Комунальний заклад
«Нікопольська середня загальноосвітня школа і-ІІІ ступенів №9»
Урок української мови
проведений в 2-В класі
на тему:
Спостеріаю за словами з буквами ґ.
Робота над вимовою і написанням слів із цими буквами.
Підготувала та провела
вчитель поч. класів.
Літвінцева Н.М.
2019
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
Ключові : спілкування державною мовою, спілкування іноземною мовою, математична грамотність,компетентність в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадянська компетентність, здатність до самовираження, екологічна грамотність і здорове життя.
Інтегровані змістові лінії :«Екологічна безпека та сталий розвиток» , «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».
Тип уроку: формування компетентностей,
Обладнання: мультимедійний комплект, підручники, ілюстрації,
Хід уроку
І. Мобілізуючий
- Посміхніться одне одному, візьміться за руки.
- Будемо з вами працювати як? (дружно, завзято)
- Дізнаємось багато чого? (нового, цікавого)
- Чого побажаємо одне одному? (успіхів)
ІІ. Теоретичний
Погляньте на дошку, там заховались малюнки і наше завдання їх розгадати.
Що зображено на першому малюнку, відгадайте в загадці.
Я маленький і кругленький,
На одежі я завжди,
Мене в петлю вставляють
Сто разів туди-сюди. (Ґудзик)
(Звук [ґ] приголосний, бо мовляється з перешкодою, утворюваною глоткою.)
У парі промовте цей звук та перевірте правильність вимови один одного. (Учні вимовляють звук у парах для взаємоперевірки.)
А ось і перший малюнок (вчитель повертає зображення на
дошці), то що це? (Ґудзик)
Прочитай вірш, який подобається Ґаджикові. Поясни, як ти розумієш значення виділених слів. Запиши їх.
З ґ слова вчимось читати:
ґава , ґудзик, ґелґотати.
А в словах таких, як ґлей,
ґуля, а ще ґава,
поміняєш ґ на к –
вийде щось цікаве.
— Утворіть слова, додаючи букву «ґе».
ґ ава- кава
Ґлей- клей
Ґуля- куля
Слайд 3 Заміни в записаних словах першу букву так, як сказано у вірші. Запиши слова, які утворилися. Поясни їх значення
Ґлей, ґуля, ґава.
Клей, куля, кава.
ІІІ. Практичний
Слайд 4. Поясни, як ти розумієш значення слова «ґлей».
Перевір себе за словником.
Ґлей - густий сік, затверділі виділення, які виступають у деяких рослин на поверхню кори при її пошкодженні.
2. Створення речень
Усно склади два речення зі словами однієї пари .
Ґава сиділа на дереві.
Кава була смачна.
3. Рухлива вправа Слайд 5
4. Робота з текстом
Слайд 6. - Прочитай текст. Устав у слова пропущену букву ґ чи г.
Ґава і гуси
…ава зчинила …валт:
Слайд 7. Дай відповідь на запитання Читалочки.
Слайд 8. Випиши з тексту про ґаву слова з буквою ґ. Доповни утворений ряд іншими словами з цією буквою.
Ґава, ґвалт, заґелґотали.
5. Робота з деформованим текстом Слайд 9.
Під ку…..ем калини сиділи рибалки. Ось заворушились поплавки. Юрко впіймав …..уку, а Сашко – ля….а.
Слайд 10.
4. Робота на дошці
ґ + рунт = ?
ґ + роно =?
ґ + валт =?
ґ + рати = ?
5. Завдання з лего
IV.Рефлексія
Мені сподобалось- …
Мене зацікавило - …
Сьогодні я навчився - …
Для мене важливим було - …
Оберіть відповідну цеглинку лего
Давайте створимо піраміду нашого настрою.