Панченко В. М.
інструктор з фізичної культури,
Заклад дошкільної освіти №64
м. Чернігів, Україна
Спортивне сімейне свято “Уявний день майбутніх першокласників”
Зал святково прибраний до спортивного свята. Команди (діти і їх батьки) сидять на лавах перед глядачами.
& Танцювальний номер дівчаток старшої групи із султанчиками
1) Щоб рости і гартуватись
І міцніти, як броня,
Треба друзі, нам займатись
Фізкультурою щодня!
2) Щоб здоровим, сильним бути,
Треба нам про сум забути.
Спортом треба всім займатись
І частіше посміхатись.
Ведуча: - Добрий день діти і наші шановні гості! Сьогодні у нашому садочку незвичайне свято! А незвичайне воно тому, що по-перше — це спортивне свято, а по-друге — в цьому святі приймають участь батьки! Хто здогадався чому я запросила сьогодні до нас в садочок ваших батьків? (відповіді дітей) Я вам розкрию секрет!!! Ви найстарші діти в садочку, і вже скоро підете до школи. А разом із вами до школи підуть і ваші батьки, бо хочуть вони цього чи ні, а їм доведеться вам допомагати, щоб ви швидше подорослішали і звикли до шкільного життя. Тож готуватись до школи будемо разом — всією сім'єю. І ваші батьки знають, що найголовніше — це здоров'я їхньої дитини. А підтримувати і зміцнювати здоров'я допомагає фізкультура!!!
- Тож на змагальний майданчик я запрошую команду___________(назва команди). Представте свою команду: назва і девіз (всі команди по-черзі виходять на змагальний майданчик і стають по обидва боки від ведучої).
- Оцінювати спритність, кмітливість, силу, відважність, а от же фізичну і психологічну готовність до школи наших сімей буде журі:
- Першим завданням для нашого журі буде оцінити емблеми, девіз і зовнішній вигляд наших команд.
Так як змагання в нас сьогодні незвичайні, я пропоную всім разом заплющити очі і уявити, що швидко сплинув час і ви вже не дошкільнята, а маленькі школярики і батьки допомагають вам збиратись до школи! Відкривайте очі! Ну що, батьки, готові?!
Тоді слухайте уважно!
- Що зміцнює наше здоров'я з самого ранку?
- Що роблять всі спортсмени перед початком змагання?
Звичайно ж зарядку! А щоб діти були здорові і їм хватало сил на весь день, батьки завжди повинні показувати приклад. Тож ставайте всі разом на веселу зарядку!
& Зарядка
- Тепер наші команди готові до змагань. Як я і казала, змагання в нас незвичайні, бо ми всі спробуємо прожити один день в сім'ї маленького першокласника! Спробуємо?! А що кожного ранку робить вся сім'я після зарядки? Правильно, приймає вранішні гігієнічні процедури, тобто йде до ванної кімнати чистити зуби та вмиватись. Пам'ятаємо про правила гігієни — у кожного свій рушничок і своя зубна щітка! І пам'ятайте: вас багато, часу мало і ванна кімната одна для всіх! Тож слухайте завдання!
# І естафета “Ванна кімната”
Інвентар: кожна команда має: 3 зубні щітки, 1 стільчик, 3 рушничка, 3 фішки.
Підготовка до естафети: команда стоїть в колону за лінією старту. У кожного в руці зубна щітка. На відстані 1,5-2м. одна від одної розташовані фішки. В кінці доріжки стільчик з рушничками.
Умови конкурсу: кожен член команди, тримаючи зубну щітку, повинен пробігти між фішками, добігти до стільчика, покласти щітку (почистити зуби), взяти рушник і повернутись до команди, передаючи естафету (торкнутись рукою плеча наступного гравця).
Порядок старту: тато, дитина, мама.
# ІІ естафета “Сніданок”
- Мама завжди встає раніше за всіх, готує всім сніданок і накриває на стіл.
Інвентар: кожна команда має: 3 “тарілки”, 3 картоплини, 3 стільчики.
Підготовка до естафети: команда стоїть в колону за лінією старту. У І гравця (мами) в руках 3 “тарілки”, у ІІ (дитини) — миска з 3 картоплинами, на відстані 2м. один від одного розташовані стільчики.
Умови конкурсу: мама біжить по прямій до стільчиків і “розставляє посуд” (ставить по 1 тарілці на кожен стільчик), оббігаючи останній стільчик повертається до команди, передаючи естафету дитині. Дитина біжить і розкладає картоплю в тарілки (1 тарілка — 1 картопля); тато — прибирає зі столу: біжить вперед збираючи картоплю, оббігає останній стільчик і у зворотньому напрямку збирає тарілки.
Порядок старту: мама, дитина, тато.
- Нашим командам після такого насиченого ранку треба трохи відпочити. А поки журі будуть підраховувати результати 2-х естафет, я запрошую на наш зма-
гальний майданчик нашу випускницю, ученицю___класу ___________________( П. І. дитини) з номером художньої гімнастики.
- Вболівальники, може і ви хочете трішки розім'ятись?! А у вас буде розминка стоячи біля своїх місць.
&Вставайте, уважно слухайте словапісні і виконуйте за мною.
- А зараз я пропоную провести конкурс вболівальників. Адже ви теж готувались, готовили кричалки, малювали плакати...!
Вболівальники розім'ялись, пора і до наших команд повертатись!а то так можна і до школи запізнитись!
#ІІІ естафета “Дорога до школи”
- А швидше добратись до школи вам допоможе самокат!
Інвентар: кожна команда має 1 самокат та 1 фішку.
Підготовка до естафети: команда стоїть в колону за лінією старту. І гравець тримає самокат.
Умови конкурсу: кожен член команди на самокаті об'їжджає фішку і повертаючись назад передає самокат наступному гравцеві.
Порядок старту: мама, дитина, тато.
# ІV естафета “Домашнє завдання”
- Чи не забули наші батьки, що в школі вчителі задають домашнє завдання. І звичайно ж на допомогу дітям приходять дорослі. От і сьогодні вчитель фізичної культури дав д/з “навчитись стрибати на фітболах”. І звичайно ж мами перші приходять на допомогу!
Інвентар: кожна команда має 2 фітбола (для дорослих і для дитини), 2 фішки.
Підготовка до естафети: команда стоїть в колону за лінією старту. Перед кожною командою на відстані 5(10)м. знаходяться фішки (І для дитини, ІІ для дорослих). В руках у мами і дитини по фітболу.
Умови конкурсу: мама стрибає на фітболі по прямій вперед до ІІ фішки, обстрибавши її повертається назад і передає естафету дитині а м'яч татові; дитина стрибає тільки до І фішки.
Порядок старту: мама, дитина, тато.
- Команди сідайте на лави трішки перепочиньте і привітайте ще одного нашого випускника__________( П. І. дитини) учня ___класу. Він займається рукопашним боєм і зараз продемонструє вам свої вміння та навички.
- Настав час останньої вирішальної естафети. В школу ми сходили, завдання домашнє виконали, пора і до ліжечка збиратись.
# V естафета “На добраніч!”
Інвентар:кожна команда має 1 подушку, 1 високу і 1 низьку дуги, 1 фішку.
Підготовка до естафети: команда стоїть в колону за лінією старту. Дуги розташовані через 2.5-3м. Останньою стоїть фішка.
Умови конкурсу: кожен член команди пролізає під високу і переступає низьку дуги, тримаючи подушку в обох руках перед собою (І дуга — “зайти до кімнати”, ІІ — залізти в кровать”), оббігти фішку і повернувшись до команди передати подушку наступному гравцеві.
Порядок старту: тато, дитина, мама.
- Тепер треба дати трохи часу нашому журі, щоб вони змогли визначити переможця змагань, тобто саму підготовлену і згуртовану сім'ю. А поки журі працює, а команди схвильовано відпочивають, перед вами виступить ще одна наша гостя, наша випускниця _________( П .І. дитини) із спортивним таночком.
- Слово надається журі!
- Дякуємо нашим батькам за неоціненний вклад у вихованні ваших дітей! Сьогодні ви побачили, що ваші діти вже дорослі і готові йти до школи. Але не забувайте і про ваш внесок в їхнє здоров'я! Нехай ваші сім'ї завжди будуть здорові та щасливі!