Зразок конспекту уроку
Клас: 2 клас
Предмет: українська мова
Тема.
Знання, вміння і навички, якими учні мають оволодіти при вивченні даної теми.
Впізнає слова – назви дій самостійно або з допомогою вчителя; ставить до них питання. Розпізнає слова близькі і протилежні за значенням. Виявляє в ряді слів ті, що є близькими або протилежними за значенням. Виявляє і добирає синоніми й антоніми(без уживання термінів) зі значенням дії.
Тема уроку: Спостереження за словами - назвами дій, близькими і протилежними за значенням.
Мета уроку: Поглибити знання учнів про дієслова, вчити вживати слова – назви дій з урахуванням ситуації мовлення. Добирати близькі і протилежні за значенням слова. Збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння застосовувати набуті знання, виховувати любов до української мови.
Обладнання: Малюнки, картки - завдання для роботи в групах, сигнальні картки, опорні схеми.
Тип уроку: узагальнюючий
Урок диференційований на основі: |
Диференційована складова уроку: |
|
|
№ п/п |
Зміст уроку |
Для дітей з особливими освітніми потребами * |
||
Адаптація навчального матеріалу (завдання) |
Дидактичне забезпечення, матеріали |
Виконавець** (асистент вчителя, психолог, логопед…) |
||
|
І. Організація класу. Зміст роботи І. Організація класу. - Я всміхаюсь сонечку … . - Здрастуй, золоте! - Я всміхаюсь квіточці - Хай вона росте! - Я всміхаюсь дощику … - Лийся, мов з відра! - Друзям усміхаюсь я … - Зичу їм добра! Діти, поверніться і подаруйте один одному посмішку, щоб наш урок був гарним, цікавим, творчим. Я бажаю вам успіху! ІІ. Актуалізація опорних знань. 1.Відгадайте загадку. Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує.(Ластівка) Яку дію виконує ластівка? До якої частини мови належать ці слова? Що таке дієслово? 2. Каліграфічна хвилинка. а) Записування букв. С с і і я я в в а а и л б) Скласти і записати слова, використовуючи лише записані букви. (Сіяв, сила, лава, віяв, лили, віл тощо. ) в) Вказати серед записаних ті, що означають дії предметів, підкреслити їх. ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. На сьогоднішньому уроці ми поглибимо свої знання про дієслово. Будемо вчитися добирати близькі і протилежні за значенням слова. Вибірковий диктант. Послухайте вірш. Випишіть дієслова. Сонце заходить. Гори чорніють. Пташечка тихне. Поле німіє. Т. Шевченко. - Зачитайте, які дієслова ви виписали. - Поставте питання до кожного слова. - Доберіть протилежні за значенням дієслова до слів заходить, чорніють, тихне. - В якому значенні вжитий вислів поле німіє? - А як по іншому можна сказати? 2. Вправа – загадка «Сонечко». Робота в групі. У середині кожного сонечка намальований малюнок. Вам потрібно почергово записати дії даного предмета на промінчиках сонечка. Добираєм такі дієслова, щоб діти могли відгадати. Що там зображено. 1 група – квітка. 2 група – пташка. 3 група – сонце. 4 група – дощ. Діти читають написані слова, всі решта відгадують про що йде мова. Фізкультхвилинка. 3.Робота в групах. І група Перебудуйте текст, замінивши дієслова антонімами. Запишіть утворений текст. Сонце вийшло з-за обрію. Розпочався день. Загомоніло все навколо. ІІ група До поданих слів дібрати дієслова антоніми. Запишіть їх парами. Радіють – Зустрічають – Кричать – Купують – ІІІ група До слів лівого стовпчика, доберіть протилежні за значенням слова з правого стовпчика. Запишіть їх парами. Руйнувати мовчати Говорити опускати Підіймати кричати Шепотіти будувати ІV група Прочитайте і запишіть речення, вставте слова за змістом. Підкресліть дієслова. Траву косять, а дрова… . Пиріжки печуть, а борщ… . Вірш читають, а пісню… . Слова для довідок: рубають, варять, співають. 4.Робота в групах. І група Доберіть з дужок потрібні за змістом слово. Підкресліть головні слова в реченні. Давно не було дощу. Раптом (налетіла, насунула) хмара. Великі краплини (затарабанили, закапали, полилися) по дахах. ІІ група Доберіть з дужок потрібні за змістом слово. Підкресліть головні слова в реченні. Біля сосни (дзюркоче, витікає, починається) струмок. Він (тече, пливе, біжить) по ярах до річечки. ІІІ група Доберіть з дужок потрібні за змістом слово. Підкресліть головні слова в реченні. За нашим селом (росте, тягнеться, височіє) ліс. Діти часто (шукають, збирають, заготовляють) там малину. IV група Доберіть з дужок потрібні за змістом слово. Підкресліть головні слова в реченні. Біля села (протікає, біжить, починається) річка. По ній (їдуть, пливуть, мчать) катери. На них (сидять, катаються, гуляють) діти. IV. Підсумок роботи. Гра «Мовне лото». Робота в парах. Зі слів складіть прислів’я. Тяжко тому жити, хто не хоче робити. Дружно працювати – втоми не знати. Якщо шукаєш – то й знайдеш. Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Пташка красна пір’ям, а людина – знанням. Де праця, там і щастя. Де праця, там і розквіт. Маленька праця, краща за велике безділля. Хто працює, той працю шанує. Як дбаєш, так і маєш. Хто як робить, так тому і родить. Хто не робить, той не їсть. Робиш наспіх – зробиш насміх. Про що йде мова в цих прислів’ях. Тільки працюючи, людина може досягти успіху. Наша праця – навчання. Я бажаю вам гарних успіхів у навчанні і дякую за роботу на уроці.
|
Картка Загадка Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує.
Опорна схема Дієслово Що робить? Що роблять?
Слова: росте, світить, заходить, малює.
|
Малюнки сонечка, квітів, дощику, дітей.
Малюнок ластівки, гніздо ластівки.
Малюнки сіяв, лава, віяв, лили, віл.
Малюнок села, річки, катера, дітей |
Асистент вчителя
Асистент вчителя
Асистент вчителя
Асистент вчителя
Асистент вчителя |