Співпраця вчителя та асистента на уроці в інклюзивному просторі.

Про матеріал
Гужва Ольга Юріївна. У статті йдеться про основні засади взаємодії вчителя та асистента на уроці в інклюзивному просторі. Розкрито основні аспекти ефективної взаємодії та розподіл посадових обовязків вчителя та асистента.
Перегляд файлу

Стаття на тему:

«Співпраця вчителя та асистента на уроці в інклюзивному просторі»

Асистента вчителя

Харківської гімназії

148

Гужви Ольги Юріївни

 

      Інклюзивна освіта є основоположним принципом, який підтримує рівні можливості для всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних потреб і здібностей. В інклюзивному середовищі співпраця між учителем та асистентом відіграє вирішальну роль у забезпеченні підтримки та успіху кожного учня в навчанні. Оскільки вчитель і помічник в інклюзивному класі грають комплементарні ролі, давайте розглянемо,  як можна організувати цю взаємодію та розподілити обов'язки.

 

Вчитель

Асистент:

1.Планування уроків та навчальних заходів:

Розробка навчальних планів, вибір навчальних матеріалів, планування уроків та діяльностей.

Надання зворотного зв'язку щодо планів уроків, підтримка у підготовці матеріалів і ресурсів, а також пропозиція ідей для диференціації завдань - це важлива функція асистента вчителя. Він має допомагати вчителю-класоводу кожного уроку готувати необхідні навчальні матеріали, структурно-логічні схеми, конспекти, а також роздавати їх перед початком заняття. Такий підхід сприяє ефективній підготовці до уроків і забезпечує належне виконання навчально-виховного процесу.

2. Проведення уроків та інструктаж:

Надання основного навчального матеріалу, пояснення нових концепцій та принципів, організація дискусій та групових завдань.

Допомога учням у виконанні завдань, індивідуальна підтримка та пояснення матеріалу, моніторинг прогресу та залучення учнів.

3. Оцінювання та зворотний зв'язок:

 

Оцінка навчальних досягнень, проведення тестування та оціночних робіт, надання зворотного зв'язку учням та їхнім батькам.

Допомога учням у підготовці до тестів, збирання та організація матеріалів для оцінки, а також надання вчителю інформації про прогрес учнів, вербальне оцінювання.

4. Індивідуальна підтримка та адаптація:

 

Розробка індивідуалізованих навчальних планів, координація підтримки учнів з особливими потребами, забезпечення доступності навчання всім учнів.

Надання індивідуальної допомоги учням з особливими потребами, адаптація завдань та матеріалів під їхній рівень та здібності, підтримка у виконанні індивідуалізованих навчальних планів. Допомога у виконанні щоденних  пoбутoвих зaвдaнь (кoристувaння туaлeтoм, пeрeвдягaння, прийoм їжi, oсoбистa гiгiєнa).

5. Співпраця з батьками та іншими фахівцями:

 

Координація комунікації з батьками, обмін інформацією з іншими фахівцями (наприклад, педагогами-психологами або фахівцями з інклюзивної освіти).

Надання вчителеві зворотного зв'язку від батьків та інших фахівців є надзвичайно важливим для успішності навчального процесу. У цьому контексті асистент вчителя може виступати як ключове джерело інформації для батьків про прогрес і труднощі, з якими зіткнулася дитина. Тому важливо, щоб асистент був відкритим у спілкуванні з батьками, відверто розповідав про будь-які проблеми чи труднощі, з якими зіткнулася дитина, і навчав батьків спілкуватися та співпрацювати з дитиною для розв'язання цих питань.

6. Підтримка поведінки та управління класом:

 

Розробка та реалізація стратегій управління класом, ведення дисциплінарних бесід, встановлення правил та очікувань.

Допомога учням у підтримці концентрації та уваги, надання допомоги у вирішенні конфліктів, індивідуальна підтримка учнів із поведінковими проблемами.

7. Організація та координація групової роботи:

 

Планування та організація групових проектів, визначення ролей та завдань кожного учня у групі

Підтримка учнів у роботі в групах, стимулювання співробітництва та взаємодії, надання допомоги у вирішенні проблем, що виникають.

8. Використання технологій у навчанні:

 

 Інтеграція різних освітніх технологій у навчальний процес, розробка цифрових матеріалів та ресурсів.

Допомога учням у використанні освітніх програм та програм, інструктаж по роботі з комп'ютерами та іншими пристроями, підтримка у вирішенні технічних проблем.

9. Проведення індивідуальних та групових консультацій:

 

Проведення індивідуальних розмов з учнями для обговорення їх академічних та особистісних питань, надання консультаційної підтримки.

Допомога в організації та проведенні індивідуальних консультацій, надання додаткової підтримки учням, які потребують додаткового часу або індивідуальної уваги.

         

      Це лише деякі приклади того, як вчитель та помічник можуть взаємодіяти в різних аспектах освітнього процесу. Слід підкреслити, що розподіл педагогічних обов'язків має бути гнучким та адаптувався під конкретні потреби учнів та умови навчання, а також базуватися на доброзичливій, відкритій  комунікації між  вчителем та асистентом. Кожен повинен зрозуміти свої ролі та відповідальності в команді, що дозволить оптимізувати робочий процес та ефективно виконувати завдання.

     Ще одним важливим аспектом є підтримка вчителя та асистента від керівництва та адміністрації. Вони можуть забезпечити необхідні ресурси, підтримку та розвиток для ефективної роботи. Це може включати доступ до навчальних матеріалів, технічної підтримки для впровадження нових технологій та методик навчання, а також можливість участі у професійних програмах навчання та розвитку, оскільки вчителю і помічнику важливо постійно вдоконалювати свої знання у сфері освіти. 

      Крім того, важливою є підтримка від колег та співпраця з іншими вчителями та спеціалістами. Вчителі та асистенти можуть обмінюватися досвідом, взаємно консультуватися та надавати підтримку один одному у складних ситуаціях. Це допомагає зміцнити командний дух та підвищити ефективність роботи всього колективу.

      Також важливим є підтримка від батьків та громадськості. Вони можуть бути активними учасниками навчального процесу, надаючи додаткову підтримку та ресурси для успішного навчання учнів. Це може включати організацію додаткових навчальних заходів, підтримку участь у різних програмах та ініціативах, а також активне спілкування з учителем та асистентом для обговорення потреб та проблем учнів.

     Узагальнюючи, підтримка від керівництва, колег, батьків та громадськості, постійний професійний зріст педагогічного колективу класу, позитивна шкільна атмосфера на різних рівнях, таких як: вчитель-аситент, вчитель-учень, аситент-учень-батьки, виграє важливу роль у створенні сприятливого середовища для ефективної роботи вчителя та асистента та досягнення найкращих результатів у навчанні та розвитку учнів.

 

 

 

 

  1.              Iнклюзивнa шкoлa: ocoбливocтi oргaнiзaцiї тa упрaвлiння: нaвч.-мeтoд. пociбник / Кoл. aвтoрiв: Кoлупaєвa A. A., Coфiй Н. З., Нaйдa Ю. М. тa iн. Зa зaг. рeд. Дaнилeнкo Л. I. - К.: 2007. - 128 c.
  2.              Прo зaтвeрджeння Пoрядку oргaнiзaцiї iнклюзивнoгo нaвчaння у зaгaльнoocвiтнiх нaвчaльних зaклaдaх (Iз змiнaми, внeceними згiднo з Пocтaнoвoю КМ У № 588 вiд 09.08.2017 р.): пocтaнoвa КМ Укрaїни вiд 15 ceрпня 2011 р. № 872 [Eлeктрoнний рeсурс]. - Рeжим дoступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/872-2011-%D0%BF

 

docx
Додав(-ла)
Гужва Ольга
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
15 березня
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку