Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови

Про матеріал
У презентації розповідається про спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови. Матеріал побудовано так, щоб за допомогою даних вправ та завдань вчити учнів добирати спільнокореневі слова, які належать до різних частин мови; розвивати вміння розпізнавати різні частини мови, збагачувати словниковий запас здобувачів освіти, розвивати зв'язне мовлення, увагу, мислення, пам'ять; виховувати інтерес до вивчення рідної мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ліцей №10 Новокаховської міської ради. Українська мова3 клас«Спільнокореневі слова,що належать до різних частин мови» Вчитель початкових класів: Прийма І. А.

Номер слайду 2

Мета: Вправляти учнів у доборі спільнокореневих слів , які належать до різних частин мови , у визначенні кореня слова; за практичними зразками вчити виконувати вправи на словотворення , спостерігаючи при цьому за змінами в лексичних значеннях слів; розвивати вміння вдумливо і влучно вживати слова у власному мовленні, складати з ними речення; виховувати любов до природи рідного краю та бережливе ставлення до неї.

Номер слайду 3

Обладнання:ілюстрації на зимову тематику, картки зі словами, слова для складання павутинки , слова для гасла , сніжинки .

Номер слайду 4

Тип уроку : урок формування вмінь та навичок

Номер слайду 5

Хід уроку. I. Організація класу . Привітання. Повернемось , посміхнемось і радісно промовимо ,, Добрий день! " Сядьте рівненько , Посміхніться гарненько Візьміть собі у кулачок Гарний настрій на урок.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Гасло уроку. Працювати на цьому уроці ми будемо під гаслом . Щоб прочитати гасло , треба скласти його з розсипаних слів . Навчати , добре , знати , хто , хоче , все ,того.(Добре того навчати , хто хоче все знати! )А ви хочете багато знати ?

Номер слайду 8

II. Актуалізація опорних знань 1. Відгадайте загадку Стало голо навкруги Я розтрушую сніги Наганяю холоди , Воду сковую в льоди , В дружбі з дітьми я всіма , Здогадались? Я - . . . (зима)Яка зараз пора року за вікном?Тому наш урок буде проводитись у зимовому настрої .

Номер слайду 9

Номер слайду 10

2. Технологія ,, Асоціативнй кущ"Діти , що ви уявляєте коли чуєте це слово ? Які асоціації у вас виникають ? Давайте складемо павутинку зі словом зима. - Діти ,а за що ви любите зиму ? - Що приносить нам зима ?

Номер слайду 11

3. Калігафічна хвилинка Каліграфічно запишіть слово зима , доберіть і запишіть спільнокореневі слова до цього слова , виділіть корінь. Зима , зимовий , зимонька , зимувати .

Номер слайду 12

4. « Мозковий штурм» -Як називається спільна частина споріднених слів? - Як називаються слова, що відповідають на питання хто? що?- Як називаються слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які?Як називаються слова, що відповідають на питання що робить? що робив?(Іменники, прикметники, дієслова,корінь.)

Номер слайду 13

III. Повідомлення теми і мети уроку . Представлення очікуваних результатів . Сьогодні на уроці будемо вчитись добирати споріднені слова, які належать до різних частин мови , визначати корінь цих слів, розпізнавати спільнокореневі слова . - Чого ви чекаєте від уроку?- Чого хочете навчитися , що нового дізнатися?(Учні висловлюють свої очікування )

Номер слайду 14

IV. Вивчення нового матеріалу .1.- Давайте доберемо до слова сніг спільнокореневі слова . - З цими словами усно складемо речення .

Номер слайду 15

2. Робота в групах .1 група (хлопчики) Дібрати спільнокореневі слова до слова мороз і виділити корінь . З цим словом скласти і записати речення.2 група (дівчатка)Дібрати спільнокореневі слова до слова холод і виділити корінь . З цим словом скласти і записати речення.

Номер слайду 16

3 . Хвилинка поезії . Грудень Січень. Дорожній майстер грудень Вітер снігом б'є в обличчя ,Мости будує всюди , засипає снігом дах , Вкриває річки кригою , І ведуть між себе січу. Воює із одлигою . Хуртовини у степах . Дороги підморожує , Звір в цю січу попадеться –Ще й снігом припорошує , Геть тікає ледь живий ,Щоб на дзвінких санчатах І по праву січнем зветься. Новому року мчати . Перший місяць зимовий . Лютий Третій місяць лютий , А лютує він тому , Що на світі довго бути Не доводиться йому .

Номер слайду 17

V. Творчі вправи.1. Поміркуйте . Підкресліть зайве слово . Вода , водичка , підводний , водій . Висновок: корені звучать однаково , та значення мають різні , тому не спільнокореневі слова .

Номер слайду 18

2. Цікава скоромовка . Спіймай спільнокореневі слова. Шишки шишкар розбиває , швидко їжу здобуває. Дим димить із димаря , вкрилась димом вся земля .

Номер слайду 19

Фізкультхвилинка Діти під музику виконують пісню ,, Морозець"

Номер слайду 20

Номер слайду 21

3. Робота в групах Відгадайте загадки . До слів відгадок доберіть спільнокореневі слова , що належать до різних частин мови , запишіть , виділіть корінь . З цими словами складіть речення.1 група. Летіла птиця по синьому небі ,Розпустила крила і сонце закрила .( Хмара – хмарка , хмарний , захмарилось .)2 група . Зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла,Поки ніс її сюди, стала краплею води.( Сніжинка – сніг, сніжок , сніжний , сніжить .)

Номер слайду 22

4. Робота в парах .„ Я тобі – а ти мені ”(Один учень називає слово , другий добирає спільнокореневі слова .)

Номер слайду 23

5. Робота за підручником

Номер слайду 24

VI. Підсумок уроку Наш урок підійшов до завершення . Якраз час подивитися, чи виправдилися ваші очікування . Вправа «Мікрофон»- Чого ви навчилися сьогодні на уроці ?- Що вам найбільше сподобалось на уроці ?- Дійсно , добре того навчати , хто хоче все знати .- Діти , погляньте – наші очікування справдилися!Будьте і ви такими маленькими веселими сніжинками, які зможуть перетворитися на крапельки цілющої води і проростайте колосками знань .

Номер слайду 25

VII . Домашнє завдання Ст. 66-67. Виконати вправу 159. Випишіть окремо спільнокореневі слова та синоніми. Визначте, до яких частин мови вони належать.

pptx
Додав(-ла)
Прийма Інна
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Презентації
НУШ
Додано
29 грудня 2024
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку