"Співпраця вчителя та батьків" - виступ на семінар

Про матеріал
Презентація на тему «СПІВПРАЦЯ ВЧИТЕЛЯ ТА БАТЬКІВ» (Форми, методи, тематика, зміст роботи з батьками учнів початкової школи)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Міліївський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. Дмитра Загула«СПІВПРАЦЯ ВЧИТЕЛЯ ТА БАТЬКІВ»(Форми, методи, тематика, зміст роботи з батьками учнів початкової школи) Чорнокожа Олеся Василівна

Номер слайду 2

Педагогічна співпраця класного керівника, вчителів і батьків - це могутня сила. Найбільш активними учасниками навчально-виховного процесу, союзниками та партнерами є батьки в початковій школі Говорячи про виховання: батьки, мають перед учителем певні переваги, оскільки особисто відповідають за долю своєї дитини.

Номер слайду 3

Практика показує, що система відносин «вчитель - батьки учнів» не завжди виконує свої функції. Що ж заважає спільній співпраці?відсутність яких-небудь контактів у педагогічному впливі на дитину; вчитель іноді має невизначене уявлення про батьків учня, а батьки знають про вчителя тільки зі слів дитини; взаємне або однобоке невдоволення один одним.

Номер слайду 4

Основні завдання сімейного виховання. Засвоєння моральних цінностей, ідеалів, культурних традицій, етнічних норм взаємин із близькими людьми і в суспільному оточенні, виховання культури поведінки,правдивості, справедливості, гідності, честі, людяності,Здатності виявляти турботу про молодших милосердя до слабких і людей похилого віку.

Номер слайду 5

Співпраця “діти – батьки – педагоги” повинна вибудовуватися на принципах взаємоповаги, довіри, відповідальності та рівноправного партнерства.

Номер слайду 6

Пріоритетними принципами батьківсько-вчительської взаємодії єпринцип взаємодії вчителів і батьків;… гуманізації взаємин вчителів і батьків;… демократичності;…систематичного аналізу;… творчості й успіху;… діалогічного спілкування;… включення у діяльність;… індивідуально-особистісного підходу;… довіри і підтримки;… високої духовності.

Номер слайду 7

Модель співпраці школи з батьками та громадськістю ШКОЛАОРГАНІЗАЦІЯ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИОРГАНІЗАЦІЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ СОЦІАЛЬНИЙ СУПРОВОД СІМ’ЇСТВОРЕННЯ БАНКУ ДАНИХ СІМЕЙСПІВПРАЦЯ З ДЕРЖАВНИМИ ОРГАНАМИДІАГНОСТИКА БАТЬКІВ ШКІЛЬНИМ ПСИХОЛОГОМБАТЬКИ В УПРАВЛІН-СЬКІЙ СТРУКТУРІ«Родинний міст»

Номер слайду 8

Методи роботи. Методи роботи з батьками

Номер слайду 9

Форми роботи з батьками. Відвідування родини. День відкритих дверей. Бесіди. КонсультаціїЛекціїДискусіїУсні журнали. Батьківські вечори. Форми роботи з батьками

Номер слайду 10

Відвідування родини …багато дає для її вивчення, встановлення контакту з дитиною, її батьками, з’ясування умов виховання. Необхідно: Заздалегідь погодити з батьками зручний для них час відвідування а також визначити мету візиту;Прийти в гарному настрої, бути привітним, доброзичливим;Забути про скарги, зауваження, не допускати критики на адресу батьків. Поведінка та настрій дитини також допоможуть зрозуміти психологічний клімат родини.

Номер слайду 11

Бесіди… проводяться як індивідуальні, так і групові. Потрібно чітко визначити мету: що необхідно з’ясувати, чим можемо допомогти. Зміст бесіди лаконічний, значущий для батьків, підноситься таким чином, щоб спонукати співрозмовників до висловлення своїх думок. Педагог повинен не тільки говорити, а й слухати батьків, виявляти свою зацікавленість, доброзичливість.

Номер слайду 12

Тематика бесід- Мати і батько в житті дитини.- Моральна відповідальність батьків за виховання дітей.- Роль внутрішньо сімейних стосунків у вихованні дітей.- Виховання у дітей любові та поваги до батьків, усіх дорослих членів родини.- Вікові та індивідуальні особливості дітей.- Як допомогти дитині адаптуватися до школи. - Спільна діяльність батьків і дітей, дотримання сімейних традицій…

Номер слайду 13

Лекції - це форма психолого-педагогічної освіти, що розкриває сутність тієї чи іншої проблеми виховання. Кращий лектор - сам учитель, який знає інтереси, проблеми та турботи батьків. Головне в лекції – науковий аналіз виховних явищ, ситуацій, тому в лекції варто розкривати причини явищ, умови їхнього протікання, механізм поведінки дитини, закономірності розвитку її психіки, правила сімейного виховання.

Номер слайду 14

Тематика лекцій повинна бути різноманітною, цікавою й актуальною для батьків, наприклад: “ Режим дня школяра”, “Що таке самовиховання?”, “Дитина і природа”, “Мистецтво в житті дітей”, “Статеве виховання дітей”.

Номер слайду 15

Батьківські збори. Рекомендації з проведення. Класний керівник знайомить батьків із сучасними психолого-педагогічними знаннями не взагалі, а стосовно даного колективу, у зв’язку з даними проблемами. Класні збори краще проводити у формі кафе, без розсаджування рядами.

Номер слайду 16

3. Батьківські збори, як правило, завершуються індивідуальним консультуванням батьків. 4. Вчитель пропонує батькам обговорювати і розв’язувати різноманітні педагогічні ситуації.

Номер слайду 17

5. Забороняється колективно обговорювати недоліки і помилки дітей. Забороняється порівнювати одну дитину з іншою. 6. Батьків краще запрошувати на збори симпатичною листівкою, зі звертанням на ім’я та по батькові, із зазначенням пропонованих для обговорення тем.

Номер слайду 18

Які знання потрібні батькам?

Номер слайду 19

Психологічні знання Саме вони дають можливість збагнути закономірності розвитку дитини у різні вікові періоди; з’ясувати психологічний зміст своїх помилок і труднощів у вихованні.

Номер слайду 20

Педагогічні знання Батьки повинні не просто впливати на дитину в конкретних ситуаціях, а вибудувати цілісну, логічно виправдану виховну систему.

Номер слайду 21

Загальна ерудиція Батьки для дитини спочатку є джерелом інформації про навколишній світ, а згодом – провідником у світі знань і людських взаємин.

Номер слайду 22

Типи неправильного виховання в сім’ї У дитячому та підлітковому віці виховний вплив батьків і близьких є головним у формуванні певного стереотипу поведінкових реакцій. Неправильне виховання впливає на поведінку дитини.

Номер слайду 23

Бездоглядність… - дитина поза полем зору батьків. Батьки ніби й турбуються про неї (годують, одягають), але в основному, дитина належить сама собі. Її духовними потребами, захопленнями ніхто не цікавиться, а навчання, вчинки, поведінка залишаються без контролю та уваги батьків.

Номер слайду 24

Гіперопіка - це надмірна опіка з боку батьків. У цьому випадку характерні неперервні заборони, настанови, повчання, контроль за кожним кроком. Часто цей стиль викликає протест, що веде до загострення взаємовідносин.

Номер слайду 25

«Кумир сім’ї» Інколи бажання вберегти дитину від найменших труднощів, неприємних обов’язків стає настільки великим, Що навколо неї створюється атмосфера захоплення, перебільшення, захвалювання її здібностей, найчастіше неіснуючих. Всі бажання дитини виконуються, вона в центрі уваги – кумир сім’ї. Виховується егоцентризм, виникають труднощі у створенні навичок систематичної праці і самостійності.

Номер слайду 26

Емоційне відкидання Характерні ознаки: відчуженість, уникання контактів. Спостерігається у сім’ях, де один з батьків обтяжується дитиною, яка це постійно відчуває, або ж у сім’ях, де є друга дитина, яка отримує більше уваги з боку батьків.

Номер слайду 27

Жорсткі взаємини Характерною ознакою є жорстоке ставлення із суворим покаранням за дрібні вчинки. У дитини формується страх перед батьками, жорстокість.

Номер слайду 28

Надмірна вимогливість Часто можна чути від батьків: “Я не мала можливості…”, “ У моїх батьків не було змоги…”, “Я все життя мріяла, то нехай моя дитина досягне цього”. Батьки стараються дати дитині якомога ширшу освіту, розвинути неіснуючі здібності. Дитина постійно зайнята, від неї вимагають високих результатів, не враховуючи її інтелектуальних можливостей. Дитина не має змоги гратись, спілкуватись з однолітками.

Номер слайду 29

Конфлікти з батьками Причина конфліктів: учитель несправедливий до дитини, ображає її, принижує, але ж моя дитина – найкраща, найрозумніша й неповторна. Навіщо ж штучно формувати в ній ці комплекси? При цьому батьки , бачачи “в чужому оці пилинку”, у своєму, як кажуть, “не помічають колоди”. Самі приділяють дитині мало часу й усю відповідальність перекладають на школу.

Номер слайду 30

Психологи стверджують, що понад 70 % батьків переконані, що їх контакт із викладачами дітей має бути епізодичним, тобто цілком достатньо батьківських зборів. Але ж дитина переважну частину часу проводить у школі, і це її життя для мами з татом – таємниця “ за сімома печатками”. Утім, вихід усе-таки є – в ідеалі батькам і педагогам потрібно стати союзниками: Учителю – частиною родинного мікросередовища, батькам - частиною мікросередовища школи.

Номер слайду 31

Чимало вчених вважають, що процес налагодження взаємодії з батьками буде більш ефективним за умови дотримання вчителем ПЕВНИХ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАВИЛ І ВИМОГ

Номер слайду 32

Проведення заходів, спрямованих на підвищення авторитету батьків: У спілкуванні з батьками важливо уникати категоричного тону, який може спровокувати образи; нормою повинні стати стосунки, засновані на взаємоповазі, цінність яких полягає у розвитку почуттів власної відповідальності, вимогливості, громадянського обов’язку як учителів, так і батьків.

Номер слайду 33

Довіра до виховних можливостей батьків, підвищення рівня їх педагогічної культури й активності у вихованні Психологічно батьки готові підтримати потреби школи; навіть ті батьки, які не мають педагогічної підготовки і освіти, як правило, з розумінням і відповідальністю ставляться до виховання дітей.

Номер слайду 34

Педагогічний такт, неприпустимість необережного втручання в життя сім’ї: Класний керівник – особа офіційна, але за специфікою своєї роботи може стати свідком стосунків, які приховуються від сторонніх. Якою б не здавалася йому сім’я, вчитель повинен бути тактовним, ввічливим, використовувати інформацію про сім’ю лише з метою допомоги батькам у вихованні.

Номер слайду 35

Робота з батьками – це безперервний, складний, тривалий процес. Батькам бракує: активної життєвої позиції щодо виховання дитини спільно зі школою.

Номер слайду 36

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!!!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
НУШ
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
1588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку