Спостеріаю за словами з буквами ґ. Робота над вимовою і написанням слів із цими буквами.

Про матеріал
Формування компетентностей: предметна компетентність: • навчальна: вчити розрізняти слова з буквами г і ґ, щ, правильно їх вимовляти та писати; удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; складати і записувати речення за малюнками; • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, спостережливість; • виховна: виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, любов до природи. Ключові : спілкування державною мовою, спілкування іноземною мовою, математична грамотність,компетентність в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадянська компетентність, здатність до самовираження, екологічна грамотність і здорове життя. Інтегровані змістові лінії :«Екологічна безпека та сталий розвиток» , «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність». Тип уроку: формування компетентностей, Обладнання: мультимедійний комплект, підручники, ілюстрації,
Перегляд файлу

 

Комунальний заклад

«Нікопольська середня  загальноосвітня школа і-ІІІ ступенів №9»

 

 

 

 

 

 

Урок української мови

проведений в 2-В класі

на тему:

Спостеріаю за словами з буквами ґ.

Робота над вимовою і написанням слів із цими буквами.

C:\Users\user\Desktop\001.jpg 

 

 

 

 

 

Підготувала та провела

вчитель поч. класів.

Літвінцева Н.М.

 

2019

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  • навчальна: вчити розрізняти слова з буквами г і ґ, щ, правильно їх вимовляти   та писати; удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; складати і записувати речення за малюнками; 
  •        розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати,  спостережливість;
  • виховна:  виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, любов до природи.

Ключові : спілкування державною мовою, спілкування іноземною мовою, математична грамотність,компетентність в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадянська компетентність, здатність до самовираження, екологічна грамотність і здорове життя.

Інтегровані змістові лінії :«Екологічна безпека та сталий розвиток» , «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

Тип уроку: формування компетентностей,

Обладнання:  мультимедійний комплект, підручники, ілюстрації,

Хід уроку

І.  Мобілізуючий

- Посміхніться одне одному, візьміться за руки.

- Будемо з вами працювати як? (дружно, завзято)

- Дізнаємось багато чого? (нового, цікавого)

- Чого побажаємо одне одному? (успіхів)

 

ІІ. Теоретичний

  1. Робота над загадкою

 Погляньте на дошку, там заховались малюнки і наше завдання  їх розгадати.

Що зображено на першому малюнку, відгадайте в загадці.

Я маленький і кругленький,

На одежі я завжди,

Мене в петлю вставляють

 Сто разів туди-сюди. (Ґудзик)

  • Промовте перший звук у слові ґудзик, ([ґ])
  •  А тепер усі разом уявімо себе гусятами, як вони ґелґочуть? (Ґа-ґа-ґа-ґа)
  • Промовте лише звук [ґ], але тихенько, по-секрету.
  • Які органи мовлення працюють над вимовою цього звука? (Глотка)
  • А, якщо струмінь повітря натрапляє на перешкоду, створю вану глоткою, який це звук — голосний чи приголосний? (Приголосний)
  • То чому звук [ґ] приголосний?

(Звук [ґ] приголосний, бо мовляється з перешкодою, утворюваною глоткою.)

У парі промовте цей звук та перевірте правильність вимови один одного. (Учні вимовляють звук у парах для взаємоперевірки.)

А ось і перший малюнок (вчитель повертає зображення на
дошці), то що це? (Ґудзик)

  •  
  • Покажіть за допомогою цеглинки лего який звук [ґ] у цьому слові — твердий чи м'який? (Твердий)
  •  C:\Users\user\Desktop\002.jpg
  1. Робота над віршем

Прочитай вірш, який подобається Ґаджикові. Поясни, як ти розумієш значення виділених слів. Запиши їх.

З ґ слова вчимось читати:

ґава , ґудзик, ґелґотати.

А в словах таких, як ґлей,

ґуля, а ще ґава,

поміняєш ґ на к

вийде щось цікаве.

  1. Робота з підручником

 Утворіть слова, додаючи букву «ґе».
ґ ава- кава

Ґлей- клей

Ґуля- куля

Слайд 3 Заміни в записаних словах першу букву так, як сказано у вірші. Запиши слова, які утворилися. Поясни їх значення

Ґлей, ґуля, ґава.

Клей, куля, кава.

ІІІ. Практичний

Слайд 4. Поясни, як ти розумієш значення слова «ґлей».

 Перевір себе за словником.

     Ґлей - густий сік, затверділі виділення, які виступають у деяких рослин на поверхню кори при її пошкодженні.

2. Створення речень

 Усно склади два речення зі словами однієї пари .

Ґава сиділа на дереві.

Кава була смачна.

3. Рухлива вправа Слайд 5

4. Робота з текстом

Слайд 6. - Прочитай текст. Устав у слова пропущену букву ґ чи г.

Ґава і гуси

…ава зчинила …валт:

  • У садку пожежа! Во…онь палає!
  • …оді галасувати, - за…ел…отали …уси.
  • То червоніють я…оди калини.

Слайд 7. Дай відповідь на запитання Читалочки.

  • Що налякало ґаву?
  • Хто її заспокоїв? Як саме?
  • Чому ґава переплутала калину з вогнем? 

Слайд 8. Випиши з тексту про ґаву слова з буквою ґ. Доповни утворений ряд іншими словами з цією буквою.

Ґава, ґвалт, заґелґотали. 

5. Робота з деформованим текстом Слайд 9.

  • Прочитай розповідь Родзинки. Визнач, яку букву пропущено в словах. Що ти знаєш про неї.

Під ку…..ем калини сиділи рибалки. Ось заворушились поплавки. Юрко впіймав …..уку, а Сашко – ля….а.

Слайд 10.

4. Робота на дошці

ґ + рунт = ?

ґ + роно =? 

ґ + валт =?

 ґ + рати = ?

C:\Users\user\Desktop\006.jpg5. Завдання з лего

C:\Users\user\Desktop\005.jpgC:\Users\user\Desktop\007.jpgC:\Users\user\Desktop\005 (1).jpg

 IV.Рефлексія

  1. Гра «Незавершене речення»

Мені сподобалось- …

Мене зацікавило - …

Сьогодні я навчився - …

Для мене важливим було - …

  1. Домашнє завдання
  • Пояснення домашнього завдання. Склади слова з поданих букв.
  • Побудуй з ними речення і запиши.
  • Виконай звуко-буквений аналіз слова ящірка.

 

  1. Робота з Лего

Оберіть відповідну цеглинку лего

 

 

 

Давайте створимо піраміду нашого настрою.

docx
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
1929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку