Дуже багато в благополуччі та розвитку дітей залежить від батьків.Батьки мають пам'ятати, що для дитини важливо те, що вони роблять для неї, а ще важливіше те, що вони роблять разом з нею.Дана розробка рекомендує показ фрагментів уроків з поясненням та елементами інтелектуально-розвивальної гри для батьків і дітей.
2 клас
Спільні збори батьківського і учнівського колективів класу
Тема
Розвиваємо логічне мислення і пам'ять (показ фрагментів уроків з поясненням та елементами інтелектуально-розвивальної гри для батьків і дітей).
План
Обладнання: підручники з читання і математики, картки із завданнями для інтелектуальної гри, пам’ятки «Десять золотих» правил для батьків, виставка учнівських зошитів.
Кожна дитина – це таємнича квітка. Допомогти кожній квітці розквітнути, а дитині розкритися в своїх здібностях – найголовніше завдання, адже від природи кожна дитина має творчі здібності.
Дорогі батьки! Дуже багато в благополуччі та успішності розвитку дитини залежить від вас. Пам’ятайте, для дитини важливо те, що ви робите для неї, а ще важливіше те, що ви робите разом з нею. Сьогодні ви будите спостерігати, як мислять ваші діти і самі станете учасниками інтелектуально-розвивальної гри.
Дитина називає своє ім’я, улюблене заняття та представляє своїх батьків.
а) Зараз ми виконаємо деякі завдання, а батьки подивляться, які ви уважні і активні, а разом з тим і послухають, як пояснювати окремі завдання.
Читання.
На минулих зборах, шановні батьки, я вам говорила про значення читання для навчання. А зараз ви послухаєте, як уже можуть читати діти в 2 класі, порівняєте з читанням своєї дитини і зробите висновок.
(За завданнями учителя читають кращі учні).
З таким читанням дітей значно легше вчитися, ніж з читанням на середньому чи низькому рівні. А наскільки важко чи неможливо успішно вчитись з низьким рівнем читання в середніх і старших класах, я вже вам розповідала. (Лекція «Вплив швидкості читання на навчання»). Дітям просто не вистачатиме часу все прочитати хоч по разу і осмислити, не говорячи вже про те, що треба ще й вивчити.
Математика.
Як впливає читання на навчання, давайте подивимось на такому прикладі.
С.83, задача № 472.
Ви прослідкували кожен за своєю дитиною і побачили, наскільки швидко і свідомо вона прочитала задачу.
Слідкуйте за моїми запитаннями і за тим, як працюють діти.
а) Задачу можна почати аналізувати із запитання.
- Прочитали запитання. Що це за задача? (На порівняння).
- Раз задача на порівнянні, у запитанні ж і шукаємо, які дві величини порівнюються. (Полив і залишилося полити).
- Тепер подивимося в умову. Які з цих двох величин відомі?
(Полив 12 кущів).
б) Часто задача сама підказує першу дію. В даному випадку яка перша дія? (20-12=8/к). Діти найчастіше йдуть по цьому шляху. Можна і так починати розв’язування. Але ж виконавши дію, ми повинні подумати, що ми нею дізналися? (Скільки кущів залишилося полити?). Але ми не відповіли на запитання задачі. Думаємо далі.
Дитина не зможе просто запам’ятати, як розв’язувати ту чи іншу задачі. Задачі різні і всі вони потребують вміння логічно мислити, вибудовувати такий собі ланцюжок дій, який підведе до відповіді.
Зараз ми проведемо інтелектуально-розвивальну гру. Вправи, які я вам запропоную, якраз покликані розвивати в дитини гнучкість мислення. Ви зможете більше дізнатися, як розвивати здібності вашої дитини.
Завдання I.
Коментар.
Для успішного виконання завдання потрібно виявити винахідливість і кмітливість.
(десять хвилин).
Перевірка. Батьки і діти обмінюються виконаними завданнями. Учитель зачитує правильні відповіді.
Завдання II «Логічні висновки»
(час виконання 2 хв.)
Інструкція. Прочитайте уважно речення та дайте відповідь на запитання.
Вибрану відповідь підкресліть.
Коментар. Вправа спонукає аналізувати прочитане та формує вміння робити
логічні висновки.
А) Петрик;
Б) Марійка;
В) Миколка.
Хто наймолодший?
А) Петрик;
Б) Марійка;
В) Миколка.
2) Оля читає краще за Марійку, але гірше, ніж Оксанка. Хто читає найкраще?
А) Оленка;
Б) Оля;
В) Марійка.
Хто читає найгірше?
А) Марійка;
Б) Оля;
В) Оленка.
А) Марійка;
Б) Оленка;
В) Наталка;
Г) Віта.
Хто з дівчаток рахує найгірше?
А) Віта;
Б) Наталка;
В) Оленка;
Г) Марійка.
Перевірка. Ведучий зачитує завдання і правильну відповідь. Самоперевірка.
Завдання III.
Тест розвитку логічних операцій.
Інструкція. Завдання – це незакінчене рішення. Вам потрібно з п’яти наведених поряд слів вибрати одне, яке правильно доповнює дане речення. Вибране слово підкресліть. (Час виконання – 3 хв).
Коментар. Багато справ чекає на вас у майбутньому. Швидко розвивається наука, з’являються нові прилади, комп’ютери. Щоб уміти з ними працювати, треба дуже багато знати і вміти, логічно мислити.
Перевірка. Ведучий зачитує правильні відповіді. Батьки та діти сигналізують оплесками про правильну відповідь. Самоперевірка.
Шановні батьки! В мали змогу переконатись, але важливе значення для навчання має читання на достатньому рівні і вміння логічно мислити. Тож допомагайте вашим дітям творчо розвиватися.
А на пам'ять про нашу зустріч ви отримаєте поради, якими можете скористатись у процесі виховання та навчання ваших дітей.
Батьки отримують пам’ятки «Десять золотих» правил для батьків.