Сталий розвиток на уроках французької мови.

Про матеріал

Вивчення французької мови у нашій школі базується на нових навчальних програмах з іноземної мови та на концепції нової української школи. Відповідно до проекту нового базового Закону «Про освіту» спілкування іноземними мовами є одним з 10 ключових компетентностей нової української школи. Особливістю нового навчального змісту навчання іноземній мови є те, що він передбачає розгортання навчально-виховного процесу не тільки за традиційною тематикою ситуативного спілкування, а й за чотирма інтегрованими змістовими лініями, а саме: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які спрямовані на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях та подолання фрагментарності навчання.

Данна стаття присвячена розвитку змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» на уроках французької мови.

Перегляд файлу

                                                                                      Ю.Г.Найденко

          УРОКИ  ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ В  СИСТЕМІ  ВИПЕРЕДЖАЮЧОЇ

                            ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО  РОЗВИТКУ

   Україна стоїть зараз на шляху євроінтеграції. Знання іноземної мови стало не лише правилом хорошого тону, але й першочерговою необхідністю. Зараз не потрібно доводити важливість вміння спілкуватись іноземною мовою. Знання французької мови має важливе значення на шляху євроінтеграції нашої країни.

   Перевагою освіти для сталого розвитку є те, що вона охоплює екологічну, економічну та соціальну проблематику навчання й виховання під кутом зору формування нової системи ціннісних орієнтирів та моделей поведінки підростаючого покоління та суспільства загалом. Особлива увага повинна приділятися практичній реалізації моделі сталого розвитку, формуванню відповідних норм поведінки та спілів життя, активної громадської позиції щодо реалізації ідеї сталості у повсякденному досвіді дітей та дорослих.

Вивчення французької мови у нашій школі базується на нових навчальних програмах з іноземної мови та на концепції нової української школи. Відповідно до проекту нового базового Закону «Про освіту» спілкування іноземними мовами є одним з 10 ключових компетентностей нової української школи.  Новий закон вимагає уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів, уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.

Особливістю нового навчального змісту навчання іноземній мови є те, що він передбачає розгортання навчально-виховного процесу не тільки за традиційною тематикою ситуативного спілкування, а й за чотирма інтегрованими змістовими лініями, а саме: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які спрямовані на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях та подолання фрагментарності навчання.

Наприклад при вивчення теми « Подорож», на уроках французької мови діти обговорюють переваги екологічних видів транспорту, планують краєзнавчу подорож по Франції, аналізують наслідки порушень правил дорожньго руху у країнах Європи, порівнюють вартість подорожі різними видами транспорту. Вивчаючи тему «Наука і технічний прогрес», діти на уроках презентують та обґрунтовують проекти щодо збереження довкілля та забезпечення його сталого розвитку на французькій мови; обговорюють свою роль у сучасному технологічному середовищі, обговорюють позитиві та негативні наслідки від певних винаходів. Незамінним помічником у цій роботі є сайт  ЮНІСЕФ в Україні ( https://www.unicef.org/ukraine/ukr/ ), де можна знайти інформацію про цілі сталого розвитку та їх реалізацію на французькій мові, цікаві завдання, відео та рекомендації щодо вивчення цілей сталого розвитку суспільства.

Учні нашої школи прийняли участь проекті «Найбільший урок у світі». Про старт проекту було символічно оголошено у Всесвітній день дитини, який відзначається у річницю прийняття Конвенції ООН про права дитини.  Ціль всесвітньої ініціативи «Найбільший урок у світі» - провести заняття у 100 країнах та ознайомити дітей у всьому світі із глобальними цілями. На уроках діти розповідали про цілі  сталого розвитку та виконували цікаві практичні завдання як рідною мовою, так і французькою. Дітям дуже сподобалась участь у проекті у такому форматі. Вчителями було прийнято рішення продовжити роботу над проектом у 2018 році та долучитися до  онлайн курс, який планує ЮНІСЕФ.  Онлайн курс буде присвячений проекту із спеціальними тематичними уроками про Глобальні цілі, освіту, мир, рівність та права дітей, а також із практичними порадами, як зробити процес навчання більш цікавим та інтерактивним.

В процесі реалізації чотирьох інтегрованих змістових ліній  вчителі французької мови нашої школи використовують французький проект «Un jour, une question» («Один день, одне запитання»). В проекті представлено понад 500 цікавих відео у формі мультфільмів на різноманітну тематику проблем сталого розвитку. Наприклад: «Що таке права дітей? Що таке СНІД? Що таке расизм? Що таке ЮНЕСКО? Чому ми робимо місяць без тютюну? Що таке гербіцид? Чи правда, що дерева спілкуються один з одним? Що таке вегетаріанець? Що таке голод? Життя в океанах». За наступним посиланням можна знайти відео https://www.youtube.com/watch?v=etSsWE_R7gI&list=PL7h1upgZ_vhJxVyrZdqGryeJCFzThEejx&index .

На сьогодні концепція сталого розвитку є провідною стратегією подальшого існування нашого суспільства. Вирішальне значення для становлення безпечного (тобто, стабільного, сталого) розвитку має освіта, яка є рушійною силою для реалізації необхідних суспільних змін. Розумної альтернативи сталому розвитку немає і все світове співтовариство робить певні кроки для переходу на нову стратегію свого розвитку у XXI столітті. Україна у цьому процесі значно відстає від інших країн. Прискорити цей процес може формування та функціонування нової системи освіти – освіти для сталого розвитку. Перевагою освіти для сталого розвитку є те, що вона охоплює екологічну, економічну та соціальну проблематику навчання й виховання під кутом зору формування нової системи ціннісних орієнтирів та моделей поведінки підростаючого покоління та суспільства загалом. Особлива увага повинна приділятися практичній реалізації моделі сталого розвитку, формуванню відповідних норм поведінки та спілів життя, активної громадської позиції щодо реалізації ідеї сталості у повсякденному досвіді дітей та дорослих. Україна потребує для майбутнього відповідального та стратегічно мислячого молодого покоління.

docx
До підручника
Французька мова (9-й рік навчання) 9 клас (Клименко Ю.М.)
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку