Мета: ознайомити учнів з особливостями життя птахів, різноманітністю видового складу зимуючих птахів свого села, уточнити уявлення про спосіб життя птахів взимку, активізувати бажання допомагати птахам у холодну пору року, виховувати бережне ставлення до природи, любов до братів наших менших.
Актуальність теми і важливість проєкту: Невід'ємною частиною природи є птахи. У лісі, на луках, у полі, заплавах річок, в парку, саду, біля житла — скрізь вони привертають нашу увагу. Ми спостерігаємо, як одні з них у пошуках їжі стрибають по землі, інші — обстежують гілки дерев, плавають на річці. Ми милуємося їх польотом, формою тіла, красою оперення, дивуємося з їхньої поведінки. Не можемо уявити собі лісу без співу птахів, нас зачаровує пісня солов'я, жайворонка, навіть тихеньке тенькання якоїсь непомітної серед рослинних хащ пташки радує нас, покращує настрій. Велику радість приносять птахи людям, оселяючись поблизу їхнього житла
ДОСЛІДЖЕННЯ ОБРАНОЇ ТЕМИНаша країна розташована у кількох кліматичних зонах, і умови зими відрізняються у різних місцях. Окрім гірських районів, найбільш суворі зими бувають на сході та північному сході, а на заході більш м’які. Характер зими у південних приморських областях суттєво відрізняється від континентальної частини, тут існують великі зимівлі птахів. Великі та малі населені пункти створюють особливі умови для птахів. Підгодівля, просипані біля виробництв та дворів корми, додаткові сховища в міських спорудах та сільських дворах приваблюють різних птахів. Найбільш помітними зимовими птахами є граки, галки, велика синиця, Чубатий жайворонок, чорний дрізд, вільшанки чорні, горихвістки, снігурі, омелюхи.
Методи реалізаціїСамостійно – пошукова – дослідницька робота по просторах власного села, вивчення стану навколишнього середовища. Робота в групах. Очищення довкілля ( під час фотографування збір сміття)Аналіз стану флори навколишнього середовища, як місць існування та їжі в зимовий період.
Очікуванні результати:учні закладу освіти поглиблять знання про птахів, які зимують у нашій місцевості;учасники проекту оволодіють навичками проектної діяльності;учні зацікавляться пернатими, виявлять бажання їх охороняти. Школярі зможуть виготовити годівничку для пташок, скориставшись наданою інформацією. З’явиться екологічна свідомість.
Підсумки проєкту « Злови птаха спалахом фотопарата!Учні ознайомилися з різноманітністю зимуючих птахів нашого села Стара Збур’ївка. Дізналися про спосіб життя птахів взимку. В учнів з’явилося бажання допомагати пернатим друзям. З’явилася екологічна свідомість. Діти набули навичок ефективного спілкування, участі в житті громади.