Спільні збори батьківського і учнівського колективів 2 класу "Розвиваємо логічне мислення і пам'ять"

Про матеріал

Дуже багато в благополуччі та розвитку дітей залежить від батьків.Батьки мають пам'ятати, що для дитини важливо те, що вони роблять для неї, а ще важливіше те, що вони роблять разом з нею.Дана розробка рекомендує показ фрагментів уроків з поясненням та елементами інтелектуально-розвивальної гри для батьків і дітей.

Перегляд файлу

2 клас

 

Спільні збори батьківського і учнівського колективів класу

 

 

 

 

 

Тема

Розвиваємо логічне мислення і пам'ять (показ фрагментів уроків з поясненням та елементами інтелектуально-розвивальної гри для батьків і дітей).

 

 

 

 

 

 

План

  1.              Вступне слово вчителя.
  2.              Представлення учасників.
  3.              Зразки читання, розв’язування задач (фрагменти уроків).
  4.              Інтелектуально-розвивальна гра для батьків і дітей.
  5.              Пам’ятки для батьків.

 

Обладнання: підручники з читання і математики, картки із завданнями для інтелектуальної гри, пам’ятки «Десять золотих» правил для батьків, виставка учнівських зошитів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Давня філософська традиція свідчить про те, що духовний розвиток дитини починає формуватися ще задовго до її народження: який внутрішній світ батьків, що вони відчувають, сповідують, що цінують найбільше – те й запозичають діти. З появою маленької дитини сім’я покликана огорнути її теплом і духом злагоди, бо ж саме родина закладає фундамент вихованості, вивершує душу. А школа вводить дитину в світ наукових знань та культури. Отже, родина і школа – природні союзники, дві могутні сили виховання. Отже, основним фактором формування особистості завжди було і є родинно-шкільне виховання.

Кожна дитина – це таємнича квітка. Допомогти кожній квітці розквітнути, а дитині розкритися в своїх здібностях – найголовніше завдання, адже від природи кожна дитина має творчі здібності.

Дорогі батьки! Дуже багато в благополуччі та успішності розвитку дитини залежить від вас. Пам’ятайте, для дитини важливо те, що ви робите для неї, а ще важливіше те, що ви робите разом з нею. Сьогодні ви будите спостерігати, як мислять ваші діти і самі станете учасниками інтелектуально-розвивальної гри.

  1.              Представлення учасників.

Дитина називає своє ім’я, улюблене заняття та представляє своїх батьків.

  1. А тепер поговоримо про ваше вміння вчитись.

              а) Зараз ми виконаємо деякі завдання, а батьки подивляться, які ви уважні і активні, а разом з тим і послухають, як пояснювати окремі завдання.

 

Читання.

На минулих зборах, шановні батьки, я вам говорила про значення читання для навчання. А зараз ви послухаєте, як уже можуть читати діти в 2 класі, порівняєте з читанням своєї дитини і зробите висновок.

                         (За завданнями учителя читають кращі учні).

З таким читанням дітей значно легше вчитися, ніж з читанням на середньому чи низькому рівні. А наскільки важко чи неможливо успішно вчитись з низьким рівнем читання в середніх і старших класах, я вже вам розповідала. (Лекція «Вплив швидкості читання на навчання»). Дітям просто не вистачатиме часу все прочитати хоч по разу і осмислити, не говорячи вже про те, що треба ще й вивчити.

Математика.

Як впливає читання на навчання, давайте подивимось на такому прикладі.

С.83, задача № 472.

  • Самостійно прочитати, хто прочитав, закрити підручники.
  • Перевіримо  розуміння.
  • Про що йдеться в задачі? Як звали хлопчика? Що він робив?
  • Скільки кущів троянд треба полити?
  • Скільки вже полив?
  • Що запитується в задачі?

Ви прослідкували кожен за своєю дитиною і побачили, наскільки швидко і свідомо вона прочитала задачу.

  • А тепер подивимось, як треба мислити при розв’язуванні задач.

Слідкуйте за моїми запитаннями і за тим, як працюють діти.

            а) Задачу можна почати аналізувати із запитання.

 - Прочитали запитання. Що це за задача? (На порівняння).

- Раз задача на порівнянні, у запитанні ж і шукаємо, які дві величини порівнюються.  (Полив і залишилося полити).

- Тепер подивимося в умову. Які з цих двох величин відомі?

(Полив 12 кущів).

  • А невідомо? (Скільки залишилося полити).
  •    Отже, перш ніж відповісти на запитання, треба дізнатися, скільки залишилося полити.
  •    Як дізнатися?
  •    Чи можемо тепер відповісти на запитання задачі? Як?

б) Часто задача сама підказує першу дію. В даному випадку яка перша дія? (20-12=8/к). Діти найчастіше йдуть по цьому шляху. Можна і так починати розв’язування. Але ж виконавши дію, ми повинні подумати, що ми нею дізналися? (Скільки кущів залишилося полити?). Але ми не відповіли на запитання задачі. Думаємо далі.

  Дитина не зможе просто запам’ятати, як розв’язувати ту чи іншу задачі. Задачі різні і всі вони потребують вміння логічно мислити, вибудовувати такий собі ланцюжок дій, який підведе до відповіді.

Зараз ми проведемо інтелектуально-розвивальну гру. Вправи, які я вам запропоную, якраз покликані розвивати в дитини гнучкість мислення. Ви зможете більше дізнатися, як розвивати здібності вашої дитини.

 

 

Завдання I.

Коментар.

Для успішного виконання завдання потрібно виявити винахідливість і кмітливість.

  1. Одне яйце вариться 4 хв. За скільки хвилин звариться десять яєць.

(десять хвилин).

  1.          Тато старший за сина на 25 років. На скільки років він буде старший за сина через 8 років? (на 25 років).
  2.          Брат з’їв 6 цукерок, а сестра на 3 цукерки більше. Скільки з’їла бабуся? (жодної).
  3.          П’ятеро хлопчиків ішло зі школи, а на зустріч – троє дівчаток. Скільки дітей ішло до школи?  (троє).
  4.          Ти та я, та ми з тобою. Скільки нас усього?  (Двоє).
  5.          Три брати мають по одній сестрі. Скільки всього дітей у Сіма? (шість).
  6.          Назва якого птаха складається з 40 «а» ?  (Сорока).

 

 Перевірка. Батьки і діти обмінюються виконаними завданнями. Учитель                       зачитує правильні відповіді.

 

Завдання II  «Логічні висновки»

(час виконання 2 хв.)

Інструкція. Прочитайте уважно речення та дайте відповідь на запитання.

Вибрану відповідь підкресліть.

 Коментар. Вправа спонукає аналізувати прочитане та формує вміння робити

логічні висновки.

  1.       Петрик старший за Марійку, а Марійка старша за Миколку. Хто найстарший?

А) Петрик;

Б) Марійка;

В) Миколка.

 

Хто наймолодший?

А) Петрик;

Б) Марійка;

В) Миколка.

 

2) Оля читає краще за Марійку, але гірше, ніж Оксанка. Хто читає найкраще?

      А) Оленка;

 Б) Оля;

 В) Марійка.

 

Хто читає найгірше?

А) Марійка;

Б) Оля;

В) Оленка.

 

  1. Марійка рахує краще за Оленку і Віту, а Наталка рахує краще за Віту. Оленка рахує краще ніж Наталка. Хто з дівчаток рахує найкраще?

                 А) Марійка;

 Б) Оленка;

 В) Наталка;

 Г) Віта.

 

Хто з дівчаток рахує найгірше?

                 А) Віта;

 Б) Наталка;

 В) Оленка;

 Г) Марійка.

Перевірка. Ведучий зачитує завдання і правильну відповідь. Самоперевірка.

 

Завдання III.

Тест розвитку логічних операцій.

Інструкція. Завдання – це незакінчене рішення. Вам потрібно з п’яти наведених поряд слів вибрати одне, яке правильно доповнює дане речення. Вибране слово підкресліть.                     (Час виконання – 3 хв).

Коментар.   Багато справ чекає на вас у майбутньому. Швидко розвивається наука, з’являються нові прилади, комп’ютери. Щоб уміти з ними працювати, треба дуже багато знати і вміти, логічно мислити.

  1.                                     У чобота завжди є ….   (шнурок, пряжка, підошва, ремінці, гудзики).
  2.                                     Рік має …. (24 місяці, 3 місяці, 12 місяців, 4 місяці, 9 місяців).
  3.                                     Місяць зими ….(вересень, жовтень, лютий, листопад, березень).
  4.                                     У нашій країні не живе …. (соловей, страус, лелека, синиця, шпак).
  5.                                     Батько старший свого сина …. (часто, зажди, ніколи, рідко, інколи).
  6.                                     Час доби ….(рік, місяць, тиждень, день, понеділок).
  7.                                     У дерев завжди є ….(листя, квіти, плоди, корінь, тінь).
  8.                                     Пора року - …. (серпень, осінь, субота, ранок, канікули).
  9.                                     Пасажирський транспорт - …. (комбайн, самоскид, автобус, екскаватор, тепловоз).

Перевірка. Ведучий зачитує правильні відповіді. Батьки та діти сигналізують     оплесками про правильну відповідь. Самоперевірка.

 

  1.  Заключне слово.

          Шановні батьки! В мали змогу переконатись, але важливе значення для навчання має читання на достатньому рівні і вміння логічно мислити. Тож допомагайте вашим дітям творчо розвиватися.

           А на пам'ять про нашу зустріч ви отримаєте поради, якими можете скористатись у процесі виховання та навчання ваших дітей.

          Батьки отримують пам’ятки «Десять золотих» правил для батьків.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Масенко Лариса Володимирівна
    Доброго дня. Все чудово, але є невеличка помилка: в Завданні ІІ "Логічні висновуи" в 2 вправі у відповідях загубили "Оксанку". І з приводу питання 4 в Завданні ІІІ. Я все-таки б відмовилася від "страуса", дуже вже багато їх є у нас на Україні. Можливо ліпше замінити кимось іншим. Дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
1374
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку