Спортивно-виховна година «Подорож в країну Здоров'я і Спорту»

Про матеріал

"Подорож в країну Здоров'я і Спорту"

Спортивно-виховна година в 3-Б класі

МЕТА: Виховувати позитивне ставлення до спорту, любов до фізкультури, розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички, зміцнювати здоров'я. Показати учням ідеали і цінності олімпізму. Розвивати навички здорового способу життя та формувати стійкі мотиви і потреби до занять фізичною культурою і спортом. Формувати колектив класної родини. Прищеплювати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки. Сприяти здоровому способу життя учнів. Розвивати уважність, спостережливість.

Перегляд файлу

Харківська гімназія №86

Харківської міської ради

Харківської області

 

 

Спортивно-виховна година в 3-Б класі

6e512d41a56fc39995c8800242bda830.pngWikinews_Sports.png

 

 

Фалєєва Світлана Костянтинівна

Вчитель початкових класів

 

Харків 2018

Подорож в країну Здоров`я і Спорту

МЕТА: 

Виховувати позитивне ставлення до спорту, любов до фізкультури, розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички, зміцнювати здоров'я. Показати учням ідеали і цінності олімпізму. Розвивати навички здорового способу життя та формувати стійкі мотиви і потреби до занять фізичною культурою і спортом. Формувати колектив класної родини.  Прищеплювати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки. Сприяти здоровому способу життя учнів. Розвивати уважність, спостережливість.

Вислови: 

 «Найвище багатство – здоров`я»;
«Здоров`я – найвища цінність»;
«Життя – це мить, зумій його прожити»;
«В здоровому тілі – здоровий дух».

 

Хід заходу

УЧИТЕЛЬ.
Здоров`я ніхто не дарує,
Не можна здоров`я купити.
Здоров`я нам доля дарує,
З ним легко і радісно жити.
Так добре, коли не хворієш,
Коли усміхаєшся днині.
Тоді все на світі ти вмієш,
Тоді ти весела дитина.
Стрибаєш, співаєш, танцюєш,
Біжиш то з гори, то під гору.
І кожну синичку почуєш,
І з квіткою в полі говориш.

- Ми, українці завжди прославляли мир, добро, братерство, що поєднує в собі Олімшйська ідея. Завдяки нашим кращим спортсменам в усіх куточках планети стає відомою та поважною держава Україна. її великі традиції, її талановитий народ.

Сподіваюсь, що завдяки цьому уроку ви зможете досягти успіхів у навчанні і спорті, стати справжніми патріотами, здоровими, вихованими і порядними людьми.

  • Здорові діти — нація здорова,
  • Багата Україна і чудова.
  • Тож, діти, ви здоровими ростіть,
  • В майбутнє добрими ідіть!

УЧЕНЬ 1.
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно буть здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.

УЧЕНЬ 2.
Кожен день по розпорядку
Маємо робить зарядку.
Для здоров`я вона плюс,
Намотай собі на вус.

УЧЕНЬ 3.
Якщо хочеш бути здоровим,
Правило запам`ятай:
Сам про своє здоров`я дбай,
На лікарів цю турботу не перекладай.

УЧЕНЬ 4.
Лікарі лікують хворих,
Здоров`я вони не творять.
Людина повинна сама
Дисциплінована бути й вольова.

УЧИТЕЛЬ.
Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо у цікаву подорож до Країни Здоров`я і Спорту.

В недалекому майбутньому ви виростете. Вам вирощувати хліб, лікувати хворих, стояти на захисті Батьківщини. Кожен із вас повинен бути здоровим, дієздатним громадянином України. Я хочу, щоб ви були наполегливі, щоб не дозволяли керувати вашим інтелектом шкідливим звичкам.

Отож, перша зупинка – «Спорт та фізкультура».

Інсценівка «Любіть спорт».
Дійові особи: дві дівчинки і бабуся.

1 ДІВЧИНКА
Ми зі спортом не дружили,
Ми зарядку не любили.

2 ДІВЧИНКА
Тільки спали, тільки їли
І за партою сиділи.

БАБУСЯ
Що ж тепер такі сумні?
Може, ви щасливі?

ДІВЧАТКА. Ні

БАБУСЯ
То чому ж, скажіть мені?

1 ДІВЧИНКА
Ми не вмієм доганяти,
Ми не вмієм присідати.
А іще, що дуже прикро,
Не навчились танцювати.

БАБУСЯ
Я обом допоможу,
Покажу і розкажу.
Щоби вам не червоніти,
То потрібно спорт любити.
Як люблю його і я,
Спорт – розрада моя.
(Запрошує всіх дітей виконувати спортивні вправи за нею).

Фізкультхвилинка

* * *
Хлопчики й дівчатка, зробимо зарядку.
Руки в боки, вгору, вниз, 1, 2, 3 – не помились,
У долоні хлоп – хлоп,
І ногами топ – топ.
Мов годинник зробим так:
Тік – так, тік – так.

* * *
Руки всі розвели, підвели їх догори.
Кулачками потрусили, руки знову опустили.
Опустили і присіли, хай рівненькі будуть спини.
Головою покрутили вліво – вправо, повторили.

* * *
Руки вгору підняли, повітря вдихнули.
Через рот хутчіш назад його повернули.
Вниз – угору, вгору – вниз руками змахнемо.
Потім підемо у ліс, там гриби зберемо.
Нахилились, піднялись, у кошик поклали.
Ось грибочок, ще один, безліч їх зібрали.
А тепер йдемо назад, повітря вдихаєм,
Пострибаємо до школи, пісеньку співаєм.

* * *
Ось ведмедиця іде, ведмежа купать веде.
1-2 – нахилились, зі струмочка гарно вмились,
3-4 – походили, лапки у воді помили.
Похитали головою і притупнули ногою.
А на 5 – всі дружно встали
І назад помандрували.

Друга зупинка «Олімпі́йські ігри»

Файл:Olympic flag.svgОлімпі́йські і́гри — міжнародні спортивні змагання, які проводяться кожні чотири роки під егідою Міжнародного олімпійського комітету. Види спорту, які входять до програми Олімпійських ігор називаються олімпійськими. Переможці змагань отримують довічне звання олімпійського чемпіона.                                                            Олімпійські ігри діляться на літні й зимові. Літні Олімпійські ігри проводяться кожні чотири роки, в рік кратний чотирьом. Зимові Олімпійські ігри об'єднують зимові види спорту й відокремилися від літніх, починаючи з 1924 року. До середини 90-х літні й зимові Олімпійські ігри проводилися в один рік. Починаючи із зимової Олімпіади Ліллехаммера (Норвегія), зимові Олімпійські ігри проводяться через два роки після літніх.

Античні Олімпійські ігри проводилися в грецькій Олімпії з 8 століття до н.е. до 4 століття нашої ери. Безпосередньо зародження Олімпійських ігор повязуюють із легендарними іменами грецького героя Геракла, царя Пелопса, спартанського законодавця Лікурга та еллінського царя Іфіта.

Вважають, що Олімпійські ігри Стародавньої Греції взяли свій початок у 776 році до нової ери, коли офіційно було зафіксовано ім’я першого переможця Ігор пекаря з Еллади – Коройба.

Ігри у Стародавній Греції проводилися один раз на чотири роки на честь бога Зевса. Під час підготовки та проведення ігор на всій території Стародавньої Греції припи­нялися війни й укладався священний мир — екехейрія. Олімпія оголошувала­ся священним місцем, переступати її кордон зі зброєю в руках забороняюся. Олімпійські  ігри  вважалися  святом миру.

Всі змагання та конкурси проходили в давньогрецькому поселенні Олімпія, що було розташоване в північно – західній частині півострова Пелепоннес на півдні Еллади. На території Олімпії були розбудовані гімназій, палестра, стадіон, гіподром, будинок для гостей, що дозволяло проводити грандіозні спортивні змагання.

Барон П'єр де Кубертен заснував у 1894 році Міжнародний олімпійський комітет (МОК) і відновив проведення олімпійських ігор. 6 квітня 1896 року на мармуровому стадіоні Афін зібралося 80 тис. глядачів, щоб привітати 311

За традицією олімпійський вогонь було запалено в Греції в Олімпії від промінів «олімпійського сонця» у спеціальному параболічному дзеркалі.                                                                                                             

Ознайомлення з олімпійською символікою

До Олімпійської символіки належать  Олімпійський прапор, Олімпійське гасло, Олімпійська емблема, Олімпійський гімн, Олімпійський вогонь та Олімпійський смолоскип.

П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене – на чисто білому полотнищі – це Олімпійський прапор. Він урочисто підіймається в Олімпійському місті на високій щоглі олімпійського стадіону, там, де майорять прапори всіх держав-учасниць Олімпійських ігор.

Олімпійський прапор білого кольору    колір миру.

Спеціальним гаслом Олімпійських ігор є три слова: «Citius. Altius. Fortius». Ці три слова латинською означають – «Швидше, вище, сильніше». Олімпійське гасло закликає всіх учасників олімпійського руху до вдосконалення та гармонії відповідно до духу олімпізму.

Олімпійська емблема чітко визначена в Олімпійській Хартії – правовому документі олімпійського руху. Основний її елемент – п’ять кілець, поєднаних з іншими елементами. Олімпійські кільця символізують ідеали й мету олімпійського руху. Вони мають синій, жовтий, чорний, зелений і червоний колір і переплітаються зліва направо. Кольори верхніх трьох кілець – синій, чорний і червоний. Нижче – жовте і зелене кільце. Вся фігура є правильною трапецією. Олімпійські кільця символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь у Олімпійських іграх з усіх п’яти континентів нашої планети.

Олімпійська присяга

«Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд» .

Національний олімпійський комітет України було створе­но у грудні 1990р.  Україна вперше виступала незалежною командою в Атланті у 1996 році, посівши при цьому дев’яте місце в загальному неофіційному командному заліку. Виборола 23 нагороди — дев’ять золотих, дві срібних і 12 бронзових.

У Сіднеї  (Австралія) 2000 року наші атлети були XIII-ми, отримали 23 нагороди — три золотих, десять срібних та стільки ж бронзових. У Афінах посіли XII позицію, здобули 23 нагороди — дев’ять золотих, п’ять срібних і дев’ять бронзових. 

24 серпня 2008р. в Пекіні фінішували XXIX літні Олімпійські ігри. Українська збірна здобула 27 медалей — сім золотих, п’ять срібних і 15 бронзових. Вітчизняні атлети посіли XI місце в неофіційному командному заліку.

Раніше олімпійський вогонь проносили землями всіх країн, які беруть участь в олімпійських іграх. Але після декількох нападів на факелоносців під час олімпіади в Пекіні, було вирішено проводити естафету тільки в країні, яка приймає олімпіаду.                                                                      

Зупинка «Конкурс знавців спорту»

Скільки гравців у команді з волейболу? (6).

Скільки гравців у команді з баскетболу? (5).
Скільки гравців у команді з футболу? (11).
У якому виді спорту виступав Сергій Бубка? (Стрибки
з жердиною).
Хто такий П’єр де Кубертен? (відновив Олімпійські ігри).
Скільки кілець є на Олімпійському прапорі? (5).
Чиїм іменем названо в Україні турнір із художньої гімнастики? (Ірини Дерюгіної)
У якому виді спорту виступала Інеса Кравець? (Потрійний стрибок ).
Як називається спортсмен, який бігає на довгі дистанції ? ( стаєр).
Як називається спортсмен, який бігає на короткі дистанції (спринтер).
Який вид спорту називають «королевою спорту»?  (легку атлетику).
Яка футбольна збірна є чинним чемпіоном Європи з Футболу (збірна Іспанії).
Яка команда є першим чемпіоном України з футболу (Таврія).

Зупинка «Цілющі скарби землі української».

  1. Вікторина:
    • Яка рослина лікує 99 хвороб? (Звіробій)
    • Назвіть відомі вам рослини, що допомагають при застуді? (Липа, мати-й-мачуха, шипшина, калина)
    • Яка рослина лікує рани, порізи? (Подорожник, тисячолисник)

Упізнай за описом.

  • У її листі містяться вітаміни С і К, провітамін А, корисні мінеральні солі й білки. З неї навесні варять борщ. З цієї рослини добували зелену фарбу. В давнину з її волокон ткали мішковину. Має здатність обпікати того, хто до неї торкнеться. Назвіть цю рослину. (Кропива)
  1. Відгадай загадку:
    • Ніхто не лякає, а вона вся тремтить. (Осика)
    • Зелена, а не поле, біла, а не сніг, кучерява, а не людина. (Береза)
    • Плаття знімає, а гудзики залишаються. (Горобина)
    • Його називають патріархом лісів (Дуб)
    • Це дерево цвіте найпізніше. (Липа)

УЧЕНЬ 1.
Здоров`я людини – найбільше багатство.
Його неможливо ніколи купити.
Його не буває в житті забагато.
Без нього не можна у щасті прожити.

УЧЕНЬ 2.
Здоров`я – це думка і сила щоденна,
Які нам даються від рідної хати.
За нього не ставлять оцінки в щоденник,
Його неможливо, як лист, надіслати.

УЧЕНЬ 3.
Щоб бути здоровим – поради вагомі
В читальному залі, в книжках і журналах.
Вони не нові, але добре знайомі,
Їх можна зустріти у світлих спортзалах.

УЧЕНЬ 4.
Ми іноді чуєм: шкідливо палити.
Та нас не дивує, що диму багато.
Хворобу не важко в житті заробити,
Та краще ніколи про неї не знати.

УЧЕНЬ 5.
Нам треба здоров`я своє шанувати,
Бо люди – це частки безмежного світу.
В нас вірять щоденно і батько і мати,
Ми їхні найкращі омріяні квіти.

Наступна зупинка «Шкідливі звички».

УЧЕНЬ 1.
Таке життя барвисте і цікаве,
Багато невідомих в нім перлин.
Як хочеться робити справжні справи
І досягти омріяних вершин.

УЧЕНЬ 2.
Так хочеться зробити щось прекрасне,
Щоб користь людям і собі була,
А те, що шкодить – відрубати вчасно,
Щоб мрія справжня по життю вела.

УЧЕНЬ 3.
Я хочу не тліти, а горіти,
Щоб слід красивий залишився на землі.
Про все на світі знати, все уміти
Й не опинитись раптом у імлі.

УЧЕНЬ 4.
Все, що блищить, не завжди цінність має.
Відкинемо з душі усе сміття.
Залишим те, що жить допомагає,
Щоб твердо йти у майбуття.

УЧИТЕЛЬ.
У житті важливо своєчасно відмовитися від того, що не потрібне вашій душі.
Сказати твердо «Ні!» не кожен уміє, але треба вчитися відстоювати себе, щоб не розчинитися як особистість. Дуже часто буває так.

УЧЕНЬ 1.
Твердо на своєму стій!
Звабам «Ні!» сказати вмій!

УЧЕНЬ 2.
Спорт і праця допоможуть.
Лінь пускати в дім не можна.

УЧЕНЬ 3.
День змістовний і цікавий,
Ритм дають хороші справи.

УЧЕНЬ 4.
Наполегливість і сила
Злет дають, як справжні крила.

УЧЕНЬ 5.
Тож вперед! Крокуй сміливо!
Життя стане справжнім дивом.

- Ось і закінчилась перша частина нашої гри – подорожі.

Я сподіваюся,  що наш олімпійський вогонь зігрів ваші серця, що він освітив вам дорогу для фізичної,  розумової і духовної досконалості. Я впевнена, що всі ми навчимося цінувати своє здоров`я, уникати шкідливих звичок.

Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим.
Пам`ятати будеш твердо,
Що і як робити треба,
Щоб тобі земля і небо
У ділах допомагали,
Силу і любов давали.
Тож розумного навчайся,
А шкідливого цурайся,
Будь веселим і кмітливим,
Будь здоровим і щасливим!

Здоров’я родини — здоров’я дитини.

В цю істину вкладено глибокий зміст.

Здорова родина — здорова дитина.

У цих двох поняттях покладено міст.

Хай міст цей єднає батьків і дітей,

Щоб правильно й радісно жити,

Іти по життю із девізом в руках: 

«Здоров’я потрібно цінити».

ІІ частина

Спортивні змагання

- Запрошу вас на урок фізкультури до спортиної зали на спортивні змагання.

- Хай не буде суперечок

Серед нас ніколи!

Нехай спорт нас об’єднає

В нашій рідній школі.
Естафета “Подорож по горах” 
Бігову доріжку поділити на три рівні частини. Гравці у першій частині стрибають на лівій нозі, у другій – на правій, у третій – на двох.

«Гонки з обручами»
Стрибки через обруч, як через скакалку.
«Футболісти»
Для гри потрібні надувні кулі. Завдання для учасників — провести кульку руками і ногами до фінішу.
«Лови, кидай»
Капітани стають перед командою за 2 метри з м’ячем у руках. За сигналом вони кидають м’ячі першим гравцям команди. Ті ловлять, відкидають м’яч назад і швидко присідають. Після цього капітани обмінюються кидками по черзі з усіма наступними гравцями, які, повернувши йому м’яч, теж присідають.
«Тунель»
Гравці стають у колону, широко розставивши ноги. Останній у колоні повинен швидко проповзти між ногами і стати першим. Коли він закінчить, продовжує наступний гравець. Гра продовжується доти, поки перший не займе останнє місце у колоні.
«Утримай рівновагу»
На витягнутій ракетці перенести предмет до фінішу і назад.

«Біг з повітряною кулею»
Між гравцями кулька, без допомоги рук втримують її тулубом.

Завдання: не загубити кулю, не роздушити, добігти до фінішу першими.
«Смуга перешкод»
Учасники на старті. На дистанції розставили пластикові пляшки. Учасники запам’ятовують їх розташування. Потім їм зав’язують очі, щоб вони нічого не бачили (в той же час тихенько помічники прибирають пляшки). Завдання: швидше дійти до фінішу, не збивши пляшку.

Підсумки змагань.

Вітання переможців.

- Дорогі діти! Ось і закінчилась друга частина нашої гри – подорожі.

Бажаю вам досягти олімпійських висот в навчанні, спорті та в житті!

 

1

 

docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
4614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку