Урок з предмету досліджуємо історію та суспільство з теми Тема уроку: “Способи відродження української державності в 1917-1921 рр.” за підручником Васильків І.Д.
Тема уроку: “Способи відродження української державності в 1917-1921 рр.”
Номер слайду 2
Вправа “Асоціації”Які асоціації викликає поняття слово “революція”?Революція
Номер слайду 3
План уроку: Перша світова війна і початок Української революції. Українська Народна Республіка.«Українська Держава» Павла Скоропадського. Відновлення УНР. Поразка визвольних змагань. Західноукраїнська Народна Республіка.
Номер слайду 4
1. Перша світова війна і початок української революції. Українська Народна Республіка Пригадайте, між якими державами були розділені українці напередодні Першої світової війни В чому, на вашу думку, полягала трагедія українського народу в роки Першої світової війни?
Номер слайду 5
Діяльність української Центральної Ради (УЦР)Пригадайте, чому проголошення незалежності України 24 серпня 1991 року вважають відновленням української державності. Прочитайте пункт 21.1 та заповніть таблицю “Діяльність Української Центральної Ради (УЦР”).{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рік створення УЦРГолова. Назва уряду. Документи-звернення УЦРОсновне досягнення
Номер слайду 6
2. «Українська Держава» Павла Скоропадського. Відновлення УНЦ. Поразка визвольних змагань. Здобувши владу, гетьман Павло Скоропадський скористався нетривалим мирним періодом для зміцнення основ української. 29 квітня 1918 року, припинила своє існування Українська Народна Республіка. Її замінила монархічна Українська держава гетьмана Павла Скоропадського.
Номер слайду 7
Володимир Винниченко, світлина, 1910-ті роки. Симон Петлюра, світлина, 1919 рік. Складання присяги членами Директорії УНР, м. Кам’янець-Подільський, світлина, 1919 рік. Розглянь зображення та прокоментуй їх
Номер слайду 8
Працюємо в групах Опрацюйте пункт 21.2 та виконайте завдання відповідно до кольору капелюха вашої команди. Червоний: Які емоції викликала прочитана інформація? Як ви ставитеся до описаних подій та їх учасників?Чорний: Які прорахунки, слабкі сторони Держави П. Скоропадського ви можете назвати?Жовтий: Які сильні сторони Держави П. Скоропадського ви можете назвати? Зелений: Які б заходи Ви порадили впровадити в державі П. Скоропадському?Білий: назвіть факти, цифри, конкретну інформацію про Державу П. Скоропадського. Синій: Які результати діяльності П. Скоропадського
Номер слайду 9
3. Західноукраїнська Народна Республіка. Встановіть ланцюжок подій, пов’язаних з історією Західноукраїнської Народної Республіки1 листопада 1918 року__________________________________________ ____ листопада1918 року проголошено. ЗУНР22 січня 1919 року__________________________________
Номер слайду 10
Розглянь зображення та прокоментуй їх. Кость Левицький, світлина, 1919–1920 рокиЄвген Петрушевич, світлина, 1910-ті роки. Дмитро Вітовський в австрійському однострої, світлина, 1910-ті роки
Номер слайду 11
Дай відповіді на питання. Коли українські військові сили встановили владу над Львовом?Назвіть провідних діячів Західноукраїнської Народної Республіки. Поміркуйте, чому обидві українські держави, УНР і ЗУНР, не змогли вистояти в боротьбі за незалежність.
Номер слайду 12
Онлайн-цікавинка. Онлайн-цікавинка: Відеоролик до 100-річчя Української революції 1917-1921 років від Українського інституту національної пам’яті https://cutt.ly/q. Igi. Ym. R
Підведемо підсумки уроку: На початку минулого століття українці були розділені між двома імперіями ______ і _______. У ____ році почалася Перша світова війна. У 1917 році в Києві утворилася _______. Її очолив ___________. Українці розпочали боротися за власну державу. Доповніть речення : Працюємо з карикатурою: Геогр Гасенко і Verte “Світовий мир в Україні”, осінь 1919 року; мапа Украни, яку було видано у Відні в 1919 році, видавництво “Кристоф Райсер та сини”Як аналізувати історичну карикатуру Чи можете ви впізнати персонажів, зображених на карикатурі? 2. Якщо це реальні люди, то назвіть їх. 3. Перевірте дату створення карикатури. Якій події присвячена карикатура? 4. Що ви знаєте про події, а також про персонажів, зображених на карикатурі? 5. Що означає підпис під карикатурою? 6. Персонажі на карикатурі зображені позитивно чи негативно? 7. Наскільки ефективна карикатура у досягненні своєї мети? 8. Чи зміниладана карикатура вашу оцінку про осіб, яких зображено на карикатурі?
Номер слайду 15
Виконай завдання. Складіть план підпараграфа 21.1. Використовуючи лише одне речення, охарактеризуйте усно або письмово кожного з діячів, які згадуються в підпараграфі 21.2. Знайдіть у тексті параграфа і випишіть речення, які вказують на причини поразки українців у визвольній боротьбі 1917—1921 років.
Номер слайду 16
Вправа «Лист у минуле»Напишіть листа одному з діячів Української революції (1917—1921 років). Що ви йому порадили б, побажали; за що подякували б?
Номер слайду 17
Цеглинку лего підійміть, зустріч нашу оцініть. Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку LEGO Все було легко!Я дуже втомився!Було цікаво!Мені все вдалося!Було складно!
Номер слайду 18
Домашнє завдання: Прочитати параграф 21 та виконайте завдання наприкінці параграфа. Дякую за урок !