Згуртованість – важлива риса класів, у яких діти краще навчаються, більше спілкуються та отримують задоволення від взаємодії. Згуртувати клас – непроста задача. А через повномасштабне вторгнення у багатьох класах змінився склад учнів та сама структура класу. Часто це має негативний вплив на згуртованість.
Згуртованість колективу - риса, що характеризує його міцність і стійкість психологічних зв'язків між членами колективу в межах соціальної спільності. Чим вище згуртованість колективу, тим сильніше він здатний протистояти діям внутрішніх і зовнішніх дезорганізуючих факторів. Виділяють фактори, що позитивно впливають на згуртованість колективу:а) ідейна згуртованість;б) міжособистісна згуртованість;в) організаційна згуртованість.
Поради класному керівникові1. З самого початку і протягом всього навчального року класний керівник повинен демонструвати учням свою повну до них довіру.2. Він має допомагати учням у формуванні й уточненні цілей і задач, що стоять як перед класним колективом, так і перед кожним учнем окремо.3. Класний керівник має завжди виходити з того, що в учнів є внутрішня мотивація до навчання.4. Він повинен бути для учнів джерелом різноманітного досвіду, до якого завжди можна звернутися по допомогу, коли виникають труднощі у рішенні тієї чи іншої задачі.5. Важливо, щоб у такій ролі класний керівник виступав для кожного учня.6. Класний керівник має розвивати в собі здібності відчувати емоційний настрій дитини і приймати його.7. Класний керівник повинен бути активним учасником групової взаємодії.8. Педагог повинен відверто виявляти в класі свої почуття.9. Класний керівник має випробовувати емпатію, яка дозволяє зрозуміти почуття і хвилювання кожного учня.