Дошкільний навчальний заклад
ясла – садок «Берізка»
Свеської селищної ради
Перспективність та наступність
дошкільної
та початкової ланок освіти
Спортивно – інтелектуальне
шоу «Дружба не має вихідних»
Змагання між вихованцями
старшої групи ДНЗ та
першокласниками ЗОШ
Автори:
Вихователь – методист Мацковська С.О. Вихователь Мануйлова І.М.
Вчитель початкових класів Корж Л.В.
Мета. Активізувати співпрацю педагогічних та
дитячих колективів у спільному заході. Сприяти
товариським стосункам, почуттям обов’язку,
піклуванню про молодших, наступності між дошкільним закладом
та школою, встановленню тісного двостороннього зв’язку.
Систематизувати знання учнів та дошкільників, розвивати комунікативні уміння, виховувати уміння працювати в команді, відстоювати свою думку, коректне ставлення до опонентів; розвивати кмітливість, логічне мислення.
Вихователь:
-Сьогодні у нас особливий день! Сьогодні у нас свято ДРУЖБИ! Дружби між дитячим садочком та школою…
Наше свято не може відбутися без найголовніших мешканців планети – без дітей...
Є святкових днів багато,
Нам усіх і не згадати.
Коли школу зустрічаєм,
Ми не будем забувати
У нас сьогодні незвичайний день,
Сьогодні зустрічаємо гостей.
Під музику веселу та святкову
До залу ми запрошуємо дитсадок та школу.
(під музику заходять команди)
Раді представити вашій увазі наше
кваліфіковане журі:
Дошкільник:
Я всміхнувся сонечку –
Здраствуй, золоте!
Я всміхнуся квіточці –
Хай вона цвіте!
Школярик:
Я всміхнувся друзям –
Зичу їм тепла.
Гостям я всміхаюся -
Зичу їм добра!
Вихователь:
Щоб не порушувати розпорядок,
Команди, шикуйтесь, мов на зарядку!
Із назвами й девізами – не зволікайте,
Швидше й дружніше їх промовляйте!
Першої виступає команда «Школярики»
А тепер зустрічайте команду «Дошкільнята»
Наше спортивно – інтелектуальне шоу
починається
І першими в гру вступають наші гості. Так як у нас присутні і вчителі, і вихователі, ми отримали також дві команди. Якщо першими дає правильну відповідь учитель, 1 бал нараховується на користь команди «Школярики». Відповідно, якщо вихователь - 1 бал на користь команди «Дошкільнята»
Увага на екран. Розмірковують діти середньої групи. Треба швидше відгадати, про кого йде мова.
Правильні відповіді:
-Парашутист
-Ненажера
- Дід Мороз
-Гроші
Діти,сьогодні ми відправимося у космічну подорож . Для того ,щоб здійснити цю мандрівку, нам потрібен космічний корабель.
(Діти закривають очі, на екрані з’являється космічний корабель)
(Діти називають хором назву корабля - «Дружба») (Слайд)
В подорож вирушимо всі разом,
Перешкоди всі пройдемо.
А хто буде сумувати –
Із собою не візьмемо!
Стартує ракета – до праці мерщій,
Ти всі перешкоди здолати зумій.
Працюй наполегливо,швидко, старанно,
Щоб кожна хвилинка не втратилась марно.
Десять, дев’ять, вісім, сім, шість, п’ять, чотири, три, два,один, пуск!Ура! Летимо!
Старт ракеті ми дали –
Веселу гру розпочали!
Тож тихенько всі сідайте –
Все, що вчили, - пригадайте!
Вас вітає планета Знань.
Ігри, приклади, задачі приготувала вона для вас.
Побажаю вам кмітливості
За роботу! В добрий час!
Команди, приготувались!
Перші питання з галузі знань «Я і Україна»
6. Як називається наш садочок?
Далі перевіримо, як ви засвоїли знання з математики
Пропонуються завдання для
дошкільників
«Порахуй та підбери цифру»
Для школярів «Постав знак більше – менше»
А тепер увага - на екрані завдання з логіки, однакові для обох команд.
«Знайди десять відмінностей»
Завдання Мудрої Сови
«Якої фігури не вистачає»
«Вилучи зайве»
І передостанній іспит - знання з грамоти
Пропонуються завдання для школярів:
«Зробити звуковий аналіз слова»
Завдання для дошкільнят:
Скласти речення та намалювати схему.
А тепер увага! Підійшла черга виявити хто, ж самий розумний? Хто за 1 хвилину дасть найбільше правильних відповідей?
На середину запрошуються по одному гравцю з кожної команди і першим починає____________________ з команди «Школярики»
Далі вступає в гру Міша Ільін з команди «Дошкільнят»
Працювати перестали,
Нагород багато мали.
А тепер всі дружно встали.
Естафетам прийшов час,
Спортивна гра вітає вас.
Спортивна естафета. В ній беруть участь по 5 гравців з кожної команди
(Підтягнутись по гімнастичній лав,і підлізти під
дугами та продіти крізь себе по два обручі )
Наступна естафета «Не замочи ніг»
(Пройти, пересуваючи дощечки, та пострибати на великому м’ячі)
Молодці, любі малята!
Гарні хлопчики й дівчата!
Всі завдання розв’язали,
На планеті побували!
До іншої планети ми поспішаємо,
Увагу й кмітливість до купи збираємо.
Планета чарівна чекає на нас,
До цікавих завдань запрошує вас.
Казок планета чарівна
У гості нас чека вона.
Отож часу не гаймо,
У подорож рушаймо!
А тепер прошу всіх вас зайняти місця в космічному кораблі. За декілька секунд ми стартуємо.
(Починається відлік часу. Десять, дев’ять, вісім, сім, шість, п’ять, чотири, три, два,один, пуск!)
Баба Яга сидить біля ступи, забігає Кощій:
Б.Я: Бідолашний! Де тебе носило? Хто тебе так потріпав?
Кощій:
- Сама сказала. Коли ти вже розуму наберешся?
Ось я і полетів до школи, та й потрапив на велику
перерву, ще й до старшокласників. Ох і тікав, всі кістки
порозгубив.
Ведуча:
Не хвилюйся, Кощіюшка, наші дітки твої кісточки всі позбирали та й разом з дошкільнятами виправлять твої скрутне положення. Становись у центрі зали і чекай.
Атракціон «Врятуй Кощія, збери кістки»
Грає по 5 дітей з кожної команди (хто швидше причепить кістки на Кощія)
Б.Я. Ой і спритні діти, а може, ви ще й розумні, може, й героїв всіх казок знаєте
Знають, знають, Баба Яга, не хвилюйся
Б.Я. А ну доведіть!
Увага на екран:
Гра « У світі казки» (на екрані з,являються
казкові герої, дітям необхідно швидше
відгатати)
Б.Я. Я оцим мультимедійкам чогось
не вірю, може там, підказки є,
бо я ж неграмотна, у школі не була.
Вікторина «Назви казку»
(Баба Яга сама загадує питання по казкам)
Б.Я.
Вірю, вірю. Може ви ще й такі спритні як
розумні зі мною позмагаєтесь
Атракціон «Баба Яга» (пробігти одна нога у
ведрі, в руці мітла)
Спочатку беруть участь Б.Я. та дві дитини, потім по 5 гравців з кожної команди
Б.Я. Я тут чула, що ви ще й цифри знаєте, ану назвіть мені казки, в яких зустрічається будь-яка цифра
Б.Я. Та вони все знають, за це ми вас зі своїм братом пригостимо, сідайте на мою мітлу та й полетимо до Кощія в гості
Маленька перерва
А поки наші діти на гостинах, в гру вступають учасники семінару
Правила ті самі, треба швидше дати правильну відповідь.
Питання для гостей
11. Струнко та вільно (команда)
12. Журнали та газети (преса)
В зал заходять діти
Ну як?
Сподобалося вам на казковій планеті?
От і добре.
Та погляньте в ілюмінатори.
Я вже бачу нашу наступну планету.
Починаємо зворотний відлік! Вирушаємо у путь –
Космічні мандри всіх нас ждуть.
Увагу, фантазію, речі збираємо,
У подорож дружно ми всі вирушаємо.
Десять, дев’ять, вісім, сім, шість, п’ять, чотири, три, два,один, пуск!
Нарешті ми дісталися до планети «Мульті – Пульті»
Зустрічає Шапокляк
Ш. Оце прийшла сьогодні до першого класу, хотіла навчитися читати, а то Чебурашка малий, і той пішов, чим я гірше? А там нікого немає, директор сказала, що ви в садочку, то я мерщій сюди, щоб нічого не проґавити. Я дуже вродлива, дуже грамотна, один недолік- читати не вмію, швидко вчить мене.
Ти що, Шапокляк, до школи ти не потрапиш, поки не вступиш до старшої групи дитячого садка! Це за новим законом, до того ти ще й не вихована.
Ш. А у вас є така вихователька, яка мене перевиховає?
Звісно є Фреккен – Бокк
До зали заходить Ф.Б.
Ф.Б
- Так, у вас и Шапокляк есть
- Матильда, ты слышишь?
- Очень хорошо, сделаю из неё
человека.
- Фрекен-Бок – Бокк
- Так, это вы собственно
вызывали воспитательницу,
честную и с хорошим характером
- Так, вот это я! Кого здесь надо воспитывать
Воспитатель:
-Надеюсь, вы правда с хорошим характером и любите детей?
- Ну как вам сказать, безумно.
- И для начала я бы хотела знать, как ваши дети знают мультфильмы
Знають, знають!
Увага на екран.
Мультвікторина ( на екрані демонструються уривки з мультфільмів, діти називають)
Ф.Б. Гадаєте, я вам повірю? Повизубрювали
все, мабуть, дітей півроку муштрували. Я сама
вам задам питання, спробуйте вгадати, бо
Шапокляк читати не вміє, тільки й знає –
Лариска вперед!
Вікторина «Вгадай героя мультфільму»
(Ф.Б. загадує загадки про героїв мультфільмів)
А ще ми тобі Ф.Б. хочемо нагадати, що наші
хлопці такі сильні та спритні, так і герої
мультфільмів, вміють рятувати дівчаток.
Естафета «Врятуй дівчинку»
Беруть участь три пари хлопчиків та три дівчинки
(схрещують руки і переносять дівчаток на другий бік зали)
Ф.Б. Молодці! Я бачу, що нам тут робити нічого,
Пішли, Шапокляк, буду тебе перевиховувати.
Так, діти! Начебто всі планети відвідали. Ось і добігла до кінця
наша подорож. Команди довели всім, що вони кмітливі, спритні, спостережливі, багато вже знають і уміють.
Щиро дякуємо командам,
Що у конкурсах змагались,
Що знання свої найкращі
Показати намагались
Всі ви добре працювали,
Під час мандрів не дрімали
Тож ми скажемо в кінці:
«Ви, малята – МОЛОДЦІ!»
Слово журі:
Загальна пісня «Дружба»
Анотація
Одним із факторів, які забезпечують ефективність освіти, є неперервність і наступність у навчанні. Під наступністю розуміють неперервність на межах різних етапів або форм навчання (дитячий садок — школа, початкова школа – середня школа тощо).
Розробка містить інформацію про наступність у навчально-виховній роботі дошкільного навчального закладу та початкової школи. У ній розглядаються проблеми, зміст, форми організації начально-виховної роботи з дітьми та учнями початкових класів.
1. Амонашвили Ш.А. Личностно-гуманная основа педагогического процесса. - Минск, 1990. - 232с.
2. Левитов Н.Д. Детская и педагогическая психология. - М., 1960. - 189с.
4. Маркова А.К. Психология профессионализма. - М., 1996. - 376с.
5. Мотков О.И. Развитие творчества у детей // Журнал Дополнительное образование, 2000, - № 4. - С.23 - 34.
6. Програми для першого класу. Я і Україна. - К.: Початкова школа, 2006. - С.170-184.
7. Психология процессов художественного творчества / Под ред. Б.С. Мейлах и Н.А. Хренова. - Л., 1980. - 326с.
8. Савенков А.И. “Эмоциональный и социальный интеллект как предикторы жизненного успеха”. - “Вестник практической психологии образования”, № 1 (6), 2006. - 38с.
9. Сухомлинський В.О. Батьківська педагогіка. - К., 1978. - 391с.
10. Інтернет ресурси.