Спортивне свято
«Спорт – посол миру»
Сценарій свята для учнів 1—4 класів
Мета. Виховувати любов до фізкультури та спорту: розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички, зміцнювати здоров'я, виховувати почуття дружби, колективізму, формувати соціальну, пізнавальну компетентності, компетентне ставлення до життя і здоров’я .
Обладнання: 2 м'ячі, кольорові стрічки для кожного учасника, 2 гімнастичні палиці, 2 мішки, 2 гімнастичні лави, кеглі, канат, факел, Олімпійський прапор, плакати, гасла.
І. Святково прибраний зал: плакати, гасла, повітряні кульки, в залі — батьки, вчителі, діти, гості.
Ведуча. До залу запрошуються учні 1—4 класів (під музичний супровід діти заходять і займають свої місця).
Ведуча. Понад 1000 років у Прадавній Греції в містечку Олімпії один раз на 4 роки збиралися найкращі атлети, щоб позмагатися в силі, швидкості, спритності. Ці змагання називалися Олімпійськими іграми. Сьогодні у нас — шкільні Олімпійські Ігри.
І . Теоретична частина
Ознайомлення з олімпійською символікою:
Та ким поставлений рекорд,
Кому б не сяяли медалі,
Хто б не стояв на п’єдесталі, –
Перемагаєш ти, о Спорт!
П’єр де Кубертен
Олімпійські ігри античності мали релігійне забарвлення і були присвячені богу Зевсу. Перші Олімпійські ігри, засвідчені істориками, відбулися у 476 році до н. е. Того літа у невеличкому містечку Олімпія, що в Греції, відбувалося свято, метою якого було прославити найшанованішого із грецьких богів – Зевса. Організатори святкування доповнили звичайну програму спортивними змаганнями – забіг юнаків на коротку дистанцію. Переміг тоді бігун Кореб. Його ім’я, таким чином, відкриває список чемпіонів усіх віків і народів. У перших спортивних змаганнях була цікава особливість. Увесь їх зміст зводився до визначення чемпіона. Другі, треті і наступні місця нікого не цікавили. Існував лише вінок із гілочок оливи для переможця. Ігри проводилися в Олімпії кожні чотири роки і збирали велику кількість спортсменів і глядачів давньогрецької цивілізації. Представникам інших держав, зокрема римлянам, дозволяли брати участь в олімпійських іграх. В основу проведення загальногрецьких змагань було покладено ідею перемоги, котру Гомер сформулював в «Ілліаді»: «Завжди бути кращим, відрізнятися від інших.
Останні Олімпійські ігри у Давній Греції відбулися в 393 році н. е. У 394 році н. е. імператор Феодосій І своїм указом заборонив їх проведення. У 426 році н. е. відповідно до указу Феодосія ІІ були зруйновані грецькі святині разом з Олімпією.
Відродженню Олімпійських ігор світ зобов’язаний цілеспрямованості та енергії П’єра де Кубертена – французького громадського діяча, гуманіста і просвітителя, історика, літератора. Вирішальною подією для утвердження новітньої Олімпійської ідеї був перший Олімпійський конгрес 1894 року в Парижі. Місцем проведення перших Олімпійських ігор сучасності 1896 року було обране грецьке місто Афіни.
6 квітня 1896 року король Греції у присутності 70 тисяч глядачів оголосив ігри і Олімпіаду відкритими. 296 атлетів із 13 країн світу змагалися у 9 видах спорту.
Олімпійські ігри проводилися раз на чотири роки, зимові чергувалися з літніми через два роки.
Мета Олімпійського руху полягає в тому, щоб розвивати прекрасні якості, яких набувають у змаганнях на дружніх полях любительського спорту, та об’єднати молодь усього світу раз на чотири роки на величному спортивному святі, що сприяє міжнародній довірі і добрій волі.
Олімпізм – життєва філософія, що звеличує та об’єднує в гармонійне ціле тіло, волю й розум.
(діти розповідають про олімпійську символіку, розміщують в залі символи : прапор, гасло, емблему)
1 учень :
Символіка
До Олімпійської символіки належать Олімпійські кільця, Олімпійський прапор, Олімпійське гасло, Олімпійська емблема, Олімпійський гімн, Олімпійський вогонь та Олімпійський смолоскип.
(виходять учні із зображеннями олімпійської символіки)
2 учень :
Олімпійський прапор
П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене – на чисто білому полотнищі – це Олімпійський прапор. Він урочисто підіймається в Олімпійському місті на високій щоглі олімпійського стадіону, там, де майорять прапори всіх держав-учасниць Олімпійських ігор.
3 учень :
Олімпійське гасло
Спеціальним гаслом Олімпійських ігор є три слова: «Citius. Altius. Fortius». Ці три слова латинською означають – «швидше, вище, сильніше». Олімпійське гасло закликає всіх учасників олімпійського руху до вдосконалення та гармонії відповідно до духу олімпізму.
Вважають, що гасло придумав П’єр де Кубертен. Але ці слова належать французькому священику Анрі Дідону.
4 учень :
Олімпійський вогонь
Олімпійським вогнем є вогонь, що запалюють в Олімпії під егідою МОК. Він проходить свій шлях до міста, в якому відбуваються Олімпійські ігри, за допомогою смолоскипової естафети та закінчує подорож у великій чаші олімпійського стадіону.
5 учень :
Олімпійська емблема
Олімпійська емблема чітко визначена в Олімпійській Хартії – правовому документі олімпійського руху. Основний її елемент – п’ять кілець, поєднаних з іншими елементами. Олімпійські кільця символізують ідеали й мету олімпійського руху. Вони мають синій, жовтий, чорний, зелений і червоний колір і переплітаються зліва направо. Кольори верхніх трьох кілець – синій, чорний і червоний. Нижче – жовте і зелене кільце. Вся фігура є правильною трапецією. Олімпійські кільця символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь у Олімпійських іграх з усіх п’яти континентів нашої планети.
6 учень :
Олімпійська присяга
«Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд» .
(Учні під музичний супровід піднімають прапор, запалюють і встановлюють на сцені факел. )
Ведуча. Команди, до змагань приготуватись!
Друзі! Спортивне змагання
Починати пора,
Нумо, дружно крикнем всі:
Фізкульт-ура!
У змаганнях беруть участь 4 команди:
_команда 1 класу
команда 2 класу_________________
команда 3 класу
команда 4 класу
Привітаймо їх!
А підбиватиме підсумки конкурсу – третя команда, звичайно ж наше шановне жюрі. У них сьогодні нелегке завдання – з спритних , сильних, винахідливих вибрати найсильніших, найспритніших, найвинахідливіших, най-най-най…
Це:
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
А зараз – привітання команд.
(Кожна команда представляє себе)
Капітан команди 1 класу « Стріла ». Команда, наш девіз!
Команда «Стріла» (разом)
Стріла летить із лука,
Мов м'яч із наших рук.
Суперник хай боїться,
Бо переможемо ми тут.
Капітан команди 2 класу «Беркут». Команда, наш девіз!
Команда «Беркут» (разом)
Хоч не дуже, може, й сильні,
Та орли є і у нас,
А як випаде нам щастя,
Переможемо ми вас!
Капітан команди 3 класу «Олімпійські лелечата» Команда, наш девіз!
Ми олімпійські лелечата. Тож розправим крила,
В спорті - наша сила, наберемось сили,
В спорті – наші крила. Щоб до висот злітати,
Будем, друзі, пам’ятати : щоб завжди перемагати!!!
Хто безсилий, той безкрилий,
Тому не літати!
Капітан команди 4 класу «Олімпійські резерви» Команда, наш девіз!
Лиш один рецепт на світі
Всім – усім підходить дітям.
Коли спорт полюбиш –
Сильним, спритним будеш!
Ведуча : Увага ! Команди для прийняття Олімпійської присяги стояти струнко !
( один із капітанів команд зачитує присягу, всі учасники змагань хором повторюють слово ОБІЦЯЮ)
Олімпійська присяга
«Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд» .
Ведуча : розпочинаємо змагання. Запрошуються команди 1 і 2 класів.
Кожен учасник отримує кольорову стрічку. Один гравець із кожної команди повинен добігти до обруча (на відстані 10 м від лінії старту), прив'язати стрічку, повернутися назад і передати естафету наступному гравцеві. Перемагає команда, яка закінчить естафету першою.
волейбольним м’ячем, передача і присісти.
За сигналом учителя кожен капітан передає м’яч першому гравцеві команди. Уловивши м’яч, цей гравець передає його назад капітану і сідає. Так капітан кидає м’яч по черзі кожному гравцеві. Одержавши м’яч від останнього гравця капітан теж сідає. Перемагає команда, що виконала все завдання першою.
Ведуча : Запрошуються команди 3 і 4 класів
3. Естафета «Струмок»
Команди гравців розміщені в колоні по одному перед стартовою лінією. За сигналом ведучі, тобто перші учасники, біжать до орієнтира, беруть м*яч і повертаються назад, передаючи його наступному учаснику. Наступний учасник біжить до орієнтира і кладе м*яч на місце. І так далі. Виграє та команда, яка швидше завершить гру.
4. Естафета “Передача м’яча над головою”.
Команди шикуються в колони. Першим гравцям даються м’ячі. За командою м’яч передається над головою гравцеві, що стоїть за спиною. Коли м’яч дійде до останнього учасника той перебігає на початок строю і передає м’яч назад. Естафета продовжується доти, доки направляючий не повернеться на своє місце. Перемагає та команда, направляючий якої швидше займе своє місце.
Ведуча: Слово надається жюрі за результатами 3 естафет.
Запрошуються команди 1 і 2 класів
5. Естафета «ПАРАВОЗИК»
Команди гравців розміщені в колоні по одному перед стартовою лінією. За сигналом ведучі, тобто перші учасники, біжать до орієнтира і повертаються назад. До першого учасника приєднується другий учасник і вони вже біжать вдвох і так само повертаються назад. До них приєднується наступний учасник і так усі гравці в командах. Виграє та команда, яка швидше завершить гру.
6.Естафета «Стрибки жабкою»
Ця естафета проводиться за допомогою гімнастичних палиць. Учасник з гімнастичною палицею під колінами повинен прострибати до фішки, а назад повернутися з палицею в руці і передати наступному учасникові. Виграє та команда, яка перша справиться з завданням, дотримуючись усіх правил.
Ведуча : Запрошуються команди 3 і 4 класів
7 .Естафета «Стрибки жабкою»
Ця естафета проводиться за допомогою гімнастичних палиць. Учасник з гімнастичною палицею під колінами повинен прострибати до фішки, а назад повернутися з палицею в руці і передати наступному учасникові. Виграє та команда, яка перша справиться з завданням, дотримуючись усіх правил.
8. Естафета “Жонглер»
Провести баскетбольний м*яч між кеглями і повернутися назад, ведучи його по прямій. . По 1 учаснику.
Ведуча : Слово надається жюрі.
Запрошуються команди 1 і 2 класів, 3 і 4 класів.
9. Велика естафета»:
а) повзання по гімнастичній лаві;
б) стрибки у мішку;
в) біг з м'ячем поміж ніг.
10. Перетягування канату»
Ведуча : Це остання естафета. Поки жюрі будуть підраховувати бали та визначати переможців, ми запрошуємо всіх присутніх на веселу аеробіку ( під музику «Танец утят»)
Ведучий. Вікторина для уболівальників:
1. Яке спортивне взуття ви знаєте?
2. Які є м'ячі?
3. В якій грі користуються найлегшим м'ячем?
4. Скільки гравців в футбольній команді?
5. Скільки хвилин триває футбольний матч?
6. Скільки гравців у баскетбольній команді?
7. Скільки гравців у волейбольній команді?
Ведуча. А зараз слово жюрі (переможці нагороджуються «медалями» та грамотами)
Ну от і все, звучить свисток,
Змагання закінчилось.
Виходять переможці на місток.
Вітайте їх – ось наша сила! Наші олімпійці!
Перемогла команда ____________
Давайте привітаємо їх бурхливими оплесками!
Церемонія закриття:
На церемонію закриття учні виходять єдиним колективом, демонструючи єдність спорту під Олімпійським прапором. Кожен учень отримує паперового білого голуба як символ дружби, чистоти та єдності.
Ведучий. На цьому наше свято закінчуємо. Але не закінчується дружба із спортом.
Нових вам спортивних перемог та досягнень. Нехай завжди вас надихає на перемогу Олімпійське гасло « Швидше ! Вище! Сильніше!»
Олімпійська присяга
«Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд» .
ТА КИМ
ПОСТАВЛЕНИЙ
РЕКОРД,
КОМУ Б НЕ СЯЯЛИ МЕДАЛІ,
ХТО Б НЕ СТОЯВ НА П*ЄДЕСТАЛІ,
ПЕРЕМАГАЄШ
ТИ, О СПОРТ!
П ‘єр де Кубертен