ставлення до інших людей
Мета уроку: розглянути людину як унікальну живу істоту;вчити дітей розуміти індивідуальність людини не тільки як фізичної особи, а й як об’єкта соціального оточення; розвивати поняття учнів про самоповагу та її формування; виховувати толерантне ставлення до людей
Очікувані результати: учні мають пояснювати цінність і неповторність життя людини; учні мають уміти виявляти повагу до однолітків і дорослихі ; протидіяти виявам неповаги у своєму середовищі.
Обладнання: підручник, зошит
Тип уроку: засвоєння нових знань
1 Привітання:
Ось дзвінок нам дав сигнал
Починати час настав
Тож і ми часу не гаймо –
Урок здоров’я починаймо.
2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
3. Перевірка готовності учнів до уроку.
4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
5 Повтор правил роботи групи.
Вірш В.Симоненка “Ти знаєш що ти людина…”, робота над епіграфом до уроку.
Опорне запитання до учнів : ”Як ви думаєте, що люди цінують найбільше?”
Найчастіше те, що існує лише в одному екземплярі. Наприклад, ми з вами. Зверніть увагу, ще раз на епіграф до уроку. Дійсно, кожен з нас не такий, як всі. І ми всі унікальні, особливі й неповторні. А на скільки – давайте переконаємось, вислухавши ваші презентації.(Індивідуальне домашнє завдання, презентація міні-проектів”Я пишаюсь тим, що я…” ). Обговорення.
«Зворотній зв’язок».
— На минулому уроці я дізнався…
— На минулому уроці я зрозумів…
—З минулого уроку я запам’ятав…
Отже, сьогодні ми познайомилися з вами ближче. А давайте визначимо, хто вважає себе доброю людиною (діти піднімають руки), хто вважає себе розумною людиною, хто злою і недоброзичливою? Те, що ви зробили, називається самооцінкою. Самооцінка – це ставлення людини до самої себе. І ті, хто сумнівається у собі - має занижену самооцінку. А даремно, адже, у кожного з нас є багато доброго. Пам’ятайте, що таких як ви немає, ніколи не було і не буде в цілому світі.
Із самооцінки починається самоповага. Завжди ставтеся до себе як до обдарованої, доброї і порядної людини, Тоді й інші люди будуть так само до вас ставитись, поважати вас, цінувати й любити.
Повідомлення теми, мети й завдань уроку. (То ж яка тема нашого уроку?)
Проблемні запитання.
— Чому кожна людина є унікальною?
— Чи потрібна толерантність учням 5 класу?
План пояснення нового матеріалу
Інтерактивна технологія «Мандрівка в країну Зірок».( Намистинки-асоціації, розповідь казкової пригоди із одночасним демонструванням фанелеографії .) ДОДАТОК 1
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Обговорення казкової історії, формулювання висновку
Унікальність людини як живої істоти. ( Перегляд презентації. Бесіда.)
— Чим людина відрізняється від тварин?
Унікальність і неповторність кожної людини. Повага та самоповага. Толерантність (Пояснення термінів на основі перегляду слайдів, запис визначення у зошити, формулювання висновку.)
Учні відповідають на запитання:
1) Що таке повага?
2) Що таке самоповага?
Наводять самостійно приклади
Виконання вправ для розвитку самоповаги й поваги до інших людей.
1) Вправа «Комплімент». (Робота в парах.)
Учні записують на маленьких аркушах паперу 2–3 побажання для себе.
2) Вправа «Дзеркало». (Продовження роботи в парах.)
Запитання до учнів:
— Що спільного у ваших двох стовпчиках?
— Які відмінності?
— Які якості сусіда ви обов’язково будете розвивати у собі?
— Чи можуть відмінності заважати добрим стосункам?
Метод «Намисто» А тепер візьміть намистинку в ліву долоню, стисніть її в кулачку,закрийте очі, прикладіть намистинку до серця й подумайте, який досвід кожен із вас візьме з собою з цього уроку. Нехай цей досвід допомагає вам у житті бути добрішими і терпиміше ставитись один до одного, допомагає знаходити щось добре і гарне, що є у душі кожної людини. Хто готовий, відкрийте очі. Намистинки ми зараз нанизаємо на одну загальну нитку і потім зв’яжемо її кінці. Подивіться, яке чудове намисто у нас вийшло. Які різні намистинки. Так і ми з вами всі різні. Але кожна намистинка пов’язана з іншими, і в той же час вона існує окремо. Так і людині деколи хочеться бути разом з усіма, а деколи хочеться побути на самоті. Подивіться, як намистинки щільно прилягають одна до одної, ніби вони дуже дружні між собою. Я хочу , щоб ви теж були згуртованими та дружними, щоб завжди проявляли взаєморозуміння і підтримку один одному. Тоді, я впевнена, що кожен день у вашому житті буде світлим та затишним.
6. Підбиття підсумків уроку
Оцінювання. Висновки
Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
П.12, ст. 61 – 65. Індивідуальні завдання
Теми для міні-проектів:
1. Ким ти бажаєш стати? Що для цього потрібно?
2. У чому полягає унікальність мого друга. (Виготовлення різнокольорових промінчиків доброго і хорошого, що є в душі у кожного із вас).
3. Прийом «Одним словом» - Що сьогодні ви покладете у свій «Кошик здоров'я»? Чому?
Учні висловлюють свої враження від уроку.
4. Ритуал прощання
Вчитель: Памятайте, любі друзі, милі
Як буде на душі, так буде і на тілі.
Тому з хорошим дружіть
Веселими, добрими й здоровими ростіть.
Діти беруться за руки та промовляють: Будьмо здорові, будьмо щасливі.