Спонукальні реченняце речення у яких є спонукання до певної дії.
Номер слайду 4
Спонукання може висловлюватися : Запрошення: Дорогі друзі, будь ласка, приходьте на наше свято. Заклик: Прийди, прийди, сонечко,Під моє віконечко,Будемо ся гріти,Як маленькі діти. Застереження: Будь обрежним біля річки. Наказ: Негайно подай мені книгу!
Номер слайду 5
Спонукання може висловлюватися : Порада: Частіше відпочивай на свіжому повітрі. Прохання Доню, принеси ,будь ласка, мені води. Заборону: Не сиди довго біля телевізора.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Склади і запиши речення з поданих слів.на, обережним, воді, будь; вогнем, не, з, грайся.незнайомим, відкривай, не, двері.траву, запалюй, не, суху. - Який вид спонукання висловлено в даних реченнях? - Можемо поставити знак оклику в кінці кожного речення?Будь обережним на воді!З вогнем не жартуй!Не відкривай незнайомим двері!Не запалюй суху траву!
Номер слайду 8
Гра «Шифрувальник» люблю, я, українську, мову.народні, діти, українські, казки, читають. - Склади речення зі слів, розташувавши їх у певному порядку.- Які речення у тебе вийшли?- Перебудуй ці речення на питальні.- Перебудуй ці речення на спонукальні. Я люблю українську мову!Любіть українську мову!Діти читають українські народні казки. Діти, читайте українські народні казки!
Номер слайду 9
Гра «Шифрувальник» люблю, я, українську, мову.народні, діти, українські, казки, читають. - Склади речення зі слів, розташувавши їх у певному порядку.- Які речення у тебе вийшли?- Перебудуй ці речення на питальні.- Перебудуй ці речення на спонукальні.
Номер слайду 10
Прочитайте текст. Випишіть із тексту спонукальні речення. Ти знаєш, що таке хліб? Хліб — це наше багатство. У нього вкладена велика праця багатьох людей. Із зернинки хліб прийшов до нас на стіл. Шануйте працю хліборобів! Бережіть хліб!Яке за метою висловлювання перше речення?
Номер слайду 11
3. В якому рядку записані дієслова? А сонце, пташка, сніг;Б летить, падає, світить;В яскраве, білий, красива.3. Б)
Номер слайду 12
4. Визнач рядок, у якому всі слова - прикметники?А зошит, виделка, іграшка;Б суворий, білосніжна, стрункі, маленьке;В біжить, спить, читають.4. Б)
6. Добери близьке за значенням слово до прикметника. Веселий - ________________________. Добрий -________________________.радісний.щирий.
Номер слайду 15
7. Прочитай речення. Випиши в окремі колонки прикметники та дієслова. У Віки живе маленький котик Сніжок. Шерсть у нього пухнаста та довга. Лапки м'якенькі. Ходить котик тихо. Віка любить з ним гратися. Прикметники Дієслова__________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ _________________пухнаста. Маленькийходить. Живедовгалюбитьм'якенькігратися
Номер слайду 16
31 січня. Дистанційна робота. Перевірка мовних знань і вмінь. Прикметник. Дієслово1.2.3.4.
Номер слайду 17
1. Дієслова – це. А слова – назви предметів; Б слова – ознаки предметів;В слова, що означають дію предмета. 2. Прикметники відповідають на питання: А Який ? Яка ? Яке? Б Хто? Що? В Що робить? Що зробить?
Номер слайду 18
3. Познач рядок слів, які називають ознаки предметів. А) парта, дерево, солодощі;Б) вітряний, похмурий, червоний;В) збирати, сушити, летіти.4. Познач рядок слів, які називають дії предметів А) школа, футбол, пенал; Б) складають, пишуть, співають; В) зимовий, теплий, молодий.
Номер слайду 19
5. Добери слова протилежні за значенням. Молодий – ….;холодний – …;стоїть – ….
Номер слайду 20
6. Допиши словосполучення Мураха (що робить?) …; літак (що робить?)…; лев (що робить?)…..
Номер слайду 21
7. Запиши 5 слів ознак предмета до слова мама. Мама (яка?) …, ..., …, …, ….
Номер слайду 22
8. Прочитай речення. Випиши в окремі колонки прикметники та дієслова. Настала білосніжна зима. З неба летять легенькі сніжинки. Вони кружляють у повітрі наче у танку і падають на землю. М‘яка й пухка ковдра зі снігу огортає землю. Прикметники Дієслова__________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ _________________